Archief - Koken en "de moderne man"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Najade

Legacy Member
GhO$T zei:
Aardappelen schillen en koken duurt mij te lang
Het is niet echt culinair, maar ne geschilde patat kun je op drie minuten koken in de microgolf. Gewoon in een potje met wat water, en as said 3min per patat die je wil koken (6min voor 2 enz). Kan opstaan terwijl je uw vlees bakt en klaar zijn voor dat in orde is.
Je kan ze dan zelfs nog wat opbakken erna, als je dat liever eet, of er een ovenschaaltje van maken met wat room, look en kaas - superlekker en gewoon ff gratineren.

Dreetn

Legacy Member
Ik heb net spaghetti saus zelf gemaakt! :cool:

Buiten dat kan ik ook nog een ei bakken, biefstuk, diepvriesfrieten bakken.
Aja en ik kan ook ijs maken met een ijsmachine. ;)
Pannekoeken kan ik bv. ook maken, en ja ook het gooien! :D

En nog een paar dingen waar ik nu niet kan opkomen... :unsure:

BlaDe

Legacy Member
Najade zei:
Het is niet echt culinair, maar ne geschilde patat kun je op drie minuten koken in de microgolf. Gewoon in een potje met wat water, en as said 3min per patat die je wil koken (6min voor 2 enz). Kan opstaan terwijl je uw vlees bakt en klaar zijn voor dat in orde is.
Je kan ze dan zelfs nog wat opbakken erna, als je dat liever eet, of er een ovenschaaltje van maken met wat room, look en kaas - superlekker en gewoon ff gratineren.

ik vind aardappelen op zich al niet lekker, maar uit de microgolf vind ik het helemaal niet te eten..

bludgeoned

Legacy Member
NotoriousP zei:
Tuurlijk wel, een echte vent laat zijn vrouw dat doen. Ik ben nogal ouderwets, zij koken/kuisen, ik de tuin/zware taken/elektronische zaken.

Mijn laatste vriendin vond dat wel goed, alleen moest ik er de afwas bijpakken.

Waauw, dat is wel eerlijk verdeeld.
Koken en kuisen moet elke dag gebeuren, terwijl die taken die je als man zou doen niet al te veel tijd kosten

ng

Legacy Member
bludgeoned zei:
Waauw, dat is wel eerlijk verdeeld.
Koken en kuisen moet elke dag gebeuren, terwijl die taken die je als man zou doen niet al te veel tijd kosten

hij bedoelde dat niet serieus

ontopic:

Als ik iets kan klaarmaken dan is het pizza en lasagne.
Al lukt spaghetti mij ook wel indien ik het recept wat kan volgen. Is nu niet zo moeilijk.

Voor de rest wat in de soep roeren, vlees omdraaien indien mijn moeder of vader even ergens anders moet zijn.

GMotha

Legacy Member
bludgeoned zei:
Waauw, dat is wel eerlijk verdeeld.
Koken en kuisen moet elke dag gebeuren, terwijl die taken die je als man zou doen niet al te veel tijd kosten
Hangt er van af hoe groot de tuin is.

EternalSilence

Legacy Member
NotoriousP zei:
Dat was maar een stereotypische uitspraak voor te lachen, ge kent het wel, "de vrouw aan de haard". ;)

en toch zal de mijne moeten kunnen deftig koken.
want mijn liefde zal voor 40% door de maag moeten ze :unsure:
ik moet niets weten van die mode trutten die iets kunnen doen, wa zijde daar nu mee?



ha, mag vanavond weer mijn eigen potje maken.
rijst met chinese gyros .. *mmmmmmmmmmmmmmmmmm*
(en extra pikant maken die handel, zodat mijn broer de rest nie moe hebben en er meer is voor mij :evil: )

zarathustra

Legacy Member
bludgeoned zei:
Waauw, dat is wel eerlijk verdeeld.
Koken en kuisen moet elke dag gebeuren, terwijl die taken die je als man zou doen niet al te veel tijd kosten

mja zelfs al bedoelde hij het niet serieus, ik denk wel dat zo'n verdeling vrij eerlijk is hoor.

ik weet dat mijn vader na zijn werk ook elke dag een paar uur bezig is en elke dag in het weekend.

ng

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ha, mag vanavond weer mijn eigen potje maken.
rijst met chinese gyros .. *mmmmmmmmmmmmmmmmmm*
(en extra pikant maken die handel, zodat mijn broer de rest nie moe hebben en er meer is voor mij :evil: )

Hmmm, gyros, lekkere kost. Geeft mij ook een bord en nog liever twee.

Tha_nOn

Legacy Member
Emu zei:
Man hoe *** kan je zijn, ik onderlijn dan al SPECIAAL SOMMIGE VROUWEN maar blijkbaar... zucht ja ik verspil er geen woorden aan meer je zal wel weten welke onreine dingen er allemaal zouden volgen na die...

Leer eens goed lezen alvorens zulke uitspraken te maken.


tis zelfs belachelijk om te beweren dat sommige meisjes alleen een nut zouden hebben als ze kunnen koken
goed mogelijk dat er nen hoop te leeghoofdig en oppervlakkig zijn voor u maar dat betekent niet dat ze niet veel kunnen betekenen voor anderen

$T@CkDuMP

Legacy Member
@ The non: ik ben het ook niet met hem eens, maar geef nu toe, iets wat altijd al één van de grote troeven van de vrouw geweest is, dat nu geleidelijk aan de laatste decennia (?) aan het afzwakken is tot 2 linkse handen dat is toch een spijtige zaak! De dag van vandaag moet je al opletten wat te kopen, wil je nog iets gezonds binnen spelen. Als je dan nog niet eens verse groenten/fruit kan verwerken tot een simpel gerecht dan zijn we slecht bezig! En natuurlijk hebben vrouwen kwaliteiten, daar spreken we zelfs niet over :crazy:

EternalSilence

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
@ The non: ik ben het ook niet met hem eens, maar geef nu toe, iets wat altijd al één van de grote troeven van de vrouw geweest is, dat nu geleidelijk aan de laatste decennia (?) aan het afzwakken is tot 2 linkse handen dat is toch een spijtige zaak! De dag van vandaag moet je al opletten wat te kopen, wil je nog iets gezonds binnen spelen. Als je dan nog niet eens verse groenten/fruit kan verwerken tot een simpel gerecht dan zijn we slecht bezig! En natuurlijk hebben vrouwen kwaliteiten, daar spreken we zelfs niet over :crazy:

alles wat de vrouw kan, kan de man.

en er zijn al onderzoeken om mannen zwanger te maken :x
heb da ooit ergens eens gelezen..
dat de mannen geen vrouwen meer nodig hebben om kinderen te krijgen
zo een soort fake-baarmoeder dat ze gebruiken enzo

$T@CkDuMP

Legacy Member
dat gaat toch ietsje te ver...das nu net het heerlijk aan man zijn, geen kinderen moeten baren...we mogen toch ook een voordeelke hebben tegenover de vrouwen he? ze leven al langer dan ons dus das hierbij officieel gerechtvaardigd :D

Tha_nOn

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
@ The non: ik ben het ook niet met hem eens, maar geef nu toe, iets wat altijd al één van de grote troeven van de vrouw geweest is, dat nu geleidelijk aan de laatste decennia (?) aan het afzwakken is tot 2 linkse handen dat is toch een spijtige zaak! De dag van vandaag moet je al opletten wat te kopen, wil je nog iets gezonds binnen spelen. Als je dan nog niet eens verse groenten/fruit kan verwerken tot een simpel gerecht dan zijn we slecht bezig! En natuurlijk hebben vrouwen kwaliteiten, daar spreken we zelfs niet over :crazy:

das gewoon vastgeroest zitten in conservatief denken en toch willen progressief zijn
jezus
koken is voor elke mens een leuke surplus als ge het goed kunt, net gelijk kuisen

en tis maar best da tegenwoordig mannen dat ook wat beginnen te beheersen zo komen ze toch een beetje op dezelfde als de hoogte als de vrouw (het is een begin:p)

Darth-Falcon

Legacy Member
zijn de vrouwen al niet deccenia aan het vechten om op gelijk hoogte te komen als de man ?? wa zalt nu zijn :p

hoewel ik nog thuis woon kan ik perfect mijne plan trekken, koken, was doen, kuisen. alleen strijken kan k nie :unsure:

Desperatozz

Legacy Member
aangezien ik men 3e jaar op kot zit kan'k al wel aardig koken :) ... misschien ook wel omdat't mij ook beke interesseert ...

wat ik nog wil leren is zo wat aziatische gerechtjes (loempia's en dergelijke op deftige manier gereedmaken) en ook oer-belgische dingen als garnaal- en kaaskroketjes ... en mss ns iets voor in een vakantie te experimenteren: bearnaisesaus met verse dragon en dergelijke :D maar da zal voor in de toekomst zijn

pasta is uiteraard poepsimpel en dus geen probleem (kaassaus, bolognese, brocoli-spekjessaus, ...) (heb ook nog wat eigen experimentsausjes die wel in de smaak vallen :D)
aardappels, groentsels (enkel diegene die ik graag eet :p) en dergelijke is ook geen probleem ... en ja vlees bakken kan ook 't kleinste kind e

wat ik ook graag doe op kot is BBQen (met meer man dan ... zelf sla'tjes, sauzen en aardappel&pasta-bevattende gerechten (koud dan) klaarmaken doe ik ook wel graag

enkel tijdrovende gerechten zoals zelf videe maken of lasagna daar doe ik nie aan mee ... daar heb ik geen tijd en zin voor om dat te bereiden.

wat dessert betreft beperk ik mij tot pudding en nen bol schepijs mits ik eigenlijk genen dessert-eter ben ... dan wacht'k lievert tot een uur of 9 en scheur ik mij nen zak chips open bij de voetbal :p

en ja, men vriendin is ook aardig op weg met haar kookkunsten & vooral inschatten van proporties te verbeteren ...

dus ik kom nie om van den honger;
maar als goede student haal ik mij wel ene keer per week nen frit of kebap :p

heb wel één ding moeten leren: doe geen 5 dingen tegelijk als je aan het koken bent, anders loopt't fout af ... taak maken, chatten en terwijl nog nen telefoon beantwoorden en dan nog ns uw gerechten in't oog houden is NIET aan mij besteed!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan