Archief - Kledij mondeling examen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat verkiezen jullie?


  • Totaal aantal stemmers
    305
  • Opiniepeiling gesloten.

Conqie

Legacy Member
bij ons willen ze gewoon dat we op een mondeling er 'beter' - 'sjieker' uitzien, meestal gaan er een paar dan in kostuum, maar het hangt af van de leerkracht zelf natuurlijk, voor mondeling wiskunde moet ik het bijvoorbeeld ni proberen, of ik krijg wss comentaar van de leerkracht(dikkenekerij wss^^- tis ene van de ouwe stempel).
denk ik er ook over, komt zo toch over, als dikkenekerij, heeft niks met "oude"stempel te maken

Massis

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Een kostuum voor een mondeling examen is "debiel", en vooral dan nog voor het middelbaar, leer liever uw examen ;)

das mijn onversneden mening, dat je het aandoet voor uw GIP, tot daar, maar voor een gewoon kerstexamen, aub....
vind gewoon dat je de "grote jan" niet moet gaan uithangen voor een banaal ding ;)

tenzij dat het verplicht is..mja..
(maar steek je tijd aub niet in om er TRENDY uit te zien)

was bij ons ook verplicht op't middelbaar

ff naar maasmechelen shopping center, merk brice, voor 80€ had'k volledig kostuum

zwarte broek, zwart hemd (korte mouwen), zwart vest, grijze das, en 'k heb ook zwarte schoenen
heb ook nog donkerbordeaux hemd maar da heb'k zelden aan

Killertux

Legacy Member
Conclusie: da wordt dus een stylish zwart kostuum morge:p

Let the discussion go on :)

Raukaris

Legacy Member
Op middelbaar was de regel gewoon "deftig" te zijn. Dus geen jeans met strepen of scheuren of uitgerafeld, gewoon een normale jeans(of andere mooie broek vb floer in de winter). Ik droeg ook een hemd en een das met zo een bruine kostuumvest (dat ik altijd droeg in de zomer).
Volledig kostuum vond ik persoonlijk stom op de humaniora, stonden er daar soms met volledig kostuum en dan zo skaterschoenen ofzo. Het moet bij elkaar passen ;) en stijlvol zijn ofc. Univ ben ik van plan in volledig kostuum te gaan wel.

/edit enige keer dat ik een kostuum droeg was op mijn bal :p en op de begrafenis van mijn peter helaas.

+ ik had practisch alleen mondeline in mijn laatste jaar en 2weken in hetzelfde pakje gaan leek mij toch ook ni zo fris zé (zeker in de zomer met die hittegolf ni :s)

prozackx

Legacy Member
ik ging in korte broek naar mijn mondelinge examens als het goei weer was :x

Conqie

Legacy Member
prozackx zei:
ik ging in korte broek naar mijn mondelinge examens als het goei weer was :x

en zo moet het ;)
voor alles zijn tijd vind ik zo, ik zou alles leerkracht er echt niks aan hebben aan een paar pubers die speciaal voor puntjes een kostuum van de papa aandoen, en dan wat staan stoer te doen alsof ze ineens iets bereikt hebben door wat kledij aan te trekken, ohja, noem me maar ouderwets ^^

Obi-Jan

Legacy Member
op et middelbaar deed ik bij mondeling examen eigenlijk altijd mijn gewone kledij aan, en dit is bandshirt + zwarte jeansbroek (en in de winter combats daar nog onder, anders gewone schoenen).

Op unief doe ik bij mondelinge examens doe ik het eigenlijk nog altijd, tenzij het bekend is dat de prof deftigere kledij verwacht.

TheCrow7

Legacy Member
QplQyer zei:
Respect :ironic:, het getuigt van even weinig respect naar de kandidaat toe om hem te beoordelen op zijn uiterlijk in plaats van op wat hij te melden heeft.

Je moet de zaken niet beginnen omdraaien. Ik zei toch helemaal niet dat een kandidaat wordt beoordeeld op z'n uiterlijk. Ik zeg dat er wel degelijk rekening mee wordt gehouden en dat dit voor sommige conservatieve leerkrachten nog van een zeer onderschat belang is.

Tot slot wil ik er nog benadrukken: ik heb het over eindwerken e.d. niet over een gewoon mondeling examen.

Jongeren (< 18) zou ik ook afraden om een kostuum aan te trekken wegens te potsierlijk.

exploder

Legacy Member
prozackx zei:
ik ging in korte broek naar mijn mondelinge examens als het goei weer was :x

²

En dan die reacties van mensen "ga gij zo na ne mondeling?"

:ironic:

In het 5e jaar middelbaar...

Dave

Legacy Member
kostuum ? ik ga wel nr de jury in men vuil jeans :D wa ne tralala allemaal :). (3de jaar hogeschool grafisch ontwerp)

ClayDavis

Legacy Member
hmmm, aangezien de meeste communicatie non-verbaal plaatsvind is een kostuum toch geen slechte move, of zie ik dat verkeerd?

een kostuum staat schoner dan een jeansbroek en bij mij was het nog redelijk goed voor men zelfvertrouwen ^^

QplQyer

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Je moet de zaken niet beginnen omdraaien. Ik zei toch helemaal niet dat een kandidaat wordt beoordeeld op z'n uiterlijk. Ik zeg dat er wel degelijk rekening mee wordt gehouden en dat dit voor sommige conservatieve leerkrachten nog van een zeer onderschat belang is.

Tot slot wil ik er nog benadrukken: ik heb het over eindwerken e.d. niet over een gewoon mondeling examen.

Jongeren (< 18) zou ik ook afraden om een kostuum aan te trekken wegens te potsierlijk.
Je noemde het dragen van een kostuum een teken van respect tov de jury, wat compleet absurd is, daarop reageerde ik.

Dakantochnie

Legacy Member
Ik moet soms in kostuum komen voor mijn examens, maar ik probeer er dan wel een beetje deftig uit te zien.
Dus niet zwart kostuum, wit hemdje, zwarte schoenen en hup.

Meestal toch wel een redelijk trendy (maar deftig) kostuum en bijpassende schoenen en hemd.

twoen

Legacy Member
Ik heb echt het gevoel dat proffen het apprecieren als je op een mondeling examen in kostuum komt. Wat wel dom is, is het kostuum dat duidelijk van de papa of erger van den opa is.

Ik ga in januari met een flouren kostuum met t-shirt en polo onder
zowel voor mondelinge examens en ontwerppresentaties
In juni ist dan een zomerkostuum

ik voel me meer op men gemak als ik zo deftig ben gekleed en de proffen hebben het altijd al geaprecieerd denk ik :)

QplQyer zei:
Je noemde het dragen van een kostuum een teken van respect tov de jury, wat compleet absurd is, daarop reageerde ik.

ik vind da nie idioot hoor, een jury bij ons bestaat uit proffen en respectabele architecten...daar heb ik respect voor en een goede manier om dat te tonen is om in kostuum u presentatie te doen.

Ice

Legacy Member
tenzij ge mode volgt: uw gewoon kledij

Nen docent dat beoordeeld op kledij op een mondeling examen is nen bullshit docent. Ik ben altijd gewoon gekleed gegaan en ze hebben daar nooit iet van gezegd, in tegendeel meermaals proffen gehad die zaten te lachen als ge in kostuum kwam. Zeker alst buiten 30° is ;)

Darth-Falcon

Legacy Member
ik heb ben tot hiertoe altijd al met gewone kleding naar een mondeling examen gegaan, nog nooit scheef voor bekeken geweest of punten kwijtgespeeld.

Cyrano.ak

Legacy Member
zal ff mijn mening en ervaringen neerpennen.

In het middelbaar: hadden enkel in het 5e en in het 6e mondelinge examens. Ben nooit in kostuum geweest. Was bij ons niet nodig, ze vroegen gewoon om "deftig" gekleed te zijn. Voor hen maakte het niet echt uit, want ze zeiden "als je het ganse jaar met vodden op school komt, en bij je examens in kostuum, dan is da ook maar zever." Had dus gewoon een hemdje en een donkere broek aan.
Mijn broer daarentegen had altijd een korte broek aan (zelfs in putteke winter). Dus tijdens zijn examens deed hij ook gewoon een korte broek aan. Tijdens de so-called "deliberatie" is er wel een leerkracht geweest die hierover een opmerking maakte. (nog ff terzijde, mn broer is monsterlijk slim zonder te leren, heeft finale VWO gehaald en was in het 6e voorzitter leerlingenraad; hij moest dus niet gedelibereerd worden ofzo.. :))

Unief: zeker kostuum :) Eén van de redenen dat ik het aandoe, is dat ze me dan toch al geen punten kunnen aftrekken door een slecht voorkomen. Het klinkt misschien dom maar je weet maar nooit :p
Ik weet trouwens zeker dat mijn kostuum mijn prof van Spaans gunstig heeft gestemd. We waren met 3 aan het wachten op de gang toen we binnen werden geroepen. Eerst kwamen er 3 gasten buiten die geen kostuum aanhadden en toen wij (alle 3 met kostuum) binnenkwamen, zei hij: "Amai, dat vind ik nu eens knap, zo mooi uitgedost voor mijn examen. :)"

Ice

Legacy Member
twoen zei:
ik vind da nie idioot hoor, een jury bij ons bestaat uit proffen en respectabele architecten...daar heb ik respect voor en een goede manier om dat te tonen is om in kostuum u presentatie te doen.

Respect voor die mensen is niet uw kostuum, maar zorgen dat ge uw stof goed kent, dat ge begrijpt wat ge verteld en dat ge dat vlot kunt vertellen. Nen dwaze in een pakske dat zijne vanbuiten geleerden tekst staat af te rammelen met 0 inzicht toont veel minder respect.

Bontus

Legacy Member
Als je dan toch een kostuum moet kiezen kies dan Trendy of Klassiek.
Probeer vooral uw cursus goed te beheersen, die kennis straalt nog veel meer uit.

twoen

Legacy Member
Ice zei:
Respect voor die mensen is niet uw kostuum, maar zorgen dat ge uw stof goed kent, dat ge begrijpt wat ge verteld en dat ge dat vlot kunt vertellen. Nen dwaze in een pakske dat zijne vanbuiten geleerden tekst staat af te rammelen met 0 inzicht toont veel minder respect.

Je kan perfect je stof kennen en respectloos overkomen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan