Archief - L.O. op school, frisheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cervantes

Legacy Member
Hi,

2 dagen geleden, op school, hadden wij L.O. 2uurkes achter elkaar. Wij zijn klaar, en twas juist 12:00, middag dus. Ik kleed mij om, maar ik zweet vrij snel, dus ik spuit wat deo onder mijn armen, om toch wat fris te zijn, tis nog maar middag, en khad nog 4 lesuren achter de boeg, en dan nog met bus enz naar huis, dus dat is pas ten vroegste 18:00 voor mij te verfrissen of te douchen of deo te spuiten. Maar kspuit dus wat deo, komt L.O. leerkracht binnen, en geeft mij een dikke vette nota, dat ik mij niet aan de afspraken hou! Ik ging direct in discussie, ik zei gewoon eerlijk dat ik proper wou zijn, en wat verfrist voor toch niet te stinken naar zweet (zoals 75% van mijn klas...) en die vliegt uit tegen mij, dat er regels zijn dat er geen deo wordt gespoten tijdens de lessen L.O., omdat het op het einde van de dag daar dan een "parfummerie" is zei hem letterlijk. Ik wil is ffkes wat reacties, want ben toch op mijn tenen getrapt derdoor, ik wil gewoon fris en proper zijn, en niet stinken, en ik kom er voor op. Ergste van al is, leerkracht zag mij zelfs niet deo spuiten... "ik rook het direct, dat gij deo had gespoten" zei hem.

Ach jah, nog niks tegen ouders gezegd, doe ik vant weekend wel, kwil eerst is horen van jullie.

Ik zit in Mechelen op het school, TSM (Technische Scholen Mechelen) 2de graad.

Cervantes :)

dobbertom

Legacy Member
Kheb 1 reactie : ERG! :D

Ik was me altijd na lo int school , en dan doe ik mijn haar met gel en dan spuit ik deo ... damn da vind ik wel erg... Kzou zot worden alsek da ni zou mogen doen.
Waarom mag dat niet ???

Parnakra

Legacy Member
Doe dat gewoon als je buiten bent, want geloof het of niet, als iedereen constant deo spuit op dezelfde plaats dan ruikt dat inderdaad niet al te goed meer. (om nog maar te zwijgen van de oog- en neusirritatie ten gevolge ervan)

Hekje#

Legacy Member
Belachelijk dat die daar commentaar opgeeft, da is toch gwoon 'n beetje zelfhygiëne , ik doe net hetzelfde , maarjah bij ons mag dat dus wel, en bij jullie niet... wel maar 'n stomme regel vindek..
ma kzou wel hetzelfde doen :)

sick minds

Legacy Member
Amai, ik denk niet dat uw ouders zeer teleurgesteld zullen zijn in u omdat je een nota gekregen hebt van een L.O. leerkracht omdat je een beetje frisser voor de dag wou komen.
Hebben jullie dan geen douches op school of is er geen tijd voorzien om je te wassen?
Zit er nie mee in jong die gast kan ook eens een slechte dag hebben.

Flipkikker

Legacy Member
Bij ons was da ook op men ene school, omdat het daar in die kleedruimtes niet heeltijd naar deo zou stinken... ;)

Spuit dan buiten met deo, ik begrijp die leerkracht wel eigenlijk...

^MystiQ

Legacy Member
Die LO leraars pijzen altijd da ze under alles kunnen permiteren, das vroeger bij ons toch lelijk in keel geschoten ze. Punten kon em aftrekken zoveel em wil ma em had ons niet onder controle :D

@ die persoon -> zelfhygiëne :rofl:
Als ge uw oksels eerst gewassen hebt wel ja .. Anders stinkt het nog meer :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Parnakra zei:
Doe dat gewoon als je buiten bent, want geloof het of niet, als iedereen constant deo spuit op dezelfde plaats dan ruikt dat inderdaad niet al te goed meer. (om nog maar te zwijgen van de oog- en neusirritatie ten gevolge ervan)

Seconded, zeker allemaal die verschillende soorten brol bijeen...

dobbertom

Legacy Member
die geur is direct terug weg ... en slecht zal het niet rieken zkr ?

sick minds

Legacy Member
Parnakra zei:
Doe dat gewoon als je buiten bent, want geloof het of niet, als iedereen constant deo spuit op dezelfde plaats dan ruikt dat inderdaad niet al te goed meer. (om nog maar te zwijgen van de oog- en neusirritatie ten gevolge ervan)

en de permanente hersenschade van al die giftige stoffen. Hij wil waarschijnlijk erger voorkomen.

Annun

Legacy Member
Ik kan hem ergens nog wel begrijpen, maar om daar voor uit te vliegen en u een nota te geven. Dat hij dan zegt dat ge het buiten moet doen.

Cervantes

Legacy Member
Ik riek eerlijk gezegt liever deo dan zweet... de leerkracht zei idd als reden dat als iedereen dat zou doen het nen brol stank wordt!

Eagle-Eye

Legacy Member
Bij ons is het ook zo dat in de kleedkamers geen deo mag worden gespoten. Om dezelfde reden als bij jullie.
Ik heb de pech en het geluk om het laatste lesuur LO te hebben.
Pech: Als we om 15:10 de kleedkamer binnenkomen is het toch meestal zo'n onaangename walm van deo's, etc ... die je direct opsnuift. Is in het begin toch altijd wat irritant vind ik persoonlijk. Wij zitten gemiddeld zo'n kwartier in die kleedkamer op de dag waarop we LO hebben. Een leerkracht LO zit er veel langer in, en heeft er dus ook meer last van. Vind het dus eigenlijk wel terecht dat ze je er op willen wijzen.

Een nota vind ik daarentegen wat overdreven, zeker als hij niet heeft gezien dat jij deo spoot. Misschien had hij gewoon een slecht moment, en was jij de persoon op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip. Als je nog aangesproken wordt over de nota op school, kun je nog altijd proberen te sensibiliseren (ik weet niet of het daar hetzelfde is zoals hier: 3 * nota = bezoek bij de leerlingen coach over je gedrag). Wordt er echter niks meer over gezegd, is er buiten een paar rode letters rijker in je agenda, niks aan de hand.

LSDsmurf

Legacy Member
Parnakra zei:
Doe dat gewoon als je buiten bent, want geloof het of niet, als iedereen constant deo spuit op dezelfde plaats dan ruikt dat inderdaad niet al te goed meer. (om nog maar te zwijgen van de oog- en neusirritatie ten gevolge ervan)
²

Zijn reactie is overdreven maar ik kan het wel begrijpen dat hij dat niet graag heeft. Zeker in zo van die kleine omkleedruimtes.. Moest het buiten zijn dan is het wel onzin dat hij daar commentaar op geeft.

Cervantes

Legacy Member
Der hangt wel zo een bordje met drank, en daar is kruis over, dus mag niet, en ook bord met zo speciale sportschoenen, dat ge die moet hebben, en ook bord met geen eten en geen deo. hij heeft mss wel gelijk over dat het niet mag, maar hij heeft het niet gezien, en bij andere leerkrachten mag het wel. en bij ons eten ze al, tis 11:55, we komen binnen, die kleden zich om en eten te gelijk, terwijl er duidelijk ook een bord hangt dat ge NIET moogt eten in de kleedkamers! ach jah, live with it? :(

sick minds

Legacy Member
Tuurlijk jong, dat is het laatste waar je over moet piekeren. voor je het weet ben je afgestudeerd van de school, en heb je daar geen last meer van. Wat zijn nota's zeg, gewoon een stukje proza om leerkrachten hun frustratie weg te werken. Denk je dat je later geen job zal vinden omdat je een nota voor L.O. gekregen hebt ?(owkay very far fetched)

Cervantes

Legacy Member
Mijn ouders lachen der niet mee, allez, soms wel, kheb een leerkracht die een nota schrijft als ge geen prit of lijm bij hebt, terwijl dat ge dat die les niet nodig hebt. En mijn ouders kennen die, en dan zeggen ze: "haha, tis weer van den dien...", maar voor de rest zijn die wel serieus, en denken die dat ik het weer heb uitgehangen... :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan