Archief - vegetarisme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

En?


  • Totaal aantal stemmers
    386
  • Opiniepeiling gesloten.

ComputerVISTA

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Het is heel goed gesteld met de overbevissing. Ongeveer de helft van de vis komt uit eigen kweek (elk jaar meer en meer, dus overbevissing is misschien niet onmiddellijk aan de orde).

Los daarvan doe ik het niet voor de beestjes te beschermen ofzo é. Eigen voorkeur zonder andere belangen.

Ja het gaat goed ook omdat ze veel verboden en limieten moete opleggen hebben of er waren vissen op het uitsterven bedreigd door overbevissing.

En een gekweekte vis is nooit hetzelfde als een visje dat uit het wild komt :) Zalm is een schoon voorbeeld daravan :)

captain asshole zei:
Het ligt misschien aan mij, maar een groentenburger lijkt verdacht veel op de inhoud van mijn maag na een zeven gangen menu :sop:

:lol:

Nee da's echt wel goed hoor, van smaak toch...

Maar moest ik geen vlees meer eten jah... dan zou het triestig gesteld zijn met mij dara ik vele groeten niet mag eten.

GMotha

Legacy Member
Boddah zei:
doel je van dat kuddegedrag op wat ik zei? dan heb je het verkeerd begrepen:
Godnonde, 2 keer verkeerd begrepen in 1 thread. Kmoet dringend stoppen met lijm te snuiven.

Mijn excuses.

Nog een opninie tussendoor, over het vlees lekker zijn: met een goed sauske krijgt ge alles lekker. Kzou bij wijze van spreken (mits ik het niet weet) isolatieschuim met een goed sausje kunnen binnenspelen.
En ik ben geen veggie.

Inspector Monkfish

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ja het gaat goed ook omdat ze veel verboden en limieten moete opleggen hebben of er waren vissen op het uitsterven bedreigd door overbevissing.

En een gekweekte vis is nooit hetzelfde als een visje dat uit het wild komt :) Zalm is een schoon voorbeeld daravan :)

Het gaat nog streeds niet al te best met de visserij. Veel zeebiologen waarschuwen regelmatig voor de overbevissing. Het gevaar is allesbehalve geweken.

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ja het gaat goed ook omdat ze veel verboden en limieten moete opleggen hebben of er waren vissen op het uitsterven bedreigd door overbevissing.

En een gekweekte vis is nooit hetzelfde als een visje dat uit het wild komt :) Zalm is een schoon voorbeeld daravan :)



:lol:

Nee da's echt wel goed hoor, van smaak toch...

Maar moest ik geen vlees meer eten jah... dan zou het triestig gesteld zijn met mij dara ik vele groeten niet mag eten.

Zalm is inderdaad een mooi voorbeeld Mr. Laatste show ofzo :D ;) :D :p

ComputerVISTA

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik volg je hoor. In het begin vond ik het ook niet super. Echter, volgens mij is alles gewenning. Ik mag nu geen vlees niet meer en lust alternatieven heel graag. Twintig jaar terug was het omgekeerd.

Je eerste pintje of je eerste Duvel was misschien ook niet super. En kom mij eens zeggen dat dat nu niet uitmuntend smaakt :D.

Je leer het apprecieren he, zoals met sigaretten, de eerste is walgelijk en op den duur is een goeie sigaret echt best lekker van smaak (om maar te zwijgen van goeie tabak en sigaren)

En als je princiepes hebt zoals jij spelen die ook mee in het makkelijker aanpassen van het ééne naar het andere, vermoed ik toch. Zoals ik niet rook in bepaalde delen van mijn huis uit princiepe.

!2u55!4n zei:
Zalm is inderdaad een mooi voorbeeld Mr. Laatste show ofzo :D ;) :D :p

Ook maar mijn broer is chef kok en ik weet dat daardoor dus wel al langer dan die kee rop de laatste show :p

GMotha

Legacy Member
Ik heb wel een leuk idee om zowel de vleeseters als vegetariërs in ene utopie te laten leven.
Stel dat ze met clonen zo ver staan dat ze enkel het vlees en selectief de noodzakelijke organen (dus een "levende" vleeszak) van een koe kunnen maken. Dat beestje heeft dan enkel een spuit in zijn gat gehad en kan verder vrij en vrolijk ronddartelen.

ComputerVISTA

Legacy Member
GMotha zei:
Godnonde, 2 keer verkeerd begrepen in 1 thread. Kmoet dringend stoppen met lijm te snuiven.

Mijn excuses.

Nog een opninie tussendoor, over het vlees lekker zijn: met een goed sauske krijgt ge alles lekker. Kzou bij wijze van spreken (mits ik het niet weet) isolatieschuim met een goed sausje kunnen binnenspelen.
En ik ben geen veggie.

Ik raad u aan, de menu van vandaag:

~Piepschuim op een bedje van kalkvijzen, met een looksausje~


~Een betonsteak met verse kinderkopjes aangelengd met een pittig botersausje~

~Crème de plaaster~



Smakelijk :p

Yo-Han

Legacy Member
alexii zei:
Ik vind niet dat mensen vlees mogen eten, dieren hebben toch ook gevoelens?

We hebben het verstand gekregen maar we moeten het ook gebruiken, we moeten tegen onze instincten ingaan.

ons instincten zijn er voor onze primaire overleving..laten we ze negeren :doh:

vleeseter en geen probleem met veggies..buiten zo redeneringen

veganisten vind ik al maar compleet erover bvb..niets van levende wezens,geen vis etc. geen melk,wel fruit en brood en fruitsap en water..planten leven ook hoor!..die zien er meestal ook nie gezond uit...
dat zijn mensen met gezonheids en psychosomatische problemen die denken dat het aan bepaalde voeding ligt...met vlees etc kan je ook heel gezond eten..ik zie een havenwerker bvb geen 10/dag uur fysieke arbied doen op wat groentjes alleen

Bontus

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik volg je hoor. In het begin vond ik het ook niet super. Echter, volgens mij is alles gewenning. Ik mag nu geen vlees niet meer en lust alternatieven heel graag. Twintig jaar terug was het omgekeerd.

Je eerste pintje of je eerste Duvel was misschien ook niet super. En kom mij eens zeggen dat dat nu niet uitmuntend smaakt :D.

so true :D

PolletPoulet

Legacy Member
Dus op u quote van dat waarom ik wél vis eet:

PolletPoulet zei:
Ik ben vegetariër geworden omdat ik een paard naar het slacht heb moeten doen. Ik vond het immoreel dat ik mijn eigen paard waarvan ik toch wel hield moest opeten.
Ook zou ik het immoreel gevonden hebben dat ik iemand anders zijn lief troeteldier opeet. Vandaar.

En ook, vis eten is beter als pillen slikken...

//edit: kut multi QUOTES GONE BAD!

ComputerVISTA

Legacy Member
PolletPoulet zei:
Dus op u quote van dat waarom ik wél vis eet:



En ook, vis eten is beter als pillen slikken...

//edit: kut multi QUOTES GONE BAD!

expleen yourself?

edit: verandering verstaan :p

deyoeri

Legacy Member
Overtuigd vleeseter. Steak, kotelet, spek, bring it on. Ik heb ook niets tegen vegetariërs/veganisten zo lang ze mij hun eetgewoonten niet opdringen, diegene die dat waagt, krijgt spontaan een stuk vlees onder zijn neus geduwd.

Yo-Han

Legacy Member
Ik zeg wel;niet meer dieren doden dan nodig,puur om te leven..een leeuw dood ook om te overleven ..ons maatschappij is overconsumptie gewoon

Boddah

Legacy Member
Yo-Han zei:
Ik zeg wel;niet meer dieren doden dan nodig,puur om te leven..een leew dood ook ..ons maatschappij is overconsumptie gewoon

dat vind ik ook.
maar ik trek dat verder door: er zijn tegenwoordig talloze alternatieven die zowel (minstens) even lekker zijn als de nodige voedingswaarden bevatten.
vandaar: vlees eten is, in mijn ogen, nu niet meer nodig en is eerder een luxe product geworden. net zoals een bondjas.

ComputerVISTA

Legacy Member
Boddah zei:
dat vind ik ook.
maar ik trek dat verder door: er zijn tegenwoordig talloze alternatieven die zowel (minstens) even lekker zijn als de nodige voedingswaarden bevatten.
vandaar: vlees eten is, in mijn ogen, nu niet meer nodig en is eerder een luxe product geworden. net zoals een bondjas.


Mja, eet jij enkel om de nodige voedingswaarden binnen te hebben? Persoonlijk als je zo met alles door het leven gaat voor te kunnen overleven zonder er plezier aan te hebben... Eten moet een plezier zijn imo en niet enkel voor niet te moeten sterven...

Avondland

Legacy Member
Boddah zei:
dat vind ik ook.
maar ik trek dat verder door: er zijn tegenwoordig talloze alternatieven die zowel (minstens) even lekker zijn als de nodige voedingswaarden bevatten.
.
De nodige voedingsvoorwaarden misschien wel, maar niets kan de échte variant verslaan. Nodeloos dieren afslachten (bijvoorbeeld als offer ...) of dieren afslachten zonder verdoving (halalvlees, kosjer vlees, ...) moeten verboden worden, maar ik heb er persoonlijk niet zoveel tegen dat mensen vlees blijven eten. Het zorgt voor de juiste eiwitten en vitaminen. Wat echter wél belangrijk is, is afwisselend eten. Regelmatig groenten en fruit nuttigen kan geen kwaad.

Yo-Han

Legacy Member
waarom namaakdingen eten als er de real deal is?..da's gewoon uw moreel punt dan om zo weinig mogelijk dieren te doden en dat aanvaard ik

en er is geen ongezond eten,alleen maar ongezonde eetgewoonten..alleen vlees is ook niet nuttig voor een mens..een vleeseter als een leeuw heeft daar geen last van omdat de evolutie hem zo in elkaar stak...misschien evolueren we ooit naar groenteneters,maar nu hebben we de energie en vitamines van vlees en vis nog wel eens stevig nodig..onze technologie en gereedschappen daarentegen bepaalden laatst het meeste van onze evolutie

killgore

Legacy Member
Eerste, enkel de laatste soort in de poll kan ik dan niet af :p. edit: en de 2e :p

Ik eet nog vlees omdat ik het lekker vind, als ik het niet meer lekker vind zal ik wel veggie worden :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan