maxdevis
Legacy Member
$T@CkDuMP zei:ik heb kip-curry gemaakt
zelfgemaakte currysaus, redelijk wa werk aan maar...ik durf gerust zeggen da ze is gelijk in de restaurants..OOH MY GOD...lekker![]()
recept:
- 2 selderstengels
- halve appel
- 1 ajuin
- 1 teentje knoflook
- 2 dl room
- 2 dl water
- bieslook
- currykruiden
- dragonkruiden
- zout
- peper
alle groentjes fijn hakken en laten sudderen in een beetje boter+olijfolie tot het wa "glazig" begint te worden...dan blussen met een scheutje witte wijn, de room en het water toevoegen. 15 min laten sudderen op half vuur. eventueel wat maizena of bloem (geroerd in een weinig water dan hé) toevoegen om aan te dikken en eventjes laten nakoken.
smakelijk!![]()
dan moet je zeker deze variant eens proberen:
zalig!
of toch als je van kokos houdt:
kippefilet (of bouten) wat aanbakken (betekent een 3 minuutjes bakken best
1/2 boter, 1/2 olijfolie)
kippefilet er uit nemen
look + ajuin stoven
curry (poeder, pasta), bouillonblokje er bij doen (naargelang smaak,
hoeveelheid)
kip er terug bij
nu wat vocht bij doen : het lekkerst is kokosmelk, goedkoop te vinden bij een thaïse winkel in uw buurt, anders water (niet te
veel : moet voor 1/2 onder staan)
banaan (voor 2-3 personen ongeveer 1 banaan) in schijfjes en er bij kappen
nu wat laten pruttelen 1/2 uur zeker
5' voor opdienen kunt ge er nog kokos-poeder bijdoen en (groene liefst zure) appel (ook ongeveer 1 appel voor 3
personen) in stukskes doen en er bij doen. Met dat kokos-poeder dikt uw saus
vanzelf, maar oppassen voor aanbranden dan (daarom pas op het laatste
bijvoegen).
Eventueel kunt ge (in geval dat ge water gebruikt hebt), er nog sojaroom
bijdoen om de smaak wat smeuiger te maken.
Voor diegenen die geen lookliefhebbers zijn, de look er terug uit vissen.
Rijst bijgeven natuurlijk of eventueel tagliatelli
) ik help soms wel en soms maak ik wel eens iets, maar ik ga dat sneller in 't weekend doen. Meer tijd (het duurt wel langer dan bij ouders als ik iets maak