Archief - Spender or saver?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spender or saver?


  • Totaal aantal stemmers
    331
  • Opiniepeiling gesloten.

'Willis'

Legacy Member
Moet geld rollen of eerder opzij gelegd worden:)

redeneer jij ok van 2€ nu is 1.85€ binnne paar maanden, dus rollen dat cash

of

2€ nu is binne paar maanden 8€ , saven die handel!

Vitabis

Legacy Member
ik spaar wel een beetje,
maar als ik iets graag wil hebben, koop ik het gewoon
nu kan ik het nog :) binne een paar jaar misschien niemeer

Gromme

Legacy Member
Ik werk nu sinds bijna 6 jaar bij in oa. Quick. En als ik zie wat ik in totaal heb verdiend en hoe weinig dat ik daarvan heb opzij gezet, dan rollen de tranen over mijn wangen. Aan de andere kant heb ik altijd een goed leven gehad en dat telt ook wel. Maar wil toch wel beginnne met te sparen om te laten opbrengen, al is het in't klein.

D3C0Y

Legacy Member
geld moet rollen vind ik,
maar der is ook een tijd van sparen en die tijd neem ik ook soms, want beetje overschot hebben is altijd handig voor als er miserie opsteekt (gelijk bij m'n broer, die spaart niks :p en vorig maand: z'n tv naar de klote, z'n pc naar de klote... nu zit die jongen nog steeds zonder computer :p)

Zedjah

Legacy Member
Deze economie is gebaseerd op rollend geld. Ze werkt niet als mensen sparen.

Defkes

Legacy Member
Voorlopig nog spender. Ik heb me voorgenomen tijdens mijn studentenperiode niks (!) opzij te leggen. Ik heb 4 spaarrekeningen en dat allemaal opgeteld met het geld in m'n portefeuille geeft een totaal van zo'n 15€.

Waarom niks sparen? Ik blijf sowieso nog een tijd thuis wonen. Eens ik vast werk heb, kan ik maandelijks een 400€ opzij leggen. Iets waar ik anders een half jaar voor moet sparen en waardoor ik mijn studentenperiode minder hard zou kunnen vieren :).

DBK

Legacy Member
ik spaar altijd tot ik het kan uitgeven aan iets groot gelijk een auto, nu spaar ik zowa voor beetje opzij te staan hebben voor als ik moet voorkomen voor te snel te rijden me mijn brommertje :) ahja, een deel van mijn spaarcentjes zijn belegd in obligaties :)

NapalmBenny.

Legacy Member
Eerder spaarder, zet elke maand zo'n 1000euro opzij, niet dat ik gierig ben of zo, maar god, ik weet niet wat ik zou moeten kopen en ik moet thuis niets afgeven(nog niet) :D, voor de rest hier en daar eens iets kopen of heengaan, benzine, ... maandelijks een paar 100euro's voor de usual stuff.

Ik zie dat als een investering voor later :D, ge zult ooit nog zoveel moeten uitgeven :s en dan sta je weer lekker in het rood tot je 60ste :D.

Cazzz

Legacy Member
Ik ben ni voorstander van sparen maar mijn redenering is uiterst dom => Ik leef nu, later is een misterie dus ik kan nu beter mijn goesting doen want wie weet is er geen later..

Doh well, tzal wel veranderen wanneer ik iets meer dan 500 euro voor een auto moet betalen en wanneer ik alleen ga wonen enzo :D

Dakantochnie

Legacy Member
Als ik nu al eens geld had om uit te geven he. :p

Maar de algemene trend hier thuis is ergens er tussenin. Er wordt wel redelijk wat uitgegeven, maar nooit té veel (of toch bijna nooit :p). :)

Gromme

Legacy Member
Jij zet 1000€ opzij maandelijks en dan nog maandelijks een paar 100'en €'s opdoen? mmmm en dat dan als student? of...?

NapalmBenny.

Legacy Member
Gromme zei:
Jij zet 1000€ opzij maandelijks en dan nog maandelijks een paar 100'en €'s opdoen? mmmm en dat dan als student? of...?

Al een jaar geen student meer =D:woohoo: :scream:

spray-bunny

Legacy Member
Nu ik student ben spaar ik niet. Hetgeen ik op 5 jaar kan sparen zal mss gelijk zijn aan 2 maanden honoraria later, daar moet ik het dus niet voor doen. Dus geniet ik nu maar lekker van mijn geld dat ik verdien met vakantiewerk.

Ether

Legacy Member
Defkes zei:
Voorlopig nog spender. Ik heb me voorgenomen tijdens mijn studentenperiode niks (!) opzij te leggen. Ik heb 4 spaarrekeningen en dat allemaal opgeteld met het geld in m'n portefeuille geeft een totaal van zo'n 15€.

Waarom niks sparen? Ik blijf sowieso nog een tijd thuis wonen. Eens ik vast werk heb, kan ik maandelijks een 400€ opzij leggen. Iets waar ik anders een half jaar voor moet sparen en waardoor ik mijn studentenperiode minder hard zou kunnen vieren :).


²nd, ongeveer toch :p

Wat ik nu verdien me m'n vakantiejob (1000€ à 1500€ per jaar) gebruik ik om tijdens het jaar te verdoen.. Waarom zou ik mij nu dingen ontzeggen, als ik da bedrag later in 1 maand tijd verdien? Tzal later heus niet op die 3000€ ofzo aankomen dak al gespaard heb

Cyberkef

Legacy Member
Men eerste pre heb ik langst ramen en deuren buitengezwierd in een pc-upgrade, nu ben ik aant sparen gelijk zot (een eigen huis kost stukken van mensen, hoe meer ik nu spaar, hoe minder ik moet lenen sebiets ^^)

ComputerVISTA

Legacy Member
Cyberkef zei:
Men eerste pre heb ik langst ramen en deuren buitengezwierd in een pc-upgrade, nu ben ik aant sparen gelijk zot (een eigen huis kost stukken van mensen, hoe meer ik nu spaar, hoe minder ik moet lenen sebiets ^^)


Hoe zit het met u rijbewijs? Hebt ge het ondertussen al?

metaphore

Legacy Member
tgeen wa ge in u jong leven spaart is toch nix waard

ge spaart mss 3 jaar om €1000 bij elkaar te houden
als ge later begint te werken gaat ge dat op een halve maand verdienen

dus waarom sparen?? :p

pieta

Legacy Member
every penny ik heb geef ik uit:)
als ik 10 euro heb maak ik die 10 euro op, heb ik 30 euro is die 30 euro op:)

HighWire

Legacy Member
Ik ben iemand die een beetje spaart voor er dan iets van te kopen... Ge leeft maar 1 keer en op het einde is geen superwinkel ze... :)

(en later zal ik nog wa meer sparen zodat men toekomstige kindjes het goed hebben als ik er nimmer ben :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan