Archief - Telepathie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deus ex Machina

Legacy Member
Yasutoko zei:
En oh, Deus ex machina, om nog een klein stukje informatie door te schuiven naar jouw kant, waarom zou ik hiermee in gods naam lachen als ik samen met mijn vriendin ( ik ben co admin ) een hele website onderhoud die zich verdiept in dit & nog meer occulte & andere paranormaliteiten.

Juist ja, om ook met die mensen te lachen waarschijnlijk :ironic:

en jij verwacht dat ik je zomaar geloof als jij zegt dat je mensen leest als een 'open boek'

geloof jij dan maar dat er soms aapjes uit mijn reet vliegen.

en pls, een forum openhouden, en daarom zou ik je visie moeten respecteren.
ooit al aan gedacht dat iedereen op je forum gewoon mis is?
en dat degene die een kritische noot aanbrengen wss even hard uitgelachen worden als jij hier?

Yasutoko

Legacy Member
Dat ze lachen dan, laat de rest maar weer eens zien hoe narrow minded ze dan wel weer eens zijn :).

URL :

www.occult.be ( Ik ben : Moonshade_Tear )

Weeral, vastgelegd door wetenschappers, maar, daarom betekent het toch niet dat het niet waar kan zijn?

Vroeger werd het vast gesteld door de toenmalige scientists dat de wereld vlak was, later werd dat ongelijk bewezen.

En deus ex, please... ipv zo'n pogingen tot ' hits ' te geven, haal je beter je hoofd uit je nek & zou je ook wel eens wat verder willen kijken dan enkel die vieze pukkel op je neus lang is? :).

satanistje

Legacy Member
maar je kan het ook niet bewijzen dus wordt het betwistbaar en dus ... geen vastgestelde waarde. Net daarom is experiment zo cruciaal hier, er zijn uiteraard mysteries die nog uitgeraffeld moeten worden maar vele van de zogenaamde mysteries hier zijn al nietig verklaard door vastgestelde theorieën.

Aan de andere kant bekijk het zo, als je er van overtuigd bent ga je je maar al te graag verdiepen in alle mogelijke oplossingen voor het fenomeen dat je ervaarde. Helaas beperken de meeste zich in 1 vast standpunt zonder de andere opties te overwegen.

Yasutoko

Legacy Member
Idd satanistje, en dat is wel zeer spijtig dat mensen zich gewoon aan 1 punt vastklampen lijk zot ..

satanistje

Legacy Member
Ik betreur dan ook het feit dat hier in Belgïe nog geen ghosthunter society is opgestart. Dit is daadwerkelijk nog 1 van weinige velden waar de wetenschap zich niet opstort terwijl hier baanbrekende informatie en data kan behaald worden.

Zelf heb ik al meermaals nagedacht over het opstarten van een gelijkaardige vereniging maar mensen vinden die zich hier serieus aan willen devoteren en het nodige materiaal in handen krijgen is nu eenmaal niet zo makkelijk.

Stel je een daadwerkelijke zoektocht voor naar het absolute zonder dat er filosofie aan te pas komt ! Hervallen we dan weer terug binnen de filosofie eenmaal we dat ''absolute'' ontkracht hebben en naar het volgende moeten zoeken ? Zal de mensheid ooit een bevredigend antwoord krijgen ?

De vragen drijven mij, meestal naar niets maar heel occassioneel naar een meer begrijpendere fase waar ik dan weer geconfronteerd wordt met een vervoudiging van het aantal vragen.

The circle is round but what's surrounding it ?

Deus ex Machina

Legacy Member
Yasutoko zei:
Dat ze lachen dan, laat de rest maar weer eens zien hoe narrow minded ze dan wel weer eens zijn :).

URL :

www.occult.be ( Ik ben : Moonshade_Tear )

Weeral, vastgelegd door wetenschappers, maar, daarom betekent het toch niet dat het niet waar kan zijn?

Vroeger werd het vast gesteld door de toenmalige scientists dat de wereld vlak was, later werd dat ongelijk bewezen.

En deus ex, please... ipv zo'n pogingen tot ' hits ' te geven, haal je beter je hoofd uit je nek & zou je ook wel eens wat verder willen kijken dan enkel die vieze pukkel op je neus lang is? :).

ik heb nu al honderden discussies gehad omtrent zulke zaken en een van de dingen die altijd weerkeren is: 'jullie zijn narrow minded'. Waarom kaats ik niet gewoon de bal terug en vraag waarom jullie narrow minded zijn aangezien jullie nooit naar de andere kant kijken.

Wat is vastgelegd door wetenschappers?

Zoals ik al zei, iedereen die een beetje onderzoek deed wist dat de wereld rond was, er heerste gewoon een klimaat waarin het not done was om te zeggen dat hij rond was. groot verschil. De oude grieken wisten al dat hij rond was.

En dan ben ik het die ad hominem argumenten gebruik?

Deus ex Machina

Legacy Member
satanistje zei:
maar je kan het ook niet bewijzen dus wordt het betwistbaar en dus ... geen vastgestelde waarde. Net daarom is experiment zo cruciaal hier, er zijn uiteraard mysteries die nog uitgeraffeld moeten worden maar vele van de zogenaamde mysteries hier zijn al nietig verklaard door vastgestelde theorieën.

Aan de andere kant bekijk het zo, als je er van overtuigd bent ga je je maar al te graag verdiepen in alle mogelijke oplossingen voor het fenomeen dat je ervaarde. Helaas beperken de meeste zich in 1 vast standpunt zonder de andere opties te overwegen.

En hoe precies wil jij experimenteren? Er wordt hier blijkbaar niet gesnopen dat als je een statement maakt, de bewijslast bij u ligt en dat jij met bewijzen moet afkomen en niet zeggen van: 'en probeer dat nu maar eens te bewijzen dat het niet zo is!' Wat vaak gewoon onmogelijk is, is een beetje zoals god trachten aan te tonen. Als je de bewijslast niet op jou neemt kan ik evengoed beweren dat er een theepot rond de zon vliegt, probeer dat maar eens te ontkrachten.

My point exactly.

satanistje

Legacy Member
Waar haal je je het in je hoofd dat de bewijslast bij de persoon in kwestie ligt er zijn talloze fenomen door 'foutgelopen' experimenten vastgesteld.

Deus ex Machina

Legacy Member
satanistje zei:
Ik betreur dan ook het feit dat hier in Belgïe nog geen ghosthunter society is opgestart. Dit is daadwerkelijk nog 1 van weinige velden waar de wetenschap zich niet opstort terwijl hier baanbrekende informatie en data kan behaald worden.

Zelf heb ik al meermaals nagedacht over het opstarten van een gelijkaardige vereniging maar mensen vinden die zich hier serieus aan willen devoteren en het nodige materiaal in handen krijgen is nu eenmaal niet zo makkelijk.

Stel je een daadwerkelijke zoektocht voor naar het absolute zonder dat er filosofie aan te pas komt ! Hervallen we dan weer terug binnen de filosofie eenmaal we dat ''absolute'' ontkracht hebben en naar het volgende moeten zoeken ? Zal de mensheid ooit een bevredigend antwoord krijgen ?

De vragen drijven mij, meestal naar niets maar heel occassioneel naar een meer begrijpendere fase waar ik dan weer geconfronteerd wordt met een vervoudiging van het aantal vragen.

The circle is round but what's surrounding it ?

Het zou inderdaad spoken jagen zijn, waar ga je ze vinden? en welke info en data denk jij te halen? we weten niets van spoken buiten enkele spokenverhalen, maar toch lijken we zeker dat het nuttig is te onderzoeken. en wat ga je dan onderzoeken mag ik vragen?

En denk niet dat er nog veel absolute filosofen zijn, de meeste beginnen te begrijpen dat we niet verder kunnen komen dan relatieve contextuele kennis. Kennis waarvan we toch wel een ietwat zekerheid hebben dat die er is. We zijn al redelijk zeker dat er niet zoiets bestaat als absolute kennis.
Bevredigende antwoorden is een andere kwestie, als een antwoord een probleem oplost en correcte kennis van de wereld geeft is dat meestal bevredigend

Deus ex Machina

Legacy Member
satanistje zei:
Waar haal je je het in je hoofd dat de bewijslast bij de persoon in kwestie ligt er zijn talloze fenomen door 'foutgelopen' experimenten vastgesteld.

lees opnieuw, je kan beweren wat je wil als je het niet hoeft te bewijzen.

en op wat slaat dat laatste nu?

satanistje

Legacy Member
Ehm sorry maar dit zou je al meegekregen moeten hebben als basis.

Registratie > vaststellen > experiment

En de huidige filosofie hervalt net terug in het absolute vanwege de beperkte relatieve contextuele kennis...

satanistje

Legacy Member
Herlees je tekst eens, je doelt erop dat men bewust moet zoeken wat niet altijd het geval is.

Deus ex Machina

Legacy Member
satanistje zei:
Ehm sorry maar dit zou je al meegekregen moeten hebben als basis.

Registratie > vaststellen > experiment

En de huidige filosofie hervalt net terug in het absolute vanwege de beperkte relatieve contextuele kennis...

als basis...

mag ik vragen wat je doet, want je kennisleer lijkt me erg beperkt

en je laatste zin betekent eigenlijk niets, beperkte relatieve contextuele kennis is op zich leeg, het is enkel het gedachte dat onze kennis steeds relatief is, op zich betekent relatieve kennis niets.

satanistje

Legacy Member
Voila daar zijn we, relatief dus moeten we toch altijd naar het absolute teruggrijpen. Ik studeer trouwens beeld en installatie ;)

Deus ex Machina

Legacy Member
satanistje zei:
Voila daar zijn we, relatief dus moeten we toch altijd naar het absolute teruggrijpen. Ik studeer trouwens beeld en installatie ;)

wat? waarom moeten we naar het absolute teruggrijpen?

satanistje

Legacy Member
''Er wordt hier blijkbaar niet gesnopen dat als je een statement maakt, de bewijslast bij u ligt en dat jij met bewijzen moet afkomen en niet zeggen van''

Ik heb nergens een statement gemaakt dat dit ook daadwerkelijk bestaat, wat niet wegneemt dat dergelijk onderzoek binnen dit veld wel productief is.
Als er daadwerkelijk niets bestaat is het nog altijd handig te weten welke delen van de hersenen deze illusies doen onstaan.

satanistje

Legacy Member
Omdat het andere relatief is en zodanig BEPERKT, wat het absolute niet is.

Deus ex Machina

Legacy Member
satanistje zei:
''Er wordt hier blijkbaar niet gesnopen dat als je een statement maakt, de bewijslast bij u ligt en dat jij met bewijzen moet afkomen en niet zeggen van''

Ik heb nergens een statement gemaakt dat dit ook daadwerkelijk bestaat, wat niet wegneemt dat dergelijk onderzoek binnen dit veld wel productief is.
Als er daadwerkelijk niets bestaat is het nog altijd handig te weten welke delen van de hersenen deze illusies doen onstaan.

maar van al die dingen weet men het al hoe het komt.

out of body experiences, wat sommigen 'telepathie' noemen, de tunnel licht die je ziet als je sterft, etc al die dingen zijn al weerlegd.

satanistje

Legacy Member
Daar heb je wel een punt, en eerlijkheidsgehalve moet ik dan ook zeggen dat poltergeistisme het enigste is wat me echt boeit. Simpelweg omdat hier zoveel theorieën en experimenten over bestaan die suggesties geven naar de kracht van de geest. Uiteraard is dit niet de ''kracht van de geest'' maar ik blijf me afvragen hoe dit gestimuleerd kan worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan