Conqie
Legacy Member
alexii zei:Ik vind niet dat mensen vlees mogen eten, dieren hebben toch ook gevoelens?
We hebben het verstand gekregen maar we moeten het ook gebruiken, we moeten tegen onze instincten ingaan.
waarom?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
alexii zei:Ik vind niet dat mensen vlees mogen eten, dieren hebben toch ook gevoelens?
We hebben het verstand gekregen maar we moeten het ook gebruiken, we moeten tegen onze instincten ingaan.

democracy02 zei:hmm... slavernij besta eigelijk al langer dan de tijd da het westen zwarten als slaven invoerde, maar goed.
ook al is het 1000en <> 10tallen jaren, maakt nie uit. soms is het gewoon tijd om u fouten in te zien, en een beetje liefde te tonen aan onze medemens/mededieren.
met onze geest kunnen we honderden excuzen verzinnen, dat het ok is om vlees te eten en da het het natuurlijk is enzo. maar voor mij, bestaat er gewoon geen geldige reden om zoiets als hieronder wordt afgebeeld te laten gebeuren.
http://www.spiritofbaraka.com/slideshow.aspx?image=Baraka0693
http://www.spiritofbaraka.com/slideshow.aspx?image=Baraka0713
http://www.spiritofbaraka.com/slideshow.aspx?image=baraka0724
Baraka is een vette film btw![]()
alexii zei:Ik vind niet dat mensen vlees mogen eten, dieren hebben toch ook gevoelens?
We hebben het verstand gekregen maar we moeten het ook gebruiken, we moeten tegen onze instincten ingaan.
, en wat ik vind van veggies tja...
Battou zei:Trouwens, vraagje aan de vegetariers: nen enorme koude plat kan me enorm smaken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daarvan moet leven. Wat zijn nog zoal de alternatieven? Want pasta met goei saus mag dan ook niet wegens het gehakt dat erin verwerkt is e.d.?
en dat mag allemaal niet ^^
zarathustra zei:Meh, zo'n koude schotel is toch ook niet alles zonder wat hesp, een ei, etcen dat mag allemaal niet ^^
al kan je over een ei discussiëren, maar hoe moet die kip zich wel niet voelen als men dat ei steelt![]()
conquerpoy_123 zei:dat is veganisme é
wat ik persoonlijk al ziekelijk vind,(geen dierelijke producten eten, ei,melk...)

Je mag nie neerkijken op zo'n mensen. Die zijn zich deels bewust en deels onbewust. Nog altijd beter dan volledig onbewust, of bewust egoïstisch... imo. Ze bedoelen het toch goe héBattou zei:Jah ge hebt gelijk hoor. Als ge het over liefde voor mededier hebt over de erbarmelijke kweekplaatsen enzo, kan ik er gerust inkomen dat iemand principieel weigert om nog vlees te eten.
Maar hoeveel van die mensen doen andere dingen dan wel lekker hypocriet mee? Dan kan je wel zeggen van jah, maar dit doen ze dan toch al goed..
http://www.spiritofbaraka.com/slideshow.aspx?image=baraka0724conquerpoy zei:Leven en laten leven, ik trek me allesinds geen klop aan van die moraalridders
(degene dat het percies verkondigen als hun geloof)
x)democracy02 zei:
lol, als dit een poging is om me uit m'n kraam te lokken... it ain't gonna happen dudepolarvandal zei:Ze zitten toch in een mooi zilverkleurig kotje!
Wa wille ze nog meer? een 2 slaapkamerloft met eigen moestuintje?
Wel balen als ge ruzie hebt met u buur...


wow... das wel coolFrykt Sclavak zei:Ik eet vlees, het is er veel te lekker voor en ik zie geen reden om het niet te eten.
Nu heb ik gelezen dat ook groenten en fruit 'pijn' heeft wanneer het wordt opgegeten of uitgetrokken. Groenten zoals tomaten, wortelen, bonen, erwten, kolen, ... noem maar op, krimpen wanneer ze worden uitgetrokken. Ook scheiden ze een stof af die andere planten in de buurt waarschuwt, die krimpen op hun beurt ook om minder aantrekkelijk te zijn voor de hongerige in kwestie. Dus zeggen dat een plant er niets van voelt klopt niet helemaal![]()
Het spijt me maar een bron heb ik niet, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb![]()

democracy02 zei:
mss hebben ze nie het besef da er iets beters is, maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze wel het besef da de situatie waar ze in zitten heel klote is.Minimum Rage zei:Ik zou graag willen praten over die kippen.
Er is veel protest tegen legbatterijen (zo heet da toch ? )
Maar ik vraag mij af of er 1 kip is die ongelukkig is? Hebben die kippen genoeg hersencellen om te beseffen dat er iets beters is? Die kippen zijn daar geboren, en zullen daar sterven. Die kennen niets beters. Dus dat is het beste wat die ooit hebben meegemaakt?
Heeft iemand een website die handelt over de moraal van een kip?
democracy02 zei:En als er dan echt pijn is, dan is dit slechts een heel klein moment in het leven van de plant namelijk bij de "slachting".... dit kan je niet vergelijken met de pijn,angst & frustratie van het ondraaglijk leven waar een industrieel gekweekt dier mee wordt opgezadeld.