Archief - Spender or saver?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spender or saver?


  • Totaal aantal stemmers
    331
  • Opiniepeiling gesloten.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
kzit er tussen in, khou altijd wel wa geld opzij ma most of time gaat het wel de deur uit aan van alles en nog wa :p

Blue-Bora

Legacy Member
Ik ben al 2jaar aant sparen gelijk nen gierige hond om een auto te kopen die ik eindelijk volgende maand heb.

Dus ik kan wel sparen, maar achteraf geef ik het ook weer uit :)

HighWire

Legacy Member
bwoa, als ik zie da het aan het eind van de maand wat krap gaat worden houd ik me kost, maar anders gaat het vlijtig de deur uit aan vanalles en nog wat...

(Voornamelijk investeren in de lokale cafe economie... :p )

metaphore

Legacy Member
Ik wil het niet persé maar ik doe al men geld altijd op.
Vooral aan bier en vettig eten.

Kben zowa van de redenering dat hetgeen ge nu spaart peanuts is tegenover wat je later verdient.
Op 3-4 maanden verdien je later toch wat je nu op 3-4 jaar spaart.

HighWire

Legacy Member
metaphore zei:
Ik wil het niet persé maar ik doe al men geld altijd op.
Vooral aan bier en vettig eten.

Kben zowa van de redenering dat hetgeen ge nu spaart peanuts is tegenover wat je later verdient.
Op 3-4 maanden verdien je later toch wat je nu op 3-4 jaar spaart.

das waar, maar houd er rekening mee, dat je om geld te verdienen, geld moet uitgeven, dus als je niks meer hebt, kan in weze ook niet zoveel meer verdienen... denk er maar es over na :)

bvb: Ge hebt zo goed als geen geld meer, maar ge hebt wel uw auto nodig naar u werk te geraken, hoe ga je je auto betalen? (qua verzekering en af enz...) :)

metaphore

Legacy Member
HighWire zei:
das waar, maar houd er rekening mee, dat je om geld te verdienen, geld moet uitgeven, dus als je niks meer hebt, kan in weze ook niet zoveel meer verdienen... denk er maar es over na :)

bvb: Ge hebt zo goed als geen geld meer, maar ge hebt wel uw auto nodig naar u werk te geraken, hoe ga je je auto betalen? (qua verzekering en af enz...) :)

ja tis nu nie dak met 0€ aan men werk gaan beginnen hé :p

kheb sowiso nog spaarcenten die op de beurs al wat opgebracht hebben. Aan dat geld kom ik dan ook nie aan.
Gewoon het geld dat ik van zakgeld en momenteel van het werk krijg dat doe ik allemaal op. gemiddeld €250 op een maand.

Binnen 5 jaar ofzo zal ik al wel minder geld in het studentenleven steken, dan heb ik nog enkele jaartjes om te sparen hé ;)

Exorikos

Legacy Member
Als jongere hoef je niet te sparen, tenzij voor iets specifieks als bvb. een laptop. Je moet leren omgaan met geld, dus moet je het ook leren uitgeven op een verstandige manier.

-Helld0g-

Legacy Member
Defkes zei:
Voorlopig nog spender. Ik heb me voorgenomen tijdens mijn studentenperiode niks (!) opzij te leggen. Ik heb 4 spaarrekeningen en dat allemaal opgeteld met het geld in m'n portefeuille geeft een totaal van zo'n 15€.

Waarom niks sparen? Ik blijf sowieso nog een tijd thuis wonen. Eens ik vast werk heb, kan ik maandelijks een 400€ opzij leggen. Iets waar ik anders een half jaar voor moet sparen en waardoor ik mijn studentenperiode minder hard zou kunnen vieren :).


ik deel dezelfde mening

ik heb nog zo'n 150euro over van hetgene ik de laatste vakantiejob verdiend heb (nog maar 3 weken geleden)

zo'n 500euro op de spaarrekening, maar das enkel omdat ik een strafbaar feit gepleegd heb waar ik serieus ga voor mogen betalen als ik schuldig pleit..., dus erg rijk zou ik mezelf dan niet noemen :tongue:

grtz

Re@V0r

Legacy Member
ik spaar veel maar als k iets wil koop k het ook feitelijk :)

momenteel werk ik en woon k nog thuis... en in die situatie gaat 90% van mijn loon op mijne spaarboek feitelik voor later :)
en de rest gebruik ik om te doen wa k graag doe en wil

Quilombo

Legacy Member
-Helld0g- zei:
maar das enkel omdat ik een strafbaar feit gepleegd heb waar ik serieus ga voor mogen betalen als ik schuldig pleit...
grtz

drugshandel?
wapenhandel?
schending van openbare zeden :p ?
...

we want to know ! (atleast i do :x)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan