Archief - Regelmatig over je Datalimiet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Telenet zegt steeds weer -als je navraagt voor verhoging van datalimiet in massale groepen-:

We zien geen probleem in met onze datalimieten aangezien er slechts 2 % groot gebruikers zijn.

en/of

We willen voorkomen dat er illegale verspreidingen gebeuren via ons netwerk.

en/of

We gaan mee met de markt en volgen dus wat de klant vraagt.

Dus nu vroeg ik mij af hoeveel mensen er hier regelmatig over hun limiet zitten of er nauwlijks van zitten elke maand.
Ik ga mij niet iedere keer op smallband zetten (dus ben zogezegd geen grootverbruiker volgens Telenet). Maar ik zit wel altijd dicht bij smallband.

Dus vroeg mij is af hoe het hier zit.

En als niemand een grootverbruiker is moeten ze toch geen schrik hebben voor alles uit te breiden?

MorGo7h

Legacy Member
5 dagen geleden reset gehad en kzit nu op 74.4%
Kheb Telenet Express net. Ik wil een grotere limiet :(

denkimi

Legacy Member
meestal moet ik ongeveer een week voor de reset volumeblokken bijkopen

bmaes

Legacy Member
Ik zit niet bij Telenet, en ik zit nooit over mijn limiet. 75GB in de maand, en vanaf december 100GB. En ergens in 2008, wanneer ik overschakel op ADSL2+, géén limiet meer.

moehaa!

Legacy Member
Ik probeer erop te letten maar zit er toch vaker wel dan niet over.
Maarja zitten met 4 thuis waarvan er 2 fervent youtube gebruiken en ik weleens een groot bestand download.

TH€ ON€

Legacy Member
Als je een hoger limiet wil, zoek dan gewoon een andere/betere provider.

Ik zit ook niet meer over mijn limiet sinds ik een andere provider heb.

Phil

Legacy Member
Elke maand opnieuw over de limiet.

Ik kan niet wachten tot we hierthuis naar Dommel overschakelen...

Lord Seth

Legacy Member
Ja, elke maand. Maarja, hier zitten allemaal grootverbruikers die illigale dingen doen en nog eens servers draaien thuis ook.



NOT

KO

Legacy Member
total traffic downloaded in broadband: 49.9 gb
(traffic downloaded between 01.00 and 13.00 is only counted for 50%)
remaining in broadband: 25.1 gb
next counter reset : 28/11/2007 (days remaining: 10)

actual traffic info: over the past accountingperiod counted traffic is 49.9 gb. this number does not reflect mediumbandtraffic and actual happyhours traffic. it also does not show the 10% atm-overhead on the actual transfer of your line. therefor the real traffic that was downloaded was 68.59 gb. (this data is provided for informational purposes only)

Tga nipt worden dees maand idd :s

Xitra

Legacy Member
Heb 4gig uitbereiding! 2 computers continue aan heb demo van Crysis en gisteren COD4 gedownload, en ben nu 73% 24ste heb ik pas terug 0%! Meestal hebben we einde vd. maand 2-4% over :D

=Ermac=

Legacy Member
Ik zit er elke maand over.
Telenet Expressnet.
12gig is veel te weinig voor 42€.

Timmos

Legacy Member
mythe zei:
We willen voorkomen dat er illegale verspreidingen gebeuren via ons netwerk.
En eigenlijk hebben ze wel gelijk... Ikzelf vind 12 gig vrij krap, 20 zou zeker volstaan. Ik download geen (game)warez, enkel hier en daar muziek of een proggie en héél af en toe een film. Dus ze hebben gelijk dat ik, in mijn geval dus, wel zou toekomen met 'eerlijk' gebruik.

Ik download natuurlijk bijna nooit demo's, en als ik er eentje download dan gebeurt dat op school (al één maal gebeurd dit schooljaar).
Belgacom zei:
Monthly volume used 4 GB 930 MB out of 12 GB (7 GB 71 MB remaining).
En het is al de 18e :p

KenSpectre

Legacy Member
ik download nix illegaals :)
Maar doe maar eens: online game, voice chat, demo's downloade, extra content, patches, legaal gekochte dinge kope enzo....
Kom met 12GB nie toe, en ouders willen niet overschakelen ...

Medic'

Legacy Member
KenSpectre zei:
ik download nix illegaals :)
Maar doe maar eens: online game, voice chat, demo's downloade, extra content, patches, legaal gekochte dinge kope enzo....
Kom met 12GB nie toe, en ouders willen niet overschakelen ...

same :(

Oct

Legacy Member
15GB (3 extra volumeblokken/maand) en het is elke maand nipt.

Ik download af en toe wel is ne film ofzo (mondje toe) maar zelfs alleen al door youtube/stage6, winamp audio streams, game patches enzo zou ik ook makkelijk aan die 15 gig zitten.

Nuja het is nu eenmaal zo, en echt veel kunnen we er niet aan doen vrees ik (behalve dan blijven klagen, wat ons binnen 3 jaar misschien nog 2GB extra oplevert).

MrZodiac

Legacy Member
xbox 360 demo's en content is ook niet te onderschatten. En voor iemand die ook wat Linux fanaat is en met opensource pakketten bezig is zijn die standaard limieten dadelijk op...

We zijn hier ook ferm aan't nadenken om over te gaan naar Dommel.

Kielse

Legacy Member
Hier zitten we er ook elke maand over.
Hebben hier een datalimiet van 17 GB voor 4 computers (je krijgt 5GB meer als je 5€ meer betaalt om draadloos internet te verkrijgen...) en dat is echt te weinig hoor.
Youtube, af en toe een muziekje,...
Sinds gisteren zit ik er al over omdat ik begin van de maand veel naar een livestream heb zitten zien (perfect legaal trouwens)...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan