Archief - vegetarisme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

En?


  • Totaal aantal stemmers
    386
  • Opiniepeiling gesloten.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik heb ook al filmpjes gezien van hoe dieren geslacht (kunnen) worden, maar dat betekent niet dat ik geen vlees meer ga eten. Weten wat je eet en waarom is veel belangrijker dan de hoeveelheid.

cura

Legacy Member
den-kimi zei:
je zegt het zelf, het is psychologisch. in feite is het dus een soort van gekheid. ik kan jou vlees laten proeven dat je heel graag gaat eten, zolang je maar wijsgemaakt wordt dat het geen vlees is.

en over die gezondheid: er is geen enkele studie die effectief kan bewijzen wat het gezondst is, vlees eten of geen vlees eten. we weten alleen dat de mens gemaakt is om vlees te eten en dat diegenen die geen vlees eten zowiezo te weinig eiwitten binnenkrijgen en vroeg of laat aan botontkalking leiden, wat ze ook proberen.

alles dat psychologisch is is een gekheid?
lol, gl in life als jij alle psychologische trekken als gekheid aanziet

denk intvervolg es ff beter na voor je discussie aangaat
en ik betwijfel dat je me vlees kan laten proeven die ik heel graag eet

ik heb geen studie nodig om te bewijzen dat vlees ongezond is/gezond is, mijn bloedresultaten zijn bewijs genoeg

Le Roy Landis

Legacy Member
Ik rangschik mij niet onder eender welke categorie ... ik wil wil over het algemeen gezond eten en daarom verban ik grotendeels vlees uit mijn dieet. Maar aangezien ik graag vis en kip eet, word ik in theorie niet echt aanzien als vegetariër. Maar niet zelden eet ik m'n groentjes met een plakje tofu of linzen als vleesvervanger.

Dat wil niet zeggen dat ik occasioneel es geen vlees eet. Mijn spaghetti zal vaak ook wel met gehakt zijn. Maar over het algemeen dus geen vlees.

Waarom? Vlees is nu eenmaal ongezond. De ene soort nu wel wat meer dan de andere... Ik heb lange tijd op regelmatige basis vlees gegeten en toegegeven: het kan lekker zijn. Eveneens merk ik dat ik mij na het eten niet meer zo oververzadigd voel. Ik zit voor een hele tijd goed vol, maar heb niet het gevoel dat ik ga ontploffen! Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik vele andere dingen at naast mijn vlees dat bij overmatig gebruik de gezondheid niet bevordert...

zoals wbmt hierboven zei ... niets tegen vlees (ik eet het soms zelf wel eens), maar mijn voorkeur gaat over het algemeen naar de vegetarische manier van koken! In het begin at ik m'n bord misschien minder snel op, maar naarmate je lichaam aanpast eet je een vegetarisch even snel en enthousiast op als een ander!

Le Roy Landis

Legacy Member
Hail Priest! zei:
Ik ben een carnivoor :woohoo:

@ Autechdingeske:

1. Vlees zorgt voor een belangrijk aandeel van de voedselvoorziening. Moest niemand nog vlees eten zou zowat de hele aardbol vol moeten staan met akkers en velden om voldoende groenten en andere brol te kweken.

Dat is nu eens compleet, maar dan ook compleet fout!
het is net omgekeerd... moest er geen vlees gegeten worden zou er in principe geen honger meer in de wereld zijn. Met eenzelfde stukje oppervlakte kan je door vegetarische toestanden te kweken (van granen tot pompoenen..) veel meer mensen voeden dan door er koeien op te laten grazen.

"If we eat the plants we grow instead of feeding them to animals, the world's food shortage will disappear virtually overnight. Remember that 100 acres of land will produce enough beef for 20 people but enough wheat to feed 240 people."

Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid eten die koeien zelf verorberen voordat ze vet genoeg zijn.

Le Roy Landis

Legacy Member
Het is gemakkelijk praten over hoe goed het is leven met vlees,
maar echt veel ervaring heb je niet zonder eens vegetarisch geleefd te hebben...

niet?

grey-turtle

Legacy Member
Een site voor vegetariërs en new-agers. Ze leggen hier uit waarom vlees niet zo gezond is.
Er staat oa. dat vegetariërs gezonder zijn dan vleeseters omdat vlees op lange termijn aderverkalking kan doen ontstaan.
http://www.goodfeeling.nl/ en dan naar voeding en vlees gaan.

deyoeri

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
Het is gemakkelijk praten over hoe goed het is leven met vlees,
maar echt veel ervaring heb je niet zonder eens vegetarisch geleefd te hebben...

niet?

Ieder doet zijn zin, maar het is een ervaring waar ik niet happig op ben, noem het belachelijk of wat je wil, maar ik heb nood aan vlees in mijn leven. :)

=Phoenix=

Legacy Member
ik ben geen vegetariër en zou dit niet zunnen zijn
de meesten onder ons worden grootgebracht als vleeseter
ik heb respect voor vegetariërs
ze zijn beschaafder dan vleeseters
zolang de mens dieren blijft eten en oorlog blijft voeren is de mensheid niet beschaafd

Hmgrwngd

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
Het is gemakkelijk praten over hoe goed het is leven met vlees,
maar echt veel ervaring heb je niet zonder eens vegetarisch geleefd te hebben...

niet?

Zeg je nu dat mensen eens moeten nadenken over hun levensstijl en dat ze misschien iets anders moeten proberen ?

Daar staat de doodstraf op, jongeman .

Kom, de brandstapel op!

omfg

Legacy Member
vleeseter, er is niets zaliger dan zo'n warme kleine kippeboutjes :love: of ne lekker vettige hamburger :love:
kheb niet echt problemen met vegetariers.. iedereen eet wat hij wil :)

prozackx

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
Dat is nu eens compleet, maar dan ook compleet fout!
het is net omgekeerd... moest er geen vlees gegeten worden zou er in principe geen honger meer in de wereld zijn. Met eenzelfde stukje oppervlakte kan je door vegetarische toestanden te kweken (van granen tot pompoenen..) veel meer mensen voeden dan door er koeien op te laten grazen.

"If we eat the plants we grow instead of feeding them to animals, the world's food shortage will disappear virtually overnight. Remember that 100 acres of land will produce enough beef for 20 people but enough wheat to feed 240 people."

Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid eten die koeien zelf verorberen voordat ze vet genoeg zijn.

het is al eens gezegd geweest denk ik, maar niet alle grond is geschikt om groentetoestanden op te kweken (relief, vruchtbaarheid, klimaat en nog nen hoop andere factoren).

[MNEU]Jonasis

Legacy Member
heb ook geen problemen met veggies, als ze hun "ding" voor zich houden, onlangs stonden er op de meir van die kwieten met mega grote borden met pics van geslachte koeien, varkens. Dit vind ik echt niet kunnen, passeer daar maar eens met uw klein mannen...
Dat is "hun" mening opdringen en dat gebeurt wel vaker met die mensen, ze menen dat wy fout zyn en gaan het hier is ff zeggen hoe het moet, bah

Ik huiver van zulke mensen/acties

denkimi

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
Dat is nu eens compleet, maar dan ook compleet fout!
het is net omgekeerd... moest er geen vlees gegeten worden zou er in principe geen honger meer in de wereld zijn. Met eenzelfde stukje oppervlakte kan je door vegetarische toestanden te kweken (van granen tot pompoenen..) veel meer mensen voeden dan door er koeien op te laten grazen.

"If we eat the plants we grow instead of feeding them to animals, the world's food shortage will disappear virtually overnight. Remember that 100 acres of land will produce enough beef for 20 people but enough wheat to feed 240 people."

Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid eten die koeien zelf verorberen voordat ze vet genoeg zijn.

neen, zonder die dieren zou u grond na enkele jaren uitgeput zijn aangezien hij niet meer bemest wordt. en wat gaat ge dan doen? gras en onkruid eten?

Inspector Monkfish

Legacy Member
(Inc)PHOENIX zei:
ik ben geen vegetariër en zou dit niet zunnen zijn
de meesten onder ons worden grootgebracht als vleeseter
ik heb respect voor vegetariërs
ze zijn beschaafder dan vleeseters
zolang de mens dieren blijft eten is de mensheid niet beschaafd


Wat voor onzin is dit nu? Dat heeft nu eens niets met beschaafdheid te maken.

PaJaMa

Legacy Member
grey-turtle zei:
Een site voor vegetariërs en new-agers. Ze leggen hier uit waarom vlees niet zo gezond is.
Er staat oa. dat vegetariërs gezonder zijn dan vleeseters omdat vlees op lange termijn aderverkalking kan doen ontstaan.
http://www.goodfeeling.nl/ en dan naar voeding en vlees gaan.

haha wat een onzin

Bubbling Zombie

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Zeg je nu dat mensen eens moeten nadenken over hun levensstijl en dat ze misschien iets anders moeten proberen ?

Daar staat de doodstraf op, jongeman .

Kom, de brandstapel op!


Yeah, stel u voor dat ze bij hun vroegere overtuiging/levensstijl blijven. THATS UNPOSSIBLE!1

mythe

Legacy Member
Vleeseter, vind argumenten van veggies onnozel

1) Een mens is een vleeseter zoals veel dieren. Dus wrm mag nen mens geen vlees ete.
2) Wij slachten ze (normaal gezien, kzeg niet dat het overal zo is, kweet dat nog gebeurd) op een vrij rechtvaardige manire. (Ok, slachten is niet rechtvaardig te noemen, maar ik bedoel dawwe ze normaal niet laten afzien).
Maar als ge ziet hoe sommige dieren hun prooien afslachtne is't toch wel stukje erger dan de mensen.
Als ge geen vleesetend dier zijn begrijp ik compleet dagge geen vlees eet, maar wij zijn vleeseters. Dus?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan