Archief - Regelmatig over je Datalimiet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mega_stihl

Legacy Member
GuntherDW zei:
actual traffic info: over the past accountingperiod counted traffic is 85.15 gb.
this number does not reflect mediumbandtraffic and actual happyhours traffic.
it also does not show the 10% atm-overhead on the actual transfer of your line. therefor the real traffic that was downloaded was 310.75 gb.
(this data is provided for informational purposes only)


:unsure:
i :love: dommel :D

ik vraag me gewoon af hoe het komt da belgacom & telenet voor ~10j dezelfde limieten kunnen hanteren zonder enige vorm van klacht van het BIPT (laat staan da ze goedkoper worden door de jaren heen, ze worden gewoon duurder met het jaar)

Dommel kicks ass indeed. binnekort ADSL2 van dommel, da gaat pas rulen. Ik snap niet hoe Telenet en Belgacom zoveel klanten kunnen hebben. Allez, zijn mensen nu eenmaal dom of betalen ze gewoon graag veel geld voor weinig internet?

Lord Seth

Legacy Member
Mensen weten niet anders dan van Belgacom en Telenet. Als je geen internet hebt, maar wel tv, en je kent alleen maar mensen bij Telenet en Belgacom. En je vraagt hen wat zij hebben en of er er tevreden van zijn, wat doe je? Je neemt dat product ook.

Zo was dat bij ons ook, paar jaar geleden, toen we internet wilden. Mijn moeder wou geen kabels trekken, ze wou haar muur niet schenden. Welke reclame was er toen op tv? Juistja, die man onder de boom, die geniet van draadloos internet. Het effect: mensen kopen Telenet zonder draden te trekken.

Pitter

Legacy Member
bij belgacom adsl, (12gb) toch 4x per jaar moet ik extra volume bijkope en ik moet dus elke maand kijke da ik ni te veel download

Bubba

Legacy Member
mega_stihl zei:
Dommel kicks ass indeed. binnekort ADSL2 van dommel, da gaat pas rulen. Ik snap niet hoe Telenet en Belgacom zoveel klanten kunnen hebben. Allez, zijn mensen nu eenmaal dom of betalen ze gewoon graag veel geld voor weinig internet?

Ja want Dommel is echt bekend enzo...:ironic:

Darks

Legacy Member
Telenet Expressnet.

Meestal net niet aan de limiet, maar dan mag ik zeker niet te veel HD trailers bekijken, en een geluk dat ik geen demo's meer binnenhaal.

Dirkxke

Legacy Member
telenet turbo, nooit onder limiet. vorige maand 11 gig bijgekocht maar in december komt dommel.


heb de laatste weken meer aan de telefoon gehangen ivm een slecht werkende telemeter als dat ik onderbroeken in mijn kleerkast heb liggen

Spineless

Legacy Member
mega_stihl zei:
Dommel kicks ass indeed. binnekort ADSL2 van dommel, da gaat pas rulen. Ik snap niet hoe Telenet en Belgacom zoveel klanten kunnen hebben. Allez, zijn mensen nu eenmaal dom of betalen ze gewoon graag veel geld voor weinig internet?

adsl2 heeft wel een beperkte doelgroep aangezien het alleen maar verkrijgbaar is en zal zijn in steden en de randgemeenten. de plaatselijke boer is misschien ook geïnteresseerd maar kan op zijn kin kloppe (mja die kan da wel gewone adsl nemen maar ik heb het hier uitsluitend over adsl2). bij telenet heb je echter geen enkel probleem want dat werkt via kabel en is ook snel.

en inderdaad, dommel is nog niet bepaald bekend bij het brede publiek.. vraag ernaar op straat en er zullen er niet velen zijn die weten dat dommel een internet provider is. vraag je achter telenet of belgacom, dan weet iedereen het.. ik zou het zelfs bijna een mediadictatuur noemen. wel zonde natuurlijk als je weet dat mensen teveel betalen voor de dingen die ze krijgen en dat er genoeg aanbod is op de markt dat qua prijs/kwaliteit beter is.

whacker

Legacy Member
Lord Seth zei:
Tv Vlaanderen, schotel ophangen en tv kijken. Of je neemt Telenet Digi TV, je moet geen Internet abo hebben, je kan Dommel nemen als je dat wenst :).
Beiden geen optie. Hier is geen Telenet (Coditel doet de kabel oals reeds gezegd) en we zitten in een huurappartement. Als een schotel al zou mogen van de gemeente dan ben ik zeker dat het niet mag van de huisbaas.

whacker

Legacy Member
mega_stihl zei:
Ik snap niet hoe Telenet en Belgacom zoveel klanten kunnen hebben. Allez, zijn mensen nu eenmaal dom of betalen ze gewoon graag veel geld voor weinig internet?
2 redenen:
1. zoals bij mij: ik kan niet anders (zie post hierboven).
2. zoals ook al gezegd: ze weten niet beter.

Jack-in-the-box

Legacy Member
Hier thuis ook nog nooit overgezeten, zit meestal bij de 20 gig per maand, zitten hier ook thuis met 4 gebruikers waarvan m'n zus & ik intensief. Zoveel download ik niet per maand, alleen jammer dat ik maar op 1.1 mbit zit :(, dat is het nadeel van net te ver van de server voor ADSL te staan, een maat van mij, die 200 meter verderwoont zit op 2.2, ne andere die 500 verder woont op 3.3.
Voor de rest niets te klagen van Online, 25 gig per maand, 42 €, deftige spamfilter.

Vroeger (alé, tot 3 weken terug) downloade ik ook vooral op school, maar ze hadden t door dat we teveel RS.com gebruikten, dus elke link ervan is geblokkeerd op de proxy (3 mense (ik & 2 vriende), 3-5 gig per dag.))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan