Archief - Regelmatig over je Datalimiet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=Ermac=

Legacy Member
Als die hoge pieten van telenet dit zouden lezen denken ze maar aan 1 ding.
En dat is niet : Ocharm,mss toch maar verhogen.

Maar wel : Geld,geld,geld!:scream:

:p

mythe

Legacy Member
ADSL2+: Ik haal nog 1Mbit/s omdat ik 4 km van de centrale zit verwijderd.
Met telenet haal ik met GEMAK 16Mbit/s.

Aj, wat zal ik kiezen? Telenet Turbo tiens, hopen dat ze met de cocurrentie van ADSL2+ het limiet en snelheid nog wat verhogen.

Limiet weet ik niet goed, maar snelheid zal zeker nog 10Mbit in de lucht kunnen schieten!

@MXJ950R: Da's normaal he, t'is een winstgevend bedrijf. Als ik daar nen chef van ben zou ik met beide rekening houden. Mijn klanten (wat Telenet ook doet, maar ze zouden is verder mogen zien dan hun neus lang is) en geld ;).

Freekje

Legacy Member
35gb , elke maand er over

tot 100euro/maand en dan maar naar dommel overgeschakelt ;o

Scifo

Legacy Member
Ik zit elke maand wel over die 12GB limiet van telenet. Deze maand was wel extreem, ik heb mijn ouders al ingelicht voor de aankomende rekening. :D

Ik heb het alternatief Dommel voorgesteld maja zolang zij de rekeningen betalen, trek ik me er niets van aan. En sorry maar smallband is te gek voor woorden! Gelukkig weet ik de inloggegevens om extra pakketjes bij te kopen :p

=Ermac=

Legacy Member
mythe zei:
@MXJ950R: Da's normaal he, t'is een winstgevend bedrijf. Als ik daar nen chef van ben zou ik met beide rekening houden. Mijn klanten (wat Telenet ook doet, maar ze zouden is verder mogen zien dan hun neus lang is) en geld ;).

Ik ga volledig akkoord met u.Ik zou zelf ook zo zijn.

Het was eerder een uiting van frustratie.:p

Het probleem is gewoon die 42€ (1600BEF) die ik elke maand moet betalen.
Waarom kunnen we niet mee met onze geburen?:sad:

Jonathan

Legacy Member
Telenet expressnet en we zitten er meestal na 10 dagen over.

Ik download niet illegaal , enkel demo's en dergelijke , m'n zussen zitten regelmatig op youtube.

Deze maand nog 19 volumeblokken moeten bijkopen en dat terwijl ik mezelf ZEKER niet als een grootverbruiker zie :s

Terror Factor

Legacy Member
gewoon overschakelen naar dommel, die snelheid went wel, maar de nooit meer smallband went nog veel sneller!
Ik ben heel blij da ik ze hier thuis heb kunnen overtuigen om over te schakelen :)

EDIT: lol, 19 volumeblokken. is het dan niet goedkoper om turbonet te nemen, als je toch per se bij telenet wil/moet blijven?

=Ermac=

Legacy Member
Terror Factor zei:
gewoon overschakelen naar dommel, die snelheid went wel, maar de nooit meer smallband went nog veel sneller!
Ik ben heel blij da ik ze hier thuis heb kunnen overtuigen om over te schakelen :)

EDIT: lol, 19 volumeblokken. is het dan niet goedkoper om turbonet te nemen, als je toch per se bij telenet wil/moet blijven?

Ik ga morgen bellen voor dommel.
Was ik al lang van plan.
Ik moet mij eens fantsoenlijk informeren.Ik heb hier wel een telefoonlijn maar die is niet actief.
Morgen eens bellen voor meer info.
Als het snor zit stap ik onmiddelijk over.

Mr Syphon

Legacy Member
in al die jaren da we internet hebben ( 7 jaar ofzo ) zijn we nog maar 2 keer op smallband geweest en da was omdat men zus te veel hare webcam had opstaan, dus was teveel upload
maar was maar 2 dagen ofzo omdat telenet nog een lopende meter had toen.
voor de rest denk ik dat we nu nog ni eens de helft opgebruiken.
ik download wel amper demo's, ik download niks illegaal
dus we gebruiken internet alleen voor msn, surfen en ik speel enkel LFS wat amper iets verbruikt

en imo is het maar goed dat er limieten staan want als ge ziet wat sommige mensen allemaal downloaden :eek:

DBK

Legacy Member
elke maand wel een paar volumeblokken die ik dan zelf betaal aan mijn ouders

Rage

Legacy Member
Skynet Adsl hier met een limiet van 12gb. Ik heb al drie keer volume moeten bijkopen (3x 5gb).

Sinds ik een nieuwe pc heb moet ik alle demo's inhalen die ik totnutoe nog niet heb kunnen spelen. 1 demo is al gemakkelijk 10% van mijn limiet. :ironic:

SMa

Legacy Member
Mr Syphon zei:
en imo is het maar goed dat er limieten staan want als ge ziet wat sommige mensen allemaal downloaden :eek:
wat bedoel je hier precies mee?

Minimum Rage zei:
Sinds ik een nieuwe pc heb moet ik alle demo's inhalen die ik totnutoe nog niet heb kunnen spelen.
lol? zelfbeheersing? :p

Terror Factor

Legacy Member
Mr Syphon zei:
in al die jaren da we internet hebben ( 7 jaar ofzo ) zijn we nog maar 2 keer op smallband geweest en da was omdat men zus te veel hare webcam had opstaan, dus was teveel upload
maar was maar 2 dagen ofzo omdat telenet nog een lopende meter had toen.
voor de rest denk ik dat we nu nog ni eens de helft opgebruiken.
ik download wel amper demo's, ik download niks illegaal
dus we gebruiken internet alleen voor msn, surfen en ik speel enkel LFS wat amper iets verbruikt

en imo is het maar goed dat er limieten staan want als ge ziet wat sommige mensen allemaal downloaden :eek:
Als je alleen maar een beetje surft en mails checkt, heb je inderdaad niet meer nodig. Maar vanaf het moment dat je geregeld online radio luistert, demo's afhaalt, veel youtube'd, mixen afhaalt, streams bekijkt,... zit je erover.
Om nog maar over de minder legale zaken te zwijgen natuurlijk :p

Tah_b00nz0r

Legacy Member
tgaat nipt worde dees maand ma ik ga er zowieso over als ik mij ni inhoud.
skynet adsl hier met 12gig :angry:

ik wil dringend dommel maar moet men ouders kunnen overtuigen :p

positive_blue

Legacy Member
Elke maand erover, Telenet Expressnet (12 Gig dus)

Nu zodra dommel hier beschikbaar is (liefst adsl2+) ga ik overschakelen, het enige dat mij tegenhoud is het feit dat we geen vaste lijn hebbe waardoor het weer duurder wordt... (en de kost van een modem en die zever :p)

Ricky Roma

Legacy Member
Deze maand is het zover. Zit nu aan mijn 5de extra volumeblok en nog drie dagen te gaan. En ik download dan vooral 's nachts...

Xoliul

Legacy Member
Turbo hier, nooit meer erover sinds we van Express daarop zijn overgeschakeld. De """"hogere snelheden"""" waren de overschakeling dan wel weer niet waard.

Marly

Legacy Member
Vroeger bij Skynet kocht ik per maand gemiddeld 10 volumeblokken bij. Recent overgeschakeld naar Dommel en geen problemen meer.

Maar als ik vergelijk met enkele vrienden die in Zweden wonen, dan zit België nog in de prehistorie wat I-net betreft.

100Mbit connectie en onbeperkt up & download voor de mooi prijs van 35 euro/maand :doh:

k'Vraag mij af in welk jaar de belgisch ISP's dit gaan aanbieden.

Blood_Raven

Legacy Member
22 GB hier: 12+10 dus.
Elke maand zeeeeeer nipt altijd. Smallband is echt niet plezant.
Met 3 PC's smallband is eens iedereen proberen te surfen en dan ligt alles bijna plat.

Necrolite

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
xbox 360 demo's en content is ook niet te onderschatten. En voor iemand die ook wat Linux fanaat is en met opensource pakketten bezig is zijn die standaard limieten dadelijk op...

We zijn hier ook ferm aan't nadenken om over te gaan naar Dommel.

idem hier, alleen is het probleem dat dommel niet gaat op onze telefoonnummer, heb het gecontroleerd, anders waren wij ook al lang over geschakeld naar dommel. Deze limieten zijn echt belachelijk... zeker op de toekomst gericht, alles begint meer en meer internet-gericht te worden, en met belachelijke limietjes zoals deze zullen ze er niet komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan