Archief - Music For Life

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ga je een plaat aanvragen en het rode kruis steunen met hun actie?


  • Totaal aantal stemmers
    286
  • Opiniepeiling gesloten.

virtualdude

Legacy Member
Waar is de optie: Nee ik steun geen goede doelen die totaal geen resultaat opleveren.


Als je al kijkt dat het geld welke ingezameld is voor de Tsunami voor nog meer dan de helft gwn geblokkeerd op een rekening staat. Al dat geld wordt uitgegeven aan administratie en belegd voor winst.

De echte personen die er nood aan hebben zien er geen bal van.

Ik heb niks tegen het doel van die arme personen die voor het leven verminkt zijn door landmijnen maar van het gros van het geld zien zij niks. Materiele steun zien ze wel gezien de organisaties deze niet kunnen cashen op de beurs/laten rentenieren. De organisaties hebben nog massa's geld op hun rekeningen staan. In plaats van constant in te zamelen zouden ze beter erst wat uitgeven.

En last but not least: Er zijn ook armen in België deze moeten ook niet vergeten worden in plaats constant de armen in het buitenland te helpen en de eigen armen te verwaarlozen.

just my two cents

marcel

Legacy Member
_DM_ zei:
On topic: bijna een miljard oude befferkes, fantastisch en ik had hoogstens op €500.000 gerekend. :)


2 miljoen euro is 80.000.000 Beffen
1 miljard is 1000 miljoen ;)

nTFs

Legacy Member
_DM_ zei:
Het gaat er hem niet om dat hij niet geeft, dat kan me niet schelen.
Maar ik ben het beu dat iedereen zich altijd hypocriet gedraagt met zever als 'Het Rode Kruis vertrouw ik niet', 'Dat geld komt toch in de verkeerde handen terecht',...

Ben jij er dan 100 % zeker van dat alles effectief bij het rode kruis komt ?

multavici

Legacy Member
nTFs zei:
Ben jij er dan 100 % zeker van dat alles effectief bij het rode kruis komt ?

Neen, maar in onze maatschappij moet je bewijzen dat iemand schuldig is aan iets en niet omgekeerd. Als je denkt dat er een deel van dat geld verkeerd terecht komt geef dan bewijzen of ten minste argumenten waarop je je baseert.

Piejie

Legacy Member
multavici zei:
Neen, maar in onze maatschappij moet je bewijzen dat iemand schuldig is aan iets en niet omgekeerd. Als je denkt dat er een deel van dat geld verkeerd terecht komt geef dan bewijzen of ten minste argumenten waarop je je baseert.
Idd, stoor me er ook aan dat veel mensen omgekeerd te werk gaan de laatste tijd...

nTFs

Legacy Member
multavici zei:
Neen, maar in onze maatschappij moet je bewijzen dat iemand schuldig is aan iets en niet omgekeerd. Als je denkt dat er een deel van dat geld verkeerd terecht komt geef dan bewijzen of ten minste argumenten waarop je je baseert.

Het grootste argument imo is dat er in zo een organisatie teveel personen zitten die elk een graantje willen meepikken.

_DM_

Legacy Member
marcel zei:
2 miljoen euro is 80.000.000 Beffen
1 miljard is 1000 miljoen ;)

Dacht ik al, maar m'n vader was er zeker van dat het 1 miljard BEF was :p

nTFs: Dat geld voor een GSM en dergelijke, wie krijgt daar het meeste van denk je ?
Niet de arbeiders in die fabrieken hoor.

nTFs

Legacy Member
_DM_ zei:
Dacht ik al, maar m'n vader was er zeker van dat het 1 miljard BEF was :p

nTFs: Dat geld voor een GSM en dergelijke, wie krijgt daar het meeste van denk je ?
Niet de arbeiders in die fabrieken hoor.

I know maar het leven is duur en er moeten rekeningen worden betaald.

_DM_

Legacy Member
Tja, als je amper geld over houdt op het einde van de maand ofzo kan ik dat begrijpen, maar altijd die hypocrieten zever van 'Bah, bij dat Rode Kruis komt dat toch bij de bazen terecht en dit en dat' is gewoon dom.
Niet dat jij dom bent he :p
Als iemand niet wil geven is dat zijn/haar zaak, maar verschuil je dan niet achter nonsens.

Dr. Doezel

Legacy Member
_DM_ zei:
Gisteren hadden ze trouwens een boodschap van ontmijners die in het buitenland zitten, muchos respectos voor die mensen.
Het zijn trouwens ook Belgische bedrijven die zulke anti-persoonsmijnen maken, mag ook wel eens gezegd worden.


Dien ene container hulpgoederen/centen gaan dan samen met tientallen containers mijnen en machinegeweren den boot op richting afrika :)
En hop we zijn weer van ons schuldgevoel af :woohoo:

Oblivion

Legacy Member
_DM_ zei:
Tja, beter dan niks doen he.
Nu ja, vind ik toch, jij wil waarschijnlijk dat België enkel zichzelf helpt :)

nope, helemaal niet

het is een mooi initiatief, maar om andere landen te helpen dient dan ook de inhouding op het belastingsgeld

geef ik rechtstreeks zie ik graag waarnaar het gaat

_DM_

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
Dien ene container hulpgoederen/centen gaan dan samen met tientallen containers mijnen en machinegeweren den boot op richting afrika :)
En hop we zijn weer van ons schuldgevoel af :woohoo:

Beter het nieuws volgen makker.
België is één van de eerste landen die het gebruik van clusterbommen en landmijnen heeft verboden.

[TFT]Poky

Legacy Member
tis gemakkelijk iets af te zeggen dat ge ni gebruikt hé :) ma dit geheel terzijde.

Ik vind het een mooi initiatief, heb zelf 10 € gegeven en dan nog is 3.5 € tesamen met mijn richting.
Thuis zelf hebbe ze niks gegeven maar dat is omdat we al 5 jaar ofzo een foster kindje hebben.

Aan al de mensen die hier zitte zeggen ik geef dingen waarvan ik het resultaat zie en al die andere zever...
Ze dwingen u niks te geven + een paar pinten minder drinken als ge weet da ge andere misschien mee zou kunnen helpen, of een pak sigaretten minder roken waarom niet?

Netrem

Legacy Member
nee want ik moet zelf werken voor men geld, en dat is mijn geld.

Als ik een zwaar ongeval krijg, waar een jaar of 2 revalidatie nog niet genoeg is, wil ik namelijk ook alleen MIJN DEEL van mijn betaalde belastingen aan gezondheidszorg krijgen. Want iemand anders heeft er ook voor gewerkt.

Ieder het zijne eh mannen!


EDIT: voor de duidelijkheid: :ironic:

virtualdude

Legacy Member
[TFT]Poky;8010926 zei:
Aan al de mensen die hier zitte zeggen ik geef dingen waarvan ik het resultaat zie en al die andere zever...

In totaal 6,7 miljard dollar werd aan vier getroffen landen toegezegd door buitenlandse regeringen en hulporganisaties. Daarvan is 3,5 miljard nog niet besteed terwijl nog geen 35 procent van de slachtoffers een nieuw eigen dak boven het hoofd heeft gekregen. Tal van infrastructurele projecten zijn nog niet van de grond gekomen.

Geld geven en diegenen die er nood van hebben zien er niks.

't Grootste voorbeeld zijn de hotels. Bijna onmiddelijk werd ze teruggebouwd en zelfs nog groter. gratis bouwgrond é.
De arme visser mag weer op zijn kin kloppen. 'k zal nooit de woorden van de visser vergeten: "Wow ik vin het echt leuk dat jullie zoiets voor ons doen daar in het Westen maar we weten toch dat we er uiteindelijk niet veel van zullen zien. Maar toch bedankt"


De basisidee is wel goed maar de manier trekt op geen ballen. (Nu gaat de Belgische staat weer een gebouw verkopen ervoor :D)

twoen

Legacy Member
[TFT]Poky;8010926 zei:
tis gemakkelijk iets af te zeggen dat ge ni gebruikt hé :) ma dit geheel terzijde.

Ik vind het een mooi initiatief, heb zelf 10 € gegeven en dan nog is 3.5 € tesamen met mijn richting.
Thuis zelf hebbe ze niks gegeven maar dat is omdat we al 5 jaar ofzo een foster kindje hebben.

Aan al de mensen die hier zitte zeggen ik geef dingen waarvan ik het resultaat zie en al die andere zever...
Ze dwingen u niks te geven + een paar pinten minder drinken als ge weet da ge andere misschien mee zou kunnen helpen, of een pak sigaretten minder roken waarom niet?

foster kindjes...
Mijn ouders hadden een paar jaar geleden ook één en dat geld bleek dan naar een pedofiel te gaan die zijn eigen "pretpark" had ingericht.
Natuurlijk is Foster wel een betrouwbare organisatie (alhoewel je nooit zeker bent) maar hier thuis hebben ze daar toch niet direct goesting meer in..

[TFT]Poky

Legacy Member
tis ni via foster parents maar via Cunina.
We zijn zeker dat het geld aankomt want zijn al een paar keer naar daar geweest.

Cunina is kleinschaliger, dus ik denk dat daardoor deopvolging beter is.
Nu al dat negatief gedoe tegenover wa van u geld afstaan aan 3e wereld.

Soms komt het niet aan, akkoord en ge kunt niet alles steunen. Maar als we altijd zo gaan denken is er op den duur geen steun meer.
Ik denk dat het vrij veilig is als ge geld geeft via een betrouwbare organisatie en ja er zullen altijd uitzonderingen zijn.

Een paar pinten/sigaretten/... minder en kans hebben om iemand te helpen is voor mij al genoeg hoor.

metaphore

Legacy Member
Heb zelf ook een plaatje gaan aanvragen op 1e dag :)
toen moest ge nog nie aanschuiven (althans nie om half3 snachts)

Onze richting heeft ook nog gegeven maar kzat nie in de les op dat moment :p

Kvond het wel een knappe onderneming, die hebben echt heel vlaanderen in beweging gezet.
Kvind het wel raar dat er hier blijkbaar zo weinig volk die actie gesteund heeft. €10 stelt feitelijk toch nie veel voor, ookal voor een 'arm' studentje die 1 keer minder frituur moet gaan eten om dat te besparen :)

sjah, ieder doet zijn eigen zin met zijn eigen geld hé
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan