Archief - Telepathie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
Deus ex Machina zei:
der is niets wat aan toont dat er zo iets als telepathie bestaat, en tot nu toe zijn alle proeven er rond negatief.

gelukkig hier zeggen de meeste 'ik geloof' en niet 'ik weet'.

de wetenschap houd zich daarmee bezig en ontkent het bestaan van telepathie ook weer niet maar ze hebben geen doorbrekende resultaten bereikt om te bevestigen dat telepathie voor 100% bestaat. Als ze het nog steeds onderzoeken dan is er een vermoeden naar het bestaan van telepathie. Die uitzendig van NGC gister was redelijk interessant, kwee nie of ze die deze week heruitzenden.

Deus ex Machina

Legacy Member
w00tw00t zei:
de wetenschap houd zich daarmee bezig en ontkent het bestaan van telepathie ook weer niet maar ze hebben geen doorbrekende resultaten bereikt om te bevestigen dat telepathie voor 100% bestaat. Als ze het nog steeds onderzoeken dan is er een vermoeden naar het bestaan van telepathie. Die uitzendig van NGC gister was redelijk interessant, kwee nie of ze die deze week heruitzenden.

de reden waarom ze nog onderzoeken omdat er hopen mensen van overtuigd zijn dat er mssn wel degelijk zoiets bestaat. een wetenschapper die zich ietwat serieus neemt moet schril toegeven dat het op spoken jagen is.

Cin

Legacy Member
Deus ex Machina zei:
de reden waarom ze nog onderzoeken omdat er hopen mensen van overtuigd zijn dat er mssn wel degelijk zoiets bestaat. een wetenschapper die zich ietwat serieus neemt moet schril toegeven dat het op spoken jagen is.


Nochthans zijn er honderden mensen bezig met bepaalde delen van Quantum wetenschappen. Een onderdeel ervan beschrijft dat een deeltje op 2 plaatsen tegelijk kan zijn en dus ook gelinkt is met elkander. Men doet daar onderzoek naar om in de toekomst voor ultrasnelle verbindingen te zorgen in bv. computers en dergelijke.

Met dezelfde theorie kan ook telepathie worden verklaard, ik herhaal het nog eens; er is nog geen bewijs voor maar theoretisch is het mogelijk. Net zoals lichtsnelheid bereiken en anti-gravitatie ontwikkelen.

Btw, een wetenschapper die de technologie van Starttrek "Beam me Up Scotty" niet serieus neemt, is logisch. Het is theoretisch ook niet mogelijk. Maar om te zeggen dat telepathie (zelfs in de kleinste zin) niet mogelijk is, vind ik verkeerd. Aangezien het theoretisch wél mogelijk is.

Sertu

Legacy Member
C|n zei:
Btw, een wetenschapper die de technologie van Starttrek "Beam me Up Scotty" niet serieus neemt, is logisch.

Eum teleportatie is mogelijk hoor, men is er al in geslaagd energie te transporteren en onlangs heeft met ook al een neuron kunnen teleporteren (kweet ni hoe ver precies maar het was een paar mm verder ofzo). De mogelijkheid hiertoe volgt letterlijk uit de kwantum mechanica.

Eum en dat 1 deeltje op 2 plaatsen, waar op je alludeert zoals gebruikt om interferrentie mbv deeltjes te verklaren, treed bij mijn wetenschap enkel op als het deeltje uit 1 bron afkomstig is. Bovendien door onze waarneming van het deeltje is de positie bepaald. Dus gelijktijdige waarneming van de "2 deeltjes" is niet mogelijk, want immer door de waarneming van 1 creeren we eigenlijk een soort parallelle dimensie waardoor het deeltje zich daadwerkelijk bevindt waar we het hebben waargenomen.
Ah, wat is de kwantum mechanica toch mooi :p

Cin

Legacy Member
Sertu zei:
Eum teleportatie is mogelijk hoor, men is er al in geslaagd energie te transporteren en onlangs heeft met ook al een neuron kunnen teleporteren (kweet ni hoe ver precies maar het was een paar mm verder ofzo). De mogelijkheid hiertoe volgt letterlijk uit de kwantum mechanica.

Eum en dat 1 deeltje op 2 plaatsen, waar op je alludeert zoals gebruikt om interferrentie mbv deeltjes te verklaren, treed bij mijn wetenschap enkel op als het deeltje uit 1 bron afkomstig is. Bovendien door onze waarneming van het deeltje is de positie bepaald. Dus gelijktijdige waarneming van de "2 deeltjes" is niet mogelijk, want immer door de waarneming van 1 creeren we eigenlijk een soort parallelle dimensie waardoor het deeltje zich daadwerkelijk bevindt waar we het hebben waargenomen.
Ah, wat is de kwantum mechanica toch mooi :p

Denk niet dat wat je me nu zegt datgene is wat ik bedoel.

Teleportatie in kwantumcomputers is mogelijk, teleportatie voor organismen is niet mogelijk. Wat ze eigenlijk doen is een paar fotonen met elkaar verbinden, verwarren. Als ze dan een andere foton op één van het paar afschieten zal niet die ene maar ook de andere foton onmiddelijk 'veranderen' wat de afstand tussen de twee fotonen ook mag zijn. Door die beschieting kan men succesvol een qubit (kwantum byte) teleporteren van de ene naar de andere foton. Zo wilt men later kwantumcomputers bouwen die natuurlijk zo veel sneller zijn dan de huidige generatie.

Er is geen enkel theoretisch bewijs dat het mogelijk maakt voor volledige organismen. De complexiteit die daar aan te pas zou komen is bovendien veel te ingewikkeld om er zelfs maar aan te denken...

ClayDavis

Legacy Member
C|n zei:
Wat bij zulke tests opvalt is dat de muzikanten etc... dus creatieve mensen hoger scoren dan andere personen. Een test uitgevoerd bij duizenden personen haalt een gemiddelde van 47%. Dat is veel hoger dan 25%, dus hoe verklaar je dat mensen meestal de juiste film kiezen, intuïtie?


als je 600 keer een dobbelsteen gooit komt elk getal ook niet 100 keer voor :), je kan 100 keer een muntstuk opgooien en dan kan het zijn dat je 80 keer kop hebt

dus tot zolang er pakken wetenschappers zijn die onafhankelijk allemaal een mooi percentage halen heb je geen bewijs


maar kga die Morris eens opzoeken om je een plezier te doen

Deus ex Machina

Legacy Member
C|n zei:
Nochthans zijn er honderden mensen bezig met bepaalde delen van Quantum wetenschappen. Een onderdeel ervan beschrijft dat een deeltje op 2 plaatsen tegelijk kan zijn en dus ook gelinkt is met elkander. Men doet daar onderzoek naar om in de toekomst voor ultrasnelle verbindingen te zorgen in bv. computers en dergelijke.

Met dezelfde theorie kan ook telepathie worden verklaard, ik herhaal het nog eens; er is nog geen bewijs voor maar theoretisch is het mogelijk. Net zoals lichtsnelheid bereiken en anti-gravitatie ontwikkelen.

dan is alles theoritisch mogelijk, trouwens, ik zie niet in dat die uitleg over dat deeltje telepathie zou kunnen verklaren.

enZiiime

Legacy Member
bestaat wel, en durf ik op wedden, maar de mens is nog niet ver genoeg geevolueerd voor het te benutten, of te weten dat het kan ...

elDuderino

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
bestaat wel, en durf ik op wedden, maar de mens is nog niet ver genoeg geevolueerd voor het te benutten, of te weten dat het kan ...

En wat doet u denken dat gij wel ver genoeg geëvolueerd zijt om zo zeker te weten dat het bestaat? :p

ElBramo

Legacy Member
Ik geloof ook wel in het feit dat de hersenen tot meer in staat zijn dan wat men nu erover weet. Een groot deel van de hersenen zou volgens de wetenschap geen 'duidelijk vastgestelde' functie hebben.

Men weet nog zo enorm weinig over onze hersenen...

enZiiime

Legacy Member
elDuderino zei:
En wat doet u denken dat gij wel ver genoeg geëvolueerd zijt om zo zeker te weten dat het bestaat? :p

Geen idee, maar toch kan het volgens mij...

Maar niet nu, niet over 20 jaar, maar mss ooit (wat wij nooit meemaken), ookal is tege dan wss de aarde al naar de knoppe :p

Deus ex Machina

Legacy Member
ze leren wel vlug bij over het brein hoor. we zijn al zo goed als zeker dat je als mens vooral een brein bent, en dus geen geest of iets dergerlijks.

ik ben echter zeker dat onze hersenen nu geen telepathische gaven hebben en dat hun fysiologie dit ook niet toelaat.

in de toekomst... misschien, maar om te zeggen dat we er zeker naar toe evolueren is een stoute stelling imo.

Zeta Reticula

Legacy Member
Telepathie dat bestaat! Ik stond gisteren met een meisje te praten dat ik nog nooit ontmoet had. En plots zeg ik: "Waarom praat gij in 't Engels tegen mij?" Terwijl ze wel degelijk in het Nederlands bezig was. En ze antwoordde: "Maar ik praat toch Nederlands? Maar da's wel raar dat ge dat zegt, want ik heb toen ik klein was 6 jaar in Engeland gewoond..."

Spooky!


En ze kon mij krijgen. Dat even in de marge.

Zeta Reticula

Legacy Member
hitman47 zei:
als je 600 keer een dobbelsteen gooit komt elk getal ook niet 100 keer voor :), je kan 100 keer een muntstuk opgooien en dan kan het zijn dat je 80 keer kop hebt
Maar als je je muntstuk oneindig keer opsmijt. Dan krijg je elke kant exact even veel keren, nl. oneindig.

Wat gij hier opnoemt, noem ik de drieledigheid van de debiliteit. Ge denkt dat ge slim zijt omdat ge denkt slimmer te zijn dan iets dat denkt dat gij dom zijt door te doen dat het dommer is dan gij om te zien hoe dom ge wijl zijt en daarmee voor zichzelf aantoont hoe slim het wel is. En gij verstaat dat niet.

Inderdaad. Als ik een muntstuk 2 keer opsmijt, en het valt 2 keer op kop, dan valt het altijd op kop volgens jou. En kom niet af met: "Dat heb ik niet gezegd." Nee, dat heb je inderdaad niet gezegd. Maar wat je gezegd hebt, is hetzelfde.

Deus ex Machina

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Maar als je je muntstuk oneindig keer opsmijt. Dan krijg je elke kant exact even veel keren, nl. oneindig.

Wat gij hier opnoemt, noem ik de drieledigheid van de debiliteit. Ge denkt dat ge slim zijt omdat ge denkt slimmer te zijn dan iets dat denkt dat gij dom zijt door te doen dat het dommer is dan gij om te zien hoe dom ge wijl zijt en daarmee voor zichzelf aantoont hoe slim het wel is. En gij verstaat dat niet.

Inderdaad. Als ik een muntstuk 2 keer opsmijt, en het valt 2 keer op kop, dan valt het altijd op kop volgens jou. En kom niet af met: "Dat heb ik niet gezegd." Nee, dat heb je inderdaad niet gezegd. Maar wat je gezegd hebt, is hetzelfde.


en waar heeft hij dat dan gezegd -_-

Rage

Legacy Member
Wat ooit eens gebeurt is:
Ik noem het toeval, mijn moeder noemt het moederinstinct.

Vorig jaar zat ik op kot, en ik werd wakker met STEKENDE pijn in mijn achterrug. (Ik denk dat het mijn linkernier was). Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. Ik heb zelfs moeten overgeven van de stekende pijn.

Ik dacht dat het wel zou overgaan. Dus ik ging afwachten. 2 uurkes erna dacht ik: Ik bel naar huis, die zullen wel iets weten om er iets aan te doen. Ma juist op dat moment ging mijn gsm af. (6u in de ochtend he! ) Mijn moeder die het gevoel had dat er iets mis met mij was.

Toeval of 'telepathie'?

Het klinkt heel mysterieus, maar mijn moeder is vaker zeer ongerust. Misschien had die een droom gehad over mij dat ik een ongeluk heb gehad ofzo. I don't know. Mijn moeder zei dat het gewoon moederinstinct was. Wat dat ook mag zijn :)

Zeta Reticula

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Wat ooit eens gebeurt is:
Ik noem het toeval, mijn moeder noemt het moederinstinct.

Vorig jaar zat ik op kot, en ik werd wakker met STEKENDE pijn in mijn achterrug. (Ik denk dat het mijn linkernier was). Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. Ik heb zelfs moeten overgeven van de stekende pijn.

Ik dacht dat het wel zou overgaan. Dus ik ging afwachten. 2 uurkes erna dacht ik: Ik bel naar huis, die zullen wel iets weten om er iets aan te doen. Ma juist op dat moment ging mijn gsm af. (6u in de ochtend he! ) Mijn moeder die het gevoel had dat er iets mis met mij was.

Toeval of 'telepathie'?

Het klinkt heel mysterieus, maar mijn moeder is vaker zeer ongerust. Misschien had die een droom gehad over mij dat ik een ongeluk heb gehad ofzo. I don't know. Mijn moeder zei dat het gewoon moederinstinct was. Wat dat ook mag zijn :)
Telepathie natuurlijk!

w00tw00t

Legacy Member
nja er zijn veel van zulke gevallen maar veel mensen linken het aan BS want Zij hebbe het zelf nooit meegemaakt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan