Archief - vegetarisme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

En?


  • Totaal aantal stemmers
    386
  • Opiniepeiling gesloten.

jan1978

Legacy Member
(Inc)PHOENIX zei:
ik ben geen vegetariër en zou dit niet zunnen zijn
de meesten onder ons worden grootgebracht als vleeseter
ik heb respect voor vegetariërs
ze zijn beschaafder dan vleeseters
zolang de mens dieren blijft eten en oorlog blijft voeren is de mensheid niet beschaafd

Ge beweert dus dat "beschaafdheid" (wa ge daar ook mee bedoelt) afhankelijk is van het soort voedsel dat een bepaalde bevolkingsgroep eet?

Ik eet vlees, ik eet het graag en ik eet het veel (alsook vis en gevogelte).

En wat ik hier nog lees ivm vlees eten is onverantwoord is dikke zever. Als ge zo redeneert dan is alles onverantwoord, met de auto rijden, plastieke zakken van de delhaize gebruiken, noem maar op. Ik zal maar geloven dat alle fanatieke veganisten te voet of met de fiets naar hun werk rijden, waar ze koffie zetten van de wereldwinkel met een biologisch afbreekbare filter. Savonds gezellig voor de open haard een nieuwe trui breien met wol van het schaap in de zelfgemaakte houten blokhut terwijl moederlief een soepje maakt van verse tuingroenten. :ironic:

Inspector Monkfish

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Vindt gij dat echt lekker?

Ik vind dat zeker lekker. En ik ga misschien maar een paar keer op een jaar naar een quick/McDonalds dus een ongezonde levensstijl kan je het moeilijk noemen.

ComputerVISTA

Legacy Member
captain asshole zei:
Ik vind dat zeker lekker. En ik ga misschien maar een paar keer op een jaar naar een quick/McDonalds dus een ongezonde levensstijl kan je het moeilijk noemen.

Da hebbek nie gezege hé, ma de keren dat ik dat gegeten heb... *tuuuuuuuuu* (gesensureerd)

Het ziet er al niet smakelijk uit en het smaakt el even wel...

Eigen mening over dat soort eten natuurlijk.



Maar ik ben dan ook alle dagen oma's eten gewend :D One's you go oma's food you never go back :D

Dieleman_F

Legacy Member
Hail Priest! zei:
1. Vlees zorgt voor een belangrijk aandeel van de voedselvoorziening. Moest niemand nog vlees eten zou zowat de hele aardbol vol moeten staan met akkers en velden om voldoende groenten en andere brol te kweken.

Sorry maar hier moet ik jou toch helemaal tegenspreken, voor dieren te kweken heb je ook groenten of andere brol nodig (duh) en per overzetting blijft er maar tien procent over, dus als een varken een kilo groenten ofzo eet blijft er +- 100 gram biomassa over, maw vlees vergt veel meer van de aarde dan planten (zeker als het vleeseters zijn, want dan heb je meer stappen om te komen waar je bent ...)

Bubba

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Vindt gij dat echt lekker?

Ik vind da heerlijk.

Ik weet trouwens ni wa gij der zo "niet smakelijk" aan vind uitzien. Het ziet er net hetzelfde uit als elke friet / hamburger.

@ Mathke: Mja ik ga der ook ni elke dag ofzo hé. Kga meestal is ene keer in de maand ofzo.

ComputerVISTA

Legacy Member
Maar ik eet ook geen frietkothamburgers hoor, wat ik wel eet zijn hamburgers die men oma gereed maakt.

Plusminus hetzelfde broodje in 2 gesneden kunde toch appart kopen en daar tussen een smaakvolle hamburger. Waar zelf wat kaas in verwerkt zit, veel ongezonder dan de Mcdonnals waarschijnlijk maar een pak smakelijker hoor en ik zou dat niet zeggen mocht ik mcd's nog nooit geprobeerd had.

eruit zien: een slap broodje met drek die der uit komt lopen en een miniscuul hamburgertje, zo ziet dat er uit. Idem bij zowat elke keten of frietkot die der eentje maakt.

_Wicked_

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Maar ik eet ook geen frietkothamburgers hoor, wat ik wel eet zijn hamburgers die men oma gereed maakt.

Plusminus hetzelfde broodje in 2 gesneden kunde toch appart kopen en daar tussen een smaakvolle hamburger. Waar zelf at kaat in verwerkt zit, veel ongezonder dan de Mcdonnals waarschijnlijk maar een pak smakelijker hoor en ik zou dat niet zeggen mocht ik mcd's nog nooit geprobeerd had.

eruit zien: een slap broodje met drek die der uit komt lopen en een miniscuul hamburgertje, zo ziet dat er uit. Idem bij zowat elke keten of frietkot die der eentje maakt.

Wij wille Bicky burgers !!! :D











:unsure:

Bubba

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Maar ik eet ook geen frietkothamburgers hoor, wat ik wel eet zijn hamburgers die men oma gereed maakt.

Plusminus hetzelfde broodje in 2 gesneden kunde toch appart kopen en daar tussen een smaakvolle hamburger. Waar zelf at kaat in verwerkt zit, veel ongezonder dan de Mcdonnals waarschijnlijk maar een pak smakelijker hoor en ik zou dat niet zeggen mocht ik mcd's nog nooit geprobeerd had.

eruit zien: een slap broodje met drek die der uit komt lopen en een miniscuul hamburgertje, zo ziet dat er uit. Idem bij zowat elke keten of frietkot die der eentje maakt.

Wat is "at kaat"? En de gezondheidsfactor intreseert me bitter weinig, anders ging ik zeker niet in mcdonalds eten. :p

Ik vind het gewoon lekker.

En volges mij ga je dan toch bij de verkeerde mcdonalds ze. Bij mij is er nog nooit "drek" komen uitlopen. In tegenstelling zelfs, der zit vrij weinig saus tussen. Ge ziet eerder sla zitten enzo.

Mja, smaak valt niet over te discusieren hé. :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Dat moet "wat kaas" zijn :p

Goh valt er over te discuteren? Ja en neen eigenlijk he, je kan om te beginnen meningen wisselen niewaar?

Bubba

Legacy Member
Bij de mac zit er ook kaas tussen za. En veel zelfs. MMMMMMM :love:

En van gedachten / meningen wisselen is imo iets anders dan discusieren. Ge begrijpt wa ik bedoel hé. :p

ComputerVISTA

Legacy Member
BuBbA zei:
Bij de mac zit er ook kaas tussen za. En veel zelfs. MMMMMMM :love:

En van gedachten / meningen wisselen is imo iets anders dan discusieren. Ge begrijpt wa ik bedoel hé. :p

Ik begrijp wat ge bedoeld maar oma's burgers > mcd's :tongue:

(en ik bedoelde dat er kaas in de hamburger zelf verwerkt zit, het stuk vlees dus)

Bubba

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik begrijp wat ge bedoeld maar oma's burgers > mcd's :tongue:

(en ik bedoelde dat er kaas in de hamburger zelf verwerkt zit, het stuk vlees dus)

Awel, zo'n hamburger heb ik nog nooit gegete dus ik kan het ni vergelijken. :)

ComputerVISTA

Legacy Member
BuBbA zei:
Awel, zo'n hamburger heb ik nog nooit gegete dus ik kan het ni vergelijken. :)

True, maar ik veronderste dat uw moeder of grootmoeders eten toch ook wel een stukske beter zal zijn, niewaar?

Bubba

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
True, maar ik veronderste dat uw moeder of grootmoeders eten toch ook wel een stukske beter zal zijn, niewaar?

Hangt ervan af wanneer.

Ik eet hier elke avond een warme maaltijd. Elke keer aardapellen / puree met vlees. Ik ben dus soms wel is blij dat ik iets anders kan eten.

Maar ik zou bijvoorbeeld ook niet elke avond mac kunnen eten.

Afwisseling dus. :p

PS: hangt trouwens af van WAT ze juist maken. :p Mac kan uiteraard niet winnen tegen een heerlijke biefstuk. ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik moet zeggen dat ik redelijk wat afwisseling op mijn talloor krijg hoor :)

Alle soorten stoemp met worst natuurlijk, maar ook heeeel veeel pasta's waar ik zot van ben, vis, zelfgemaakte pizza's, zelfgemaakte lasagne, verschillende rijstsoorten, etc... alles wat je maar kan eten krijg ik voorgeschoteld :p

Nuja 'k moet er wel bij zeggen dat mijn oma al lang niet meer werkt en dus tijd genoeg heeft en daar dus ook ferm haar werk van maakt en het nog is graag doet ook :)

Grote varieteit dus + rekening houdend met mijn dieet (geen om te vermageren welliswaar)


Allez, persoonlijk: als ge dat allemaal kunt krijgen in home sweet home dan is die mcd's puren lagen bucht. ('k vind de juiste benaming nie voor mcd's in deze context :p)

Mediamonk

Legacy Member
Ik heb zo een tijdje sojavlees en consoorte ligge proberen en kmoe zegge ... kwas blij dak na paar maand eens een goe vettig pak frit kon eten met een goeie hamburger erbij en paar satekes...man ik heb me toen volgepropt.

Voor mij dus toch maar echt vlees ... ipv die afkooksels

tjampie

Legacy Member
Ik was eerst vegetariër uit gezondsoverwegingen. Nu nog steeds. De laatste zomervakantie heb ik gewerkt in een vleesverwerkende bedrijf. Geloof me, je word dan een principieël vegetariër. De geur van rottende vlees hangt nog altijd in mijn neus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan