Archief - Koken en "de moderne man"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SilentSpring

Legacy Member
mijn kookkunsten beperken zich tot nen omelet (aldaniet met worstjes in schijvekes erin gebakken), nen spiegelei en gekookt ei gaat ook nog.

Verder enkel frieten en frikandellen enzo.

Allez, patatten, groeten en vlees zou'k ook wel kunnen klaarmaken, maar ik weet gewoon niet hoelang uw groenten bijvoorbeeld moeten opstaan en dergelijke dingen.

Voor de rest kook ik niet, enkel als'k alleen thuis ben zou ik ees nen eike durven bakken, that's it

.:KrusT:.

Legacy Member
Trek goed mijne plan in de keuken, grotendeels door zelf te foefelen, en heb anders dienen boek van den boerinnenbond om op terug te vallen.
Dagelijkse kost is eigenlijk echt ni moeilijk om klaar te maken.

Ik doe da eigenlijk wel graag ook. Mijn (schoon)familie die komt ook regelmatig nekeer eten, en tot nu toe is alles wel gelukt. Kan er echt van genieten dat terwijl mijn vriendin met vrienden of familie in de namiddag gaat shoppen, ik het kot voor mij alleen heb om te koken met een goed muziekske op den achtergrond tegen dat ze thuiskomt.

Volgend jaar waarschijnlijk met m'n schoonvader ne cursus gaan volgen, kwestie van de technieker ewa te kennen.

Stichero

Legacy Member
Phil zei:
:offtopic:
Maakt gij uw eigen ramen? Al veel geprobeerd (vooral vorig jaar in Maison du Japon), maar zo elke keer nen goede "soupstock" maken maakt het veel te lastig om het zelf te maken. Makkelijker om het te gaan eten voor 3 euro tbh :p ...1 keer zelfs geprobeerd om de "men" (de "slierten") zelf te maken, maar dat is het al helemaal niet waard... (of maakt ge instant ramen? :p )

En uw Yakisoba, van die handige premade paketjes? 5min en ge hebt een goede maaltijd? Of ook zelfgemaakt? (nog niet geprobeerd om dat "vers" te maken eigelijk...)



Ontopic.

Ik ben geen geweldige kok, maar ik kook regelmatig voor m'n vriendin. Maar vooral simpele zaken, een rijstomelet, wat pasta, een steak met puree etc... Ik kan nog geen "Steak Stroganoff" maken :)
En tbh, gaan eten is zo goedkoop hier... Het is bijna de moeite niet om thuis te eten.
lol moestik echte ra-men maken zou da nen dag duren :p
da moet enorm lang koken en gebt ingredienten nodig die ge precies nie vlug in de supermarkt ziet liggen :p
effe wat dode kiekes erin proppe ^^
ik koop de men en stock basis, dan kunt ge allerlei soorten maken ^^ miso hebbik hier ook liggen maar keb liever de soja variant :woohoo:
met de groenten kunt ge ook creatief zijn, keb eens spinazie ramen gemaakt heeerlijk! en het vlees kunt ge ook kopen maar door m'n budget smijt ik er gewoon een paar plakken ham op of een halfgekookt eitje ^^
voor de yakisoba koopt de gewoon de klaargemaakte 'men', ge zou zot zijn om die zelf te make lol al hebbik vroeger vaak verse tagliatelli gemaakt *trots*
weet ge hoe ge zo'n perfecte hanjuku tamago kunt maken (diegene die ge vindt in de yoshinoya's enzo)
ge pakt wa kokend water en doet dat in uw rijstkoker, ge doet uw ei in die rijstkoker en zet het op '保温' hoon dus
een 45tal minuten later neemt ge het eruit (mag ook een uurtje zijn) en gebt een heerlijk geslaagd eitje :p
http://image.blog.livedoor.jp/izumomitsuru/imgs/d/f/df2bdd17.jpg

$T@CkDuMP

Legacy Member
Tha_nOn zei:
das gewoon vastgeroest zitten in conservatief denken en toch willen progressief zijn
jezus
koken is voor elke mens een leuke surplus als ge het goed kunt, net gelijk kuisen

en tis maar best da tegenwoordig mannen dat ook wat beginnen te beheersen zo komen ze toch een beetje op dezelfde als de hoogte als de vrouw (het is een begin:p)
sorry, maar zo zijn jullie hoor...met al die feministische praat...vrouwen moeten dezelfde rechten hebben als de man, ja tuurlijk, maar da wil nog altijd ni zeggen da we lekker de rollen gaan omdraaien en whieeeee wij zullen ons specialiseren in winkelkes afschuimen en geld uitgeven...schatje gij maakt het eten? cva? OOOOOOOKééééééééé!! :ironic: ik vind dat we het allemaal moeten kunnen, en daarom moeten jullie het ni gaan afleren!

Godlessarto

Legacy Member
Ik doe al twee jaar hotel dus ik sta men mannetje in de keuken.

pieta

Legacy Member
enkel als ik ne vrije dag heb dus donderdag en af en toe woensdag...

de rest: kom pas om half 7 thusi en dan ist direct eten

ma ik kook wle graag als ik tijd heb en goesting heb

Avondland

Legacy Member
Ik respecteer de klassieke rollenpatronen hoewel een klein beetje hulp uiteraard wel kan en zelfs moet. Maar het totaal omkeren van die rollenpatronen is toch iets waar ik absoluut niet achtersta. Zoals ik al elders zei: het gezin moet terug centraal staan. Dat is volgens mij belangrijker dan experimenteren met rollenpatronen.

boozeke

Legacy Member
Avondland zei:
Ik respecteer de klassieke rollenpatronen hoewel een klein beetje hulp uiteraard wel kan en zelfs moet. Maar het totaal omkeren van die rollenpatronen is toch iets waar ik absoluut niet achtersta. Zoals ik al elders zei: het gezin moet terug centraal staan. Dat is volgens mij belangrijker dan experimenteren met rollenpatronen.
rollenpatronen zijn zo passee...bedoel,da is nu een afspraak bij mij en mijn vriendin,ik sta in de keuken,zij doe het huishouden.
Simpelweg omda zij net heeft ontdekt hoe ze lasagne moet opwarmen,en da dan ook het enige isda ze kan klaarmaken :unsure:
Ik heb hier dn ook geen problemen mee,en tis ni da ze ier zoveel blijft eten,being da we beiden nog bij ons ouders wonen.

Najade

Legacy Member
De n0n onderstreept het feit dat koken iets is dat goed is voor iedereen die het kan, zowel mannen als vrouwen, en ze geeft aan dat het belachelijk is te vinden dat koken iets is dat deel uitmaakt van het 'nut' van sommige vrouwen, iets wat ik ook al aangekaart heb.
Heeft hoegenaamd niets te maken met rolpatroonomwisseling, maar met gelijkwaardigheid. Ze heeft dan ook totaal niets gezegd over stoppen met leren koken of 'specialiseren in gaan shoppen'.
En haar standpunt is idd een feministisch standpunt, maar eerder eentje om als mens (zowel man en vrouw) achter te staan:
Aangezien beide sexen evenwaardig zijn, zullen koppels zelf wel een geschikte rolverdeling uitwerken, daar heb je geen vastgeroeste ideeën voor nodig als 'de vrouw sowieso achter het fornuis'. Die tijd is wel degelijk voorbij, en het is tijd voor een gelijkwaardige verdeling van de taken, naar inzet en kunde.

@Al die mannen die der maar mee lachen: n/o taken hoor, ik kan lachen met vrouwen-aan-de-haardgrapkes, er zijn er hier jammer genoeg precies een paar die graag op hun paard springen als ze het gevoel krijgen dat ze meer in huis gaan moeten beginnen doen.. en dat krijgt mij dan weer lastig, zeker als ze er feminisme gaan bijslepen zonder te weten waar ze het over hebben precies.

$T@CkDuMP

Legacy Member
Najade zei:
De n0n onderstreept het feit dat koken iets is dat goed is voor iedereen die het kan, zowel mannen als vrouwen, en ze geeft aan dat het belachelijk is te vinden dat koken iets is dat deel uitmaakt van het 'nut' van sommige vrouwen, iets wat ik ook al aangekaart heb.
Heeft hoegenaamd niets te maken met rolpatroonomwisseling, maar met gelijkwaardigheid. Ze heeft dan ook totaal niets gezegd over stoppen met leren koken of 'specialiseren in gaan shoppen'.
En haar standpunt is idd een feministisch standpunt, maar eerder eentje om als mens (zowel man en vrouw) achter te staan:
Aangezien beide sexen evenwaardig zijn, zullen koppels zelf wel een geschikte rolverdeling uitwerken, daar heb je geen vastgeroeste ideeën voor nodig als 'de vrouw sowieso achter het fornuis'. Die tijd is wel degelijk voorbij, en het is tijd voor een gelijkwaardige verdeling van de taken, naar inzet en kunde.

@Al die mannen die der maar mee lachen: n/o taken hoor, ik kan lachen met vrouwen-aan-de-haardgrapkes, er zijn er hier jammer genoeg precies een paar die graag op hun paard springen als ze het gevoel krijgen dat ze meer in huis gaan moeten beginnen doen.. en dat krijgt mij dan weer lastig, zeker als ze er feminisme gaan bijslepen zonder te weten waar ze het over hebben precies.
ik spring nie op mijn paard maar haar uitleg was totaal niet duidelijk, dus hoer-euh voor uw verklarende post :D btw: je kan het gewoon niet ontkennen dat de meisjes de dag van vandaag in het algemeen geen zak geven om koken. Ik ben zeker geen fan van de "goeien ouwen tijd", maar dat is gewoon een prachtige kwaliteit die de vrouw van vroeger bijna altijd had, en nu ist zo precies van "oh ok de man mag ook meehelpen in het huishouden (pas op hé ik ben daar volledig mee 't akkoord) ééé wacht laten wij ons der niemeer mee bezig houden, diepvriesmaaltijden of take-out naar huis halen zodat we wa meer tijd over hebben om in de Zara rond te lopen...

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
Als dat vroeger een strict mannelijke kwaliteit was geweest, dan zouden de jongens van vandaag ook uit luiheid niet meer willen/kunnen koken. De opgang van fastfood in al zijn varianten is onstuitbaar.

Stichero

Legacy Member
op mijn vorig kot was 90% meisje, en kmoe zeggen dat ze ver allemaal niet deftig konden koken :unsure:
de jongens daarintegen zag ge vaker aan het fornuis staan en experimenteerden er op los..
de meiskes kregen vaker eten dat klaargemaakt was door hun moeders thuis, terwijl de gasten een vast bedrag kregen om eten klaar te maken gedurende de week
opmerkelijk niet ?

ComputerVISTA

Legacy Member
Stichero zei:
op mijn vorig kot was 90% meisje, en kmoe zeggen dat ze ver allemaal niet deftig konden koken :unsure:
de jongens daarintegen zag ge vaker aan het fornuis staan en experimenteerden er op los..
de meiskes kregen vaker eten dat klaargemaakt was door hun moeders thuis, terwijl de gasten een vast bedrag kregen om eten klaar te maken gedurende de week
opmerkelijk niet ?

Dat mannen rulen in zowat alles weten we al lang!

Die andere sekse is echt wel overbodig! Kunnen we die niet inruilen voor iets intressanter?


:unsure:

Stichero

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Dat mannen rulen in zowat alles weten we al lang!

Die andere sekse is echt wel overbodig! Kunnen we die niet inruilen voor iets intressanter?


:unsure:

ik vraag me af wat vrouwen fysiek beter kunnen dan mannen
ze zijn leniger das een feit.. ma veur de rest :unsure:
een vriendin van mij zei dat de vrouwen een hogere pijngrens hebben, ma indien ge een vrouw martelt geeft ze als eerste toe :unsure:
ik denk dat de evolutie mannen sneller en sterker heeft gemaakt
misschien kunnen vrouwen veel meer dan we denken en zijn ze gewoon door de mannelijke dominatie van de wereld in een hoekje geduwd of zijn ze meer bezig met het gezin en opvoeden van kinderen ...

ComputerVISTA

Legacy Member
Stichero zei:
ik vraag me af wat vrouwen fysiek beter kunnen dan mannen
ze zijn leniger das een feit.. ma veur de rest :unsure:
een vriendin van mij zei dat de vrouwen een hogere pijngrens hebben, ma indien ge een vrouw martelt geeft ze als eerste toe :unsure:
ik denk dat de evolutie mannen sneller en sterker heeft gemaakt
misschien kunnen vrouwen veel meer dan we denken en zijn ze gewoon door de mannelijke dominatie van de wereld in een hoekje geduwd of zijn ze meer bezig met het gezin en opvoeden van kinderen ...

Vrouwen een hogere pijngrens? Heb je die al eens horen bevallen? Een speenvarken die ze levend slachten is er niks tegen :help:

Mannen zijn sterker aan't worden en vrouwen alsmaar zwakker, tot op een bepaald moment dat ze de plant-status passeren, en dan jah... Maken dat we iets vinden dat we ze ook niet meer nodig hebben voor de voortplanting!

In een hoekje geduwd? Ma ba neen! :unsure:

Chimmy

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Die andere sekse is echt wel overbodig! Kunnen we die niet inruilen voor iets intressanter?
Als gij het vrouwelijk geslacht wilt omruilen voor een opblaaspop omdat ge zelf kunt koken, mij niet gelaten, maar ik hou mijn vriendin toch mooi bij :sop:

User_BELGIUM

Legacy Member
ik denk dat het bij de vrouwen "all in the mind" zit

vb mijn moeder:
ze kan wel peuters heffen => 20kg?
maar geen pak water 6flessen van 2liter => 12kg

EternalSilence

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Dat mannen rulen in zowat alles weten we al lang!

Die andere sekse is echt wel overbodig! Kunnen we die niet inruilen voor iets intressanter?


:unsure:


waar hebben de andere sekse nog nodig?
alleen maar voor wat geborgenheid te vinden, voor te planten en onze lust te behagen.


(oooooooo stoute Doom Dragon ... jk he :p)

PapaGanz zei:
Tot zover de stelling van Doom Dragon

ik zweer het :p

er zijn al experimenten gedaan met 'fake baarmoeders' als het ware.
natuurlijk verwek ik liever een kind op de nartuurlijke manier :cool:


@The_non .. :lol:
ik vind gewoon dat de mannen meer en meer verondersteld worden halve vrouwen te zijn en mee te helpen in het huishouden en kinderen, oke, is normaal vind ik ook.
maar komen beweren dat de mannen geleidelijk op de hetzelfde niveau komen als de vrouwen, da's voor mij feministische praat.

wie vocht er hier jaren voor de zelfde rechten als ons.
alle top chefkoks zijn mannen ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan