Archief - Music For Life

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ga je een plaat aanvragen en het rode kruis steunen met hun actie?


  • Totaal aantal stemmers
    286
  • Opiniepeiling gesloten.

ec8or

Legacy Member
ik ben geen (arme) student maar ga ook geen plaat aankopen/-vragen en ga ook niets storten en steun geen ander (goed) doel.

dit was geen mogelijkheid bij de keuzes above.

Emu

Legacy Member
Ik steun volgens enkele wetten al 0.6 tot 1% van de belastingen die ik betaal, aan van die bodemloze-put-landen, dus al 100 den euro's per jaar. En dat is eigenlijk al teveel. Waarom zou ik aan zo een dingen mee doen dan :/

Inspector Monkfish

Legacy Member
Bloed geven, tot daar aan toe. Maar geld geef ik niet.

Conqie

Legacy Member
Marsmillo zei:
k'Ben maar een arm studentje met een krap budjet! Maar dat is volgens mij geen uitvlucht om niets aan goededoelen te geven. Want in vergelijking met die mensen daar ben ik als arm studentje veel beter af hier. Ik loop op zijn minst niet het risico om op een landmijn te stappen bvb!

Vandaar dat ik in de loop van de week zeker en vast wel eens een plaatje zal aanvragen. Het is het minste wat je kan doen!

ja want er is maar 1 goed doel in de wereld, of je kan alleen maar een goed mens zijn door te schenken!

Ik vind het wel degelijk een goed initatief though
maar ik heb dus wel de laatste optie genomen

LSDsmurf

Legacy Member
Emu zei:
Ik steun volgens enkele wetten al 0.6 tot 1% van de belastingen die ik betaal, aan van die bodemloze-put-landen, dus al 100 den euro's per jaar. En dat is eigenlijk al teveel. Waarom zou ik aan zo een dingen mee doen dan :/

Als je dan nog de jaarlijkse "ontwikkelingshulp" naar Wallonië erbij telt dan vind ik dat we allemaal erg gul zijn :p

-Helld0g-

Legacy Member
dr komen daar enorm gulle donaties binnen ze

zo van 250euro en meer gewoon voor een plaat op de radio!!


sjieke actie, maar ik ben maar een arm studentje en de regering moet maar in mijn plaats steunen... als ze het land nog lang vlaams willen houden is da kleinste dat ze kunnen doen. Als jan en alleman in de familie geld krijgt, dan kunnen ze ook wa meer missen voor zo'n projecten :P

LSDsmurf zei:
Als je dan nog de jaarlijkse "ontwikkelingshulp" naar Wallonië erbij telt dan vind ik dat we allemaal erg gul zijn :p

ontwikkelingshulp voor die paar keer dat die franse mongolen bij ons ip de tv komen, dat ze toch een paar woorden nederlandsachtig zouden kunnen spreken zeker?
of bedoel je door het begrotingstekort van het koningshuis omdat ze een nieuw record aantal aangekochte ferraris op 1 dag zouden kunnen vestigen??

ja sorry, het zit mij nog altijd diep int strot!

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ge kunt maar 1 ding met bloed doen, geld kan overal naartoe gaan.
Maarja ik mag geen bloed geven (mimum gewicht :ironic: )

ec8or

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ge kunt maar 1 ding met bloed doen, geld kan overal naartoe gaan.
Maarja ik mag geen bloed geven (mimum gewicht :ironic: )

en het bloed in je lichaam reproduceert zichzelf - geld daarintegen... :)

Sneakytje

Legacy Member
Ik geef niets aan goede doelen, zoals hier nog al iemand zei: je ziet daar toch niets van. Dan liever ier tschool steunen (tombola enzo) met de nieuwbouw of iets dergelijk. Dan ziede tenminste resultaat EN dan is het voor eigen volk. Wantja de meeste goede doelen zijn ier voor afrika enzo terwijl er zovele belgen ook arm zijn.

deyoeri

Legacy Member
1. Ik geef niks, want ik heb mijn geld zelf nodig (en neen, niet voor luxeproducten want ik heb om te beginnen al geen ipod, gsm van 200 ballen en van die zaken.)

2. Geld geven is tegen mijn principes en ik heb dit jaar - zoals elk jaar - Poverello gesteund door voeding in blik naar de inzamelactie op school te brengen & zoals elk jaar hebben wij ook 'versleten' en te kleine kleding naar daar gebracht. Ik help de mensen van hier liever eer ik andere zaken "ga oplossen"

Starrk

Legacy Member
Nog niet gedaan maar ik zou het misschien nog kunnen doen, al is het maar omdat ik het een erg leuk initiatief vind.

FLT

Legacy Member
Ik geef niets aan die "goede" doelen maar dingen als een kalender kopen van de brandweer doe ik wel bvb.
Waarom al dat geld pompen naar 3de wereldlanden? Omdat ze dan een jaarke langer kunnen leven in hun miserie? Nuja je hebt geluk of niet in het leven en wij hebben het geluk dat we in België geboren zijn (of wonen) *punt*

Santa

Legacy Member
FLT zei:
Waarom al dat geld pompen naar 3de wereldlanden? Omdat ze dan een jaarke langer kunnen leven in hun miserie?

Nja das ook wel een feit :x
Maar als je ze steunt en ze krijgen bvb een prothese kunnen ze tenminste proberen zelf iets van hun leven te maken door te proberen te gaan studeren enzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan