Archief - Koken en "de moderne man"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$T@CkDuMP

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Het openen der blik soep!

- Men neme een automatische (elektrische) blikopener.
- Men zwiere het bliksken in het apparaat
- Na opening zwiert met dit vervolgens in de microgolfoven (zonder blik maar in bord of kom of wat dan ook)

*PLING*

smakelijk :doc:
ge zout u beter zelf is een soepke maken, 30 tot 60 min werk en ge kunt er des noods 2 of 3 dagen van eten :p

een preisoepken ofzo, vraagt niveel werk...alleen een goei stoofkaserolle hebben :D

$T@CkDuMP

Legacy Member
Godlessarto zei:
Beetje weinig appel niet? Als je ziet naar de hoeveelheid room. En om de smaak nog iets beter te make kan je 1/2 visfumet en 1/2 water gebruiken.
Maar knap dat je zelf de saus maakt, de meeste doen het gewoon uit een pakje.
wel ik zou er niet veel meer appel in doen hoor, is echt voldoende...
en ja zelfgemaakt proeft ge toch wel ze, zeker de moeite waard :)

Najade

Legacy Member
Oeh ja, nu heb ik dus zin in soep! (En ik kom juist van tafel :$ )
Er zijn nog groentjes in huis..
*gaat nu nog een halfuur zitten tobben en dan beslissen tomatensoep met ballekes te maken*

ComputerVISTA

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
ge zout u beter zelf is een soepke maken, 30 tot 60 min werk en ge kunt er des noods 2 of 3 dagen van eten :p

een preisoepken ofzo, vraagt niveel werk...alleen een goei stoofkaserolle hebben :D

Ik laat dat doen, oma kan meesterlijk goed koken, evenals broer ;)


Ik heb andere huishoudelijke taken waar ik dan weer in roeleer!


dankjewelalsjeblieft.

$T@CkDuMP

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik laat dat doen, oma kan meesterlijk goed koken, evenals broer ;)


Ik heb andere huishoudelijke taken waar ik dan weer in roeleer!


dankjewelalsjeblieft.
heeft uw oma dan nog altijd haar hart pompend weten te houden in een huis met zulke luidsprekers :lol:

ComputerVISTA

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
heeft uw oma dan nog altijd haar hart pompend weten te houden in een huis met zulke luidsprekers :lol:

Die subs zijn zoals een pacemaker :p


Af en toe vraagt ze wel is of er een oorlog is uitgebroken beneden maar voor de rest is alles OK :D

Babs

Legacy Member
Kdacht mss da het een goe idee zou zijn om een thread te maken om recepten te posten. Aangezien er hier precies toch genoeg kunnen koken ben ik es benieuwd naar wa jullie allemaal binnenspelen :p

$T@CkDuMP

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Die subs zijn zoals een pacemaker :p


Af en toe vraagt ze wel is of er een oorlog is uitgebroken beneden maar voor de rest is alles OK :D
:rofl:

*den oorlog...DEN OORLOG...HIRLèèèrEUH IS TERUG!! :rofl: *

$T@CkDuMP

Legacy Member
BaBsie zei:
Kdacht mss da het een goe idee zou zijn om een thread te maken om recepten te posten. Aangezien er hier precies toch genoeg kunnen koken ben ik es benieuwd naar wa jullie allemaal binnenspelen :p
das een goed idee!

volgende keer dat ik iets maak zet ik het er in ;)

cassie821

Legacy Member
Ik leer voor kok :D , vandaag was laatste dag praktijk als ' commis ' . Commis soort hulpje van de chef . Dus als de versnijdingen van de groentjes , afwas . En volgende jaar mag ik ' chef ' zijn , dus eten gereed maken voor de leerlingen die in het restaurant zitten . Het is wel redelijk zwaar . Waar je moet iets voor doen .

Vampire

Legacy Member
Ik ben sinds kort kok als beroep dus ik kan mijn plan wel trekken... Ik woon ook alleen dus ja... Ik kan simpele dingen maken, maar ook meer ingewikkelde dingen. Ik heb eigenlijk altijd graag gekookt, alleen de opkuis achteraf haat ik. Ik kan bijvoorbeeld zonder moeite voor een simpele omelet heel de keuken verbouwen :unsure:

Al gaat een tussenslagske met stoversaus en mayonaise, een frikandel en een boulet er van tijd tot tijd ook vlotjes in :unsure:

Godlessarto

Legacy Member
cassie821 zei:
Ik leer voor kok :D , vandaag was laatste dag praktijk als ' commis ' . Commis soort hulpje van de chef . Dus als de versnijdingen van de groentjes , afwas . En volgende jaar mag ik ' chef ' zijn , dus eten gereed maken voor de leerlingen die in het restaurant zitten . Het is wel redelijk zwaar . Waar je moet iets voor doen .

Lols in 1 jaar van commis naar chef?

Vampire

Legacy Member
Godlessarto zei:
Lols in 1 jaar van commis naar chef?

Dat is een beetje de manier van werken in een kokschool. Hij heeft er waarschijnlijk al 3 of 4 jaar opzitten als commis. De leerlingen van de lagere jaren moeten de leerlingen van de hogere jaren helpen (Hun afwas doen, groenten snijden, achter de bananenpers gaan, de tang om de sla te krullen gaan zoeken, een emmer stoom halen, een fles chateau brigand gaan halen enzo :unsure: )

En nu zit hij waarschijnlijk in zijn 5de of 6de jaar, en kan hij wraak nemen voor alles wat hem aangedaan is :)

EternalSilence

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
ik heb kip-curry gemaakt
zelfgemaakte currysaus, redelijk wa werk aan maar...ik durf gerust zeggen da ze is gelijk in de restaurants..OOH MY GOD...lekker :D

recept:

- 2 selderstengels
- halve appel
- 1 ajuin
- 1 teentje knoflook
- 2 dl room
- 2 dl water
- bieslook
- currykruiden
- dragonkruiden
- zout
- peper

alle groentjes fijn hakken en laten sudderen in een beetje boter+olijfolie tot het wa "glazig" begint te worden...dan blussen met een scheutje witte wijn, de room en het water toevoegen. 15 min laten sudderen op half vuur. eventueel wat maizena of bloem (geroerd in een weinig water dan hé) toevoegen om aan te dikken en eventjes laten nakoken.

smakelijk! :p

water komt me al in de mond

kheb gisterenavond dan maar, omdat we terug keerden van de kliniek, een pak friet gaan eten ..
twas toen al 20.30u, om dan nog uitgebreid te gaan komen :x

BlaDe

Legacy Member
feit, da's net iets te laat :)

vanavond wordt het pasta met ansjovis, zwarte olijven, tomaten, kapertjes en peterselie :)

GhO$T

Legacy Member
Doom Dragon zei:
water komt me al in de mond

kheb gisterenavond dan maar, omdat we terug keerden van de kliniek, een pak friet gaan eten ..
twas toen al 20.30u, om dan nog uitgebreid te gaan komen :x
Goh ik sta al dikwijls eens zo rond een uur of 10 's avonds rijst met kip klaar te maken (nuja veel 'koken' is daar nu wel niet aan bij mij :p ), das dan meestal als ek thuis kom van de fitness met honger van hier tot in Tokio, hoewel ik dan ook al voor avond gegeten heb vooraleer te vertrekken naar de fitness :D , een simpele diepvriespizza volstaat dan meestal niet en probeer het toch ook een beetje gezond te houden (hoewel, geen idee als rijst met saus uit een potteke eigenlijk veel gezonder is :unsure: )

Godlessarto

Legacy Member
Vampire zei:
Dat is een beetje de manier van werken in een kokschool. Hij heeft er waarschijnlijk al 3 of 4 jaar opzitten als commis. De leerlingen van de lagere jaren moeten de leerlingen van de hogere jaren helpen (Hun afwas doen, groenten snijden, achter de bananenpers gaan, de tang om de sla te krullen gaan zoeken, een emmer stoom halen, een fles chateau brigand gaan halen enzo :unsure: )

En nu zit hij waarschijnlijk in zijn 5de of 6de jaar, en kan hij wraak nemen voor alles wat hem aangedaan is :)

Haha ik zit ook int 6de jaar. Ze hebbe da 1 keer bij mij kunne flikke :D. Zalige grapjes altijd ;D

BlueSkyraider

Legacy Member
Ik woon al ongeveer 2,5 jaar samen en in het begin was koken en zo geen probleem toen we beiden nog studeerden. Nu we alletwee full-time werken komt het er al veel minder van door vermoeidheid e.d.
Nu we doen ons best om zelf gezond te koken, maar er zijn soms van die weken dat het pasta, frieten, pizza, enz... zijn :p
Dees jaar waren we ook klaar met onze tuin om het volledige zaaiseizoen mee te maken. Alles zit gereed in de grond gezaaid of geplant. Ben benieuwd naar de eerste oogsten :D (alhoewel ik daar wel al van thuis uit veel ervaring mee heb)

**Timme**

Legacy Member
Doom Dragon zei:
water komt me al in de mond

kheb gisterenavond dan maar, omdat we terug keerden van de kliniek, een pak friet gaan eten ..
twas toen al 20.30u, om dan nog uitgebreid te gaan komen :x
Ik hoop dat je koken bedoelde, anders zie ik het probleem niet ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan