Archief - Spender or saver?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spender or saver?


  • Totaal aantal stemmers
    331
  • Opiniepeiling gesloten.

oOze

Legacy Member
hangt af van wat er zoal verkrijgbaar is, kan zijn dat ik maanden bijna niks opdoe en dan zijn er weer maanden bij dat ik per week €1000+ uitgeef... ik ben een spaarder zolang ik niks speciaals moet hebben :unsure:

gelukkig heb ik een goed gevulde bankrekening, echte geldzorgen zal ik nooit hebben zolang ik niet de miljonair uithang.

Hiapoe

Legacy Member
oOze zei:
hangt af van wat er zoal verkrijgbaar is, kan zijn dat ik maanden bijna niks opdoe en dan zijn er weer maanden bij dat ik per week €1000+ uitgeef... ik ben een spaarder zolang ik niks speciaals moet hebben :unsure:

gelukkig heb ik een goed gevulde bankrekening, echte geldzorgen zal ik nooit hebben zolang ik niet de miljonair uithang.

Idem hier, gewoon gezond verstand... als ik niks nodig heb koop ik niks, maar ik koop wel alles wat ik wil, en heb er blijkbaar altijd het geld voor :p

Chimmy

Legacy Member
Ik ben student en het beetje geld wat ik verdien is de moeite niet om te sparen. Zondagsgeld krijg ik niet, alleen iedere zomer werken en er een jaar mee toekomen. Tegen dat ik alweer vakantiewerk doe is het dan ook gegarandeerd op. Ik ben dus maar zo gierig als nodig is om een jaar toe te komen.

=Dujosh=

Legacy Member
kwil altijd wel beginnen met sparen,
maar spendeer het liever.

waarom spaar je iets ?
om iets te kopen dat je graag hebt.

dus meestal hou ik mijn geld bij tot ik iets nodig heb of leuk vind, en dan koop ik het

Disa

Legacy Member
Zedjah zei:
Deze economie is gebaseerd op rollend geld. Ze werkt niet als mensen sparen.

Ge kunt het ook omgekeerd stellen.

De economie werkt niet als mensen NIET sparen.

Als er geen spaargeld is, zal er ook geen geld zijn om uit te lenen en dus ook geen geld om te investeren.

Emu

Legacy Member
Ik spaar zoveel mogelijk van mijn loon en ik leef momenteel echt heel goedkoop.

Waarom? Omdat ik momenteel huur en dat geeft voor mij (te) veel onzekerheid. Nu zit ik nog goed op een kamer van 275 euro all inclusive, maar als die kotbaas beslist om er een andere in te steken kan ik mooi een kot van een appartement gaan huren voor 400-500 euro. Ik wil dus zo snel mogelijk een eigen plekje.

Daarnaast wil ik ook ooit nog als zelfstandige beginnen, en binnen enkele jaren veel gaan reizen. Daarom dus sparen, nu maar goedkoop houden :) een jaarke of mss 2 jaar doorbijten en er later de vruchten van plukken.

Mijn zakgeld heb ik nooit gespaard, wel de centen van vakantiewerk :)

Mijn loon is 1300 eur netto waarvan 750-850 euro sparen per maand en 275 huur, ik woon volledige zelfstandige en wordt niet meer gesponserd jammer genoeg.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
ik ben ne spaarder..

van mijn loon gater +- 60% direct naar mijn spaarboekske..

de rest is voor: leefgeld thuis, tanken me den auto, is weggaan me de vriendin / restaurant / cinemake..

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik probeer een beetje te sparen, amar langs de andere kant amusee rik me ook wel een sgraag dus geef ik al wel eens iets uit...

*Rebellion*

Legacy Member
mjah ik doe geld zwaar op ehheeh
Koop meestal gerief voor mijn hobby's dan
(en bier :))

ben wel sinds kort beginnen sparen voor op reis te gaan volgend jaar naar Australië...

enZiiime

Legacy Member
ik doe geld meestal op, soms momente da hier paar 100den euros op overschot liggen, als er niets te doen is, maarja en dan is er inees paar maande na elkaar dage kei veel ga doen, of veel uitga, en geld dringend nodig heb, dusja => kut :p

Zoals nu, zo goe als blut, en juist nieuwe vriendin (goeie indruk eh), kzen ook nog gen 18 ofz en ga ni werke dusja :D

Blanco

Legacy Member
ik ga elke week wel eens uit eten met vrienden & vriendinnen, gewoon omdat ik als alleenstaande niet altijd zin heb om te koken. Dat hoeft daarvoor niet altijd een restaurant te zijn. Maar dat is dan ook het enige waar ik soms het geld eens laat rollen.
Ik snap bv hoe mensen allerlei luxeartikelen kopen op krediet (bv een breedbeeld TV), ik zou dat nooit kunnen. Als ik het niet kan betalen dan koop ik het gewoon niet, als ik het echt wil hebben dan spaar ik er wel voor.
Wie zei dat ook weer?
Mensen kopen dingen die ze niet nodig hebben en bijgevolg niet kunnen betalen om te kunnen bluffen bij mensen die ze niet kunnen uitstaan :unsure:

Pierlo

Legacy Member
Probeer wel te sparen maar dat is dan om nu uit te geven om op reis te gaan. Ik ga begin deze zomer op reis dus is bijna al het geld op aan het begin van de vakantie. Maar goed, doe straks ook vakantie job en dan verdoe je automatisch minder want je werkt heel de dag. En hopelijk vind ik tegen eind deze zomer vast werk (als ik straks tenmisnte geslaagd ben). Dan zou ik toch wel 70% van wat ik verdien aan de kant willen zetten met het vooruitzicht om alleen te gaan wonen.

warthie

Legacy Member
Het geld rolt nogal :) Maar van mijn spaarboekske probeer ik zoveel mogelijk af te blijven. Aangroeien doet het wel ni ;) maar 'k werk dan ook nog ni.

Vooral de hobby's kosten tamelijk wa geld.

Bram

Legacy Member
Blanco zei:
ik ga elke week wel eens uit eten met vrienden & vriendinnen, gewoon omdat ik als alleenstaande niet altijd zin heb om te koken. Dat hoeft daarvoor niet altijd een restaurant te zijn. Maar dat is dan ook het enige waar ik soms het geld eens laat rollen.
Ik snap bv hoe mensen allerlei luxeartikelen kopen op krediet (bv een breedbeeld TV), ik zou dat nooit kunnen. Als ik het niet kan betalen dan koop ik het gewoon niet, als ik het echt wil hebben dan spaar ik er wel voor.
Wie zei dat ook weer?
Mensen kopen dingen die ze niet nodig hebben en bijgevolg niet kunnen betalen om te kunnen bluffen bij mensen die ze niet kunnen uitstaan :unsure:
luxeartikelen kopen op krediet is een van de grootste valkuilen van de grootste commerce... Men gaat denken van "oh, dien tv op afbetaling, dien dvd recorder kan er nog wel bij" en zo blijft ge maar dingen kopen waardoor ge plots zit met gigantische afbetalingen... Als uwen tv kapot gaat terwijl em nog op afbetaling is zit ge ook mee de gebakken peren...
Ik ken iemand die online nen groten plasma tv had gekocht, twas op afbetaling en twas 500 euro goedkoper dan em in de winkel kopen (twas nogaltijd 5000 euro ofzo), moest er 2 jaar aan afbetalen... 2 maand later struikelt em door een onnozeliteit en valt tegen den tv, den tv valt ook en twas gedaan met den plasma tv... winkel dekt geen garantie aangezien het z'n eigen schuld was, maar nu moet em wel nog een jaar en 10 maand afbetalen...

Tha_nOn

Legacy Member
eerder spaarder, voor zover ge dat kunt zijn met zakgeld enal:p

niet echt reden voor, gewoon zo opgevoed, en er zijn nu eenmaal niet echt dingen waar ik veel geld aan wil geven, of gewoon geld aan wil geven
en ipv dan onnuttig te besteden (in mijn ogen) spaar ik da beter zeker?


trouwens, willis, maak uw pm leeg of lees uw mails:p

xDama

Legacy Member
Spender. Ik spaar alleen om er binnen een korte periode iets mee te kopen.

Zodra ik een vast inkomen heb zal er natuurlijk wel gespaard worden maar op 17 jarige leeftijd zie ik er maar weinig nut in om veel te sparen.

enZiiime

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Spender. Ik spaar alleen om er binnen een korte periode iets mee te kopen.

Zodra ik een vast inkomen heb zal er natuurlijk wel gespaard worden maar op 17 jarige leeftijd zie ik er maar weinig nut in om veel te sparen.
weinig nut?

Auto anyone? (kmoet ni veel zegge, ouders betale hier rijbewijs en auto dusja :D) :$

En als ik geld heb gaat het oftewel uitgegeven worden aan menne dax, vriendin, of gewoon uitgaan (sinds de kortste weke ist altijd de laatste 2)

SilentSpring

Legacy Member
sparen, zoveel mogelijk. heel af en toe kopek es ne pcgame, voor de rest ebbek geen uitgaven afgezien van het uitgaan dan. kheb wel sjans dat mn ouders m'n rijbewijs willen betalen, da's weer ne kleine 700€ gespaard. (gat op 6 maand doen, wil ze nie teveel in de kosten steken ook). Enja, al hetgeen dak nu spaar kannek later gebruiken voor iet dak echt wil ofzo

LeSec

Legacy Member
Ik geef vrij veel uit, vooral aan naft, restaurant's, snacks, 't fritkot :p, telefoonkaarten, en ander diverterend gedoe ^^ haahh tleven is mooi wanneer ge geld kunt uitgeven!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan