ComputerVISTA zei:
Ik denk (zonder u daarbij aan te vallen) dat u gedacht daar wel zal over veranderen moest ge de een of andere ziekte krijgen waarbij een vitaal onderdeel het aan het begeven is.
Stel dat ge op jonge leeftijd zo een aandoening krijgt, denk eens goed na of ge kiest voor verder te leven of te sterven, ook denk ik niet dat doctoren u gaan laten beslissen en u gewoon een orgaan gaan geven, ze gana u niet zo maar laten sterven als ze het kunnen repareren.
ik denk idd dat ge daar wel gelijk hebt ook
ik heb het hier ook al gezegd dat ik niet direct zo'n papier ga tekenen (om te zeggen dat ik mijn organen niet wil doneren) voor ik echt zeker ben dat ik dat wil (ik ben nu nog veel te jong om dat te beslissen en er kan nog veel gebeuren)
en het is niet dat ik geen mensen wil helpen of redden, ik ben niet zo egoistisch
het is gewoon dat ik vind dat de wet niet juist is opgesteld en sorry dan, maar ik ben nu eenmaal iemand die mij graag afzet tegen zo'n dingen
Quilombo zei:
doordat de wetgever in jouw ogen de wet verkeerd heeft opgesteld, moeten anderen, die hoogstwaarschijnlijk niets met die wet te zien hebben, het met hun leven bekopen? mooie kerel ben jij.
ik weet het, zoals ik hiervoor heb gezegd
ik zet mij graag af tegen zo'n dingen en vind ook dat ze die wet moeten veranderen
ik weet dat ze het zich geen zak aantrekken en het ook voor mij (of eender wie dat nog vindt) gaan veranderen maarja, zo zit ik nu eenmaal in mekaar
en nog is, met mijn organen zijn ze toch hoogstwaarschijnlijk niks voor zover ik al goed heb doorgeleefd in mijn (toch nog redelijk korte) 22jarige leven
mijn lever enzo gaan ze toch zeker al niet meer moete hebben, maar wie weet he
en ook: er zijn zeker gevallen (en mensen) waarvoor ik mijn mening ga herzien (en die gevallen zullen waarschijnlijk wel voorkomen in mijn leven), maar tot nu toe ben ik nog altijd van mening dat ik de organen mee laat cremeren met zo'n wet als ze nu is opgesteld
we zien nog wel hoe het uitdaait, ik heb nog tijd genoeg (hopelijk toch

) om daar over na te denken en als dat niet zo is hoop ik dat ze toch nog iets deftig aan mijn lichaam vinden om aan andere mensen te verlappen (en hoop ik ook dat ze er goed mee zijn)
als ik dan toch iets moet afgeven (omdat ik dat ding niet getekend heb) hoop ik natuurlijk dat ze er goed mee zijn he