Archief - Regelmatig over je Datalimiet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Zit er nooit over. Lang leve dvd branders, externe schijven en 100mbit lijnen op het werk zonder enige limiet. Nu ja, mijn enige limiet is 40GB per dag, meer geraakt er nie op mijn extern schijfke :D

Timmos

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Zit er nooit over. Lang leve dvd branders, externe schijven en 100mbit lijnen op het werk zonder enige limiet. Nu ja, mijn enige limiet is 40GB per dag, meer geraakt er nie op mijn extern schijfke :D
Gewoon uit nieuwsgierigheid; hoeveel download je dan per maand? :)

Spandi

Legacy Member
Ik zit er ook wel geregeld aan. Ik koop standaard drie blokken bij dachtik en dan nog is het wringen.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Timmos zei:
Gewoon uit nieuwsgierigheid; hoeveel download je dan per maand? :)

Eigenlijk nie zo veel in verhouding met wat zou kunnen. Kzit aan 700GB voor 9 maanden of zo. Kga nie downloaden om te downloaden. Soms da'k tijdens een lunchpauze vanal opzoek en dan is da weer 40gig ineens, en dan 2 weken niks omda'k de tijd en goesting nie heb.

tijgerke

Legacy Member
'k download zo'n 200gb/maand....
(offciele meter zegt wel maar +-50gb... maarja, die ligt meer plat dan dat hij werkt :))
en ik zit nooit over mijn limiet :D

*edit*
deze maand zit ik nu op 77,27gb...
4 okt - 4 nov: 172,61gb
4 sep - 4 okt: 129,00gb
4 aug - 4 sep: 126,73gb
4 jul - 4 aug: 201,08gb
4 jun - 4 jul: 109,72gb

valt nog mee.. begin dit jaar zat ik over de 200gb :)

dendaak

Legacy Member
Uncapping cable modem?

Hoe doet gij dat tijgerke ik heb 100GB en moest ik s'nachts downlaoden 150GB

no_way2go

Legacy Member
Ik zit er bijna nooit over (een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen :p) maar het is altijd vrij krap. Nooit meer dan een GB van de 15 over...

Karre

Legacy Member
TH€ ON€;9360189 zei:
Als je een hoger limiet wil, zoek dan gewoon een andere/betere provider.

Ik zit ook niet meer over mijn limiet sinds ik een andere provider heb.

Want voor Telenet is er echt wel een alternatief... :ironic:.

Hier is het al een maandelijkse gewoonte geworden dat we volumeblokken bij moeten kopen... . Wat ik wel raar vind is dat Telenet soms zegt dat hun netwerk het niet aankan, maar waarom kunnen ze het opeens wel aan eens je ervoor extra betaalt?

Btw, ik heb Telenet Expressnet, een limiet van 12 GB dus.

Guard

Legacy Member
nu ik en mijn broer een eigen pc hebben, moeten wij de download limiet van 12gig delen.
met als gevolg dat we nooit het einde van de maand halen.


tot voor kort :D

switchblade

Legacy Member
elke maand is (was) het hier van dat. altijd in de derde of als het goed gaat, in de vierde week smallband
ik vertik het om volumeblokken te kopen

sinds kort wel overgeschakeld op turbo, het wordt afwachten of we deze maand over de limiet gaan (wss wel). en nee, we zitten niet elke dag illegale dingen te downloaden.
mss eens een liedje ofzo, sporadisch een spel om eens te testen (en later te kopen alst ons aanstaat)

de rest vliegt allemaal in updates, streaming en wat weet ik nog allemaal

dendaak

Legacy Member
total traffic downloaded in broadband: 21.79 gb
(traffic downloaded between 01.00 and 13.00 is only counted for 50%)
remaining in broadband: 53.21 gb
next counter reset : 09/12/2007 (days remaining: 21)

Japser

Legacy Member
total traffic downloaded in broadband: 67.7 gb
(traffic downloaded between 01.00 and 13.00 is only counted for 50%)
remaining in broadband: 7.3 gb
next counter reset : 20/11/2007 (days remaining: 2)


actual traffic info: over the past accountingperiod counted traffic is 67.7 gb. this number does not reflect mediumbandtraffic and actual happyhours traffic. it also does not show the 10% atm-overhead on the actual transfer of your line. therefor the real traffic that was downloaded was 94.79 gb. (this data is provided for informational purposes only)

deze maand gaat nipt worden
ma nog nooit over de limiet gegaan sinds ik bij dommel zit

:love: usenet :)

zaffah

Legacy Member
35GB en ik zit er altijd over. Ik plan mijn downloads meestal nog in op nachttarief. Dus ik heb pakweg 60GB verbruikt dan in nachttarief.

Mja, in deze tijd is het echt niet moeilijk om 100gb binnen te halen. Zeker als je met een paar mensen thuis het internet intensief gebruikt.

Kom nu niet af met legaal of illegale zever, da interesseert mij al lang niet meer. Daar kijken ze in de andere landen ook niet naar om hun volume naar te zetten.

Telenet zaagt dat er een paar mensen het hele netwerk zouden kunnen platleggen. Waarom dan geen FUP en mensen die met 100GB over de FUP gaan waarschuwen en desnoods van het netwerk halen, of hun snelheid cappen? Duizenden mogelijkheden maar gewoon geen wil.

w00tw00t

Legacy Member
laatste 2 weken mag ik niks bekijken op youtube en dergelijk want dan zit ik op smallband als ik niet oplet. Ik zwijg al over demos downloaden

tijgerke

Legacy Member
wardkennes zei:
Uncapping cable modem?

Hoe doet gij dat tijgerke ik heb 100GB en moest ik s'nachts downlaoden 150GB
de juiste isp hebben ;)
(die ondertussen ook 10-15gb limieten heeft ingevoerd)

toen ik veranderde van provider werkte ze met 10gb/maand, als je daarover ging werden er automatisch volume blokken bijgekocht voor max 5€ (5gb), daarna onbeperkt breedband (smallband kenden ze daar niet :D)

maw: ik betaal elke maand 5€ meer en ik heb onbeperkt... (maarja, 42€ voor onbeperkt internet valt nog goed mee in ons landje)

ondertussen hebben ze die regeling veranderd ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan