Archief - L.O. op school, frisheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheCrow7

Legacy Member
Private_BE zei:
Mijn pa zou lachen denk ik en daar nog een schoon tekstje aan terugschrijven of is efkes een telefoontje naar school doen :p

Ja, alsof dat het probleem oplost. :D

pr0ph3t

Legacy Member
Cervantes zei:
Hi,

2 dagen geleden, op school, hadden wij L.O. 2uurkes achter elkaar. Wij zijn klaar, en twas juist 12:00, middag dus. Ik kleed mij om, maar ik zweet vrij snel, dus ik spuit wat deo onder mijn armen, om toch wat fris te zijn, tis nog maar middag, en khad nog 4 lesuren achter de boeg, en dan nog met bus enz naar huis, dus dat is pas ten vroegste 18:00 voor mij te verfrissen of te douchen of deo te spuiten. Maar kspuit dus wat deo, komt L.O. leerkracht binnen, en geeft mij een dikke vette nota, dat ik mij niet aan de afspraken hou! Ik ging direct in discussie, ik zei gewoon eerlijk dat ik proper wou zijn, en wat verfrist voor toch niet te stinken naar zweet (zoals 75% van mijn klas...) en die vliegt uit tegen mij, dat er regels zijn dat er geen deo wordt gespoten tijdens de lessen L.O., omdat het op het einde van de dag daar dan een "parfummerie" is zei hem letterlijk. Ik wil is ffkes wat reacties, want ben toch op mijn tenen getrapt derdoor, ik wil gewoon fris en proper zijn, en niet stinken, en ik kom er voor op. Ergste van al is, leerkracht zag mij zelfs niet deo spuiten... "ik rook het direct, dat gij deo had gespoten" zei hem.

Ach jah, nog niks tegen ouders gezegd, doe ik vant weekend wel, kwil eerst is horen van jullie.

Ik zit in Mechelen op het school, TSM (Technische Scholen Mechelen) 2de graad.

Cervantes :)

lol voltijds? kzit daar ook maar dan deeltijds :D

SkY

Legacy Member
LO leerkracht zal wel weten waarover hij het heeft, kan mij goed genoeg voorstellen dat sommingen die deo gebruiken alsof er hun leven vanaf hangt!

Wie trouwens iets zegt over deo en hygiëne mag zichzelf toch wel even een mep in het gezicht geven :)

Er zijn trouwens veel betere middelen om slechte geurtjes te bestrijden. Rollerball bijvoorbeeld, maar dat is vies zeker?

Fatalix

Legacy Member
Weer zo`n typische gymleraar die alles denkt beter te weten. Was te achterlijk voor een normale lerarenopleiding, dus is em maar L.O. leraar geworden :').

Ik had da ook alllttiijdddd ruzie met mn lo leraar. Echt altijd had die wel iets ofzo wat weer is nergens op sloeg.
Mja. Kunt er weinig tegen doen eigg. Tenzij ouders vertellen, die gaan je wel gelijk geven, en die is ff naar school laten bellen.

TheCrow7

Legacy Member
Fatalix zei:
Weer zo`n typische gymleraar die alles denkt beter te weten. Was te achterlijk voor een normale lerarenopleiding, dus is em maar L.O. leraar geworden :').

Jouw niveau ligt blijkbaar nog een ferm stuk lager, afgaande op zo'n idiote opmerking. :ironic:

Fatalix

Legacy Member
oohhh bring the flame.

Moesten ze nu is echt iets bijbrengen...spieren, lichaam, whatever, dan ja.
Maar dat is gewoon niet. Die kerel waar ik het over had had het over niets liever dan t shirts die waren opgebouwd uit speciale vezels zodat je je beter kon bewegen. Wow, really, thats quite,..interesting. Ipv daarover te zeuren, laat ons dan gewoon al beginnen met sport. Daarbij komt dat em altijd opmerkingen had op alles, en dacht dat ie zelf de atleet was ofzo.

holycrus

Legacy Member
of het wordt tijd dat ge die leerkracht eens ferm duidelijk maakt wat belangrijk is in het leven en wat niet :p Nota's schrijven omdat iemand deodorant spuit dus niet.

TheCrow7

Legacy Member
Fatalix zei:
oohhh bring the flame.

Moesten ze nu is echt iets bijbrengen...spieren, lichaam, whatever, dan ja.
Maar dat is gewoon niet. Die kerel waar ik het over had had het over niets liever dan t shirts die waren opgebouwd uit speciale vezels zodat je je beter kon bewegen. Wow, really, thats quite,..interesting. Ipv daarover te zeuren, laat ons dan gewoon al beginnen met sport. Daarbij komt dat em altijd opmerkingen had op alles, en dacht dat ie zelf de atleet was ofzo.

Spieren, lichaam,... Ok, maar dat zijn gewoon lessen biologie en fysiologie, niet L.O.

Het gaat enkel over het feit dat je niet moet veralgemenen, laat staan mensen die les geven in L.O. moet gaan reduceren tot een allegaartje van onbekwame dommeriken die te min waren om te onderwijzen in een 'deftige' richting.

Wat niet wil zeggen dat iedere leraar L.O. consequent en capabel is natuurlijk, hetgeen je aanhaalt in je voorbeeld is spijtig genoeg ook deel van de realiteit.

Maar langs de andere kant heb ik in mijn schoolcarriere ook leraren gehad, niet richting L.O., die openlijk toegaven er niet alles van te kennen en op de koop toe nog eens miserabel de mist in gingen om iets deftig aan te leren.


holycrus zei:
of het wordt tijd dat ge die leerkracht eens ferm duidelijk maakt wat belangrijk is in het leven en wat niet :p Nota's schrijven omdat iemand deodorant spuit dus niet.

Het gaat dan ook helemaal niet over die deo, maar over het respect hebben voor een overste juist door zijn regels niet aan je laars te lappen.

Wat eigenlijk net wél belangrijk is.

Emu

Legacy Member
Om eerlik te zijn klinkt u verhaal zo absurd, dat ik er niet veel van geloof.

volgens mij was het eerder van het scenario, met deo aant spelen en op andere personen spuiten ;)

Welke leerkracht geeft er nu nota's voor het gebruiken van deo....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan