Archief - Telepathie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

El_L4mor

Legacy Member
PadreZaman zei:
Hierbij lanceer ik een volledig nieuwe theorie:
Elke vorm telepathie zou een duidelijk evolutionair voordeel moeten opleveren. Evolutionaire voordelen zorgen voor meer overlevingskansen en worden doorgegeven. Ondertussen zou iedereen zulke 'gaven' toch al moeten hebben.

Ik geef het toe,een idiote theorie maar over zulke onderwerpen kun je verschillende theorieën bedenken. Ik toch :)

ondertussen? evolutie is een proces van duizenden, miljoenen jaren e :p, maar wel mooi geprobeerd

w00tw00t

Legacy Member
Virz zei:
:rofl:

Bewijzen? nee? Try again!

:ironic:

Nja wat voor antwoord zou ik verwachten van een bekrompen iemand
Genoeg documentaires en boeken. Er zijn geen vaste bewijzen evenals geen bewijzen die kunnen zeggen dat het niet bestaat.

Exorikos

Legacy Member
w00tw00t zei:
:ironic:

Nja wat voor antwoord zou ik verwachten van een bekrompen iemand
Genoeg documentaires en boeken. Er zijn geen vaste bewijzen evenals geen bewijzen die kunnen zeggen dat het niet bestaat.

Het is wel bewezen dat hersenen dingen zelf kunnen verzinnen/creëren. Ik weet niet of dat experiment verder ging dan herinneringen, maar voor mij is dat al genoeg bewijs om te zeggen dat buitenlichamelijke ervaringen enzo niet bestaan.

w00tw00t

Legacy Member
Exorikos zei:
Het is wel bewezen dat hersenen dingen zelf kunnen verzinnen/creëren. Ik weet niet of dat experiment verder ging dan herinneringen, maar voor mij is dat al genoeg bewijs om te zeggen dat buitenlichamelijke ervaringen enzo niet bestaan.

tja mensen tegenwoordig zijn snel tevreden, wat anders kan ik hierover zeggen.

Deus ex Machina

Legacy Member
w00tw00t zei:
:ironic:

Nja wat voor antwoord zou ik verwachten van een bekrompen iemand
Genoeg documentaires en boeken. Er zijn geen vaste bewijzen evenals geen bewijzen die kunnen zeggen dat het niet bestaat.

tzijn jullie die moeten bewijzen dat het wel bestaat mag ik er u aan helpen onthouden.

iets niet kunnen tegenbewijzen is niet iets bewijzen.

Hellrabbit

Legacy Member
El_L4mor zei:
ondertussen? evolutie is een proces van duizenden, miljoenen jaren e :p, maar wel mooi geprobeerd


Plus dan nog het feit dat evolutie zo niet werkt :)

w00tw00t

Legacy Member
Deus ex Machina zei:
tzijn jullie die moeten bewijzen dat het wel bestaat mag ik er u aan helpen onthouden.

iets niet kunnen tegenbewijzen is niet iets bewijzen.

maar zeggen dat het niet bestaat gaat niet want het bestaan is nog niet zeker bewezen
mss bewezen maar niet erkend

prozackx

Legacy Member
w00tw00t zei:
Genoeg documentaires en boeken. Er zijn geen vaste bewijzen evenals geen bewijzen die kunnen zeggen dat het niet bestaat.

zo kan je natuurlijk alles geloven he


er is geen bewijs tegen de veronderstelling dat er in de kern van de aarde kaboutertjes leven, maar er is ook geen bewijs voor? dus voor het gemak zullen we maar aannemen dat het zo is? :doc: . en de mensen die er kritisch tegenoverstaan zijn bekrompen? :applause:

Exorikos

Legacy Member
w00tw00t zei:
tja mensen tegenwoordig zijn snel tevreden, wat anders kan ik hierover zeggen.

Dat is een bewijs tegen, geef mij er één zinnig voor het bestaan. Jij bent hardleers, wat anders kan ik hierover zeggen.

w00tw00t

Legacy Member
prozackx zei:
zo kan je natuurlijk alles geloven he


er is geen bewijs tegen de veronderstelling dat er in de kern van de aarde kaboutertjes leven, maar er is ook geen bewijs voor? dus voor het gemak zullen we maar aannemen dat het zo is? :doc: . en de mensen die er kritisch tegenoverstaan zijn bekrompen? :applause:

'Hersenactiviteit' vergelijken met kabouters is dan ook belachelijk. Trouwens ik ken geen levend wezen dat kan overleven bij een temperatuur van 5000°C. Je kan wel zeggen dat er mss levende organismen zijn die in de kern van de aarde leven wat dan wel mogelijk kan zijn maar dan niet te bewijzen is, maar kabouters ....
Kritisch tegenover iets staan mag maar het volledig verwerpen vind ik overdreven..

Dat is een bewijs tegen, geef mij er één zinnig voor het bestaan. Jij bent hardleers, wat anders kan ik hierover zeggen.

Met snel tevreden bedoel ik: als jij een kant van het verhaal kent dan vind je dat voldoende om iets te ondersteunen, zelfs als er nog een andere kant van het verhaal is.

Prodeo

Legacy Member
Wanneer ik poker speel, kan ik ook vaak spelers op hun precieze hand zetten zonder weinig aanleiding dat hij die ook werkelijk heeft. Doyle Brunson, een van dé beste pokerspelers ter wereld en tevens auteur van gerespecteerde boeken over poker, gelooft ook in ESP. Hij zegt dat zo'n handen lezen (meestal kan je gewoon iemands kaarten inschatten door zijn speelgedrag) zonder enige logische reden te danken aan ESP. Ik denk eerder dat je onderbewustzijn gewoon gelijkaardige situaties overloopt en zo je signaaltje geeft van "ja dat heeft ie!"
nja dno weet nx van phychologie dusj

Deus ex Machina

Legacy Member
Prodeo zei:
Wanneer ik poker speel, kan ik ook vaak spelers op hun precieze hand zetten zonder weinig aanleiding dat hij die ook werkelijk heeft. Doyle Brunson, een van dé beste pokerspelers ter wereld en tevens auteur van gerespecteerde boeken over poker, gelooft ook in ESP. Hij zegt dat zo'n handen lezen (meestal kan je gewoon iemands kaarten inschatten door zijn speelgedrag) zonder enige logische reden te danken aan ESP. Ik denk eerder dat je onderbewustzijn gewoon gelijkaardige situaties overloopt en zo je signaaltje geeft van "ja dat heeft ie!"
nja dno weet nx van phychologie dusj

dat kan makkelijk verklaard worden, wss kan hij goed body language lezen en subtiele hints goed oppikken.

Rider

Legacy Member
Gasten serieus dees is de meest onwetenschappelijke thread op 't forum ;p

Als ik hier zie wat voor bull sommigen hier spuien (à la 'het lichaam reageert op verschillende metalen, goud zet uw telepatie systeem in gang')
Dan is't hier tamelijk triestig.

Ik denk dat velen telepathie hier verwarren met inzicht, mensenkennis en ervaring, aangezien dat de enige factoren zijn die u in staat stellen écht voorspellend te werken ;)

satanistje

Legacy Member
Exorikos zei:
Het is wel bewezen dat hersenen dingen zelf kunnen verzinnen/creëren. Ik weet niet of dat experiment verder ging dan herinneringen, maar voor mij is dat al genoeg bewijs om te zeggen dat buitenlichamelijke ervaringen enzo niet bestaan.

Inderdaad, De substantia reticularis bv.

Bexton, heron en scott hebben hier experimenten in gedaan.

Ze isoleerden vrijwillige proefpersonen gedurende 24-48u in een ruimte waar niets gebeurde, in totale duisternis (verschillende varianten van het experiment ebstaan waarin proefpersonen bv. ook van beweging moesten afzien of het eigen lichaam niet konden raken).

Ze kregen wel via luidsprekers regelmatig heel eenvoudige vraagstukken op te lossen. Naarmate de tijd vorderde konden ze
- minder en minder de vraagstukken oplossen ( hoewel ze er ongedurig naar uitkeken)
- minder goed presteren op IQ test
- verschijnselen van hallucinatie vertonen
- bepaalde eenvoudige motorische handelingen niet verrichten.
Sommigen waren zo verward dat ze hun weg naar huis niet meer vonden.

De neurofysiologen voeren aan dat het onze substantia reticularis is die voor de regeling van de hersenactiviteiten zorgt.

- In wakkere toestand worden prikkels naar de schors gestuurd om die in staat van 'arousal' te brengen. Sensorische prikkels worden nu gertig opgevangen (desnoods geamplifeerd of zelfs spontaan verzonnen zoals bij deze wakkere proefpersonen zonder stimuli)

- In (bijna)-slaaptoestand worden verdovende prikkels naar de cortex gestuurd. Binnenkomende stimuli moeten nu intenser zijn willen ze nog opgevangen worden.

Kortom dit verklaart ook waarom we s'avonds spontaan geluiden horen als we wakker in bed liggen.

"Gasten serieus dees is de meest onwetenschappelijke thread op 't forum ;p"

nu blij ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan