Archief - vegetarisme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

En?


  • Totaal aantal stemmers
    386
  • Opiniepeiling gesloten.

ComputerVISTA

Legacy Member
Quilombo zei:
de mac is wreed raar, ge bestelt daar superveel, uwen honger is volledig over (du'uh), maar eens ge terug buiten bent hebt ge terug even veel honger als dervoor :/

Ge moet misschien eens de verpakking en het dooske proberen, 'k heb me laten vertellen dat dat meer smaak heeft en beter vult :)

Ook de voedingswaarde zou hoger zijn :p

_DM_

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ge moet misschien eens de verpakking en het dooske proberen, 'k heb me laten vertellen dat dat meer smaak heeft en beter vult :)

Ook de voedingswaarde zou hoger zijn :p

In ieder geval meer dan tofu :p

pamperke

Legacy Member
Genious zei:
- Sommige diersoorten zouden niet meer bestaan mocht niemand nog vlees eten -
Ik vraag me echt af voor wat men nog bvb varkens zou houden, die soorten zouden gewoon uitsterven omdat niemand er nog nood aan heeft en het is weerloos in het wild.

Ooit al eens een wild varken gezien? Ik zou daar nie graag door aangevallen worden...

Ik ben zelf vleeseter, mijn vriendin is vegetarier. Niks van problemen, ieder zijn ding zeker?

Inspector Monkfish

Legacy Member
w00tw00t zei:
+ ook nog ongezond. Hartkwalen, depressies, maagproblemen, ...
in feite betaalt ge geld om u eige van binne uit te rotte

Als ge het elke dag eet, ja. Ik ben anders nog nooit depressief geweest van een uitje naar de McDonalds.

Genious

Legacy Member
pamperke zei:
Ooit al eens een wild varken gezien? Ik zou daar nie graag door aangevallen worden...

Ooit al eens een wild varken vergeleken met degene die ze fokken voor het vlees? :)

Arifiene

Legacy Member
Genious zei:
Ooit al eens een wild varken vergeleken met degene die ze fokken voor het vlees? :)

hm, moest er zoeen achter me lopen zouk toch ook weglopen ze
da bijt :p
OT: vleeseter, alhoewel ik de 'rare' soorten mijdt als de pest (dus kom ni af met kangoeroesteak en zo'n dommigheden, da eetek dus écht ni)

cura

Legacy Member
R-evolution™' zei:
geen veggie : 1 simpele reden : vlees is lekker :unsure:

vegetariër: 1 simpele reden: ik lust geen vlees

(heeft dus nieks met "die arme arme beestjes" te maken

ik ben ook van mening dat vlees ongezonder is dan geen vlees eten

Bubbling Zombie

Legacy Member
cura zei:
vegetariër: 1 simpele reden: ik lust geen vlees

(heeft dus nieks met "die arme arme beestjes" te maken

ik ben ook van mening dat vlees ongezonder is dan geen vlees eten

HOI DAAR !1

Vegetariër, niks aan toe te voegen. Krijg al genoeg van die retarded opmerkingen in de stijl van vista's comment om mijn oren geslagen om de x-minuten.

Avondland

Legacy Member
Arifiene zei:
hm, moest er zoeen achter me lopen zouk toch ook weglopen ze
da bijt :p
OT: vleeseter, alhoewel ik de 'rare' soorten mijdt als de pest (dus kom ni af met kangoeroesteak en zo'n dommigheden, da eetek dus écht ni)
Kangoeroesteak is best wel lekker hoor, geen erg vreemd smaakje maar toch iets bijzonders. Hoewel ik grif toegeef dat mijn favoriete steak een Ierse is (of een Schotse Angussteak), gaat een Kangoeroetje er regelmatig in bij mij.

:D

wbtm

Legacy Member
Veggie!!!

Gedurende zes jaar ben ik al vegetarier (sinds mijn zestiende). Voornamelijk zo gekomen omdat mijn ouders de keuze gemaakt hebben om vegetarier te worden (was ten tijde van de dioxinecrisis en al dienen shit). Ik moet toegeven dat ik vroeger ook graag vlees at. Ik at wel vooral biologisch vlees (vaak meer respect voor het kweken van de dieren en een lekkerdere smaak). Ik had er geen probleem mee om vegetarier te worden, aangezien mijn ouders vegetarier waren en voor gevarieerde voeding zorgden.
Wat ik stom vind is dat vele mensen denken: vegetarisch= wat we nu eten (groentjes enz) maar dan zonder het vlees. Of dat vegetariers groeten eten en in de plaats van vlees nen veggieburger. Vegetarisch eten is een levensstijl en is ook een nieuwe , andere manier van koken. En zeker geen konijneneten. ik haat het als mensen denken dat je met een slaatje genoeg te eten hebt. En de vraag: "wat eet jij dan???" komt ook mijn oren uit. Ga eens naar de fnac en neem eens een vegetarisch kookboek in je handen.
Gelukkig vershijnen er meer en meer vegetarische of vegetarisch vriendelijke restaurants.


Btw niets tegen vleeseters (ook zo'n vreselijk woord). Mijn vriendin eet ook vlees en ik heb daar absoluut geen problemen mee. Respect voor elkaars keuze is een deugd.

wbtm

Legacy Member
ik zie hier veel mensen (vleeseters) , zeggen van : ik heb niets tegen vegetariers, als ze mij maar niet proberen te bekeren of raar kijken als ik vlees eet. Efkes duidelijk maken dat ik zo absoluut niet ben. Maar het moet van beide kanten komen hoor. Als je vlees eet , krijg je in het algemeen weinig commentaar (behalve mss van enkele extreme dierenliefhebbers). Als vegetarier krijg je geregeld commentaar: op etentjes, feestjes, enz. Meestal is het dan ook domme commentaar: dat kan toch niet gezond zijn? Een mens is toch gemaakt om vlees te eten. Vlees is nooit het belangrijkste onderdeel van een dieet geweest. En het wil niet zeggen omdat je het kan , dat je moet.

Btw die comments van : dan duw ik ze nen biefstuk onder hun neus. Zou bij mij net helpen, ik heb geen afkeer van vlees (puur vlees , geprocessed vlees vind ik wel maar vies: ooit eens gezien hoe bijna een volledig varken nen molen werd ingedraaid en nog wat kippenpoten derbij enzo en op het einde kwam er een vieze brij uit die moest doorgaan voor een soort van gehakt.

denkimi

Legacy Member
cura zei:
vegetariër: 1 simpele reden: ik lust geen vlees

(heeft dus nieks met "die arme arme beestjes" te maken

ik ben ook van mening dat vlees ongezonder is dan geen vlees eten

1)dikke zever, er zijn 1000 soorten vlees en 1000 bereidingwijzen, dus er zit altijd wel iets tussen dat ge lekker vindt. ik lust geen vlees is gewoon een laffe uitvlucht.

2) dat is uw mening, maar persoonlijk denk ik dat het juist andersom is.

cura

Legacy Member
den-kimi zei:
1)dikke zever, er zijn 1000 soorten vlees en 1000 bereidingwijzen, dus er zit altijd wel iets tussen dat ge lekker vindt. ik lust geen vlees is gewoon een laffe uitvlucht.

2) dat is uw mening, maar persoonlijk denk ik dat het juist andersom is.

allez, tof dat jij mij beter kent dan ikzelf

ik lustte vroeger fastfood.. hamburgers, frikandellen, etc.. buiten dat lustte ik enkel bloedworst/beulinck.. niets anders
ik moest van AL het ander vlees dat ik moest kauwen walgen.. net zoals iemand die stront zou moeten opeten zou moeten walgen

is gewoon psychologisch, weet ik ook wel, maar ik lust het niet en tis niet omdat jij dat niet kan omvatten dat het niet zo is :niceone:

ahja, ookwel nice die "laffe uitvlucht" ik heb helemaal geen uitvlucht nodig om gezond te leven en dingen te eten die ik lekker vind :ironic:

ik wil gerust mijn (volgens de dokter) PERFECTE bloedresultaten vergelijken met die van jou, dan zullen we het nog eens hebben over wat het gezondst is

ComputerVISTA

Legacy Member
Van al wat je opnoemt zijn net producten waar er bijna geen vlees in verwerkt is...

cura

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Van al wat je opnoemt zijn net producten waar er bijna geen vlees in verwerkt is...

ironisch eh :P

da wistek toen nog nie ze
ben al 12 jaar vegetariër

denkimi

Legacy Member
cura zei:
allez, tof dat jij mij beter kent dan ikzelf

ik lustte vroeger fastfood.. hamburgers, frikandellen, etc.. buiten dat lustte ik enkel bloedworst/beulinck.. niets anders
ik moest van AL het vlees dat ik moest kauwen walgen.. net zoals iemand die stront zou moeten opeten zou moeten walgen

is gewoon psychologisch, weet ik ook wel, maar ik lust het niet en tis niet omdat jij dat niet kan omvatten dat het niet zo is :niceone:

ahja, ookwel nice die "laffe uitvlucht" ik heb helemaal geen uitvlucht nodig om gezond te leven en dingen te eten die ik lekker vind :ironic:

ik wil gerust mijn (volgens de dokter) PERFECTE bloedresultaten vergelijken met die van jou, dan zullen we het nog eens hebben over wat het gezondst is
je zegt het zelf, het is psychologisch. in feite is het dus een soort van gekheid. ik kan jou vlees laten proeven dat je heel graag gaat eten, zolang je maar wijsgemaakt wordt dat het geen vlees is.

en over die gezondheid: er is geen enkele studie die effectief kan bewijzen wat het gezondst is, vlees eten of geen vlees eten. we weten alleen dat de mens gemaakt is om vlees te eten en dat diegenen die geen vlees eten zowiezo te weinig eiwitten binnenkrijgen en vroeg of laat aan botontkalking leiden, wat ze ook proberen.

Hail Priest!

Legacy Member
Ik ben een carnivoor :woohoo:

@ Autechdingeske:

1. Vlees zorgt voor een belangrijk aandeel van de voedselvoorziening. Moest niemand nog vlees eten zou zowat de hele aardbol vol moeten staan met akkers en velden om voldoende groenten en andere brol te kweken.

2. Het is in sommige gebieden een deel van de cultuur geworden.

3. Vlees eten is natuurlijk.

4. Het is den besten fond voor stevig te gaan zuipen.

Ik heb gesproken :)

Bubbling Zombie

Legacy Member
den-kimi zei:
je zegt het zelf, het is psychologisch. in feite is het dus een soort van gekheid. ik kan jou vlees laten proeven dat je heel graag gaat eten, zolang je maar wijsgemaakt wordt dat het geen vlees is.

omgekeerd ook
en over die gezondheid: er is geen enkele studie die effectief kan bewijzen wat het gezondst is, vlees eten of geen vlees eten. we weten alleen dat de mens gemaakt is om vlees te eten en dat diegenen die geen vlees eten zowiezo te weinig eiwitten binnenkrijgen en vroeg of laat aan botontkalking leiden, wat ze ook proberen.

Pseudowetenschap (ik heb het eens vaag gelezen bij den tandarts/kapper) op tn.games. News @ 11.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan