Archief - Telepathie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fredo

Legacy Member
Al die paranormale toestanden = dikke bullshit. Veel blabla, maar geen bewijzen. En voor de goedgelovigen die afkomen met argumenten als 'je kan niet bewijzen dat het niet bestaat', dat is intellectueel oneerlijk. Het is aan zij die beweren dat het wel bestaat om te bewijzen dat het bestaat. Of geloven jullie ook in de tandenfee en kabouters?

En voor zij die toch over paranormale gaven beschikken: hier/ kan je snel 10.000 euro verdienen. :ironic:. Het is waarschijnlijk toeval dat nog niemand dat geld geclaimed heeft.


Ik zal nooit vergeten wat ik ooit op de middelbare school heb meegemaakt. Er was een voorstelling met iemand die paranormaal begaafd was. Die deed vanalles zogezegd door zijn paranormale gaven. Na 2u vroeg hij aan de zaal: "wie gelooft er nog steeds niet dat ik paranormaal begaafd ben?", slechts enkelen staken hun vinger op. Toen zei hij dat hij een goochelaar was en dat alles opgezet spel was. Dat was nog eens een levensles die je in geen enkele gewone les zal leren.

Bacon

Legacy Member
http://noosphere.princeton.edu/story.html

In the laboratory experiments, people sit near a device that produces random numbers, but they have no physical connection to it. They try to "commune" or "resonate" with the machine (called a random event generator, or REG) while wishing it to change its behavior to produce higher or lower scores than it should by chance. The accumulated research shows a tiny but highly significant correlation indicating that consciousness can weakly but measurably affect the physical world.

Gonzo the Great

Legacy Member
Heb ooit eens gehoord dat er een gebied is van ongeveer 30 cm rond elke mens. Wanneer een vreemde hier binnenkomt, bv rechtstaand op de bus, wordt dit een beetje als "opdringerig" ervaren (of juist heel tof als het een lekker ding is). Omdat ons zenuwstelsel op electrische signalen werkt, is het niet uitgesloten dat er ook een zwak magnetisch veld rond elke mens kan zijn. En dat we dit magnetisme zelf kunnen "aanvoelen" is ook best mogelijk. Op NGC heb ik ooit zelfs iets gezien van hamerhaaien met een soort GPS op hun snuit, waarmee ze 1x per jaar afspreken ergens in de oceaan. Zij dedecteren dus zelfs het zwakke aardmagnetisme. Ik voel nu zelfs aan dat hier een antwoord op gaat komen, aha!

s.p.a.w.n.

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
ik denk ook wel dat het waar is.
want hoe verklaar je dan "ik voelde dat je achter mij stond"...

(ik heb trouwens lang geleden wel, es in een docu een rus gezien, zette een aansteker voor zich op tafel, zette zich neer, legde zn handen op tafel, staarde er zeer geconcentreerd naar en da ding schoot aan! nu weet ik wel niet meer wat die docu wou aantonen of het nu fake of echt was..)

dat ik voel dat je achter mij staat is simpel hee, luchtdruk die veranderd, quasi onmerkbare warmtestraling (elke mens straalt constant een hoop wattage uit in warmte) etc ...

of telepathie bestaat ... et zou tof zijn, en ik kan mij inbeelden dat twee hersenen dicht bij elkaar elkaar beinvloeden (straling etc ...) maar op grote afstand ... da lijkt mij sterk

telekinese ... da bestaat volgens mij niet (ook helaas)

en da van ge kun et tegendeel niet bewijzen, dus het bestaat is dikken bullshit, (moet er maar eens de theorie van het spagettiemonster op naslaan)

s.p.a.w.n.

Legacy Member
C|n zei:
Nochthans zijn er honderden mensen bezig met bepaalde delen van Quantum wetenschappen. Een onderdeel ervan beschrijft dat een deeltje op 2 plaatsen tegelijk kan zijn en dus ook gelinkt is met elkander. Men doet daar onderzoek naar om in de toekomst voor ultrasnelle verbindingen te zorgen in bv. computers en dergelijke.

Met dezelfde theorie kan ook telepathie worden verklaard, ik herhaal het nog eens; er is nog geen bewijs voor maar theoretisch is het mogelijk. Net zoals lichtsnelheid bereiken en anti-gravitatie ontwikkelen.

Btw, een wetenschapper die de technologie van Starttrek "Beam me Up Scotty" niet serieus neemt, is logisch. Het is theoretisch ook niet mogelijk. Maar om te zeggen dat telepathie (zelfs in de kleinste zin) niet mogelijk is, vind ik verkeerd. Aangezien het theoretisch wél mogelijk is.

Hier willik even op inpikken, in de morgen van een paar weken geleden (geloof ik) stond een artiekel over wetenschappers die de eerste proeven aan het doen zijn waarin ze atomen teleportheren, hoe het theoretisch mogelijk is kan ik niet uitleggen, maar er is nu ook onderzoek naar en nieuwe energiebron (met hydrons ofzo) dat theoretisch ook niet te verklaren is, maar wel in de praktijk werkt dus ...

Cin

Legacy Member
Een Hydron is een andere benaming voor waterstof kationen; protonen, deuteronen.

De rest zoek ik even op...

//edit: Op de website van De Morgen vind ik helemaal niets wat er ook maar op zou kunnen lijken. Maar Hydrons, en dan vooral deuteronen worden gebruikt bij kernfusie. Dat artikel kan dus gaan over ITER, de kernfusiecentrale in Frankrijk. Dat project heeft een paar weken terug groen licht gekregen voor de bouw ervan. Er is al heel wat verschenen over de proeven die ze daar gaan uitvoeren dus het kan zijn dat het daar wat mee te maken is.

Maar dat terzijde, iets wat theoretisch onmogelijk is zou normaal niet in de praktijk mogelijk zijn. Of je hebt theoretisch een fout gemaakt...

Hiapoe

Legacy Member
Ik heb al een paar heel vreemde zaken meegemaakt toen ik op kot zat.
Af en toe 'riepen we geesten op'. Je weet wel, zo met +-4 rond een tafel gaan zitten, het alfabet op briefjes in een cirkel leggen en allemaal met een vinger op een omgekeerd glas, en vragen stellen... de 'geest' beantwoordt dan zogezegd de vragen die je stelt.

Eerst en vooral geloof ik niet in geesten. Maar toch hebben we enkele heel vreemde zaken meegemaakt.
Ten tweede is het 100% zeker dat niemand van ons groepje het glas opzettelijk verduwde in een bepaalde richting.

Enkele voorbeelden van heel vreemde gebeurtenissen:
- We vroegen eens een geest van waar hij kwam en hij zei "Egypte". OK, we vroegen hem zijn naam en of hij in 1 woord kon zeggen hoe hij gestorven was. Hij spelde zijn naam en het woord 'vliegtuig'. We hadden in het nieuws gezien dat er in egypte een vliegtuig was neergestort die dag, dus we vroegen die geest of het dat incident was, en hij wees naar 'JA'.
Nu wilden we die geest eens testen. We hadden op het nieuws gezien dat er 371 doden waren en vroegen de geest dus naar dit nummer. De geest zei "372"... 1 verkeerd... nuja close enough dachten we.
De volgende dag hoorden we op TV dat er nog 1 lichaam extra was geborgen en dat het totaal daarmee op 372 kwam... dat was effen schrikken !!

- We wilden nog eens een andere keer een geest testen en wilden hem iets vragen wat geen enkel van ons 4 aan tafel wist, maar dat we toch konden controleren. Op de tafel stond een wijnfles met kaars in met het etiket weggedraaid van iedereen. Niemand wist wat op dat etiket stond, dus vroegen we de geest wat er op stond. En die spelde volledig zonder 1 letter te missen: "Grand cru de cognac". we draaiden die fles om en letterlijk dat stond erop!

- We waren nog een andere keer reeds een uur bezig met vragen stellen aan een geest met wisselend succes. We stelden toen de vraag of de geest een fysiek teken van zijn aanwezigheid kon geven. En hij ging naar 'JA' en we vroegen hem dan om in 1 woord te omschrijven welk teken hij zou geven en hij spelde 'BONK' en onmiddellijk nadat de laatste letter aangeduid was, volgde er een ENORME bonk op de keukendeur !! Iedereen sprong letterlijk in de lucht van schrik, en de aanwezige meisjes barsten in huilen uit! We openden de keukendeur en er was niemand !!!

De meisjes hebben die nacht bij elkaar geslapen! :p

3 dagen later vertelde iemand van ons kot dat hij op ons deur hard geklopt had om ons te doen schrikken omdat hij wist dat we geesten aan het oproepen waren, maar hij wist absoluut niks van het feit dat we net die vraag gesteld hadden voor een teken te krijgen, en hij wist zeker niet dat het antwoord 'bonk' was...

Dit zijn alledrie ECHT gebeurde verhalen en ik weet nog steeds niet hoe ik ze moet verklaren...

Legatus

Legacy Member
Spijtig dat er nooit opgenome beelden van bestaan.
Zijn zelf mensen die voor paranormaal bewijs ,10 000 dollar neertellen.
Makes you think.

Preske

Legacy Member
Legatus zei:
Spijtig dat er nooit opgenome beelden van bestaan.
Zijn zelf mensen die voor paranormaal bewijs ,10 000 dollar neertellen.
Makes you think.

meer zelfs. Er is/was een professor die 100.000 dollar wilt betalen als hij fysiek bewijs krijgt dat iemand bovennatuurlijke krachten heeft.

Natuurlijk zijn er veel fakers met de meest stomste dingen, maar dat had ie voorzien.

Quilombo

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ik heb al een paar heel vreemde zaken meegemaakt toen ik op kot zat.
Af en toe 'riepen we geesten op'. Je weet wel, zo met +-4 rond een tafel gaan zitten, het alfabet op briefjes in een cirkel leggen en allemaal met een vinger op een omgekeerd glas, en vragen stellen... de 'geest' beantwoordt dan zogezegd de vragen die je stelt.

Eerst en vooral geloof ik niet in geesten. Maar toch hebben we enkele heel vreemde zaken meegemaakt.
Ten tweede is het 100% zeker dat niemand van ons groepje het glas opzettelijk verduwde in een bepaalde richting.

Enkele voorbeelden van heel vreemde gebeurtenissen:
- We vroegen eens een geest van waar hij kwam en hij zei "Egypte". OK, we vroegen hem zijn naam en of hij in 1 woord kon zeggen hoe hij gestorven was. Hij spelde zijn naam en het woord 'vliegtuig'. We hadden in het nieuws gezien dat er in egypte een vliegtuig was neergestort die dag, dus we vroegen die geest of het dat incident was, en hij wees naar 'JA'.
Nu wilden we die geest eens testen. We hadden op het nieuws gezien dat er 371 doden waren en vroegen de geest dus naar dit nummer. De geest zei "372"... 1 verkeerd... nuja close enough dachten we.
De volgende dag hoorden we op TV dat er nog 1 lichaam extra was geborgen en dat het totaal daarmee op 372 kwam... dat was effen schrikken !!

- We wilden nog eens een andere keer een geest testen en wilden hem iets vragen wat geen enkel van ons 4 aan tafel wist, maar dat we toch konden controleren. Op de tafel stond een wijnfles met kaars in met het etiket weggedraaid van iedereen. Niemand wist wat op dat etiket stond, dus vroegen we de geest wat er op stond. En die spelde volledig zonder 1 letter te missen: "Grand cru de cognac". we draaiden die fles om en letterlijk dat stond erop!

- We waren nog een andere keer reeds een uur bezig met vragen stellen aan een geest met wisselend succes. We stelden toen de vraag of de geest een fysiek teken van zijn aanwezigheid kon geven. En hij ging naar 'JA' en we vroegen hem dan om in 1 woord te omschrijven welk teken hij zou geven en hij spelde 'BONK' en onmiddellijk nadat de laatste letter aangeduid was, volgde er een ENORME bonk op de keukendeur !! Iedereen sprong letterlijk in de lucht van schrik, en de aanwezige meisjes barsten in huilen uit! We openden de keukendeur en er was niemand !!!

De meisjes hebben die nacht bij elkaar geslapen! :p

3 dagen later vertelde iemand van ons kot dat hij op ons deur hard geklopt had om ons te doen schrikken omdat hij wist dat we geesten aan het oproepen waren, maar hij wist absoluut niks van het feit dat we net die vraag gesteld hadden voor een teken te krijgen, en hij wist zeker niet dat het antwoord 'bonk' was...

Dit zijn alledrie ECHT gebeurde verhalen en ik weet nog steeds niet hoe ik ze moet verklaren...

:ironic:

Bacon

Legacy Member
Deze week mail gestuurd naar Stanford ivm een artikel omtrent 'super psychic children'.

http://www.google.be/search?hl=nl&c...cial&hs=4Y4&q=super+psychic&btnG=Zoeken&meta=

Antwoord terug gehad waarin ze niet echt toestemmen/ontkennen, maar ze gaven wel een lijstje met soortgelijke onderzoeken.

Voor degene die op zoek willen gaan:


# "Information Transfer under Conditions of Sensory Shielding," Nature, V252, #5476, pp 602-7,10/18/74
# "Information Transmission in Remote Viewing Experiments," Puthoff & Targ, Nature, V284, pp191, 3/13/80
# "Direct Perception of Remote Geographical Locations, " Puthoff & Targ, Proceedings of the IEEE, New York, April 19-21, 1977
# "State of the Art in Remote Viewing Studies," Proceedings of the IEEE, Targ, Puthoff, & May, Washington, D.C. 9/20/77
# "A Perceptual Channel for Information Transfer over Kilometer Distances, Puthoff & Targ, Proceedings of the IEEE, V64, #3, pp329, 3/76

Thales

Legacy Member
Quilombo zei:

ik zie nu ni direct een reden om die smiley te gebruiken?
Het komt eerder over alsof je bang bent en dan hoopt dat dit niet waar is.
Ik veronderstel dat ie daarover ook niet gaat liegen.

ik heb ook wel es paar rare dingen meegemaakt.
oa toen ik in men bed lag ( en het was pikdonker) dak ik opeens iemand in men oor hoor "gapen" 'lucht uitademen met ferme kracht". Zelfs 2 nachten terug sprong ik opeens recht omdat er iemand in men nek duwde met zen vinger. Het was toch dat gevoel. Toen ik de volgende dag keek hangde er aan men tshirt, dus daar aan men nek wat bloed.
( dit kan allemaal goed te verklaren zijn, mss een pukkel die ik opengekrabt heb ofzo :p, ik zeg hier maar men verhaal )( ik fantaseer namelijk graag ^^ )

Ook een maandje terug, Heb ik es heel levensecht gedroomd. In men droom zat ik in men kamer, net zoals ik die de dag ervoor had achtergelaten en werd ik opeens meegenomen door een alien en ik voelde me zo echt ook opgetild worden en ik maar roepen van " nee alsjeblief, laat me los"... en ik zat dan opeens terug in men bed. ik heb die nacht geen oog meer dichtgedaan :p. Die droom was TE echt. En ik had btw ni lang ervoor es naar da Wow-signaal ( from outerspace zogezegd ) geluisterd :p. Mss had ik contact gelegd :p

nuja, anders moet er es ene wa geesten oproepen en zet er je camera op en filmt het es allemaal ..

Spliffsnatcher

Legacy Member
Is de wereld nu echt dommer aant worden??

dit is bullshit net zoals aliens die piramiden bouwen bullshit is.

Yasutoko

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Telepathie natuurlijk!

Euhm..

Ik zou eerder u in uw ' vorm van drieledigheid van debiligheid ' kunnen nemen mijn beste.

De vorm die hij zei van die pijn & dat zijn moeder wist dat er iets niet pluis was bij hem daar, komt vaker voor, en komt idd meer voor bij de moeders.
Dit komt omdat er een band is ( psychisch ) die gevormd wordt tijdens het heel process van verwekking.
Verder is dit zeer normaal ook, omdat veel moeders bekommerd zijn om hun zoon/dochter.

Dan, uw ' uitleg ' over die jongen zijn dobbelsteen feature slaagt echt wel op geen kop of staart.

Je start bij punt A, en waar je normaal zou eindigen op punt B, eindig jij op punt C.

Hij zegt ' als je 600 keer een dobbelsteen smijt, kun je niet zeker zijn dat elk cijfer 100 keer voor komt. ' wat vrij normaal is.
Nu, JIJ zegt : Als je een cent 2 keer smijt, en hij valt 2x op zijn kop, dat hij altijd daar zal vallen. ter bewering van die jongen zijn uitleg.

Ik lees nergens dat hij dat beweert, wat jij wel beweerd is dat jij zogezegt slimmer bent dan hem dan, en dat hij dom is.

Wat absoluut ridicuul is!

Nu OT :).

Het moet wel bestaan, daar twijfel ik niet aan, maar dan moet je er voor open zijn, en niet kleinzinnig zijn & denken dat de wereld maar 1 dimensie heeft.

Dan kun je evengoed meegaan met de vroegere mensen die dachten dat de wereld - was ipv o
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan