Archief - Regelmatig over je Datalimiet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[F6]_Z_

Legacy Member
Ik heb hier gewone telenet. Ik kijk zelden naar youtube. Iedere maand eindig ik tussen 95-100% precies.
Ik en een paar vrienden spreken af wat we binnen halen iedere maand en hoe we alles delen. Daarnaast gebruiken we ook nog eens het internetlijntje van het werk. zeker 3 keer rapper dan telenet en zonder limiet. Merendeel halen we via die weg binnen.

Terror Factor

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Het hangt ervan af waar je download... Als je bv. rapidshare gebruikt dan is het nog mogelijk, maar op veel dingen is Dommel voor mij gewoon te traag om bv. 100G op een maand af te halen. Nuja in vgl. met de limiet en de prijs kan ik er nog mee leven.

De combinatie van Rapidshare en Internet Download Accelerator heeft mijn metertje wel al fameus doen stijgen. Anders gingen mijn RS downloads tegen een goeie 40kb/s (4 bestanden tegelijk) en nu is dat een goeie 100kb/s! Downloadpret gegarandeerd.
HUH?

Ik zit al 2 weken op smallband, en de 24ste wor mijn lijn pas gereset. mijn 75 gig is er dus op minder dan een halve maand door,en het grootste stuk is dan nog snachts gedownload(telt minder mee, dus eigenlijk veel meer als 75 gig gebruikt).

Ik haal constante speeds van rond de 400 kb/s, 41* is ongeveer mn max.
Ik haal da op rapidshare, nieuwsgroepe, sommige ftp's, gewone websites, ...

GEEN ENKEL probleem om er 100 gig of zelfs 200 gig door te krijge aan die snelheid, op een maand.

@Poenanie: zat hier met hetzelfde probleem, de startkosten "schrikte" mn ouders ook af. Maar dan heb ik uitgeteld hoeveel het ons per maand zou kosten(telefoongesprekken en internet gecombineerd), en da was iets van een 20 €. Dus toen is het wel gelukt,ma ik moest het in orde brenge :)

Gewoon de vergelijking make en me tabelle enz afkome, da lukt dan wel :p

Burntfaceman

Legacy Member
Iedere maand erover, niks van demo's gedownload alleen af en toe youtube. Ik snap echt niet hoe ik daarmee 17gb mee vul maar bon.

MrZodiac

Legacy Member
Terror Factor zei:
Gewoon de vergelijking make en me tabelle enz afkome, da lukt dan wel :p

heb ik gisteren gedaan en ze leken onder de indruk van de prijzen van Dommel.

Dommel kost 21,45€ incl. een Belgacom discovery lijn. daarvoor heb je: 15GB, 24Mbps (theoretisch) 30 cent per extra volume, 3Mbps upload. in vergelijking betaal je bij Telenet 42€ voor ongeveer het zelfde te hebben... dat is zomaar even het dubbel. (en dan zwijg ik nog over de andere nog interessantere abo's)

FrostByte

Legacy Member
Als je dan Dommel neemt neem hun 75GB abonnement: ik heb dat ook op kot en da werkt zalig goed(t'is wel in gent). Ik haal als de server waarvan ik het haal het aankan iets van 450KB/S, ofzo. Telenet haalde ik 600KB/S. Voor da beetje snelheid boeit mij dat echt niet, hoor. En je hebt een veel grotere upload als je op dommel zit: ik haal ongeveer 100kb/s aan uploadsnelheid, en dat is onbeperkt, telt gewoon niet mee voor je meter.

zaffah

Legacy Member
FrostByte zei:
Als je dan Dommel neemt neem hun 75GB abonnement: ik heb dat ook op kot en da werkt zalig goed(t'is wel in gent). Ik haal als de server waarvan ik het haal het aankan iets van 450KB/S, ofzo. Telenet haalde ik 600KB/S. Voor da beetje snelheid boeit mij dat echt niet, hoor. En je hebt een veel grotere upload als je op dommel zit: ik haal ongeveer 100kb/s aan uploadsnelheid, en dat is onbeperkt, telt gewoon niet mee voor je meter.

Mja dat is dan toch de oude snelheid van telenet, nu moet je makkelijk 1200kb/s halen en met turbo zelfs 2500kb/s (en soms meer).

Het verschil in snelheid is groot, dat valt niet te ontkennen. Maar dat verschil in het volume valt ook niet te ontkennen ...

crunx

Legacy Member
waarom niet tele2 adsl2?

€45,90
12mbps down
1mbps up
Geen downloadlimiet (Fair use policy)
Geen uploadlimiet
Gratis activering

alleen de klantenservice en de FUP nog beter maken:)

chemfrog

Legacy Member
Beste,
Ik heb telenet turbo met 35GB en zit elke maand op een paar mb van mijn liniet.
Die boel gaat buiten en ik heb tele2 aan 12mb/s en geen limiet genomen.
Is zelfs een aanzienlijk stuk goedkoper. Van dat illigaal downloaden dat is dikke zever als ge regelmatig demo's op ps3 en 360 download. Mijn zoon zit elke dag op skype, kijkt online tv en speelt online. Ikzelf en mijn vrouw gebruiken internet redelijk intensief en ik download ook demo's voor pc. Dan is die 35gb krapjes en dat voor 70€ incl telefoon. Tele2 is 50€ incl telefoon maar enkel in de daluren gratis en een oproep in piekuren is 0.28€, we bellen zelfs niet zo veel. Dus ongeveer 15€ goedkoper zonder limiet, is geweldig.:applause:

Guard

Legacy Member
het telenet sprookje is gedaan voor mij :sad:
sedert vandaag werkt mijn telemeter terug :cry:

Oldskooler

Legacy Member
ZIjn er nog mensen met skynet bij wie de leechtruk nog werkt?????

Dus, over je limiet gaan, nog 36 uur gratis vollenbak downen.

Timmos

Legacy Member
Oldskooler zei:
ZIjn er nog mensen met skynet bij wie de leechtruk nog werkt?????

Dus, over je limiet gaan, nog 36 uur gratis vollenbak downen.
Ik denk het wel... ik ben er onlangs eens 2 gig overgegaan, niets van gemerkt de volgende maand.

Ge moet in de firmwire van uw modem zetten dat ge een statisch ip wilt; dan gaat uw verbinding niet zomaar ergens resetten om een nieuw ip aan te vragen. Als dat wel gebeurt, en ge zit al in de volgende maand, dan kunt ge niet meer 36 uur lang blijven gaan, zonder dat de trafiek erbij komt.

Bij mij duren de connecties dus meestal 36 uur lang. Het kan altijd zijn dat uw verbinding geforceerd wordt om een nieuw IP aan te nemen (zie hieronder, dat zijn de connecties die geen 36 uur duren), of ik kan natuurlijk handmatig resetten om meerdere files van RS te kunnen halen.
Code:
02/11/2007 01:18:50  	 	 9h 11m 26s  	 	 9.316 Kb  	 	 170.221 Kb  	 	 ADSL
02/11/2007 10:31:30 		0h 42m 59s 		4.907 Kb 		111.084 Kb 		ADSL
02/11/2007 11:14:39 		1h 18m 35s 		18.551 Kb 		201.112 Kb 		ADSL
02/11/2007 12:33:25 		1h 07m 33s 		18.253 Kb 		142.826 Kb 		ADSL
02/11/2007 13:41:03 		4h 33m 43s 		7.275 Kb 		136.087 Kb 		ADSL
02/11/2007 18:14:48 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 01s[/COLOR] 	[/B]	51.718 Kb 		246.542 Kb 		ADSL
04/11/2007 06:14:54 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 00s[/COLOR] [/B]		49.302 Kb 		193.087 Kb 		ADSL
05/11/2007 18:14:58 		1h 38m 08s 		13.338 Kb 		40.789 Kb 		ADSL
05/11/2007 21:45:41 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 01s[/COLOR][/B] 		98.908 Kb 		1.250.698 Kb 		ADSL
07/11/2007 09:45:51 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 00s[/COLOR][/B] 		40.880 Kb 		211.029 Kb 		ADSL
08/11/2007 21:45:55 		14h 17m 33s 		18.917 Kb 		99.323 Kb 		ADSL
09/11/2007 12:54:43 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 00s[/COLOR][/B] 		124.701 Kb 		624.476 Kb 		ADSL
11/11/2007 00:54:51 		1h 54m 49s 		5 Kb 		602 Kb 		ADSL
11/11/2007 02:49:43 		2h 51m 07s 		7 Kb 		49 Kb 		ADSL
11/11/2007 05:40:52 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 00s[/COLOR][/B] 		42.504 Kb 		225.371 Kb 		ADSL
12/11/2007 17:40:56 		[B][COLOR="Red"]35h 03m 46s[/COLOR][/B] 		34.180 Kb 		352.108 Kb 		ADSL
14/11/2007 04:44:45 		0h 56m 07s 		2 Kb 		6 Kb 		ADSL
14/11/2007 05:40:54 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 00s[/COLOR][/B] 		4.433 Kb 		103.910 Kb 		ADSL
15/11/2007 17:40:58 		[B]36h 00m 01s[/B] 		1.034 Kb 		5.525 Kb 		ADSL
17/11/2007 05:41:04 		14h 07m 11s 		37.281 Kb 		480.009 Kb 		ADSL
17/11/2007 19:48:17 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 00s[/COLOR] [/B]		60.981 Kb 		539.718 Kb 		ADSL
19/11/2007 07:48:21 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 00s[/COLOR][/B] 		74.532 Kb 		240.172 Kb 		ADSL
20/11/2007 19:48:25 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 01s[/COLOR][/B] 		39.056 Kb 		555.720 Kb 		ADSL
22/11/2007 07:48:33 		[B][COLOR="Red"]36h 00m 01s[/COLOR][/B] 		124.769 Kb 		2.069.425 Kb 		ADSL
23/11/2007 19:48:41 		4h 20m 22s 		23.959 Kb 		132.953 Kb 		ADSL
24/11/2007 09:28:03 		8h 31m 47s 		25.355 Kb 		85.378 Kb 		ADSL

Oldskooler

Legacy Member
@hierboven, dat wist ik al, heb die leechtruk jaren gebruikt. Tot op een gegeven moment,... niet meer mogelijk. Over uw gigs - > automatische reset.

Tot onlangs, ik kon weer meer downloaden dan toegelaten...

Er heeft eens een topic rondgezwerfd op het net, waar iedereen kwam klagen dat ze niet meer konden leechen.

Deze dus:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13828&postdays=0&postorder=asc&start=0
Skynet pakte het leechprobleem blijkbaar per regio aan, aangezien sommigen nog wel konden leechen, en anderen weer niet.

Ookami

Legacy Member
ik zit meestal na 2 weken over mijn limiet. Vooral door het streamen van HD trailers, en het downloaden van photoshop bestanden voor school.

Mienod

Legacy Member
1 GB 190 MB overblijvend

Daar moet ik het nog 5 dagen mee doen :D
Hier thuis hebben we dus adsl (12gig) en ik moet mij meestal inhouden qua downloaden om niet over de limiet te geraken.

whacker

Legacy Member
Altijd erover (ben wel bij Skynet maar da's ook 12 gig), en ik zit overdag op't werk dus dan kan ik niets doen. Ik download thuis niks (dus zeker niks illegaals, zoals altijd beweerd wordt) maar als je veel online gamet (zowel op PC als op Wii) en muziek koopt online (mijn vriendin is verslaafd aan iTunes en YouTube) dan telt dat ook door.
Overschakelen is makkelijk gezegd. 't Enige alternatief dat ik heb voor Belgacom TV is Coditel en die hebben mij zo goed behandeld dat ik er nooit meer beroep op wens te doen.

Lord Seth

Legacy Member
Tv Vlaanderen, schotel ophangen en tv kijken. Of je neemt Telenet Digi TV, je moet geen Internet abo hebben, je kan Dommel nemen als je dat wenst :).

GuntherDW

Legacy Member
actual traffic info: over the past accountingperiod counted traffic is 85.15 gb.
this number does not reflect mediumbandtraffic and actual happyhours traffic.
it also does not show the 10% atm-overhead on the actual transfer of your line. therefor the real traffic that was downloaded was 310.75 gb.
(this data is provided for informational purposes only)


:unsure:
i :love: dommel :D

ik vraag me gewoon af hoe het komt da belgacom & telenet voor ~10j dezelfde limieten kunnen hanteren zonder enige vorm van klacht van het BIPT (laat staan da ze goedkoper worden door de jaren heen, ze worden gewoon duurder met het jaar)

Lord Seth

Legacy Member
Het BIPT regelt alleen, die stelt geen prijzen en downloadlimieten vast. De klachten komen van verschillende organisaties enzo.

Telenet bepaalt de prijzen, aan wat de mensen er wilt voor betalen, niet wat hun product waard is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan