Archief - Regelmatig over je Datalimiet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terror Factor

Legacy Member
Necrolite zei:
idem hier, alleen is het probleem dat dommel niet gaat op onze telefoonnummer, heb het gecontroleerd, anders waren wij ook al lang over geschakeld naar dommel. Deze limieten zijn echt belachelijk... zeker op de toekomst gericht, alles begint meer en meer internet-gericht te worden, en met belachelijke limietjes zoals deze zullen ze er niet komen.
Hebt ge gecheckt met een belgacom nummer? Als ge me uw telenetnummer checkt, zegt hij altijd dat het niet gaat,want je hebt belgacom nodig.

Killer Queen

Legacy Member
Skynet 10G
In het begin van de maand eventjes de webcam op ofzo en je zit al aan de helft van je limiet. En dan is het puzzelen en oppassen, volume bestel ik niet graag bij omdat mijn ouders geen begrip hebben van internet en down(/up)loadvolumes en het gaat natuurlijk van hun rekening.
Ben een half jaar in Duitsland geweest, daar staat de beperking op je snelheidsoverdracht (hoe duurder je pakket hoe sneller), bliss.

DéWé

Legacy Member
Killer Queen zei:
Skynet 10G
In het begin van de maand eventjes de webcam op ofzo en je zit al aan de helft van je limiet. En dan is het puzzelen en oppassen, volume bestel ik niet graag bij omdat mijn ouders geen begrip hebben van internet en down(/up)loadvolumes en het gaat natuurlijk van hun rekening.
Ben een half jaar in Duitsland geweest, daar staat de beperking op je snelheidsoverdracht (hoe duurder je pakket hoe sneller), bliss.

Die 10 gig is al een tijdje 12 gig geworden.. :) Met hoeveel zitten jullie er dan op? Ik heb thuis hetzelfde abonnement en daar kom ik makkelijk een maand mee toe terwijl ik vaak internet radio gebruik en toch wel een paar gig download per maand (Buiten mijzelf nog 1 computer die er op zit voor gewoon internet gebruik.)

Killer Queen

Legacy Member
Juist, dat was niet voelbaar hoor.
Ik voornamelijk, internetradio is ook iets dat hier regelmatig opstaat
en als mijn pa thuis werkt dan uh, werkt hij op de server waar ze op hun werk ook mee werken, geen idee of dat veel inneemt.
Niet zo lang geleden modem moeten overschakelen omdat de vorige daar te traag voor was.
En dan af en toe wat downloaden...
Mja, allemaal kleine domme dingen maar het klopt wel hoor, blijf het weinig vinden.

BongZrGooD

Legacy Member
Iedere maand opnieuw, megagrootverbruiker hier...
Wat ik download is mijn zaak, maar hun excuus om illegaal downloaden tegen te gaan? Waarom krijg je dan 's nachts dubbelen trits? Enige manier is comp laten draaien 's nachts, om te downloaden... Is dat de kat niet bij de melk zetten?

Anyhoo, ik betaal momenteel een kleine €100 voor 70 gig... 35 van turbonet en 35 gig aan extra volumeblokken.
Aanvraag naar Dommel is onderweg, zou net moeten lukken, al twijfel ik aan de snelheid. Wat heb ik aan 100 gig als ik ze niet op krijg omdat mijn lijn te traag is?

Groetjes,
BongZ

byter

Legacy Member
Om het grote verbruik meer naar 's nachts te verschuiven en niet naar piekuren.

Lord Seth

Legacy Member
100 GB op een 3/4 Mbit lijntje is er vlugger door dan je denkt.

MrZodiac

Legacy Member
tja, spelers zoals Dommel.com en edpnet.be zullen hun slag nog wel in huis halen denk ik :)

Het zal niet lang meer duren en we schakelen over naar Dommel.com

Jonathan

Legacy Member
Terror Factor zei:
gewoon overschakelen naar dommel, die snelheid went wel, maar de nooit meer smallband went nog veel sneller!
Ik ben heel blij da ik ze hier thuis heb kunnen overtuigen om over te schakelen :)

EDIT: lol, 19 volumeblokken. is het dan niet goedkoper om turbonet te nemen, als je toch per se bij telenet wil/moet blijven?

M'n ouders willen niet , ze vinden dat te duur ( alhoewel het nu duurder uitkomt ... ). Mijn pa vertelt mij altijd " Al die andere mensen komen wel toe met dat internet , waarom zou dat hier niet lukken. " Die mensen zijn voor geen rede vatbaar en kennen gewoon niks van internet.

xDama

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Iedere maand opnieuw, megagrootverbruiker hier...
Wat ik download is mijn zaak, maar hun excuus om illegaal downloaden tegen te gaan? Waarom krijg je dan 's nachts dubbelen trits? Enige manier is comp laten draaien 's nachts, om te downloaden... Is dat de kat niet bij de melk zetten?

Anyhoo, ik betaal momenteel een kleine €100 voor 70 gig... 35 van turbonet en 35 gig aan extra volumeblokken.
Aanvraag naar Dommel is onderweg, zou net moeten lukken, al twijfel ik aan de snelheid. Wat heb ik aan 100 gig als ik ze niet op krijg omdat mijn lijn te traag is?

Groetjes,
BongZ

Het hangt ervan af waar je download... Als je bv. rapidshare gebruikt dan is het nog mogelijk, maar op veel dingen is Dommel voor mij gewoon te traag om bv. 100G op een maand af te halen. Nuja in vgl. met de limiet en de prijs kan ik er nog mee leven.

De combinatie van Rapidshare en Internet Download Accelerator heeft mijn metertje wel al fameus doen stijgen. Anders gingen mijn RS downloads tegen een goeie 40kb/s (4 bestanden tegelijk) en nu is dat een goeie 100kb/s! Downloadpret gegarandeerd.

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
Ikzelf zit nooit over de downloadlimiet, maar dat komt omdak er echt wel oplet wat ik download.
Moest telenet mij meer geven zou ik wel vaker nen demo(of andere dingen) downloaden van een spel ofzo, die dingen zijn groot tegenwoordig!

BongZrGooD

Legacy Member
byterage zei:
Om het grote verbruik meer naar 's nachts te verschuiven en niet naar piekuren.

Dus telenet discrimineert mensen die overdag werken, en 's nachts slapen?
En het grote verbruik meer naar 's nachts verschuiven... Welk groot verbruikt, dat van de illegale downloads?
Na middernacht surfen is voor mij niet echt een optie, aangezien ik er om 06.00u weer uit moet... Als werkloze die nen helen dag geen bal uitvoert kan ik 's nachts surfen ja, maar dan heb ik weer geen geld om het peperdure abonnementsgeld te betalen...
En surfen tijdens de piekuren, ook leuk... 59K per seconde, lokaal...:ironic:
Niet echt wat Telenet beweert te geven als je Turbonet hebt...
Zaterdag blijkt heel de dag piekuur te zijn, tot je een mail aan de ombudsman voor telecommunicatie stuurt, die de klacht ontvankelijk verklaart. Dan werkt het allemaal in éne keer wel...???

Ik download films, betalend, legaal...
Maar ik begin te vermoeden dat naar de videotheek rijden, de film huren, en weer terugbrengen makkelijker en goedkoper gaan uitkomen...

Ach ja, ergens deze week zal ik wel antwoord hebben van Dommel, die snelheid zie ik wel weer.

Groetjes,
BongZ

KN-StrideR

Legacy Member
niet er over, maar wel er tegen.
Maar dat komt, net zoals hierboven ik mijn verbruik probeer te maximaliseren en dagelijks mijn meter check. ik heb nu nog 4 gigjes over van de 20 en moet toekomen tot eind deze week. is moeilijk maar te doen als ik NIETS NIETS download...

op nieuw appartement (eind deze maand) ligt men ADSL2 verbinding van edpnet al op mij te wachten :love:

MrZodiac

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Het hangt ervan af waar je download... Als je bv. rapidshare gebruikt dan is het nog mogelijk, maar op veel dingen is Dommel voor mij gewoon te traag om bv. 100G op een maand af te halen.

hoezo te traag? edpnet en dommel bieden beide 24Mbps lijnen aan (Telenet hun snelste is 20Mbps), dat is allemaal wel relatief, dat weet ik wel.

Maar bij Edpnet had ik vroeger totaal geen problemen met een 6Mbps lijn, dus zie ik niet in wat het probleem zou zijn bij Dommel. Ik haalde altijd max door gebruik te maken van een download manager.

Hun plus abo kost 40€ per maand, is 24 Mbps (waar leverbaar uiteraard) en ongelimiteerd volume... dat is zowaar meer dan de helft goedkoper dan Telenet....

Hun goedkoopste abo is 14,99 per maand, ook 24Mbps én 15 GB datalimiet, extra blokken kosten 30 cent..

Flipkikker

Legacy Member
Thuis hebben we Scarlet adsl aan verminderde prijs, 30 euro voor 35 gb bandbreedte...


Op kot een gedeelde internetverbinding van telenet, 4 personen, 30gb,
wel snelle down- en uploads moet ik zeggen,
nog nooit over gezeten omdat ik let op mijn verbruik en de enige ben vant kot die echt iets met internet "doet" om het zo te zeggen :)

Robinvv

Legacy Member
Sinds Telenet buiten is, niet meer erover!:) Op enkele keren na.
Btw; Mediumband bij Dommel = The best:niceone:

MrZodiac

Legacy Member
Robinvv zei:
Sinds Telenet buiten is, niet meer erover!:) Op enkele keren na.
Btw; Mediumband bij Dommel = The best:niceone:

GVD... heb ik vandaag een excel sheet gemaakt met vergelijkingen, heb jij er eentje online staan.

No problemo zeker als ik het ff uitprint :p

Japser

Legacy Member
euhm me dommel als ge geluk hebt en ni te ver van de centrale woont kunde gemakkelijk aanu limiet zitten
Damarus ik heb hier een 3.3mb profiel :)
en me usenet kan ik er heel gemakkelijk aanzitten :)

Corrupt^

Legacy Member
centrale... wtf heeft da mee limiet te maken, de afstand tss uw huis en de centrale bepaald bij ADSL gewoon hoe snel ge max kunt up/downloaden. Ze hebben dat hier overt laatst eens gemeten.

Iemand op den boeren buiten haalt mss net de 3mbit of zelfs minder, terwijl wij thuis volgens de meting tot over de 10mbit kunnen via de klassieke adsl lijn, maar ik woon dan ook dicht bij een grootstad.

deyoeri

Legacy Member
12gig + 3 gig elke maand bij = 15 gig dus.

Sinds mijn broer ook meer en meer internet gebruikt voel ik het toch altijd nijpen elke maand om niet op smallband te raken. Als we'r dan over zitten, is't natuurlijk weer mijn schuld want "hij download niks", soit, als'k volgend jaar meerderjarig ben eens sterk nadenken over Dommel. Mijn moeder wil er niet veel van weten, aangezien we voor alles Telenet hebben, maar alst aan mij lag, meteen. En ja, ik download graag veel, legaal en minder legaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan