Archief - L.O. op school, frisheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
preske zei:
sinds wanneer stellen leerlingen de wetten en moeten leraars toegevingen doen. :rofl:

We leven in de nieuwe tijd en kinderen zijn veel te verwend, al zeggek het zelf, en als ge als leraar uw klas onder controle wilt houden moet ge van tijd tot tijd eens een toegeving doen.

En ligt da aan de leraars ? Bijlange niet, de ligt aan de huidige opvoeding. En ben ik ook verwend ? Hoogst waarschijnlijk wel .. En do i care ? Eigenlijk niet :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ulixes zei:
Jij wrijft je graag in met zweet van gisteren, eergisteren en vorige week?

Dat balleke draaid rond in die brol dat erin zit en zal wel ontsmet zijn...

Ulixes zei:
Waarom hebben leerkrachten LO een bureau nodig? Om hun kranten in te bewaren?


Denkte dat die niks moeten noteren over en van hun lessen?

Wat een probleem zeg, de sportleraar heeft een bureau... Da's toch echt kreften om te kunnen kreften ze makker.

Gavin

Legacy Member
Math'ke zei:
We leven in de nieuwe tijd en kinderen zijn veel te verwend, al zeggek het zelf, en als ge als leraar uw klas onder controle wilt houden moet ge van tijd tot tijd eens een toegeving doen.
ziever

ge moet uw positie als leerkracht gewoon kunnen hard maken zonder een verwijzing te maken naar het papiertje waar op staat dat je leerkracht bent

dan hebt ge controle en krijgt ge enorm veel gedaan
als ge daarentegen dat papiertje (en bijkomende houding) gebruikt om uw gelijk te halen..nee :)

punk

Legacy Member
Wij hadden altijd de mogelijkheid om ons te douchen na de les LO. Maar meestal kreeg ge daar zo 1 minuutje voor ofzo om niet te laat in de andere les te komen, tenzij het nadien pauze was dan kreeg ge die periode ook nog tijd om u te douchen.

diskburner

Legacy Member
Mensen, echt als je den tsm niet kent kan je eigenlijk niet mee doen aan de discutie, ik heb daar ook 3 jaar gezeten. De infrastructuur is in embargelijke toestand, verluchting is er dus altijd genoeg, douches bestaan gewoon niet op den tsm, nooduitgangen worden geblokkeerd, dat stuk lo leerkracht is gewoon het meest gefrustreerde geval dat ik ken, eigenlijk zowat alle leerkrachten op den tsm. Maar ze zijn gewoon heer en meester in het ontwikkelen van belachelijke regels en die dan nog eens zeer strikt uitvoeren bij blanke leerlingen, want ah nee, van die alochtone jongens hebben die leerkrachten dan toevallig schrik. Dit is realiteit op den tsm en geen racisme van mij!!!

JackM

Legacy Member
Math'ke zei:
Die LO leraars pijzen altijd da ze under alles kunnen permiteren, das vroeger bij ons toch lelijk in keel geschoten ze. Punten kon em aftrekken zoveel em wil ma em had ons niet onder controle :D

@ die persoon -> zelfhygiëne :rofl:
Als ge uw oksels eerst gewassen hebt wel ja .. Anders stinkt het nog meer :p

muhaha waar zijn de tijden :D

^MystiQ

Legacy Member
diskburner zei:
Mensen, echt als je den tsm niet kent kan je eigenlijk niet mee doen aan de discutie, ik heb daar ook 3 jaar gezeten. De infrastructuur is in embargelijke toestand, verluchting is er dus altijd genoeg, dat stuk lo leerkracht is gewoon het meest gefrustreerde geval dat ik ken, eigenlijk zowat alle leerkrachten op den tsm. Maar ze zijn gewoon heer en meester in het ontwikkelen van belachelijke regels en die dan nog eens zeer strikt uitvoeren bij blanke leerlingen, want ah nee, van die alochtone jongens hebben die leerkrachten dan toevallig schrik. Dit is realiteit op den tsm en geen racisme!!!

Tkomt er dus op neer dat ze gefrustreerd zijn omdat ze bang zijn van de allochtone jonges en er niets tegen durven doen dat ze zich gaan afreageren op de blanke jongens.

Dit lijkt mij sterk op racisme en het wordt eens tijd dat wij blanken eens met de stokken beginnen te zwaaien omdat de opkomende blankenhaat tegen te gaan, vind je ook niet ? :)

Jack Malibu zei:
muhaha waar zijn de tijden :D

Ja man, tzit der nog allemaal in alsof dat gisteren was ze, da was echt zo ne vortzak é :p

JackM

Legacy Member
ja é, den stommen kloot, en altijd koffiekes zitten drinken terwijl wij daar stomme kluchtsportjes mogen staan uitvoeren :angry:
alsek diene ooit nog es tegenkom é

NSA.Rhinox

Legacy Member
Diene mens heeft 100% gelijk. Als er gezegd is dat het ni mag, dan mag het niet. En dan moet ge niet de revolutionair uithangen en rebelleren tot het wél mag. Er zijn regels, volg ze.

@ De persoon uit MM. Wie van de leerkrachten geeft daar nog les? Kben zelf van de eerste lichting MM en ben is benieuwd wie uw voorgangsters hebben overleefd. :)

@ Die fatalisten die komen zeggen dat "LO toch geen nut heeft": ga spelen! Kinderen en jong-volwassenen hebben dagelijks minstens een uur beweging nodig. Die uurkes LO geven u al een half uurke (of een uurke, afhankelijk van hoe ge uw uren LO hebt). Als die 2 uurkes LO er ni zouden zijn dan zou het merendeel van onze jonge bevolking bestaan uit papzakken (excuseer voor de uitdrukking), die bij wijze van spreken te lui zijn om hun gat af te vegen.

I rest my case!

^MystiQ

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
@ Die fatalisten die komen zeggen dat "LO toch geen nut heeft": ga spelen! Kinderen en jong-volwassenen hebben dagelijks minstens een uur beweging nodig. Die uurkes LO geven u al een half uurke (of een uurke, afhankelijk van hoe ge uw uren LO hebt). Als die 2 uurkes LO er ni zouden zijn dan zou het merendeel van onze jonge bevolking bestaan uit papzakken (excuseer voor de uitdrukking), die bij wijze van spreken te lui zijn om hun gat af te vegen.

I rest my case!

Die 2 uurkes zijn zoals het zelf zegt niet voldoende, iemand met een beetje brains in zijn kop kiest voor een sport buiten school !

I rest my case ;)

Hawkwarrior

Legacy Member
Rhinox, de goeie leerkrachte Boogy , Mullem, Voeten zijn er nog steeds represent EN HOE :d

de wat slechtere leerkrachten zijn er dus beetje meer spijtig genoeg :)

diskburner

Legacy Member
Math'ke zei:
Tkomt er dus op neer dat ze gefrustreerd zijn omdat ze bang zijn van de allochtone jonges en er niets tegen durven doen dat ze zich gaan afreageren op de blanke jongens.

Dit lijkt mij sterk op racisme en het wordt eens tijd dat wij blanken eens met de stokken beginnen te zwaaien omdat de opkomende blankenhaat tegen te gaan, vind je ook niet ? :)



Ja man, tzit der nog allemaal in alsof dat gisteren was ze, da was echt zo ne vortzak é :p

leerkrachten zijn gefrustreerd door verschillende redenen op den tsm, enerzijds door het beleid van de zeer goede directie, die geen mening van niemand tollereert, dan hebben we nog het budget probleem, tot voor kort werkte de klas ict nog op pentium 1 pc's, en dat weet ik omdat ik informatica volgde daar. Dan hebben we nog zoiets als probleemjongeren die de boel verpesten, maar er zitten op de tsm ook probleemleerkrachten, die zowat hetzelfde doen als probleem jongeren onder jongeren, maar dan bij hun collegas, echt waar den tsm is niet bepaald de meest aangename school.

Raukaris

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
@ Die fatalisten die komen zeggen dat "LO toch geen nut heeft": ga spelen! Kinderen en jong-volwassenen hebben dagelijks minstens een uur beweging nodig. Die uurkes LO geven u al een half uurke (of een uurke, afhankelijk van hoe ge uw uren LO hebt). Als die 2 uurkes LO er ni zouden zijn dan zou het merendeel van onze jonge bevolking bestaan uit papzakken (excuseer voor de uitdrukking), die bij wijze van spreken te lui zijn om hun gat af te vegen.

I rest my case!
En publieke vernedering is ook helemaal ok! Volgende stap is weer lijfstraffen invoeren, maar dat vind jij wss ook helemaal ok?

Btw 2uur per week onregelmatige trainingen doen helpt nu eens niks.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Math'ke zei:
Die 2 uurkes zijn zoals het zelf zegt niet voldoende, iemand met een beetje brains in zijn kop kiest voor een sport buiten school !

I rest my case ;)

Ik zeg niet dat die 2uurkes voldoende zijn. Als die schamele 100 minuten er ni zouden zijn zou er bij veel mensen helemaal niks van beweging in huis komen. Lees eens een paar medische tijdschriften. Hart- en vaatziekten zijn dé ziekte van deze tijd en kosten handenvol geld. Een beetje beweging vermindert het risico op die hv-ziekten al een beetje. Akkoord, er spelen andere factoren mee, maar alle kleine beetjes helpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan