Archief - Kledij mondeling examen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat verkiezen jullie?


  • Totaal aantal stemmers
    305
  • Opiniepeiling gesloten.

QplQyer

Legacy Member
twoen zei:
ik vind da nie idioot hoor, een jury bij ons bestaat uit proffen en respectabele architecten...daar heb ik respect voor en een goede manier om dat te tonen is om in kostuum u presentatie te doen.
Als je een kostuum wilt aandoen om te tonen dat je die mensen waardeert, fijn, maar het is geen reden om te eisen dat iemand in kostuum gaat, noch vindt iedereen dat een kostuum dragen een teken van respect zou zijn. Het respectvolste dat men kan doen is een goed examen/goede projectvoorstelling maken, en daarvoor staat men dan ook voor die jury.

Ik blijf het absurd vinden hoe jezelf een andere verpakking zou geven een uiting van respect zou zijn. Het is toch absurd om respect te tonen aan iemand door jezelf te veranderen? Wat is er nu respectvol aan om je een ander uiterlijk aan te meten voor die persoon.

Hellrabbit

Legacy Member
QplQyer zei:
Je noemde het dragen van een kostuum een teken van respect tov de jury, wat compleet absurd is, daarop reageerde ik.

het gaat er niet om of dat jij dat compleet absurd vindt en het gaat er zelfs niet om of dat compleet absurd is of niet

het gaat erom hoe die mensen van de jury of uw leerkracht of uw prof daar over denkt en daar kunt ge niks aan veranderen

twoen

Legacy Member
QplQyer zei:
Als je een kostuum wilt aandoen om te tonen dat je die mensen waardeert, fijn, maar het is geen reden om te eisen dat iemand in kostuum gaat, noch vindt iedereen dat een kostuum dragen een teken van respect zou zijn. Het respectvolste dat men kan doen is een goed examen/goede projectvoorstelling maken, en daarvoor staat men dan ook voor die jury.

Ik blijf het absurd vinden hoe jezelf een andere verpakking zou geven een uiting van respect zou zijn. Het is toch absurd om respect te tonen aan iemand door jezelf te veranderen? Wat is er nu respectvol aan om je een ander uiterlijk aan te meten voor die persoon.

ik verplicht niemand

en ik verander mijzelf niet, ik doe een kostuum aan maar ik blijf dezelfde. Iemand mag toch verschillende "outfits" hebben zeker?

Conqie

Legacy Member
QplQyer zei:
Als je een kostuum wilt aandoen om te tonen dat je die mensen waardeert, fijn, maar het is geen reden om te eisen dat iemand in kostuum gaat, noch vindt iedereen dat een kostuum dragen een teken van respect zou zijn. Het respectvolste dat men kan doen is een goed examen/goede projectvoorstelling maken, en daarvoor staat men dan ook voor die jury.

Ik blijf het absurd vinden hoe jezelf een andere verpakking zou geven een uiting van respect zou zijn. Het is toch absurd om respect te tonen aan iemand door jezelf te veranderen? Wat is er nu respectvol aan om je een ander uiterlijk aan te meten voor die persoon.

Ik zou het zelf andersom durven zeggen, door daar ik kostuum aan te komen "eis" je onrechtstreeks dat je MEER punten krijgt voor iets wat NIKS met de leerstof te maken heeft, eigelijk een beetje zoals slijmen.
Ik vind een kostuum aan doen voor een middelbaar, dikkernekkerij a vol en té, Mijn mening erover
tenzij het gevraagt wordt, en voor een GIP begrijp ik het ook.

Killertux

Legacy Member
zoals ik eerder al zei, zie pagina 1 ondertussen ofzo,
het is een voorbereiding op uw communicatieve vaardigheden enzo beweren vele leerkrachten. Eventueel een voorbereiding op latere sollicitaties e.d.
Je zult het later misschien nog nodig hebben, en ik kan mij wel voorstellen dat mijn lerares Nederlands aangenaam verrast zal zijn :p

QplQyer

Legacy Member
twoen zei:
ik verplicht niemand

en ik verander mijzelf niet, ik doe een kostuum aan maar ik blijf dezelfde. Iemand mag toch verschillende "outfits" hebben zeker?
Het verplichten was niet op jou bedoeld hé.
En hoe zou het dan een teken van respect zijn als je dezelfde persoon blijft, met een ander pak, waar staat op dat pak "ik respecteer jullie" geschreven?

killertux zei:
zoals ik eerder al zei, zie pagina 1 ondertussen ofzo,
het is een voorbereiding op uw communicatieve vaardigheden enzo beweren vele leerkrachten. Eventueel een voorbereiding op latere sollicitaties e.d.
Je zult het later misschien nog nodig hebben, en ik kan mij wel voorstellen dat mijn lerares Nederlands aangenaam verrast zal zijn
Een pak draagt echt wel bij tot iemands communicatieve vaardigheden ... dat gedeelte zal wel geslaan hebben op het mondeling examen zelf zeker?

ng

Legacy Member
Voor gewone middelbare examens al een pak aandoen? Komaan zeg, gewoon deftig gekleed zijn is al voldoende. Die leerkrachten kennen u al zoveel maanden (als het geen jaren zijn) dan weten ze ook wie ge zijt en hoe ge zijt. Dan zal dat kostuum niet uitmaken hoor.

Bij GIP dan doe je dat, al vind ik het maar absurt, maar ze eisen het meestal wel.

Kweet nog altijd de reactie van mijn titularis vorig jaar, "ge gaat hier straks toch niet zo verschijnen é?". Kwas juist opgestaan, voor een paar dagen al niet geschoren, bandshirt, zwarte broek en combats er los onder.
Blijkbaar had hij al schrik :p

edit: veel mensen hebben ook echt schrik voor zo'n "evenementen". Vele tegen mij bezig van, "ja en ge gaat u haar toch laten kortknippen, en u eens volledig scheren?"
Paniek a volonté

Starrk

Legacy Member
night ghost 128 zei:
kort rokske, diepe decolleté en ne stevige push-up? :unsure:

Amen :x

Bij mij was het zeer simpel:

-Lichte verplichting vanuit school
-Als de leraar casual aanheeft: Casual. Als de leraar een kostuum aanheeft: Kostuum. (Dit werd dus wel degelijk op voorhand meegedeeld, anders sta je daar met uw 2 outfits).

Vergeet niet dat het als laatstejaars een 'goed' gevoel heeft om daar als grote meneer in uw kostuum te staan ;)

Die leerkrachten kennen u al zoveel maanden (als het geen jaren zijn) dan weten ze ook wie ge zijt en hoe ge zijt. Dan zal dat kostuum niet uitmaken hoor.

Je zou verbaasd zijn hoeveel leraars al eens een oogje durven dichtknijpen als je tegemoet komt aan wat zij als een norm aanzien.

QplQyer zei:
Een pak draagt echt wel bij tot iemands communicatieve vaardigheden ... dat gedeelte zal wel geslaan hebben op het mondeling examen zelf zeker?

Een kostuum kan wel degelijk een positief effect hebben op iemands zelfvertrouwen en dus ook diens communicatieve vaardigheden.

_

Dragen van een kostuum voor uw mondelinge was gewoon een oud gebruik van onze school. Wie ben ik om dat met de voeten te treden? Wannabe non-conformistje #1254? Dacht ik niet.

Raukaris

Legacy Member
night ghost 128 zei:
edit: veel mensen hebben ook echt schrik voor zo'n "evenementen". Vele tegen mij bezig van, "ja en ge gaat u haar toch laten kortknippen, en u eens volledig scheren?"
Paniek a volonté

En uw haar laten doen en uw nagels laten lakken :love:


:sop:

@silent_spring@

Legacy Member
als wij uitstappen maken, doe ik meestal ook wel iets deftig aan dat naar een kostuum toegaat. soms zelf een echt kostuum.
in mijn studierichting, Toerisme -& recreatiemanagement, word da echt bijna verplicht, omdat wij vaak zaken als hotels en dergelijke bezoekn.

voor mondelinge examens doe ik altijd een kostuum aan.


ja natuurlijk ook, de vrouwelijke medestudenten zijn dan meestal onder de indruk. gewoon soms ook al omdat de meeste andere mannelijke medestudenten het vaak niet nodig vinden om wat deftig gekleed te zijn.

ng

Legacy Member
Raukaris zei:
En uw haar laten doen en uw nagels laten lakken :love:


:sop:

Ela, ge zijt de lippenstift en schmink vergeten.

@silent_spring@ zei:
voor mondelinge examens doe ik altijd een kostuum aan.





ja natuurlijk ook, de vrouwelijke medestudenten zijn dan meestal onder de indruk. gewoon soms ook al omdat de meeste andere mannelijke medestudenten het vaak niet nodig vinden om wat deftig gekleed te zijn.

Wat is deftig? Gij kunt dat niet deftig vinden maar zij misschien wel.

Belachelijke term imo, deftig gekleed zijn.

QplQyer

Legacy Member
DekadeZ zei:
Een kostuum kan wel degelijk een positief effect hebben op iemands zelfvertrouwen en dus ook diens communicatieve vaardigheden.
Kan, maar is geen noodzakelijke vereiste. Dus als training communicatieve vaardigheden zal het niet veel effect hebben, dan kan men beter op andere manieren zelfvertrouwen kweken om te spreken in het openbaar, die voor iedereen helpen.

Dragen van een kostuum voor uw mondelinge was gewoon een oud gebruik van onze school. Wie ben ik om dat met de voeten te treden? Wannabe non-conformistje #1254? Dacht ik niet.
Ad hominems zijn nu niet echt geslaagde argumenten. In geen enkele context.

Starrk

Legacy Member
QplQyer zei:
Kan, maar is geen noodzakelijke vereiste.

Nergens stel ik dan ook dat een kostuum dragen een vereiste is om uw communicatieve vaardigheden op te krikken...

Ali_

Legacy Member
Bij ons moest het in het middelbaar, dus ja. Niet dat ik het erg vond. Wat is er eigenlijk zo slecht aan een pak? Later op je werk zal je je mss ook deftig moeten kleden, of mss zelfs dagelijks een pak dragen. Is dit zo een ramp, voor meer dan de helft hier wel, étrange...

Ble$$ed^

Legacy Member
gekleede jeans en stylvol hemd of pull met een kostuumvest-achtig iets.

Dakantochnie

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
en voor de vrouwen? :sop:

Niet te lange rok met van die flodderkes eraan (ge weet wel wat ik bedoel), bruine halflange botten daaronder en dan een strak spannend topke met zo'n v-hals.
Dan uw haar vooral niet bij elkaar binden, nagels subtiel lakken, lange oorbellen en niet te veel schmink.

Gold die dresscode maar voor het hele jaar... *droomt weg*

Killertux

Legacy Member
inderdaad Ali :)
Wel een toffe discussie moet ik zeggen.

Ik ga morgen in kostuum omdat ik vind dat het enigzins wel past bij mij, voel me er goed in, zelfvertrouwen op een mondeling is ietsjes beter.
En zoalsn Ali zegt, later zul je het misschien ook nog frequenter uit de kast halen :)

ng

Legacy Member
Als het bedrijf dat niet eist, dan doe ik dat niet. Ik ga waar ik me goed in voel, in zo'n pak voel ik me maar onnozel.

En das te warm :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan