Archief - Music For Life

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ga je een plaat aanvragen en het rode kruis steunen met hun actie?


  • Totaal aantal stemmers
    286
  • Opiniepeiling gesloten.

Gavin

Legacy Member
FLT zei:
Waarom al dat geld pompen naar 3de wereldlanden? Omdat ze dan een jaarke langer kunnen leven in hun miserie? Nuja je hebt geluk of niet in het leven en wij hebben het geluk dat we in België geboren zijn (of wonen) *punt*
ge moet kijken waarvoor ze dat geld gebruiken eh
als dat is om te ontmijnen, protheses etc -> heel goed
maar om daar eten te storten etc -> nee

ik stort dus bijgevolg niets
Er worden ontwikkelingsbudgetten genoeg vrijgemaakt, degene die het sturen zouden het geld beter moeten verdelen zodat ze terug op eigen benen kunnen staan ( :) )


ik zou gelijk jm jarre doen, heel alfacam optrommelen en neerstrijken met 10 reuzeschermen en een show met alles erop en eraan in de woestijn..
om dan te zeggen dat er watertekorten zijn en daar geld voor nodig is!

multavici

Legacy Member
Heb net 10 euro gestort.
Ik weet wat een klein beetje geld kan betekenen voor die mensen. En als het mij zou voorvallen, zou ik er gelukkig mee zijn. Die gift maakt mij niet minder gelukkig en geeft mij een goed gevoel, een gevoel van een zekere rechtvaardigheid, van warmte, mensen zouden meer voor elkaar moeten zorgen. Maar iedereen kiest zelf wat hij wil doen.

Quilombo

Legacy Member
weer ne slimme poll :ironic:
wat als ik nu wel een budget (budjet wtf) heb, geen andere goede doelen steun en dit ook niet wil steunen?

'k doe het niet dus. ik spaar om later groot geld te kunnen geven aan die goede doelen :unsure:

FLT

Legacy Member
Santa| zei:
zelf iets van hun leven te maken door te proberen te gaan studeren enzo.

Zo zit dat ni in elkaar daar. Daar werken ze om eten te produceren om dan zelf te consumeren en als ze geluk hebben nog iets te verkopen (of ruilen tegen bvb vlees, ...). HIER wordt het als normaal aanvaardt dat je gaat studeren, daar is studeren alleen voor de allerrijken (de volle 1% zeker?)

KoenDK

Legacy Member
prachtig initiatief
en toch geef ik niets

raar hé ?

nu ja, ik heb mijn eigen zorgen,
alhoewel ik zeker 50€ zou kunnen missen

then again, er zijn nog genoeg goede doelen in de wereld waar je u geld kan aan schenken
het zal met andere woorden nooit opgelost geraken, tenzij de grote mannen een serieus bedrag storten

en dan nog...

ik vind het enorm spijtig voor die mannen, maar ik geef niets




respect voor StuBru!
voor mij mogen ze dit jaarlijks doen, steeds voor een ander goed doel

er komt genoeg reactie op zodus... :bow:

fragrag

Legacy Member
FLT zei:
Zo zit dat ni in elkaar daar. Daar werken ze om eten te produceren om dan zelf te consumeren en als ze geluk hebben nog iets te verkopen (of ruilen tegen bvb vlees, ...). HIER wordt het als normaal aanvaardt dat je gaat studeren, daar is studeren alleen voor de allerrijken (de volle 1% zeker?)

Wat bedoel je onder 'studeren'? Bedoel je aan hogere studies? Want zelfs met maar een diploma van middelbaar kunnen ze al ver reiken in Derde Wereld Landen. En over dat studeren is alleen voor de allerijken, dit is niet Cambodja dus situatie is wellicht anders, maar mijn vader en moeder hebben beiden universiteit gedaan en ze waren niet van de hoogste klasse, ze waren gewoon de gemiddelde mens zonder veel luxe.

Mijn vader studeerde zelfs in Delft. Dat zegt misschien niet veel tenzij ik erbij zeg dat ze in Indonesië woonde, en dus in vergelijking met België niet rijk waren

Mijn tante (vaderzijde) is een dokter geworden, mijn oom (vaderzijde) helpt nu met de wereldbank dorpen ontwikkelen. Mijn oom (moederzijde) heeft veel succes met zaken als een boekhouder.

Mijn oom is een schitterend voorbeeld van hoe vruchten van educatie van een land zich eigen kan helpen.

(Sorry, dat moest eruit, ik wou gewoon zeggen dat alles helpt en 't is niet omdat je direct resultaat ziet dat het veel beter is. Een beetje zoals een rups en een vlinder. Terwijl het in een cocon zit, zie je niets of zeer kleine dingen veranderen. Maar eens dat het gedaan is heb je een pracht van een dier.)

tikketim

Legacy Member
kzou zo ook wel is willen bieden voor een nummerke ma 100 euro heb ek er toch ni voor over en er vliegen veel liedjes weg vo meer dan 100 euro zalle :s

Santa

Legacy Member
Idd kvin da er toch wa over ze soms. Gewone mensen die 400€ voor een liedje geven >_>

Dat van die flessen vol enkel geld is wel cool :p

squan

Legacy Member
FLT zei:
Nuja je hebt geluk of niet in het leven en wij hebben het geluk dat we in België geboren zijn (of wonen) *punt*

Ik daag u uit om keer naar daar te gaan en uw schone filosofie aan de mensen ginder in hun gezicht te verkondigen. Keer zien wa der nog van overblijft.

ikke ikke ikke en de rest kan stikke ...


Santa| zei:
Idd kvin da er toch wa over ze soms. Gewone mensen die 400€ voor een liedje geven >_>

Ze geven in de eerste plaats aan het project é, het liedje is enkel een soort van dank dat ze terugkrijgen van StuBru.


Kvind het prachtig wat ze doen, mss is het idd een druppel op een hete plaat, da's waar. 'T probleem zal er nooit helemaal mee verholpen zijn. Maar als wij 100 euro of zo geven zijn we dat binnen een maand of 2 al weer helemaal vergeten waar die nou weer naar toe is gegaan en heeft nagenoeg geen effect op ons leven, maar daar is het een geschenk uit de hemel voor iemand.

Block

Legacy Member
Het idee van 3fm is wel leuk, maar zoals hier al meer in deze topic staat, ik geef wel bloed, maar geen geld.

Na het fraude-schandaal rond het geld van orkaan Katherina en de Tsunami waar niemand echt weet waar het geld naartoe ging is het Rode Kruis wel wat in mijn achting gedaald. Dan steun ik ook liever poverello of moeders voor moeders met materiele dingen.

killgore

Legacy Member
squanman zei:
Ik daag u uit om keer naar daar te gaan en uw schone filosofie aan de mensen ginder in hun gezicht te verkondigen. Keer zien wa der nog van overblijft.

ikke ikke ikke en de rest kan stikke ...

Als zij nu zo tevreden zijn, trekt u daar toch niets van aan :)?

[TFT]Poky

Legacy Member
230 € gisteren tesamen met mijn klasgenoten uit 2e bachelor arts.

Bosvos

Legacy Member
ik ga momenteel niets geven, slecht moment, hoe lang duurt die actie?

ik vraag me wel af hoe lang het gaat duren voordat dat liedje van "Franti, Rios, Kowlier - What's this" online gaat staan:D

squan

Legacy Member
azo ... :)


Vela, 15 euroots voor Disarm van The Smashing Pumpkins zie

Conqie

Legacy Member
gisteren men pa eens een plaat van Rush aangevraagt, voor 50€, nog altijd niks gehoord

ComputerVISTA

Legacy Member
Met Rock Zottegem leggen we geld bijeen + geld uit de kas, kweet nog niet hoeveel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan