Archief - Kledij mondeling examen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat verkiezen jullie?


  • Totaal aantal stemmers
    305
  • Opiniepeiling gesloten.

SilentSpring

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Als het bedrijf dat niet eist, dan doe ik dat niet. Ik ga waar ik me goed in voel, in zo'n pak voel ik me maar onnozel.

En das te warm :p

ik voel me daar wel goed in. Gaf m'n zelfvertrouwen een ferme boost overigens.
Nu, da was gewoon zo'n speciaal sfeerke, het einde van't middelbaar, met al uw klasmakkers in hun kostuumke zo^^.

Nadeel is idd wel de warmte, vooral in juni dan.
Nu, bij de meeste leraars was't gewoon:
binnenkomen, ja alsde te warm hebt moogde iets uitspelen hoor.
Nie dak ieder examen m'n kostuumvest aanhad, enkel de hoofdvakken.
Vakken zoals geschiedenis enkel das en hemd. (en broek en schoenen van m'n kostuum natuurlijk:p).

D'er was 1 leraar die vorig jaar zei dat da getuigt van 'respect'. (Was nen oude knar, is nu aan z'n laatste werkjaar bezig).
Volgens hem, als je schoon in kostuum zit en uw mondeling niet zo goed kent zouden ze eerder 50 geven dan vb 49 fzo. Omdat de leraar dan ziet dat ge in ieder geval met z'n examen bezig geweest bent door te zorgen dat ge proper gekleed bent.

Daar kwam het min of meer op neer. Nu, in't middelbaar dus enkel maar voor eindexamens enzo anders is't beke overdreven.

ng

Legacy Member
Den Freddie zei:
ik voel me daar wel goed in. Gaf m'n zelfvertrouwen een ferme boost overigens.
Nu, da was gewoon zo'n speciaal sfeerke, het einde van't middelbaar, met al uw klasmakkers in hun kostuumke zo^^.

Volgens hem, als je schoon in kostuum zit en uw mondeling niet zo goed kent zouden ze eerder 50 geven dan vb 49 fzo. Omdat de leraar dan ziet dat ge in ieder geval met z'n examen bezig geweest bent door te zorgen dat ge proper gekleed bent.

Daar kwam het min of meer op neer. Nu, in't middelbaar dus enkel maar voor eindexamens enzo anders is't beke overdreven.

Vind ik zo een rare opvatting, je kan uw mondeling niet. Maar omdat ge een kostuum hebt aangetrokken, wat nog geen tien minuten duurt, hebt ge u "beziggehouden" met zijn examen.

Al moet ik u wel gelijk geven over de sfeer. Het is gewoon iets anders, iets leuks zelf. Vooral al ge daarna in kostuum met ne man of 20-30 toekomt op café. :p

Ali_

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Al moet ik u wel gelijk geven over de sjeer. Het is gewoon iets anders, iets leuks zelf. Vooral al ge daarna in kostuum met ne man of 20-30 toekomt op café. :p

Inderdaad :D en na het laatste exmanen naar de dichtsbijzijnde supermarkt=> ergens in een park superveel zuipen en dan naar de macdonalds en dan cinema en dan verder hangen op cafe. Zo hebben wij onze examans beïndigt in december en juni vorig schooljaar.

Ghostdog

Legacy Member
Eh, ik draag nooit een kostuum voor mondelinge examens. Jeans plus t-shirt? Nu ja, in Letteren verwachten ze dat ook compleet niet.

Quilombo

Legacy Member
Killertux zei:
Eventueel een voorbereiding op latere sollicitaties e.d.

met sollicitaties ga ik ook geen kostuum dragen hoor, gewoon iet of wat deftig voorkomen


Ali_ zei:
Later op je werk zal je je mss ook deftig moeten kleden, of mss zelfs dagelijks een pak dragen.

als dat moet ga ik wel op een ander werken. ik wil werken in comfortabele kledij en als ik bij een sollicitatie enkel geweigerd vanwege mijn outfit (die nochtans redelijk ok is) dan is dat mij best; onder zo'n kortzichtig iemand wil ik in geen 100jaar werken.


aan de hoge school gaat zo goed als niemand in kostuum, de meesten doen zelfs dezelfde kledij aan als voor de normale lessen. ik doe iets aan dat er toch nét iets degelijker uitziet (hoewel ik dat ook af en toe voor een gewone les aandoe).

moest ik aan de univ zitten zou ik ook nooit een kostuum dragen, al was het maar om mee te helpen die ouw zakken van hun stomme norm af te helpen.

Poppel

Legacy Member
Stancke zei:
In de kerstvakantie nog eens gaan kijken voor een nieuw kostuum voor de selectieproeven van flik:sop:

Bwa ik weet niet of je net beter of net slechter gaat presteren met of zonder kostuum hoor..

GMotha

Legacy Member
Een kostuum voor een doodgewoon mondeling examen? Dat beinvloedt uw punten ni ofzo, of wilt ge iemand onder de indruk brengen?

DesorteD

Legacy Member
als ge het kent, dan zijt ge erdoor...

zorg dat ge het kent ;) dan moet ge u geen zorgen maken over een kostuum

Raukaris

Legacy Member
Quilombo zei:
als dat moet ga ik wel op een ander werken. ik wil werken in comfortabele kledij en als ik bij een sollicitatie enkel geweigerd vanwege mijn outfit (die nochtans redelijk ok is) dan is dat mij best; onder zo'n kortzichtig iemand wil ik in geen 100jaar werken.

Allez das een goeie instelling! :ironic: Ik zou blij zijn dat zo iemand niet voor mij werkt als je niet eens de moeite wilt doen wat van u verwacht wordt.
Btw doet gij ook zo voor een begrafenis van familie? Ook in een korte broek aan de kist gaan staan? En dat draait ook om respect ;)

Het kan echt niemand schelen wat jij denkt, het gaat erom wat de andere denken ;)
Een goeie indruk maken kan echt nooit kwaad. Draag gewoon een kostuum als dat verwacht wordt :oink: Is dat nu zo'n ramp?

twoen

Legacy Member
Quilombo zei:
moest ik aan de univ zitten zou ik ook nooit een kostuum dragen, al was het maar om mee te helpen die ouw zakken van hun stomme norm af te helpen.

als ge op den unief zit en ge weet dat eeen kosttum u resultaten omhoog kan helpen dan doe je een kostuum aan

geslaagd is geslaagd en de rest telt dan niet

Quilombo

Legacy Member
Raukaris zei:
Allez das een goeie instelling! :ironic: Ik zou blij zijn dat zo iemand niet voor mij werkt als je niet eens de moeite wilt doen wat van u verwacht wordt.
Btw doet gij ook zo voor een begrafenis van familie? Ook in een korte broek aan de kist gaan staan? En dat draait ook om respect ;)

Het kan echt niemand schelen wat jij denkt, het gaat erom wat de andere denken ;)
Een goeie indruk maken kan echt nooit kwaad. Draag gewoon een kostuum als dat verwacht wordt :oink: Is dat nu zo'n ramp?

leer lezen, ik kom niet in korte broek, ik zie er deftig uit, gewoon geen kostuum.
en ik vind dat een zeer gezonde instelling. doen wat er van mij verwacht wordt? en als die verwachtingen nu eens op niets slaan? dan doe ik die niet. zo simpel is het. nogmaals: als ik niet word aangenomen omdat ik geen kostuum draag dan hoeft het voor mij ook niet hoor. ik wil aangenomen worden vanwege mijn skills, niet omdat ik toevallig een duur kostuum aanheb.

en het kan mij geen reet schelen als iemand anders vind dat dat respectloos is etc., ik heb respect, ik zie er deftig uit; zij moeten maar niet zo belachelijk doen.

draag gewoon een kostuum? braaf luisteren en doen wat er van u verlangd wordt whatsoever? nee bedankt.

volgens mij overschatten jullie de power van een kostuum trouwens. 99% vd mensen is al lang tevreden als je d'r deftig uitziet en die 1% kan ze kusse

Rogue

Legacy Member
'k Zit nu in mijn tweede licentie, en ik heb nog nooit een kostuum aangedaan voor een mondeling examen. Bij sommige proffen zorg ik gewoon dat ik deftig gekleed ben, omdat er van sommige geweten is dat ze nogal elitair zijn, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit.

Als je het kent, ben je er (normaalgezien) door.

'k Heb het al meegemaakt dat ik bij een prof binnen kwam en hij daar zat in korte broek en een hemd met korte mouwen. Ik was direct al wat meer op mijn gemak :).

scipicore

Legacy Member
kheb vandaag ook mondeling examen gedaan, en khad ook men normale kleren aan ze :) kostuum is zoals enkelen ier al gezegd hebben enkel voor als ge voor ne jury komt :)

Rogue

Legacy Member
Santa| zei:
Nja in de rechten gaje dat niet direct tegenkomen :p

Ik doe Geschiedenis, dat zal wel verschillend zijn naargelang de richting die je volgt :).

Scip zei:
kheb vandaag ook mondeling examen gedaan, en khad ook men normale kleren aan ze :) kostuum is zoals enkelen ier al gezegd hebben enkel voor als ge voor ne jury komt :)

En als ze het natuurlijk expliciet vermelden dat je in kostuum moet zijn.

casualties

Legacy Member
Ik vind het dragen van een kostuum voor bij mondelinge examens (hogeschool/unief) niet meer als normaal. Ten eerste toont het een positieve houding aan tov de prof en ten tweede is het een goede voorbereiding voor bij sollicitaties.. (of gaan jullie daar ook in afgesleten jeans solliciteren ? :roll: )

Uiteraard geen zwart pak met wit hemd..Zo klassiek hoeft nu ook weer niet.. Ik draag meestal mn lievelingskostuum, antraciet blauw-zwart met lijntjes, een lichtblauw hemd of een wit hemd en daarop een bijpassende das..

Ieder draagt wat hij wil, maar ik zal nooit zonder kostuum naar een mondeling examen gaan. Ik heb al profs geweten die daar echt rekening mee houden (en dat is geen zever..)

QplQyer

Legacy Member
Raukaris zei:
Allez das een goeie instelling! :ironic: Ik zou blij zijn dat zo iemand niet voor mij werkt als je niet eens de moeite wilt doen wat van u verwacht wordt.
Wat van een werknemer verwacht zou moeten worden is dat hij zijn werk op een degelijke manier uitoefent, niet dat hij zich op een bepaalde manier die zijn baas mooi vindt, kleedt.

Het kan echt niemand schelen wat jij denkt, het gaat erom wat de andere denken ;)
Een goeie indruk maken kan echt nooit kwaad. Draag gewoon een kostuum als dat verwacht wordt :oink: Is dat nu zo'n ramp?
Jezelf moeten verloochenen en je vrije keuze tot klederdracht moeten beperken tot een saai grijs kostuum omdat anderen, in hun enge visie, vinden dat dat een goede indruk maakt, dat is erg ja. Als de ander problemen heeft met een bepaalde klederdracht is dat een probleem dat hijzelf heeft gecreëerd, daarom heeft hij geen zeggenschap over iemand anders om dat probleem op te lossen, want dat is niet de persoon die het probleem heeft gecreëerd en bijgevolg draagt die persoon geen enkele verantwoordelijkheid voor het oplossen ervan.


Quilombo zei:
moest ik aan de univ zitten zou ik ook nooit een kostuum dragen, al was het maar om mee te helpen die ouw zakken van hun stomme norm af te helpen.
Ik moet zeggen dat ik in mijn hele carrière zo nog geen ouwe zak ben tegengekomen. Er bestaan er ongetwijfeld wel.

casualties zei:
Ik vind het dragen van een kostuum voor bij mondelinge examens (hogeschool/unief) niet meer als normaal. Ten eerste toont het een positieve houding aan tov de prof en ten tweede is het een goede voorbereiding voor bij sollicitaties.. (of gaan jullie daar ook in afgesleten jeans solliciteren ? :roll: )
In welk opzicht is het verloochenen van eigen smaak een positieve houding aannemen tegenover een ander?

Rogue

Legacy Member
casualties zei:
Ik vind het dragen van een kostuum voor bij mondelinge examens (hogeschool/unief) niet meer als normaal. Ten eerste toont het een positieve houding aan tov de prof en ten tweede is het een goede voorbereiding voor bij sollicitaties.. (of gaan jullie daar ook in afgesleten jeans solliciteren ? :roll: )

Ik vind een goede houding en verzorgde taal toch veel belangrijker dan een kostuum hoor. Als je daar in eerste instantie al op let is dat toch een veel betere voorbereiding op een solicitatiegesprek dan gewoon een kostuum aantrekken. Een kostuum aantrekken is nu toch zo moeilijk niet dat je er voor moet oefenen :p. Ieder zijn mening natuurlijk.

"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding" (niet dat ik iets heb tegen apen hoor :p, maar zo gaat dat spreekwoord nu eenmaal)

Hmgrwngd

Legacy Member
Rogue zei:
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding" (niet dat ik iets heb tegen apen hoor :p, maar zo gaat dat spreekwoord nu eenmaal)

Leuk spreekwoord; een ring is mooi , en een aap is een lelijk 'ding' ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan