DhedRr
Legacy Member
Als ze je gedicht niet aanvaarden (wat een zeer grote kans is, niet zozeer liggend aan de kwaliteit van je poezie, maar eerder aan de onnoemelijke aantallen inzendingen die vakbladen als deus ex machina te verduren krijgen), de moed niet laten zakken.
Sowieso niet proberen je poezie te laten uitgeven als bvb bundel, voor je enkele jaren gepubliceerd hebt, in bladen als
-de Brakke Hond
-Dietsche Warande & Belfort
-Yang
-Deus Ex Machina
-en er is
enzovoort.
De kans dat dat je lukt is miniem, zeker met sonnetten (niet persoonlijk opvatten). Klassieke gedichten worden zeer snel afgekraakt, al kunnen deze naar mijn mening veel beter zijn dan die semi-neo-poetische brol die je her en der leest. Zoals reeds gezegd, rijm is een middel om zwakheden te verbergen, een mooi ritme en een vlotte toon is makkelijker dan diepe en ontzagwekkende werken.
Wat je moet doen, is een keuze maken uit die hoop gedichten, en de goede dingen uit gemiddelde en mindere gedichten behouden, om ze te gebruiken in andere werken (alliteraties bvb).
Poezie is voor de meeste mensen een uitlaatklep, die dient om jezelf te verlichten, of om bepaalde problemen of zorgen van je af te schrijven.
Je zult er sowieso niet het grote geld mee verdienen. Zelfs de meest succesvolle dichters in België, verkopen zeer weinig.
Probeer ook om hoofdzakelijk in het Nederlands te schrijven, hoe goed je Engels dan ook mag zijn. De schoonheid van onze taal, hoeft zeker niet onder te doen voor de van onze Westerburen.
Sowieso niet proberen je poezie te laten uitgeven als bvb bundel, voor je enkele jaren gepubliceerd hebt, in bladen als
-de Brakke Hond
-Dietsche Warande & Belfort
-Yang
-Deus Ex Machina
-en er is
enzovoort.
De kans dat dat je lukt is miniem, zeker met sonnetten (niet persoonlijk opvatten). Klassieke gedichten worden zeer snel afgekraakt, al kunnen deze naar mijn mening veel beter zijn dan die semi-neo-poetische brol die je her en der leest. Zoals reeds gezegd, rijm is een middel om zwakheden te verbergen, een mooi ritme en een vlotte toon is makkelijker dan diepe en ontzagwekkende werken.
Wat je moet doen, is een keuze maken uit die hoop gedichten, en de goede dingen uit gemiddelde en mindere gedichten behouden, om ze te gebruiken in andere werken (alliteraties bvb).
Poezie is voor de meeste mensen een uitlaatklep, die dient om jezelf te verlichten, of om bepaalde problemen of zorgen van je af te schrijven.
Je zult er sowieso niet het grote geld mee verdienen. Zelfs de meest succesvolle dichters in België, verkopen zeer weinig.
Probeer ook om hoofdzakelijk in het Nederlands te schrijven, hoe goed je Engels dan ook mag zijn. De schoonheid van onze taal, hoeft zeker niet onder te doen voor de van onze Westerburen.



, mooi gedicht.