Archief - Poëzie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
btw iemand tips tegen writers block? (heb al wa proberen schrijven mr verder als wat kinderachtige rijmpjes kom ik niet mr :s)
Veel buiten komen in de hoop dat je iets tegenkomt dat je inspireert, anders gezegd gewoon attent zijn en openstaan voor elke inspiratiebron.

NeoGeo

Legacy Member
Hmm ik wil wel iets posten maar ik heb mijn gedichten hier niet allemaal tot mijn beschikking (laptop, ze staan op desktop). Ik wil echter niet flauw doen dus zal ik maar iets posten dat ik onlangs heb geschreven, het is geen toonbeeld van poëtische pracht maar eerder iets heel persoonlijks... Wat eerder uitzonderlijk is voor mij :)

Ik zal later wel iets 'serieuzer' posten, voorlopig zit ik echter vast in Antwerpen...

Wanneer ik aan je denk
Dan vrees ik mens noch god
Dan ben ik onoverwinnelijk
Omdat ik in jouw ogen iemand anders ben

Ik ken mijn angsten niet meer
Ik ken mijn gevoelens niet meer
Ik heb enkel een beeld
Ik zie enkel wat jij ziet

Een man die wanhopig op zoek is
Naar de bevestiging van zijn liefde
Bij een meisje
Bij een vrouw
Bij jou

Een man die beseft dat wanneer hij alleen is
En eenzaam achterblijft
Hij niets meer is dan het verdriet van zijn eigen fantasie
Een op zichzelf staand iets
Door niemand anders gekend
En door niemand anders bemind

Die alleen bestaat om zichzelf te verantwoorden
Zichzelf te bewonderen
En zo diep te vallen
Dat zijn liefde als een dorre plant
Sterft

Margeitje

Legacy Member
mijn favoriet is pablo neruda
en dan vooral "vannacht" (of int spaans : puedo escribir )
maar Canto general is natuurlijk fantastisch

Tw33tst3r

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Veel buiten komen in de hoop dat je iets tegenkomt dat je inspireert, anders gezegd gewoon attent zijn en openstaan voor elke inspiratiebron.
veel buitenkomen zit er atm nie echt in (2 longontsteking op half jaar :s) mr ksta kdenk nog wel open vr inspiratiebronnen, mr is precies zo beetje gevoel van been there done that, achja het schrijven kwam bij mij ook uit het niets, tzal wel soort van circle of poetry-life zijn :p:)
vanaf dak nog es iets schrijf zal ik het hier posten :)
alvast mercikes vr de tip :)

[BE]Nevermore

Legacy Member
Margeitje zei:
mijn favoriet is pablo neruda
en dan vooral "vannacht" (of int spaans : puedo escribir )
maar Canto general is natuurlijk fantastisch

Die jongen is serieus overroepen vinnek

deyoeri

Legacy Member
Is niet echt een gedicht. Eerder een uiting van teleurstelling en woede tov iemand die mij serieus wat voorgelogen heeft en zwaar bedrogen en dat maandenlang. Daarnet op vijf minuutjes bijeengekrabbeld.



A lie
A big, fucking, miserable, pathetic lie
Everything you told me, was one fucking lie
I always had a strange feeling about you
Thinking you were faking it
But everytime I thought
No, she ain't faking
Well, then I'm one big stupid fuck?
I believed everything, every word
Liked you, trusted you
Djeez, women, I told you everything, every little secret
And your life, all your words were false
People are wearing masks, all the time, and now your mask's broken
Damn, I think I would like to choke you now, with all your lies.

[BE]Nevermore

Legacy Member
deyoeri zei:
Is niet echt een gedicht. Eerder een uiting van teleurstelling en woede tov iemand die mij serieus wat voorgelogen heeft en zwaar bedrogen en dat maandenlang. Daarnet op vijf minuutjes bijeengekrabbeld.



A lie
A big, fucking, miserable, pathetic lie
Everything you told me, was one fucking lie
I always had a strange feeling about you
Thinking you were faking it
But everytime I thought
No, she ain't faking
Well, then I'm one big stupid fuck?
I believed everything, every word
Liked you, trusted you
Djeez, women, I told you everything, every little secret
And your life, all your words were false
People are wearing masks, all the time, and now your mask's broken
Damn, I think I would like to choke you now, with all your lies.


Vinnet ma zwak

Ge schrijft lijk ne ghetto *****, et beeld van maskers is zo cliché alsdagge kunt bedenken, en over't algemeen genomen kunde stellen datter een totaal gebrek aan originaliteit is.

Ma gebbet ni nog nijger verkloot door et te doen rijmen, da spreekt in uw voordeel.


Voordagge begint te zagen; asge gene commentaar wilt horen moeder ni om vragen. (wagge door het simpele feit van te posten doet)

go_ndw

Legacy Member
Het leger trekt verder op,
Gewapend tot de tanden,
Met het verstand op de kop,
En vrijheid in de handen,

Rupsbanden doorheen het zand,
Vleugels scheurend in de lucht,
de dood is klaar & van kant,
Het einde verspreid als gerucht,

De witte doek hoog in de vaandel,
Armen met handen tegen de horizon,
In uniform, soldaat, bevend in het vel,
Daar draait het spel oorlog om

Zoals je ziet ff snel snel hier gezet

go_ndw

Legacy Member
Wanneer ik wil huilen sluit ik de ogen,
Ver weg ben ik dan van het licht,
en stel ik me vragen met de mond dicht,
Een antwoord dat niet word gegeven,
Goede gevoelens kwijt, nooit meer te beleven,
Kijkend voor mij uit, staar ik me blind,
Gedachten vloeien, woorden blijven ongeschreven,
Het nachtelijke in mij is aan daglicht onderheven,


Heel onoverzichtelijk en ongestructureerd maar het is belangrijk dat het zo neerkwam voor mij

Hmgrwngd

Legacy Member
i lay in a lake of silver mist
sunbeams pierce my skin
my thoughts crawl over the muddy ground
while my arms try to embrace the sun
my legs fail and i get stuck below
stretched i lay down, lay it all down
------------------------

Ben ik dan de enige die over dergelijke gedichten denk da het pure taal-masturbatie is ?
Voor mij zit daar geen greintje gevoel in, maar het is enkel een oefeningetje in taal...

Der is 1 gedichtje van NeoGeo die ik wel kan appreciëren, vanwege het experimentele karakter ervan... (you all know which one)

Poëzie betekent voor mij vrijheid !
Daarmee ook da ik die voorgekauwde dingen zoals eindrijm en adjectieve verbloemingen nie echt kan verdragen.

DGEN

Legacy Member
goh..zelf schrijf ik ook wel gedichten.
allee...het is meer mijn gevoelens neerpennen in een gedicht..
qua inhoud meestal gaan ze over 1 en dezelfde meisje (mn gevoelens voor haar..)
maar ben niet van plan om ze door anderen te laten lezen...is gewoon te persoonlijk :$

Tw33tst3r

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
i lay in a lake of silver mist
sunbeams pierce my skin
my thoughts crawl over the muddy ground
while my arms try to embrace the sun
my legs fail and i get stuck below
stretched i lay down, lay it all down
------------------------

Ben ik dan de enige die over dergelijke gedichten denk da het pure taal-masturbatie is ?
Voor mij zit daar geen greintje gevoel in, maar het is enkel een oefeningetje in taal...

Der is 1 gedichtje van NeoGeo die ik wel kan appreciëren, vanwege het experimentele karakter ervan... (you all know which one)

Poëzie betekent voor mij vrijheid !
Daarmee ook da ik die voorgekauwde dingen zoals eindrijm en adjectieve verbloemingen nie echt kan verdragen.

het is natuurlijk uw mening en die respecteer ik mr ik moet waarheidsgetrouw wel even zeggen dat die alinea (noemt da zo bij gedicht dno) die je aanhaalt net wel een gevoel was wat ik had, wat er na komt is inderdaad een taaloefening iets wat ik zelden doe mr wr ik imo iets uit kan leren/gebruiken
vooral gedaan omdat ik toen ook al paar maanden niets mr op papier kreeg en kwilde perse toch iets neerpennen nadat dat eerste stuk op mijn scherm verscheen toen ik mijn ogen terug opendeed :)

btw ivm dat gevoel, ik voel eigenlijk niet wat ik schrijf, meestal toch niet, klinkt mss schizo mr meestal schrijf ik met mijn ogen dicht en beschrijf ik wat ik dan "zie", het voelt aan gelijk zien mr het is dit natuurlijk niet aangezien die beelden enkel in mijn hoofd bestaan

ik heb geen idee of dit raar overkomt of dat ik hier enigste ben die zo schrijft mr ik zal eventueel nog es een posten dat niet zo geforceerd is, dit wou ik eigenlijk eerder doen mr prob is dat ik mijn backup-dvd nergens vind atm, en op backuppartitie is ook alles wat ik ooit geschreven heb verdwenen, wish me luck want kben niet ver van zenuwinzinking verwijdert hierdoor :p (just kidding :p, mr doet wel pijn :()

greetz Tweet

P.S.: nooit gedacht dat hier nog poëzieliefhebbers zouden zitten, zouden we de mods niet zover kunnen krijgen om een eigen poëzie-subforumpje? (is mr ideetje hoor dont shoot me alst nie realistisch is :))

Tw33tst3r

Legacy Member
DGEN zei:
goh..zelf schrijf ik ook wel gedichten.
allee...het is meer mijn gevoelens neerpennen in een gedicht..
qua inhoud meestal gaan ze over 1 en dezelfde meisje (mn gevoelens voor haar..)
maar ben niet van plan om ze door anderen te laten lezen...is gewoon te persoonlijk :$

alle respect voor m8, en kzou zeggen blijven schrijven het helpt om "in touch" te zijn met uw gevoelens imo
btw laat je dat meisje wel die teksten lezen?
gwn vraagje uit nieuwsgierigheid als ge niet wilt zeggen np hé :)

Tw33tst3r

Legacy Member
na hier mijn kot overhoop te smijten toch mijne backupdvd gevonden moeha! :)
volgend gedicht heb ik geschreven toen ik een plotse drang tot schrijven voelde terwijl ik nr een volle maan keek :)

Volle maan

volle maan
beschijnt het meer
waar de zwanen lijken te dansen
silhouetten van vergane glorie
de rimpels in het water
insinuaties van mijn peinzen
de stilte overheerst
het zwarte van de nacht
slechts doorbroken door het licht van de maan
toch zit ik hier, onbevreesd
te genieten van het schaduwenspel
ongematigd, in al zijn pracht
denkend aan alles wat ik reeds heb gedaan
vormend, een toekomstbeeld
ben ik echt of illusie
droom of nachtmerrie
ach, wat maakt het uit?
dromen doe ik toch
en morgen, die volgende dag
pluk ik wel
roos of distel, ongeacht

DGEN

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
alle respect voor m8, en kzou zeggen blijven schrijven het helpt om "in touch" te zijn met uw gevoelens imo
btw laat je dat meisje wel die teksten lezen?
gwn vraagje uit nieuwsgierigheid als ge niet wilt zeggen np hé :)
ik had er een paar voorgelezen aan m'n ex..dacht dat ik het wel kon delen met haar (was flikkerlicht relatie :sop: )
..en toch was ik zo blind om te geloven dat het allemaal wel in orde zou komen eh

Tw33tst3r

Legacy Member
DGEN zei:
ik had er een paar voorgelezen aan m'n ex..dacht dat ik het wel kon delen met haar (was flikkerlicht relatie :sop: )
..en toch was ik zo blind om te geloven dat het allemaal wel in orde zou komen eh

kdenk toch wel da ze dat kon appreciëren niet? alléja mijn ervaring met meiskes is dat ze soms nog al es (over)gevoelig zijn vr gedichten die over hun gaan
en liefde is nu eenmaal blind dit is tegelijk het mooie en slechte eraan :)

DhedRr

Legacy Member
Wie van jullie doet er eigenlijk mee aan wedstrijden? Of zijn het hier enkel gelegenheidsdichters?

Fighting Hobbit

Legacy Member
ik heb op shcool aan een wedstrijd meegedaan om in een magazine over de school te komen en ik heb het ook gewonnen (enfin, het mijn wordt in elk geval gepubliceerd)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan