Archief - vegetarisme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

En?


  • Totaal aantal stemmers
    386
  • Opiniepeiling gesloten.

Conqie

Legacy Member
alexii zei:
Ik vind niet dat mensen vlees mogen eten, dieren hebben toch ook gevoelens?

We hebben het verstand gekregen maar we moeten het ook gebruiken, we moeten tegen onze instincten ingaan.

waarom?:s

zarathustra

Legacy Member
Vlees is lekker. Groenten ook. En samen is dat meestal een uitermate lekkere maaltijd. 1 van de 2 valt weg ==> meh.

Absoluut geen vegetariër dus.

Nu, mijn meningen over vegetariërs.. Als je dat doet omdat het gezonder zou zijn, geen probleem daarmee doe wat je wil.

Maar van die 'types' die onmiddellijk beginnen preken zoals enkelen hier in dit topic.. beetje irritant toch wel. Als het dan toch allemaal over het boven de instincten zetten gaat en 'och die arme diertjes' (let wel, ik zal nooit een dier pijn doen ofzo en dierenmishandeling is uit den boze) dan vind ik dat je direct veganist moet worden. Anders is het allemaal zo hypocriet als het groot is. (Grappigste zijn dan nog degene die om die reden geen vlees eten maar wel vis)

Battou

Legacy Member
democracy02 zei:
hmm... slavernij besta eigelijk al langer dan de tijd da het westen zwarten als slaven invoerde, maar goed.

ook al is het 1000en <> 10tallen jaren, maakt nie uit. soms is het gewoon tijd om u fouten in te zien, en een beetje liefde te tonen aan onze medemens/mededieren.


met onze geest kunnen we honderden excuzen verzinnen, dat het ok is om vlees te eten en da het het natuurlijk is enzo. maar voor mij, bestaat er gewoon geen geldige reden om zoiets als hieronder wordt afgebeeld te laten gebeuren.
http://www.spiritofbaraka.com/slideshow.aspx?image=Baraka0693

http://www.spiritofbaraka.com/slideshow.aspx?image=Baraka0713

http://www.spiritofbaraka.com/slideshow.aspx?image=baraka0724


Baraka is een vette film btw :)


Jah ge hebt gelijk hoor. Als ge het over liefde voor mededier hebt over de erbarmelijke kweekplaatsen enzo, kan ik er gerust inkomen dat iemand principieel weigert om nog vlees te eten.

Maar hoeveel van die mensen doen andere dingen dan wel lekker hypocriet mee? Dan kan je wel zeggen van jah, maar dit doen ze dan toch al goed..

Daarom dat ik daarnet ook al zei, respect voor mensen die er bewust voor kiezen. Maar anderen, die het puur voor de aandacht doen, mogen voor mijn part stikken in een stukske prei ^^

Trouwens, vraagje aan de vegetariers: nen enorme koude plat kan me enorm smaken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daarvan moet leven. Wat zijn nog zoal de alternatieven? Want pasta met goei saus mag dan ook niet wegens het gehakt dat erin verwerkt is e.d.?

zarathustra

Legacy Member
alexii zei:
Ik vind niet dat mensen vlees mogen eten, dieren hebben toch ook gevoelens?

We hebben het verstand gekregen maar we moeten het ook gebruiken, we moeten tegen onze instincten ingaan.

Ik denk niet dat jij een rationele maatschappij zou willen zien. Het verstand dicteert juist industrieel fokken etc. Het is de emotie die er voor zorgt dat er aan dierenwelzijn (en mensen welzijn) wordt gedaan.

Conqie

Legacy Member
overtuigd vleeseter :), en wat ik vind van veggies tja...
I couldn't care less, geen probleem mee, maar ik vind da vele veggies percies doen alsof ze wereld verbeteraars zijn door wat meer groenten te eten...
Leven en laten leven, ik trek me allesinds geen klop aan van die moraalridders :)
(degene dat het percies verkondigen als hun geloof)

zarathustra

Legacy Member
Battou zei:
Trouwens, vraagje aan de vegetariers: nen enorme koude plat kan me enorm smaken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daarvan moet leven. Wat zijn nog zoal de alternatieven? Want pasta met goei saus mag dan ook niet wegens het gehakt dat erin verwerkt is e.d.?



Meh, zo'n koude schotel is toch ook niet alles zonder wat hesp, een ei, etc :p en dat mag allemaal niet ^^


al kan je over een ei discussiëren, maar hoe moet die kip zich wel niet voelen als men dat ei steelt :o

Conqie

Legacy Member
zarathustra zei:
Meh, zo'n koude schotel is toch ook niet alles zonder wat hesp, een ei, etc :p en dat mag allemaal niet ^^


al kan je over een ei discussiëren, maar hoe moet die kip zich wel niet voelen als men dat ei steelt :o

dat is veganisme é

wat ik persoonlijk al ziekelijk vind,(geen dierelijke producten eten, ei,melk...)

zarathustra

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
dat is veganisme é

wat ik persoonlijk al ziekelijk vind,(geen dierelijke producten eten, ei,melk...)

welja, daarom dat ik ook zeg dat als je argument het welzijn van de dieren is vegetarisme eigenlijk hypocriet is :)

polarvandal

Legacy Member
ik eet vlees en graag.
fck groenten (maar enkele dak nog graag eet)

en vegetariers doen wat ze wille ma ze moete stoppe me degene die vlees ete met de vinger te wijzen.
ALs ge alles optelt zal ik in gans mijn leve tot nu toe wel al enkele koeie en varkens en zelfs meerdere konijnen en duiven opgegeten hebben. En kben er blij om, nog lang ni genoeg, carnivoor tot in de kit!
edit: en minstens al een 150 tal kikkers.
Da ze minder goe smaken e, dan zalk ze ni meer opeten. Tot dan, survival of the fittest.

democracy02

Legacy Member
Battou zei:
Jah ge hebt gelijk hoor. Als ge het over liefde voor mededier hebt over de erbarmelijke kweekplaatsen enzo, kan ik er gerust inkomen dat iemand principieel weigert om nog vlees te eten.

Maar hoeveel van die mensen doen andere dingen dan wel lekker hypocriet mee? Dan kan je wel zeggen van jah, maar dit doen ze dan toch al goed..
Je mag nie neerkijken op zo'n mensen. Die zijn zich deels bewust en deels onbewust. Nog altijd beter dan volledig onbewust, of bewust egoïstisch... imo. Ze bedoelen het toch goe hé :love:


conquerpoy zei:
Leven en laten leven, ik trek me allesinds geen klop aan van die moraalridders
(degene dat het percies verkondigen als hun geloof)
http://www.spiritofbaraka.com/slideshow.aspx?image=baraka0724
is dit leven en laten leven ? :niceone:


het is nie omda ik bvb. zou stoppen met vlees eten da er plots minder dieren zullen mishandeld worden in de vleesindustrie(:x)

Ik eet zelf (tijdelijk) redelijk veel vlees momenteel, en denk nie van mezelf da ik beter ben dan jij bvb... maar da betekent nie da ik nie durf toegeven da de mensheid compleet fucked up is.

democracy02

Legacy Member
polarvandal zei:
Ze zitten toch in een mooi zilverkleurig kotje!
Wa wille ze nog meer? een 2 slaapkamerloft met eigen moestuintje?
Wel balen als ge ruzie hebt met u buur...
lol, als dit een poging is om me uit m'n kraam te lokken... it ain't gonna happen dude :p

jij moet iedere dag met uzelf leven.... i win! :rofl:

Frykt Sclavak

Legacy Member
Ik eet vlees, het is er veel te lekker voor en ik zie geen reden om het niet te eten.

Nu heb ik gelezen dat ook groenten en fruit 'pijn' heeft wanneer het wordt opgegeten of uitgetrokken. Groenten zoals tomaten, wortelen, bonen, erwten, kolen, ... noem maar op, krimpen wanneer ze worden uitgetrokken. Ook scheiden ze een stof af die andere planten in de buurt waarschuwt, die krimpen op hun beurt ook om minder aantrekkelijk te zijn voor de hongerige in kwestie. Dus zeggen dat een plant er niets van voelt klopt niet helemaal ;)

Het spijt me maar een bron heb ik niet, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb :s

_DM_

Legacy Member
Voila, planten zijn ook levende wezens.
Ze maken misschien geen lawaai als je ze doodt, maar toch... :)
Het beste is trouwens nog steeds een stuk vlees met goed veel groenten, combinatie nr. 1 :)

Rage

Legacy Member
Hier thuis eten we vooral Vis & vegitarische burgers. Het is vooral voor men vader dat we zo gezond mogelijk eten. (Men vader mag geen vlees meer enzovoorts) Maja, eigenlijk zijn we vlees eters hier! 1 keer per maand (varieert) krijgen we toch een vleesgerecht (Feestmaaltijd heet dat hier)

Van het moment dat ik niet thuis hoef te eten doe ik dat. Ik eet nu 1à2 maal per week vlees. In vakanties varieert dat.

democracy02

Legacy Member
Frykt Sclavak zei:
Ik eet vlees, het is er veel te lekker voor en ik zie geen reden om het niet te eten.

Nu heb ik gelezen dat ook groenten en fruit 'pijn' heeft wanneer het wordt opgegeten of uitgetrokken. Groenten zoals tomaten, wortelen, bonen, erwten, kolen, ... noem maar op, krimpen wanneer ze worden uitgetrokken. Ook scheiden ze een stof af die andere planten in de buurt waarschuwt, die krimpen op hun beurt ook om minder aantrekkelijk te zijn voor de hongerige in kwestie. Dus zeggen dat een plant er niets van voelt klopt niet helemaal ;)

Het spijt me maar een bron heb ik niet, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb :s
wow... das wel cool :)

ik wil best geloven da een plant pijn kan voelen, maar zo'n reactie betekend niet noodzakelijk dat een plant pijn heeft. het kan ook gewoon zijn da in het DNA van de plant staat gecodeerd dat als A gebeurd, dat de plant dan B moet doen om zijn eigen soort te beschermen.

zonder dat daar een individueel bewustzijn of gevoel van pijn mee gepaard gaat...

En als er dan echt pijn is, dan is dit slechts een heel klein moment in het leven van de plant namelijk bij de "slachting".... dit kan je niet vergelijken met de pijn,angst & frustratie van het ondraaglijk leven waar een industrieel gekweekt dier mee wordt opgezadeld.

Rage

Legacy Member
democracy02 zei:

Ik zou graag willen praten over die kippen.

Er is veel protest tegen legbatterijen (zo heet da toch ? )

Maar ik vraag mij af of er 1 kip is die ongelukkig is? Hebben die kippen genoeg hersencellen om te beseffen dat er iets beters is? Die kippen zijn daar geboren, en zullen daar sterven. Die kennen niets beters. Dus dat is het beste wat die ooit hebben meegemaakt?

Heeft iemand een website die handelt over de moraal van een kip?

democracy02

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ik zou graag willen praten over die kippen.

Er is veel protest tegen legbatterijen (zo heet da toch ? )

Maar ik vraag mij af of er 1 kip is die ongelukkig is? Hebben die kippen genoeg hersencellen om te beseffen dat er iets beters is? Die kippen zijn daar geboren, en zullen daar sterven. Die kennen niets beters. Dus dat is het beste wat die ooit hebben meegemaakt?

Heeft iemand een website die handelt over de moraal van een kip?
mss hebben ze nie het besef da er iets beters is, maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze wel het besef da de situatie waar ze in zitten heel klote is.

hoe zou jij je voelen moest je nie kunnen bewegen en er elektrische schokken in je gat worden gegeven zoda je heel de dag eieren produceert die uit u gat moeten komen (ofzoiets)

ook al zijt ge een "achterlijke kip"... 'k denk da ge u machteloos, depressief, oververmoeid, bang, etc... zou voelen .

ComputerVISTA

Legacy Member
democracy02 zei:
En als er dan echt pijn is, dan is dit slechts een heel klein moment in het leven van de plant namelijk bij de "slachting".... dit kan je niet vergelijken met de pijn,angst & frustratie van het ondraaglijk leven waar een industrieel gekweekt dier mee wordt opgezadeld.

En hoe kunt gij deze zever dat ge hier verkondigd zo zeker weten? Hoe weet gij zo zeker dat in een kwekerij van bloemkolen die planten geen doodsangsten uit staan?

En voor het geval ge het niet weet bestaan er ook vleeskwekerijen die niet onwaardig slachten en beesten in een klein kooitje steken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan