Archief - Music For Life

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ga je een plaat aanvragen en het rode kruis steunen met hun actie?


  • Totaal aantal stemmers
    286
  • Opiniepeiling gesloten.

_DM_

Legacy Member
Oblivion zei:
andere optie

het budget is er, maar ik geef niks
als ik al rechtstreeks iets geef, zal het aan lokale goede doelen zijn, er is genoeg miserie in ons eigen land

elke belastingbetalende belg draagt trouwens al meer dan voldoende bij... de budgetten voor ontwikkelingssamenwerking zijn niet bepaald min te noemen.
En net nog het nieuws dat de Gucht het budget van music for life met overheidsgeld wil verdubbelen... meer dan voldoende bijdrage aldus

Nog niet 1% van het BNP dacht ik.

Oblivion

Legacy Member
_DM_ zei:
Nog niet 1% van het BNP dacht ik.

lijkt me eerlijk gezegd meer dan voldoende

moest het geld dan nog gebruikt worden om structurele problemen aan te pakken... vaak enkel druppeltjes op een hete plaat en aldus weggesmeten geld

_DM_

Legacy Member
Tja, beter dan niks doen he.
Nu ja, vind ik toch, jij wil waarschijnlijk dat België enkel zichzelf helpt :)

super-styler

Legacy Member
Echt grappig om te zien hoeveel mensen hier zitten te wenen over vanalles, die mannen sluiten hun 6 dagen op zonder vast voedsel voor een goed doel & ze verplichten je toch niet om te doneren? :s
Groot respect voor kristof,thomas & peter :)

Drolsmurf

Legacy Member
Oblivion zei:
lijkt me eerlijk gezegd meer dan voldoende

moest het geld dan nog gebruikt worden om structurele problemen aan te pakken... vaak enkel druppeltjes op een hete plaat en aldus weggesmeten geld

http://www.dgcd.be/NL/publicaties/voorstellingsfolder_ontwikkelingssamenwerking.pdf

In 2005 bedroeg de Belgische officiële ontwikkelingshulp ruim 1,58 miljard euro of 0,53 % van het Bruto Nationaal Inkomen (BNI), waarmee België zesde staat op de wereldranglijst van de donorlanden.

_DM_

Legacy Member
Ah, BNI.
Dacht BNP :)

En Oblivion: met dat geld wordt heus meer gedaan dan wat voedselpaketten gedropt hoor...
Het is niet omdat je geen verandering merkt dat die er niet is.
Met dat geld kunnen scholen gebouwd worden, waterzuiveringsinstallaties,... om maar een paar noodzakelijke dingen op te noemen.
Het feit dat er nu in Congo voor het eerst sinds decennia democratische verkiezingen zijn gekomen toont imo toch aan dat er wel degelijk goodwill is ginder (in tegenstelling tot pipo's hier die niets geven onder het mom van 'ja maar, die leiders daar doen er toch nooit iets mee').

-Helld0g-

Legacy Member
voor de mensen die hun liedje nog niet gehoord hebben, alle aangevraagde nummers worden ook in de volgende weken nog gedraaid!

ge snapt ook wel dat ze anders om de 10seconden van plaatje zouden mogen verwisselen hé

super-styler

Legacy Member
Het geld wat nu ingezameld is geworden is geld voor protheses, want die kosten geloof ik 100euro per prothese en om de zoveel weken (maanden?) moeten ze er een nieuwe laten plaatsen :) zoals iedereen al wel weet is dat dus onbetaalbaar voor die miljoen mensen ofzo die er één nodig hebben :)

_DM_

Legacy Member
Gisteren hadden ze trouwens een boodschap van ontmijners die in het buitenland zitten, muchos respectos voor die mensen.
Het zijn trouwens ook Belgische bedrijven die zulke anti-persoonsmijnen maken, mag ook wel eens gezegd worden.

Drolsmurf

Legacy Member
_DM_ zei:
Het feit dat er nu in Congo voor het eerst sinds decennia democratische verkiezingen zijn gekomen toont imo toch aan dat er wel degelijk goodwill is ginder (in tegenstelling tot pipo's hier die niets geven onder het mom van 'ja maar, die leiders daar doen er toch nooit iets mee').

Daarom dat al het geld vooral aan "onafhankelijke" hulporganisaties geschonken word eh :)

nTFs

Legacy Member
Een goed initiatief en hopelijk halen ze veel geld op maar aangezien ik ook moet werken voor m'n geld gaan ze niks ontvangen van mij.

killgore

Legacy Member
nTFs zei:
Een goed initiatief en hopelijk halen ze veel geld op maar aangezien ik ook moet werken voor m'n geld gaan ze niks ontvangen van mij.

Wat een reden :x.

debaser van pixies aangevraagd hier, ma zal wel nie meer gedraaid worde :p.

TeOtWaWkI

Legacy Member
nTFs zei:
Een goed initiatief en hopelijk halen ze veel geld op maar aangezien ik ook moet werken voor m'n geld gaan ze niks ontvangen van mij.

ik werk ook voor men geld en heb geschonken,jesus wa reden!

FLT

Legacy Member
Het is toch zijn goed recht om niet te doneren?
Het is zijn geld, waar hij waarschijnlijk (hard) voor gewerkt heeft en als hij nu meer voldoening heeft door een nieuwe gsm te kopen (bvb) dan is dat zijn goed recht!
En waarom jullie daarop zitten te zagen... ik weet het niet :sleep:

_DM_

Legacy Member
Het gaat er hem niet om dat hij niet geeft, dat kan me niet schelen.
Maar ik ben het beu dat iedereen zich altijd hypocriet gedraagt met zever als 'Het Rode Kruis vertrouw ik niet', 'Dat geld komt toch in de verkeerde handen terecht',...

On topic: bijna een miljard oude befferkes, fantastisch en ik had hoogstens op €500.000 gerekend. :)

coap

Legacy Member
iet meer als 2 milioen euro ist geworde dachtik :) en daar van is 25 cent van mij :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan