Archief - Koken en "de moderne man"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxdevis

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
ik heb kip-curry gemaakt
zelfgemaakte currysaus, redelijk wa werk aan maar...ik durf gerust zeggen da ze is gelijk in de restaurants..OOH MY GOD...lekker :D

recept:

- 2 selderstengels
- halve appel
- 1 ajuin
- 1 teentje knoflook
- 2 dl room
- 2 dl water
- bieslook
- currykruiden
- dragonkruiden
- zout
- peper

alle groentjes fijn hakken en laten sudderen in een beetje boter+olijfolie tot het wa "glazig" begint te worden...dan blussen met een scheutje witte wijn, de room en het water toevoegen. 15 min laten sudderen op half vuur. eventueel wat maizena of bloem (geroerd in een weinig water dan hé) toevoegen om aan te dikken en eventjes laten nakoken.

smakelijk! :p

dan moet je zeker deze variant eens proberen:
zalig!
of toch als je van kokos houdt:

kippefilet (of bouten) wat aanbakken (betekent een 3 minuutjes bakken best
1/2 boter, 1/2 olijfolie)
kippefilet er uit nemen
look + ajuin stoven
curry (poeder, pasta), bouillonblokje er bij doen (naargelang smaak,
hoeveelheid)
kip er terug bij
nu wat vocht bij doen : het lekkerst is kokosmelk, goedkoop te vinden bij een thaïse winkel in uw buurt, anders water (niet te
veel : moet voor 1/2 onder staan)
banaan (voor 2-3 personen ongeveer 1 banaan) in schijfjes en er bij kappen

nu wat laten pruttelen 1/2 uur zeker

5' voor opdienen kunt ge er nog kokos-poeder bijdoen en (groene liefst zure) appel (ook ongeveer 1 appel voor 3
personen) in stukskes doen en er bij doen. Met dat kokos-poeder dikt uw saus
vanzelf, maar oppassen voor aanbranden dan (daarom pas op het laatste
bijvoegen).

Eventueel kunt ge (in geval dat ge water gebruikt hebt), er nog sojaroom
bijdoen om de smaak wat smeuiger te maken.


Voor diegenen die geen lookliefhebbers zijn, de look er terug uit vissen.

Rijst bijgeven natuurlijk of eventueel tagliatelli

bludgeoned

Legacy Member
BlaDe zei:
feit, da's net iets te laat :)

vanavond wordt het pasta met ansjovis, zwarte olijven, tomaten, kapertjes en peterselie :)
Gordon Ramsay? ALs je recept nodig hebt :D
Serves 4
Prep time: 10 minutes
Cooking time: 5 minutes
300g dried linguine or spaghetti
Sea salt and black pepper 3 tsp olive oil plus extra to drizzle 2 large garlic cloves, peeled and finely chopped 1 large red onion, peeled and chopped 1 red chilli, deseeded and finely sliced 6-8 anchovies in oil, drained and finely chopped 200g pitted black olives, quartered or chopped 3 tsp capers, rinsed and drained 250g cherry tomatoes, halved Handful of basil leaves, shredded

1. Add the pasta to a pot of boiling salted water and cook for 8–10 minutes or until al dente. 2. Meanwhile, heat the olive oil in a wide pan and fry the garlic, onion, chilli and anchovies for 1–2 minutes. Add the olives, capers and tomatoes, and stir over a high heat for a few more minutes until the onions are soft. 3. Drain the pasta and toss with the sauce and shredded basil. Taste and adjust the seasoning (salt probably won’t be needed because the anchovies, capers and olives are quite salty). 4. Divide among warm bowls and drizzle over a little more olive oil, if you wish, before serving.

angelke83

Legacy Member
Ik kan wel koken, maar doet het niet vaak (ouders ;)) ik help soms wel en soms maak ik wel eens iets, maar ik ga dat sneller in 't weekend doen. Meer tijd (het duurt wel langer dan bij ouders als ik iets maak ;))

Zo'n dingen leer je al doende uiteraard, ... zolang ik thuis woon, zal het vooral meehelpen zijn en soms maak ik zelf iets !

angelke83

Legacy Member
Tis natuurlijk wel mooi meegenomen dat een man goed kan koken ;) als jij als vrouw dan ff niet kan of je bent ngo niet thuis, kan hij toch al eten maken :)

L0k1-

Legacy Member
kan beetje koken, nuja, ge zult niet direct iets speciaals van mij moeten verwachten, meer basic stuff, spaghetti, rijst, gekookte/gebakken aardappelen, etc....

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik kan mijn plan wel trekken in de keuken, maar er zijn toch wel dingen die ik nog vrij moeilijk vind, bijvoorbeeld sabayon en dergelijke dingen. Maar gewoon dagelijkse kost als in "iets van groenten, vlees en patatjes op één of andere manier, geen probleem...

.:KrusT:.

Legacy Member
Kan wel een beetje koken, dagelijkse kost of stroganoff of dergelijke, maar toch mis ik redelijk wa basistechnieken en wil ik wa bijleren.
Weet iemand in de buurt van Aalst of Dendermonde waar ik een goeie avondcursus koken kan volgen? Had mij willen inschrijven in het opleidingscentrum in Merchtem, maar die zit natuurlijk al vol.

spray-bunny

Legacy Member
Ik kan eigenlijk wel goed koken (ff stoefen). Liefst gerechten met vis of schaaldieren. Om 1 af andere reden lukt het me altijd om de rijst niet te laten plakken, bakt er nooit iets aan... Allemaal op het gevoel.
Ik kook hier thuis toch gemiddeld 1x op de week en 'k vind dat wreed leuk. Deze zomer zit ik 3 weken alleen thuis, dus ga'k weer veel kunnen experimenteren.

Quiche met zalm en spinazie is trouwens hééérlijk.

XoN`-

Legacy Member
koken is de max!

& ik merk idd een ommezwaai (meer mannen beginne koken & veel vrouwen kunnen nimeer koken)!

beste chefs = manne

wurreh

superior! :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan