Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
PapaGanz zei:Welja, het originele verhaal is dat het een onbekende vreemde is die dik genoeg is om de trein tegen tehouden.
Jijzelf bent niet dik genoeg![]()
SMa zei:Waarom je vriend van de brug duwen als je er zelf van kan springen?
SMa zei:Waarom je vriend van de brug duwen als je er zelf van kan springen?

)Het is een keuze. Je moet enkel van je lui gat komen en je degelijk informeren.Mr. M zei:dat zou een keuze moete zijn imo
neen het is een keuze die ze automatisch voor u makenParnakra zei:Het is een keuze. Je moet enkel van je lui gat komen en je degelijk informeren.

1. Een keuze die automatisch gemaakt wordt blijft een keuze, aangezien je ze nog steeds kan veranderen.Mr. M zei:neen het is een keuze die ze automatisch voor u maken
en mijn organen zijn toch al naar de knoppe dus het maakt ni veel uit bij mij
btw er zijn uitzonderingen waarvoor ik wel organen zou wille geven
en dat zijn vrienden ofzo en eventueel familie
Er is verzet nodig tegen het beschikbaar stellen van uw organen, geen toestemming voor het geven van uw organen.Tha_nOn zei:precies of ze op voorhand gaan vragen ' wilt gij uw organen doneren manneke'?
'ah oké, dan zijt ge net meer te redden'
die mensen moeten alles doen om u in leven te houden, tenzij gij daar zelf over zegt dat ze ermee moeten stoppen, en zelfs dan nog
beetje paranoid?

idd, maar imo gaan ze van het foute uitParnakra zei:1. Een keuze die automatisch gemaakt wordt blijft een keuze, aangezien je ze nog steeds kan veranderen.
2. Die keuze wordt niet automatisch gemaakt, men gaat er gewoon van uit van een bepaalde situatie.
Als je géén donor zou zijn zonder het expliciet te zeggen, zou het dus ook geen keuze meer zijn, volgens jou, omdat ze al gemaakt is? :ironic:
das ni progressief hePapaGanz zei:Sjah, België is daardoor vrij progressief op medisch gebied.
Ga dan naar een conservatiever land hé![]()
Ulixes zei:Omdat je niet kan kiezen aan wie je orgaan wordt gedoneerd. Ik neem aan dat men op die manier wou vermijden dat de meest kapitaalkrachtige telkens met het beste aan de haal ging, maar anderzijds impliceert dat ook dat personen die je verafschuwt van jouw organen kunnen profiteren.
Bovendien zou je kunnen stellen dat orgaandonatie ingaat tegen natuurlijke selectie. Personen die er anders 'uitgefilterd' zouden worden tgv hun falende organen, blijven nu in leven, planten zich voort enz... Wie hierdoor gechoqueerd is, moet zich maar troosten met de gedachte dat de moderne wetenschap steeds meer vermag. Zo meen ik niet zo lang geleden gelezen te hebben over kunstmatig gekweekt weverleefsel en kunstmatig gekweekte hartkleppen die na implantatie gewoon meegroeien met de rest van het hart.

en het jaar is nog maar pas bezigSweetEmmaRose zei:typo of the year![]()

Genious zei:Er is verzet nodig tegen het beschikbaar stellen van uw organen, geen toestemming voor het geven van uw organen.
En ik paranoïde? Misschien, maar het kan even goed dat gij naïf zijt.
Er gebeuren constant zotte dingen in deze wereld, en het lijkt me eigenlijk verre van zot dat ze dan sneller gaan zeggen dat er niets meer aan te doen is, omdat ze uw organen dan kunnen gebruiken om iemand te redden waar ze zelf zeker van zijn.
Het hoeft daarvoor niet alle dagen te gebeuren, het mag gerust een heel kleine kans zijn dat ge anders niet ging overlijden.
Maar als die voorwaarden vervuld zijn, ja, dan ben ik redelijk zeker dat zoiets al af en toe gebeurd is.
En Parnakra: ik zou niemand er voor smijten, mezelf ook niet, die idioten moeten maar niet op de sporen staan een klapke te slaan.![]()
)