Archief - Vogelspin als huisdier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

den Acid Burn

Legacy Member
Xoliul zei:
Jungleshop ga ik inderdaad morgen eens kijken.
En naar wat ik lees zijn de meeste soorten niet gevaarlijk; een beet (gebeurt haast nooit bij bepaalde spinnen) is net als een wespensteek. En van echt woeste spinnen zoals de Usumbura Red krijg je hoogstens braakneigingen, zwellingen en spierkramp :woohoo:

zoek dan maar eens de sydney funnel web spider op :)

den Acid Burn

Legacy Member
sydney funnel web spider:

They can inject 0.17mg of deadly venom into its prey. That amount of venom can easily kill a human. Because of the size of the fangs, if they become deeply embedded they must be torn off. An average Funnel Web spider is 7cm long. A male Sydney Funnel Web Spider has a spur on the second leg from the front. The spurs are important during mating because he uses them to stop the female's fangs from coming down and splitting his head open.


The Sydney Funnel Web spider uses pincer like fangs to strike its prey. It lunges backwards and forwards in rage. The only way a funnel web spider can strike an object is to raise its body into the air. If it misses it's prey, the venom that was on the fangs falls onto the ground.


Ten minutes after a person is bitten by a Sydney Funnel Web Spider the first symptoms start. The first symptom is numbness around the tongue and mouth. Next the person will have spasms of the tongue and the heart rate will rapidly increase. Nausea and vomiting will soon start along with sweating and salivation. The victim will then become agitated and soon find it difficult to breath. They may become confused and not be able to concentrate. By this stage the victim may be in a coma and the blood press will rise dramatically. The muscles will begin to twitch. At this stage the possibility of death is extremely high.


toch interessanter om zoiets te houden dan een vogelspin imo


*deze spinnen komen vooral voor in slaapkamers van stoute kindjes!

zarathustra

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Het is dan ook niks. Die beesten zitten constant onder hun stukje kurk, maken enkel eens een beweging om te eten, zijn onhandelbaar niet zozeer door het bijten maar door hun haartjes te strooiën wat enorme irritatie veroorzaakt. Als ze vervellen is de kans groot dat ze erin blijven en sterven en je moet constant sprinkhanen en andere rotzooi in huis hebben wat in een kleine ruimte snel begint te stinken.

Kortom het is mooi om eens te bekijken maar daar blijft het dan ook bij.

Ik denk dat de TS teveel Spring heeft gekeken.


geen dierenfan precies ^^

nuja ik zou dat ook niet moeten hebben, maar laat dat in ieder geval nooit los in het wild als ge ze beu zijt. Je weet nooit wat voor gevolgen dat heeft.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
zo'n beest is leuk om is naar te zien denk ik ma voor de rest zou het ma staan staan thuis in uwen bak :) men maat heeft ook 2 slange fzo en jah hij heeft er ook ni veel aan buite da zen garage ontzettend stinkt na de muizen :D kweken for teh lose zalle :D

ComputerVISTA

Legacy Member
den Acid Burn zei:
*deze spinnen komen vooral voor in slaapkamers van stoute kindjes!


Nu moek naar mijn bed *kijkt onder bed*

:rofl: wel goed LOL, kom zo iets tegen ^^

Kurobu

Legacy Member
Quilombo zei:
want posts verwijderen, dat kunnen we zelf niet !

druk gewoon op edit gast, staat optie op te verwijderen :sop:

excuzeer kwas da vergeten, :unsure:
kan iets wa vriendelijker gezegt worden ook gelovek ?

Fuji

Legacy Member
mensen die dergelijke dieren in huis halen stimuleren maar de illegale stroop. Het heeft geen enkel nut reptielen/spinnen in huis te halen van dergelijke soort. Is weer zoiets typisch dat komt overgewaaid om de medemens te kunnen imponeren bij een feestje. Want zoals eerder gezegd, je hebt er niets aan, en het diertje zal er niet gelukkiger op worden

Savage

Legacy Member
den Acid Burn zei:
zoek dan maar eens de sydney funnel web spider op :)

das die Australische trechterspin ni? Ik dacht da dit type een van de enigste echt dodelijke was voor de mens. Ze is in alle geval retegiftig

enZiiime

Legacy Member
Sja laat hem doen damnit, tis z'n eige keus (ookal als hij het heeft denk ik personlijk dat hij het snel gaat beu zijn ;D)

Je hebt meer aan kat da kunde teminste op uwe schoot late ligge en het strele ofz :p, en als die spin ontstnapt en inees zit die bij de bure da moet verschiete zijn, ineens zo'n spin in u bed :D

Fatalix

Legacy Member
Om ff hierop in te gaan... iemand hier slangen Of Iets Dergelijks ?

Zoja, welke? Past hier wel beetje bij vind ik :)

Xoliul

Legacy Member
Ik kan geloven dat mensen dit niet zelf niet zouden willen. Heb zelf geen schrik van spinnen, ik moet ze altijd uit het bad enzo halen. En een kat of hond zit er echt niet in; moeder is allergisch aan zowat alles, ze had al moeite met het hamstertje van mijn broer.
Beest zelf is niet ongelukkig in een terrarium; tarantulas zien erg slecht, en zitten meestal stil. Als je die dan in een kooi van 30*30*45 steekt met wat opvulling in, hebben die daar genoeg mee. Zelf vind ik ook een vogel of kikker niet echt verantwoord, maar een spin wel.

Ben ook naar Jugnleshop geweest; die hadden één grote B. smithi, maar die was 100-150 euro. Ze hadden wel een kleinere B. auratum, die was maar 55 euro. Als dat een vrouwtje is dan ga ik daar misschien morgen om :)

gilles.be

Legacy Member
Fatalix zei:
Om ff hierop in te gaan... iemand hier slangen Of Iets Dergelijks ?

Zoja, welke? Past hier wel beetje bij vind ik :)

ik heb 8 slangen en 1 hagedis :)

Avilowca

Legacy Member
laat zo van die beesten toch met rust. Dat zijn geen huisdieren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan