Archief - L.O. op school, frisheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheCrow7

Legacy Member
Spuit dan buiten gewoon even met je busje. No big deal, die mens heeft gelijk.

Als iedereen daar begint te spuiten dan is dat gewoon onuithoudbaar, dan ruik ik nog liever zweet en stinkende voeten. Korton de geur van een echt turnlokaaltje.

Trouwens deo spuiten op een bezweet lichaam heeft niets met fris of proper zijn te maken, laat staan zelfhyghiëne.

VLokkY

Legacy Member
Cervantes zei:
Hi,

2 dagen geleden, op school, hadden wij L.O. 2uurkes achter elkaar. Wij zijn klaar, en twas juist 12:00, middag dus. Ik kleed mij om, maar ik zweet vrij snel, dus ik spuit wat deo onder mijn armen, om toch wat fris te zijn, tis nog maar middag, en khad nog 4 lesuren achter de boeg, en dan nog met bus enz naar huis, dus dat is pas ten vroegste 18:00 voor mij te verfrissen of te douchen of deo te spuiten. Maar kspuit dus wat deo, komt L.O. leerkracht binnen, en geeft mij een dikke vette nota, dat ik mij niet aan de afspraken hou! Ik ging direct in discussie, ik zei gewoon eerlijk dat ik proper wou zijn, en wat verfrist voor toch niet te stinken naar zweet (zoals 75% van mijn klas...) en die vliegt uit tegen mij, dat er regels zijn dat er geen deo wordt gespoten tijdens de lessen L.O., omdat het op het einde van de dag daar dan een "parfummerie" is zei hem letterlijk. Ik wil is ffkes wat reacties, want ben toch op mijn tenen getrapt derdoor, ik wil gewoon fris en proper zijn, en niet stinken, en ik kom er voor op. Ergste van al is, leerkracht zag mij zelfs niet deo spuiten... "ik rook het direct, dat gij deo had gespoten" zei hem.

Ach jah, nog niks tegen ouders gezegd, doe ik vant weekend wel, kwil eerst is horen van jullie.

Ik zit in Mechelen op het school, TSM (Technische Scholen Mechelen) 2de graad.

Cervantes :)

zeg van wie ebde gij soms les? :p zit zelf in tsm dus ... heb die opmerking ook al gekrege ma volges mij snapte het ni.. :p
ze bedoelen da ge buiten da klein kleding lokaaltje het moe doen ;-) sinds der geen verluchting is dare binne :p

jeroenrams

Legacy Member
Bij ons mocht dat nu wel in het middelbaar. Als ze daar iets over hadden gezegd had ik dat zowiezo voorgelegd bij de directie ofzo... De school moet toch een mogelijkheid voorzien op je een beetje te kunnen verfrissen...

In onze kleedkamer in school hadden we kraantjes waar we ons wat konde opfrissen en als we in de grote sporthal hadden konden we ook douchegrief meebrengen.

Soms ging ik zelfs speciaal met de auto om 's middags over en weer naar huis te rijden om te douchen als we in school LO hadden. (uiteraard kon ik dit pas in het 6e middelbaar, eerder had ik nog geen rijbewijs)

Ik vind het echt belachelijk dat ze dat verbieden en zelfs bijna schandalig dat je daar een nota voor krijgt.
Trek je die nota in geen enkel geval aan en zeg dat maar snel tegen je ouders, die kunnen mss eens contact opnemen met de directie dan...

Cervantes

Legacy Member
VLokkY, ik heb dat van R. De Roye (de Kursty noemen we die)... maar van Boutmans mocht dat wel, dus jah :(

sparco

Legacy Member
Hij heeft wel een punt hoor. Wij mogen binnen geen deo spuiten van onze LO leeraar, omdat hij vindt dat het stinkt. En hij wil geen kanker krijgen van onze deo, zegt hij. Maar buiten mogen we zonder problemen deo spuiten, wat jij waarschijnlijk ook wel zal mogen als je het op een deftige manier vraagt.

exploder

Legacy Member
Doe da gewoon als je buiten bent
Bij ons is die geur van deo echt niet te harden
Gelukkig heb je vanaf het 5e jaar de mogelijkheid je te douchen (door gebruik van andere zaal en 2uren na elkaar te hebben waardoor je 5minuutjes vroeger kan permitteren om te douchen)

Poepoei

Legacy Member
Bij ons mag dat dus wel, hoewel dat soms al eens een minpunt kan zijn :unsure:


Zit in de kleedkamer met een paar vetzakken van een ander klas, die al stinken vóór de LO les :x
Doe daar dan nog anderhalf uur LO bij en dat stinkt serieus in die kleedkamer. 't Wordt pas écht erg als ze allemaal hun buske Axe -elk een ander geurke- bovenhalen (ze hebben hun ondertussen natuurlijk niet gewassen, terwijl er wel degelijk douches zijn) en dan valt ge pas achterover :help:

En ik zeg u, die geur gaat nie rap weg hoor ;) Wij moeten toch al een wandelingske van +/- 5 minuten maken tot aan de sporthal (andere school) dus komen wij daar zo'n 25 minuten aan nadat de andere groep van onze school daar is geweest, en dan hangt die Axe daar nog.. En dan nog in een hoge concentratie, als ge uwe mond opendoet hebt ge 't zitten :x

Re@V0r

Legacy Member
bij ons destijds vloog die deo gans de kleedkamer door zoda iedereen toch wa frisser rook :p
nooit iets van gezegd geweest

nuja, zoals velen hier al zeggen: waarom doet ge dat dan ni als ge uit da lokaaltje zijt? van ne minuut of 2 langer te stinken naar zweet gaat ge imo ook ni doodgaan veronderstel k...

exo

Legacy Member
Wij hebben vrijdags de eerste 2 uur LO. We douchen dan ook na de les en spuiten ook deo. Wel is er voldoende ventilatie voorzien en is de geurhinder (mede door de vrij grote kleedkamers) zo goed als nihil.

Hawkwarrior

Legacy Member
Den Sneeuwbal hier, kzit ook op die school en jah ik het ^^heb ook wel vaak boel met leerkrachten :d.

k'vraag me wel af het bij jou was (bijnaam is goe :p :p :p plz telle meh)

exploder

Legacy Member
Oja, naar aanleiding van "frisheid na L.O."

Als je geen douche neemt, en enkel wat deo spuit, voel je je toch nog altijd niet fris zeker? En proper zal je er zeker niet van worden...

SilentSpring

Legacy Member
Ulixes zei:
Belachelijk? Bij ons werd daar nooit iets van gezegd.

²....
niet dat deo frishied geeft, maar 'tis toch beter dan een zweetgeurtje.
btw, douches? in m'n vroegere middelbare school hadden wij dat niet eens. In't laatste jaar gingen we daar wel naar een bloso sportterrein, daar warenw el douches. Maar der was 1-2man die da gebruikte:p.
Nuja, hoe zou ge zelf zijn als dien (rare) typ van lo zomaar binnenloopt als em goesting eeft.

kristofvv

Legacy Member
Cervantes zei:
Hi,

2 dagen geleden, op school, hadden wij L.O. 2uurkes achter elkaar. Wij zijn klaar, en twas juist 12:00, middag dus. Ik kleed mij om, maar ik zweet vrij snel, dus ik spuit wat deo onder mijn armen, om toch wat fris te zijn, tis nog maar middag, en khad nog 4 lesuren achter de boeg, en dan nog met bus enz naar huis, dus dat is pas ten vroegste 18:00 voor mij te verfrissen of te douchen of deo te spuiten. Maar kspuit dus wat deo, komt L.O. leerkracht binnen, en geeft mij een dikke vette nota, dat ik mij niet aan de afspraken hou! Ik ging direct in discussie, ik zei gewoon eerlijk dat ik proper wou zijn, en wat verfrist voor toch niet te stinken naar zweet (zoals 75% van mijn klas...) en die vliegt uit tegen mij, dat er regels zijn dat er geen deo wordt gespoten tijdens de lessen L.O., omdat het op het einde van de dag daar dan een "parfummerie" is zei hem letterlijk. Ik wil is ffkes wat reacties, want ben toch op mijn tenen getrapt derdoor, ik wil gewoon fris en proper zijn, en niet stinken, en ik kom er voor op. Ergste van al is, leerkracht zag mij zelfs niet deo spuiten... "ik rook het direct, dat gij deo had gespoten" zei hem.

Ach jah, nog niks tegen ouders gezegd, doe ik vant weekend wel, kwil eerst is horen van jullie.

Ik zit in Mechelen op het school, TSM (Technische Scholen Mechelen) 2de graad.

Cervantes :)

Meneer Vaneike of zoiets ?

Bubba

Legacy Member
Cervantes zei:
Hi,

2 dagen geleden, op school, hadden wij L.O. 2uurkes achter elkaar. Wij zijn klaar, en twas juist 12:00, middag dus. Ik kleed mij om, maar ik zweet vrij snel, dus ik spuit wat deo onder mijn armen, om toch wat fris te zijn, tis nog maar middag, en khad nog 4 lesuren achter de boeg, en dan nog met bus enz naar huis, dus dat is pas ten vroegste 18:00 voor mij te verfrissen of te douchen of deo te spuiten. Maar kspuit dus wat deo, komt L.O. leerkracht binnen, en geeft mij een dikke vette nota, dat ik mij niet aan de afspraken hou! Ik ging direct in discussie, ik zei gewoon eerlijk dat ik proper wou zijn, en wat verfrist voor toch niet te stinken naar zweet (zoals 75% van mijn klas...) en die vliegt uit tegen mij, dat er regels zijn dat er geen deo wordt gespoten tijdens de lessen L.O., omdat het op het einde van de dag daar dan een "parfummerie" is zei hem letterlijk. Ik wil is ffkes wat reacties, want ben toch op mijn tenen getrapt derdoor, ik wil gewoon fris en proper zijn, en niet stinken, en ik kom er voor op. Ergste van al is, leerkracht zag mij zelfs niet deo spuiten... "ik rook het direct, dat gij deo had gespoten" zei hem.

Ach jah, nog niks tegen ouders gezegd, doe ik vant weekend wel, kwil eerst is horen van jullie.

Ik zit in Mechelen op het school, TSM (Technische Scholen Mechelen) 2de graad.

Cervantes :)

Hij heeft groot gelijk. Als ge per se deo wilt spuiten, doe dat dan wanneer je buiten bent ofzo. De kleedkamer is een nogal gesloten ruimte en als er daar een paar man deo zit te spuiten word het al snel een gaskamer.

Reinhart

Legacy Member
Zo'n muggenzifter diene lo leerkracht, verschrikkelijk.
Anyway, ik vind het ne vree stomme regel van em. Maar als em duidelijk heeft gezegt da em da niet wilt, spuit dan als ge buiten komt e.

Cervantes

Legacy Member
Exploder... tis gewoon, ik wil niet stinken, en jawel, dat verfrist, ge plakt nietmeer echt door het zweet, ge voelt u "frisser", en dat warm plakkerig zweet ga precies weg. en als ik dat niet doe, en ik doe mijn tshirt aan, heb ik direct een zweetplek onder mijne arm, door die tshirt, en soms door die trui, en dat is echt VIES! en zo van die dingens vermijd ik door gewoon, mss 2sec, dat buske onder mijne arm te duwen! :)

@ HawkWarrior. tis meneer "de Roye", wij noemen die Kursty, omdat die kaal is int midden, en langs de zijkant zo Kursty-haar zoals die van de Simpsons :)

Hawkwarrior

Legacy Member
naah meneer van eycke is daar te cewl voor , das wrs den Tunrkabouter aka Krusty , ni ?

Cervantes

Legacy Member
HawkWarrior? en gij bent? welke klas? mss ken ik u. Ben zelf van 4GTa. maar volgens andere klassen zijn er nog mensen met problemen met die leerkracht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan