Archief - Spender or saver?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spender or saver?


  • Totaal aantal stemmers
    331
  • Opiniepeiling gesloten.

The Moff

Legacy Member
Ik werk met een risicomarge, ik heb bv een marge van 1.000 € op mijn zichtrekening. Daar probeer ik altijd boven te blijven. (krijg elke maand 100 € bij van kindergeld)
meer niet, de levensnoodzakelijke zaken betaald mijn moeder wel.

Dus ik ben ergens tussen de 2.
ik heb nu een overschot van 500 € dus heb ik gisteren tetris DS besteld, voor na de examens. Een mens mag toch ook eens wat hebben he ;)
(maar ik ga zeker niet met geld gaan gooien)

TippedTerox

Legacy Member
Box zei:
Gewoon bijhouden tot ge iets nodig hebt. Het dan gebruiken.
Lol, dan doet ge verlies op uw geld, de inflatie is hoger dan de interest op de spaarboekjes bij de grootbanken. Als ge niet wilt beleggen, ga dan vb. naar Rabobank, die geven 3% basisinterest en da's meer da de inflatie. Beleggen in kasbons is weer lucratiever aan het worden, zo ook de staatsbons als de verzekeringsbons. Obligaties zijn ook een mogelijkheid, maar door de stijgende rente dalen de koersen ook.

Wat in was (nu even niet door de slechtere beurs), zijn bevek's met kapitaalbescherming. Aardig wat rendement, en nog niet zo risicovol.

En als ge echt goed wilt sparen --> beleggen in een pensioenspaarfonds (ge kunt dan wel niet meer aan uw geld), maar dan ben je dat geld natuurlijk kwijt tot na je 60e.

On topic: ik ben meestal een saver, geef soms wat meer uit aan iets duurders, maar daar blijft het dan ook bij. Ik hoop volgend jaar werk te hebben en dan komt er direct de aankoop van een stukje bouwgrond, de bouw zelf kan gerust nog wat wachten.

^^pathfinder^^

Legacy Member
ik spaar vooral, geld gaat enkel uit naar het sociale leven.

Quilombo

Legacy Member
'k heb niks nodig dus ik geef ook niks uit

juist naft en gsm kosten :p

wel al een brommer en een pc gekocht, maar da zijn toch dingen die lang meegaan...
sinds brommer in oktober heb ik denk ik niks meer voor mezelf gekocht (moet er wel bij zeggen dat uitgaan + kleren m'n ouders betalen)

ik geef m'n geld nie uit aan onozele prullen die alles bij elkaar opgeteld héél véél kosten (!)

wat een onozele redenering trouwens, geld moet rollen want het kan elk moment gedaan zijn of het mindert in waarde.
alsof je dr zoveel aan hebt als je 'n nieuwe gsm koopt terwijl je oude nog werkt :/ (om maar een voorbeeld te geven)

Ferux

Legacy Member
het meeste van mijn geld 'vloeit' naar bier, geen grapje :)


Als ne mens zich maar amuseert, wat maakt het geld dan uit :) (ik vind dat dus goed besteed)

Fraggie

Legacy Member
Thuis zeggen ze altijd dat het beter is dat je genoeg op zij zet. Dus doe ik dat ook, nog maar 2x hoge bedragen uit gegeven aan men PC, maar dat ga ik niet meer doen :)

Zeta Reticula

Legacy Member
Ik spendeer mijn geld enkel aan goedkope vrouwen, pils van de witte producten en lidmaatschap van de filatelieclub. Op een dag hoop ik op deze manier genoeg gespaard te hebben om over te gaan tot de aanschaf van een Ford Ka. De hipste en goedkoopste auto op de Belgische markt waarvoor je nog een verzekering kan krijgen. In het geel. Want dat zijn de clubkleuren van onze filatelieclub. Ons clubmotto is "Eerst scheuren, dan likken". U kan dus concluderen dat ik een spaarder ben.

FuLcRuM

Legacy Member
Ik ben een big spender!
Ik spaar enkel als ik iets moet hebben; anders geef ik vrijwel al mijn geld uit...

Natuurlijk spaar ik voor vaste kosten (belastingen etc...)

deyoeri

Legacy Member
Bij mij hangt het er van af. Als ik iets wil, dan spaar ik ervoor en dan geef ik het dus uit...Maar soms heb ik ook mijn vlagen van opdoen, waarna natuurlijk het moment komt dat je beseft "shit, ben blut". :p

Quilombo

Legacy Member
k snap niet wat jullie dan constant "nodig" hebben
das gewoon iets da je uzelf wijsmaakt

Hellrabbit

Legacy Member
zarathustra zei:
Meh, ik heb feitelijk nog nooit een euro van mezelf uitgegeven.. of nee dat is niet waar ik heb vorig jaar voor 200 euro aan hardware gekocht, maar das dan ook het eerste, ever.

Thing is, ik redeneer zo als ik niks uitgeef heb ik ook geen inkomsten nodig. Dus moet ik niet in het weekend gaan werken of een maand van mijn vakantie opofferen aan vakantiewerk. En aangezien het na het studeren uiteindelijk alleen nog maar werken is met een paar weekjes vakantie per jaar ga ik liever nu voor die vele maanden vakantie dan voor dat geld.


das exact mijn redenering :p

ik werk dan wel nooit ed, maar ik geef ook zelden tot nooit geld uit

Quilombo

Legacy Member
tja maar als je werkt én je geeft niks uit.. des te sneller kun je thuis weg eens je werkt, en als je elk jaar wat doet scheelt dat al gauw een paar maanden tot mss zelfs een half jaar vroeger da je wegkan...

nuja, sommigen zullen dat niet zo belangrijk vinden, zal ook wel afhangen van wat voor ouders je hebt :sop:

FuLcRuM

Legacy Member
Quilombo zei:
k snap niet wat jullie dan constant "nodig" hebben
das gewoon iets da je uzelf wijsmaakt

Oh brother... Gaan we die toer op ja?

Soit; geen zin om er verder op in te gaan...

zarathustra

Legacy Member
metaphore zei:
tgeen wa ge in u jong leven spaart is toch nix waard

ge spaart mss 3 jaar om €1000 bij elkaar te houden
als ge later begint te werken gaat ge dat op een halve maand verdienen

dus waarom sparen?? :p


lol, om 1000 euro te verdienen, en in deze wilt dat zeggen 'opzij kunt zetten', in een halve maand als je begint te werken moet ge excht wel al heel veel verdienen :p

GMotha

Legacy Member
Sparen en uitgeven, wat zijt ge met geld als ge'r nix mee doet?
Ik spaar wel zoiets van een 50% (spaarrekening en geld voor eventuele grote kosten die hun kop opsteken) van hetgeene dat van mijn pree overschiet.

FEW

Legacy Member
GMotha zei:
Sparen en uitgeven, wat zijt ge met geld als ge'r nix mee doet?
Ik spaar wel zoiets van een 50% (spaarrekening en geld voor eventuele grote kosten die hun kop opsteken) van hetgeene dat van mijn pree overschiet.
sparen voor uw kinderen, zoadat als ge dood zijt zij toch een mooi leven kunnen hebben met al dat geld :sleep:

GMotha

Legacy Member
Voor welke kinderen zou'k moeten sparen?:p
De spaarrekening is er voor echt grote kosten (auto, woning, eventueel beginkapitaal mocht ik de neiging krijgen iets zelfstandig te doen etc...).

NightRaver

Legacy Member
Bij mij gaat da met periodes. Als student kan ik natuurlijk niet immens veel sparen, maar meestal toch enkele 100'en per maand.

Andere periodes draai ik der gewoon alles door aan m'n auto bvb...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan