Archief - vegetarisme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

En?


  • Totaal aantal stemmers
    386
  • Opiniepeiling gesloten.

denkimi

Legacy Member
democracy02 zei:
ochja, dacht ook te hebben gelezen da veeteelt veel meer land/moeite vergt... dus internationaal vegetarisme is een goede oplossing tegen de wereldhonger.

maja, de idioten die de wereld regeren zitten nie in met de wereldhonger en het milieu en dergelijke... die geven alleen om macht en centen.

ksnap nie wa er verkeerd is met tegen je instincten in te gaan.
moesten we allemaal vegetarisch leven zouden onze genen na enkele honderd jaar wss al helemaal veranderd zijn.. zodat ons lichaam nog beter geschikt is voor vegetarisch te leven.

de mens is altijd trots om te zeggen dat het geen dier is omda het boven de instincten staat, ma als ze iets moeten opgeven zoals vlees dan komen ze direct af met shit zoals "het is onnatuurlijk".





@genious over "de mens is een omnivoor"
http://users.telenet.be/psy/meanttoconsume.JPG (fixed)

en nee, ik kak nie op mensen die vlees eten en begrijp ze wel :) just pointing out some facts

.. ik ruik ook liever m'n lichaamsgeur en scheten als ik lange tijd vegetarisch leef vgl. met als ik vlees eet.
u tabel klopt niet, als ik vergelijk me een van de weinige omnivoren, nl. het varken dan hebben die geen klauwen, geen scherpe tanden, sterk ontw,ikkelde kaakspieren, ...
als ik dan vergelijk met het konijn, dat dan weer een echte herbivoor is: scherpe tanden -> check, scherpe nagels -> check, weinig ontwikkelde kaakspieren -> check, ...

het is niet toevallig dat een varken enorm goed op een mens lijkt qua ingewanden

edit: dieren in het wild hebben over het algemeen veel meer stress dan dieren in gevangenschap, het enige probleem dat gekweekte dieren hebben is verveling, voor de rest hebben ze over het algemeen een luilekkerleventje dat veel beter is dan dat van een dier in het wild.

Avondland

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Iemand zin in een hamburger van de McDonalds ? :cool:
Bah, als er 1 restaurant(keten) staat voor een culinaire holocaust, dan is dat McDonnalds wel! Nog nooit eerder zo'n rommel gegeten als daar. Een plaatselijk frituurke is daartegen vergeleken een vijfsterrenrestaurant.

Dat mensen een grondige hekel hebben aan McDonnalds en zijn verderfelijke clown kan ik goed mee inkomen. Weg met die handel!

boogje

Legacy Member
McDonalds heeft nochtans kwalitetisvlees. en neen, ik zever niet, het is keer op keer aangetoond dat McDonalds trouwens een van de meest strenge controles heeft omdat ze zich daar geen enkel foutje kunnen veroorloven ;)Vettig en ongezond ja, maar dan wel kwaliteits ongezond :p

lttuvix

Legacy Member
ben vegetarier, maakt me nie uit wie vlees eet of wel
ik irriteer me aan mensen die zeggen boe vegies of boe vleeseters

Avondland

Legacy Member
boogje zei:
McDonalds heeft nochtans kwalitetisvlees. en neen, ik zever niet, het is keer op keer aangetoond dat McDonalds trouwens een van de meest strenge controles heeft omdat ze zich daar geen enkel foutje kunnen veroorloven ;)Vettig en ongezond ja, maar dan wel kwaliteits ongezond :p
Het mag dan wel kwaliteit zijn, het smaakt echt slecht. Een hamburger bij de lokale beenhouwer smaakt véél beter. Maar ik geniet meer van een ribstuk, steak of lamsgebraad in plaats van hamburgers ... :p Vlees kan héérlijk bereid worden, zeker nu wanneer het wildseizoen eraan komt.

w00tw00t

Legacy Member
eet vlees
heb niet altijd respect voor veggies en da is omdat ze hun ideologie in u proberen te proppen terwijl het mij totaal niet boeit. Als ze het niet doen dan heb ik er geen probleem mee

Hmgrwngd

Legacy Member
boogje zei:
McDonalds heeft nochtans kwalitetisvlees. en neen, ik zever niet, het is keer op keer aangetoond dat McDonalds trouwens een van de meest strenge controles heeft omdat ze zich daar geen enkel foutje kunnen veroorloven ;)Vettig en ongezond ja, maar dan wel kwaliteits ongezond :p


+ het is er lekker vind ik. :p (voor af en toe)

ComputerVISTA

Legacy Member
Avondland zei:
Bah, als er 1 restaurant(keten) staat voor een culinaire holocaust, dan is dat McDonnalds wel! Nog nooit eerder zo'n rommel gegeten als daar. Een plaatselijk frituurke is daartegen vergeleken een vijfsterrenrestaurant.

Dat mensen een grondige hekel hebben aan McDonnalds en zijn verderfelijke clown kan ik goed mee inkomen. Weg met die handel!

Gij noemt dat een restaurant? Bah... Hoe ge dat zo kunt noemen, 't is een affront voor elk zichzelf respecterend 'degelijk' restaurant.

Hmgrwngd

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Gij noemt dat een restaurant? Bah... Hoe ge dat zo kunt noemen, 't is een affront voor elk zichzelf respecterend 'degelijk' restaurant.

Het is een plastieken freakshow die af en toe wat frieten en vlees uit z'n aars wringt...

xcruchesx

Legacy Member
ben vegetarisch, ik hebgeen problemen met mensen die vlees eten, maar als je eenmaal een video hebt gezien van wat dieren allemaal meemaken die dan we zouden opeten word je bijna vegetariër

cool_boy_ke

Legacy Member
Ik ben een op en top "vleeseter".
Mensen die geen vlees eten snap ik niet echt. Meestal zijn het van die domme excuusjes zoals 'die dieren hebben recht op leven' enzovoorts maar zelf eten ze wel eieren, drinken melk, eten producten die komen van dieren (gebakjes et cetera) waarvan die dieren meestal alleen maar leven voor hun melk/eitjes en dan worden afgedankt ...

BEEF RULES

Hmgrwngd

Legacy Member
cool_boy_ke zei:
Ik ben een op en top "vleeseter".
Mensen die geen vlees eten snap ik niet echt. Meestal zijn het van die domme excuusjes zoals 'die dieren hebben recht op leven' enzovoorts maar zelf eten ze wel eieren, drinken melk, eten producten die komen van dieren (gebakjes et cetera) waarvan die dieren meestal alleen maar leven voor hun melk/eitjes en dan worden afgedankt ...

BEEF RULES

Ik ben ook tegen alle vormen van hypocrisie. :)

^MystiQ

Legacy Member
Vleeseter maar dingen zoals een frikandel speel ik dus niet naar binnen ^^

PolletPoulet

Legacy Member
cool_boy_ke zei:
Ik ben een op en top "vleeseter".
Mensen die geen vlees eten snap ik niet echt. Meestal zijn het van die domme excuusjes zoals 'die dieren hebben recht op leven' enzovoorts maar zelf eten ze wel eieren, drinken melk, eten producten die komen van dieren (gebakjes et cetera) waarvan die dieren meestal alleen maar leven voor hun melk/eitjes en dan worden afgedankt ...

BEEF RULES

Apelen peren Leven dood :rofl:

w00tw00t

Legacy Member
cool_boy_ke zei:
Ik ben een op en top "vleeseter".
Mensen die geen vlees eten snap ik niet echt. Meestal zijn het van die domme excuusjes zoals 'die dieren hebben recht op leven' enzovoorts maar zelf eten ze wel eieren, drinken melk, eten producten die komen van dieren (gebakjes et cetera) waarvan die dieren meestal alleen maar leven voor hun melk/eitjes en dan worden afgedankt ...

BEEF RULES

Vegans eten niks dierlijks. Vegetariers eten geen vlees.

Killer Queen

Legacy Member
w00tw00t zei:
Vegans eten niks dierlijks. Vegetariers eten geen vlees.

zn punt was eerder da legkippen ook maar heel hun leven in miserabele omstandigheden leven om ook de zogezegde dierevrienden van eitjes te voorzien
en dat melkkoeien ook ni veel anders zien dan de muur van de stal en dag in dag uit gemelkt worden om ook de zogezegde dierenvrienden van zuivelproducten te voorzien

cool_boy_ke

Legacy Member
Inderdaad, Killer Queen legt het uit in woorden die ik niet kon vinden :)

w00tw00t

Legacy Member
ah k ma twas ook geen offence post ofzo :)
maar kan je 100 % gelijk geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan