Archief - Kledij mondeling examen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat verkiezen jullie?


  • Totaal aantal stemmers
    305
  • Opiniepeiling gesloten.

Thin Liz

Legacy Member
Unief: nooit één mondeling examen gedaan in kostuum en m'n eindwerkpresentatie al helemaal niet. Als je je leerstof kan is er geen haan die er naar kraait. Ik deed wel altijd een deftig hemd + broek aan, dat wel :)

Stijn89

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Jeans is het te vermijden kledingstuk, omdat dat direct met 'vrije tijd' wordt geassociëerd.

ze zeggen toch altijd da ik er zo deftig uitzie :p

kan ook kome omda bekan heel de school zo ne rockers look heeft me van da vettig lang haar en van die breede gescheurde broeken (niet persoonlijk oppakke he :p)

lijkt alsof wij de enige klas zijn waar da niemand lang haar heeft

zarathustra

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Jeans is het te vermijden kledingstuk, omdat dat direct met 'vrije tijd' wordt geassociëerd.

en de relevantie met de kennis in uw hoofd is.. wat?

DesorteD

Legacy Member
ben nog nooit in een kostuum naar naar mijn mondelinge examens geweest, altijd casual( tshirt en jeans) en kheb al altijd goed gescoord op mondelinge examens.
3/4 van mijn examens vorig jaar waren mondeling

pina

Legacy Member
zarathustra zei:
en de relevantie met de kennis in uw hoofd is.. wat?
als het om die redenering gaat, veronderstel ik dat je het normaal vindt om als een zwerver met de bijhorende geur naar een mondeling te gaan?

het hangt gewoon af van school tot school en van leraar tot leraar...

Dozzeh

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
tenzij dat het verplicht is..mja..
Bij ons is het dus verplicht( voor meeste vakken ), maar onze mondeling examens zijn pas op einde van jaar..

Hou me helemaal ni bezig voor trendy deruit te zien ze, normaal kostuum (zwarte vest/blauwachtig hemd/donkergrijze broek/zwarte schoenen enigste dat ik heb hangen dus moet maar voldoen :p )

Conqie

Legacy Member
bij ons maakt het allemaal nie uit of jij daarkomt in jeans of in werkkledij, en zo moet het

<3 Horteco

DX2

Legacy Member
altijd tegen een kostuum geweest en heb vroeger ook nooit gedragen in middelbaar. Op hoge school wel deftig maar nooit kostuum. Heb dan ook nooit hoge school afgemaakt :p. Dus doe er mee wa ge wilt.
Nu op 't werk is een kostuum soms verplicht dus kan ik er nie onderuit.

TheCrow7

Legacy Member
zarathustra zei:
en de relevantie met de kennis in uw hoofd is.. wat?

Die is er niet, natuurlijk.

Maar de jury maakt wel het onderscheid tussen iemand die zich voor de gelegenheid kleedt en tussen iemand die voor de jeansbroek kiest, iets wat hij in week door ook al draagt. Het gaat om het teken van dedicatie en respect voor het project en de jury.

Vergeet ook niet de geschiedenis van jeans. Vergezocht, maar sommige mensen hebben daarover nu eenmaal een zeer conservatief beeld.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Bij ons is't simpel. In't wit of niks (incl schoenen). :D

Verpleegkledij wel te verstaan

Verplicht in ons zakken te rammen:
rode, blauwe, groene en zwarte stylo
rekenmachientje
sleutel van uwe locker
zaktelefoon
notitieboekje
horloge me wijzers
evt. stethoscoop
papier van de briefing

Pittig detail: we hebben 3 undersized zakken (geen broekzakken).


Voor de middelbare scholiertjes onder ons: ziet gewoon dat ge deftig gekleed zijt. Amen en uit.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
geef mij toch maar de klassieke stijl :p

of anders heb ik hier nog een bruin floeren kostuumvest met daaronder dan een bruin hemd met oranje streepkes in wat dan wel wat flashier is en ook zeker ni mis ^^

deathsythe

Legacy Member
bij ons willen ze gewoon dat we op een mondeling er 'beter' - 'sjieker' uitzien, meestal gaan er een paar dan in kostuum, maar het hangt af van de leerkracht zelf natuurlijk, voor mondeling wiskunde moet ik het bijvoorbeeld ni proberen, of ik krijg wss comentaar van de leerkracht(dikkenekerij wss^^- tis ene van de ouwe stempel).

kheb deze semester 2 mondelinge frans en wiskunde en kga mij juist deftiger kleden, wss gewone jeansbroek met een hemd of pull, of zo van die floere vestjes die je overal ziet ^^

6de eco wisk.

vorig jaar had ik mijn kostuum wel aan, voor die van nederlands, gewoon puur voor extra punten^^

btw, i love de dag van de mondelinge exames, al die meisjes die tevergeefs -meestal- inspanningen doen ;)

Cazzz

Legacy Member
altijd kostuum met wit of blauw hemd, je weet maar nooit wat je leerkracht/docent hierover denkt, deed dit ook al in het middelbaar en vond er eigenlijk niks debiel aan..

Radiance

Legacy Member
Waar sommigen zich druk in maken, percies 't einde van de wereld om eens een kostuum aan te doen, ik vind dat juist plezant om dat aan te doen. Kunt toch maar es goe gelachen hebben met mekaar :)
Leuk om mensen die de rest van 't jaar met bandshirts & jeansbroek met de breedte van het Albertkanaal rondlopen, ineens heel properkes te zien.

In 't middelbaar was "deftige kledij" gevraagd, maar vrijwel iedereen had dus een kostuumke aan.
Op de hogeschool heb ik het nog niemand zien doen denk ik, naar eindwerk toe waarschijnlijk wel.

killerbeam

Legacy Member
gewoon aantrekken dat kostuum. voorbije 2 jaar deed ik het ook voor men mondeling examens. Meeste leerkrachten apprecieren wel dat je een beetje moeite doet voor hun vak en de oudere generatie leerkrachten verwacht niet anders dan dat je in kostuum komt en de vrouwen in deftige kledij.
wat ook opvalt is dat ik serieuzer werd genomen tijdens een mondeling examen dan tijdens het jaar en dat door gewoon het kostuum dat ik dan droeg.

En je komt inderdaad mensen tegen die je je nooit hebt kunnen voorstellen in een kostuum wat altijd hilarisch is.

QplQyer

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Die is er niet, natuurlijk.

Maar de jury maakt wel het onderscheid tussen iemand die zich voor de gelegenheid kleedt en tussen iemand die voor de jeansbroek kiest, iets wat hij in week door ook al draagt. Het gaat om het teken van dedicatie en respect voor het project en de jury.

Vergeet ook niet de geschiedenis van jeans. Vergezocht, maar sommige mensen hebben daarover nu eenmaal een zeer conservatief beeld.
Respect :ironic:, het getuigt van even weinig respect naar de kandidaat toe om hem te beoordelen op zijn uiterlijk in plaats van op wat hij te melden heeft.
En toegewijdheid zijn aan iets heeft nog minder met kledij te maken.

dognose

Legacy Member
het hoort erbij om er eens deftig in kostuum of stijlvolle combinatie pull/kostuumvest bij te lopen. moest ik leerkracht zijn en er komt een metalhead voor mij staan voor een mondeling examen (of erger GIP) zou ik hem zo al buizen.

Warlock

Legacy Member
pff zelfs op hogeschool komt ier niemand in kostuum voor mondelinge examens
gewoon hemd en deftige broek is ook al goe
zolang er maar iets deftigs uitkomt ist goe :)

TheFallen

Legacy Member
Mijn mening hierover is vrij simpel

Indien je een kostuum hebt, doe je dat gewoon aan.

Zelfs in het middelbaar, voor uw eerste mondelinge examens(in het 4de?). Indien je een kostuum liggen hebt doe je dat gewoon aan.
Dus NIET: wanneer het van uw vader ov vriend is en u dus totaal niet staat.

Waarom zou je het niet dragen? Als je het draagt ben je niet cool ofzo? Het is een pluspunt bij veel leerkrachten en heeft me altijd al een mooie opening bezorgd.

Ik heb een kostuum en doe het dus ook aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan