Archief - vegetarisme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

En?


  • Totaal aantal stemmers
    386
  • Opiniepeiling gesloten.

GMotha

Legacy Member
reteiP zei:
Vegetariërs denken iets te veel na imo... :wtf:
Boah, "te veel"...

Veel vegetariërs zijn meelopers (wel funny dat er iemand beweert dat vlees eten kuddegedrag is, dan kunnen we hetzelfde zeggen over sex, urineren, ademen, of minder absurd: groenten eten). Daarmee bedoel ik oa degenen die zeggen dat ze veggie zijn en toch vis eten. Of degenen die geen vlees eten omdat Straight-edge cool is. Etc...

Boddah

Legacy Member
GMotha zei:
Boah, "te veel"...

Veel vegetariërs zijn meelopers (wel funny dat er iemand beweert dat vlees eten kuddegedrag is, dan kunnen we hetzelfde zeggen over sex, urineren, ademen, of minder absurd: groenten eten). Daarmee bedoel ik oa degenen die zeggen dat ze veggie zijn en toch vis eten. Of degenen die geen vlees eten omdat Straight-edge cool is. Etc...

doel je van dat kuddegedrag op wat ik zei? dan heb je het verkeerd begrepen:

En ook, zelfs al stop ik met vlees eten, andere mensen blijven vlees eten, dus daar zijn die beestjes ook ni mee geholpen. Als morgen 50% van de wereldbevolking zegt, ik stop met vleeseten zal ik met alle plezier ook stoppen, maar omdat die kans er ni inzit zie ik geen reden om mij et genot van een goei biefstuk te ontzeggen
mijn antwoord:
idd, zo redeneren veel mensen. maar ik noem zoiets 'kuddegeest'.


dat vegetariers te veel zouden nadenken: rofl. van nadenken ga je niet dood. het is erger om niet (of te weinig) na te denken. (duh)

Inspector Monkfish

Legacy Member
Volbloed vleeseter hier. Vegetariërs laten me koud zolang ze me hun levenswijze maar niet proberen op te dringen.

russian

Legacy Member
Ik ben een vijftiental jaar vegetarisch omdat ik mij daar goed bij voel en omdat ik na enkele jaren geen vlees eten, ook geen vlees meer lust.

ComputerVISTA

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik ben vegetarisch omdat ik mij daar goed bij voel en omdat ik na enkele jaren geen vlees eten, ook geen vlees meer lust.

Hoe kunt ge weten dat ge het echt niet meer lust als ge het al jaren niet meer eet?

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Hoe kunt ge weten dat ge het echt niet meer lust als ge het al jaren niet meer eet?

Ik eet op restaurant met plezier een stukje wild. Ander vlees lust ik echt niet. Ik weet dat omdat ik mij soms moet aanpassen: conferenties e.d. (in de States, in Italie en dergelijke meer is vegetarisch eten veel minder ingeburgerd).

ComputerVISTA

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Op restaurant neem ik wel eens een stukje wild, en dat lust ik wel. En tijdens mijn bezoek aan de States kon ik als vegetarier wel op m'n kin kloppen >>> vandaar dat ik het weet.

K, hebben ze daar geen salade of wat dan ook? Of ze doen daar niet aan mee in Amerika?

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
K, hebben ze daar geen salade of wat dan ook? Of ze doen daar niet aan mee in Amerika?

Het is in veel landen minder ingeburgerd. Ik weet het niet specifiek naar de States toe (waar ik was in elk geval minder of niet). En ik pas mij met plezier aan naar de groep. Ik ben niet zo fanatiek maar zal het nooit uit eigen beweging eten. En salade is niet voldoende; er moet een valabel alternatief voor vlees zijn.

Avondland

Legacy Member
M'n post blijkt verdwenen te zijn ...

Hier dan nog maar eens. Ik eet zeer graag vlees, maar ook groenten. Een gezonde balans tussen beiden is volgens mij het beste. Veganisme is echter gevaarlijk, omdat je daaruit nooit voldoende vitaminen kan halen volgens mij. Ik heb persoonlijk geen problemen met vegetariërs, maar de die-hards die me bestempelen als moordenaar omdat ik vlees eet zijn natuurlijk wel minder ...

russian

Legacy Member
Avondland zei:
M'n post blijkt verdwenen te zijn ...

Hier dan nog maar eens. Ik eet zeer graag vlees, maar ook groenten. Een gezonde balans tussen beiden is volgens mij het beste. Veganisme is echter gevaarlijk, omdat je daaruit nooit voldoende vitaminen kan halen volgens mij. Ik heb persoonlijk geen problemen met vegetariërs, maar de die-hards die me bestempelen als moordenaar omdat ik vlees eet zijn natuurlijk wel minder ...

Voor mij doet iedereen wat hij wilt (y) :p. Het is maar al te absurd van je stempel te willen doordrukken! Doe waar je je goed bij voelt.

ComputerVISTA

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Het is in veel landen minder ingeburgerd. Ik weet het niet specifiek naar de States toe (waar ik was in elk geval minder of niet). En ik pas mij met plezier aan naar de groep. Ik ben niet zo fanatiek maar zal het nooit uit eigen beweging eten. En salade is niet voldoende; er moet een valabel alternatief voor vlees zijn.

Noten en bonen bedoel je dan als vervanger? Dacht ik toch gehoord te hebben...

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Noten en bonen bedoel je dan als vervanger? Dacht ik toch gehoord te hebben...

Ik lust geen bonen en noten :D.

Het gaat over eiwitrijke producten. Overigens zijn er veel vleesvervangers in supermarkten (vroeger enkel in biowinkels e.d.).

Tofu, groentenburgers, tempeh, ... bijvoorbeeld.

Het zijn dus niet enkel progressieve, extreem links liefhebbers ofzo die vegetariër zijn :D.

Avondland

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Noten en bonen bedoel je dan als vervanger? Dacht ik toch gehoord te hebben...
Qua smaak alvast niet. Niets kan een goeie Ierse steak vervangen. Tofu en aanverwanten smaken flauw, zelfs met voldoende kruiden. Trouwens, (om een ander aspect in de discussie te gooien) in plaats van landelijke dieren zou ik me eerder zorgen maken over de overbevissing ...

ComputerVISTA

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik lust geen bonen en noten :D.

Het gaat over eiwitrijke producten. Overigens zijn er veel vleesvervangers in supermarkten (vroeger enkel in biowinkels e.d.).

Tofu, groentenburgers, tempeh, ... bijvoorbeeld.

Groentenburgers heb ik wel al eens gegeten, niet omdat ik vegetariër wou worden want daarvoor eet ik te graag vlees en ik moet vlees eten maar omdat het gewoon best lekker is.

Die Tofu en consoorten... dat hoort er uit alsof het witte plastiek is zonder smaak :p Naar wat smaakt dat?

En wat is tempeh?

ComputerVISTA

Legacy Member
Avondland zei:
Qua smaak alvast niet. Niets kan een goeie Ierse steak vervangen. Tofu en aanverwanten smaken flauw, zelfs met voldoende kruiden. Trouwens, (om een ander aspect in de discussie te gooien) in plaats van landelijke dieren zou ik me eerder zorgen maken over de overbevissing ...

Idd, waarom denk je anders dat de kabeljauw duurder geworden is dan zalm en vroeger het arme mensen eten was? Overbevissing en verbod erop gekomen... Ik weet niet of veel van die vegetariërs daar aan denken, dat ook op vis te veel 'kan' gejaagd worden.

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Groentenburgers heb ik wel al eens gegeten, niet omdat ik vegetariër wou worden want daarvoor eet ik te graag vlees en ik moet vlees eten maar omdat het gewoon best lekker is.

Die Tofu en consoorten... dat hoort er uit alsof het witte plastiek is zonder smaak :p Naar wat smaakt dat?

En wat is tempeh?

Het is zoals vaak de saus die het hem doet :D. Quorn vind ik bijvoorbeeld heel, heel lekker in zoetzuur sausje (l). rrr

Ja, naar wat smaakt dat. Moeilijk uit te leggen.

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Idd, waarom denk je anders dat de kabeljauw duurder geworden is dan zalm en vroeger het arme mensen eten was? Overbevissing en verbod erop gekomen... Ik weet niet of veel van die vegetariërs daar aan denken, dat ook op vis te veel 'kan' gejaagd worden.

Het is heel goed gesteld met de overbevissing. Ongeveer de helft van de vis komt uit eigen kweek (elk jaar meer en meer, dus overbevissing is misschien niet onmiddellijk aan de orde).

Los daarvan doe ik het niet voor de beestjes te beschermen ofzo é. Eigen voorkeur zonder andere belangen.

ComputerVISTA

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Het is zoals vaak de saus die het hem doet :D. Quorn vind ik bijvoorbeeld heel, heel lekker in zoetzuur sausje (l). rrr

Ja, naar wat smaakt dat. Moeilijk uit te leggen.

Klinkt niet lekker, iets dat smaak moet krijgen door de kruiden die je erop kapt, dat heb je dus niet voor met een goeie biefstuk he. Dat smaakt vanzelf al heerlijk :)

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Klinkt niet lekker, iets dat smaak moet krijgen door de kruiden die je erop kapt, dat heb je dus niet voor met een goeie biefstuk he. Dat smaakt vanzelf al heerlijk :)

Ik volg je hoor. In het begin vond ik het ook niet super. Echter, volgens mij is alles gewenning. Ik mag nu geen vlees niet meer en lust alternatieven heel graag. Twintig jaar terug was het omgekeerd.

Je eerste pintje of je eerste Duvel was misschien ook niet super. En kom mij eens zeggen dat dat nu niet uitmuntend smaakt :D.

Inspector Monkfish

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Groentenburgers heb ik wel al eens gegeten, niet omdat ik vegetariër wou worden want daarvoor eet ik te graag vlees en ik moet vlees eten maar omdat het gewoon best lekker is.

Die Tofu en consoorten... dat hoort er uit alsof het witte plastiek is zonder smaak :p Naar wat smaakt dat?

En wat is tempeh?

Het ligt misschien aan mij, maar een groentenburger lijkt verdacht veel op de inhoud van mijn maag na een zeven gangen menu :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan