Archief - Kledij mondeling examen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat verkiezen jullie?


  • Totaal aantal stemmers
    305
  • Opiniepeiling gesloten.

Rogue

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Leuk spreekwoord; een ring is mooi , en een aap is een lelijk 'ding' ?

Je moet dat niet letterlijk opvatten hé :). 'ring' en 'dier' rijmen nu eenmaal niet. En ja er zijn ook lelijke ringen en mooie apen :woohoo:.

't Is het idee dat belangrijk is.

Bonk

Legacy Member
exploder zei:
Bij ons moe da nie, 't is toch "uniform" al op school, dus in donkerblauwe jeans en donkerblauw tshirt-pull ga ik naar mijn mondeling, dan zorg ik wel dat het "uniform" in orde is
En moestek in kostuum gaan, doe'k gewoon mijn kostuum aan: donkerblauw met wit-grijze streepjes (onopvallend) en donkerbruine schoenen eronder

En ik typ bewust "uniform" ja, het moe gewoon donkerblauw zijn (behalve tshirt of hemd mag lichtblauw)
en jeans mag ook, ma 't moe wel donkerblauw zijn en nie afgewassen ofzo
Mja, waar wordt de grens getrokken dan? En ze hebben er niet altijd commentaar op als je lichtblauwe/afgewassen jeans draagt

ze zouden het dus beter afschaffen, mja :)


waar zitte gij int school, tis ier heelt zelfde bij ik
(sint andreas oostende)

vorig jaar nog terug nor huis mogen gaan
khad rooie tshirt aan ipv lichtblauw
chance dak nog had geleerd of ze had me gebuisd :o

Conqie

Legacy Member
Bonk zei:
waar zitte gij int school, tis ier heelt zelfde bij ik
(sint andreas oostende)

vorig jaar nog terug nor huis mogen gaan
khad rooie tshirt aan ipv lichtblauw
chance dak nog had geleerd of ze had me gebuisd :o

pff, ben ik blij dat ik op mijn schooltje zit

Hmgrwngd

Legacy Member
Rogue zei:
Je moet dat niet letterlijk opvatten hé :). 'ring' en 'dier' rijmen nu eenmaal niet. En ja er zijn ook lelijke ringen en mooie apen :woohoo:.

't Is het idee dat belangrijk is.
Dan klopt het zeker niet.

Presentatie, show, of de aankleding is enorm belangrijk. ;)

Laat iemand een kostuum en een Franse hoed dragen, en men denkt dat hij een kunstenaar is.
Laat diezelfde persoon rafelige kleren dragen, en men denkt dat hij een landloper is.

Beide keren maakt men een veronderstelling van de persoon zelf DOOR naar hun kleren te kijken.

Trek dit gerust door naar examens ook hoor.


Maw: een counter-spreekwoord: "de kleren maken de man" .
(anders gezegd: spreekwoorden zijn bullshit; je hebt er altijd wel een tegenhanger van die even correct lijkt. :d )

Rogue

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Dan klopt het zeker niet.

Presentatie, show, of de aankleding is enorm belangrijk. ;)

Dat spreekwoord was totaal niet de essentie van mijn post hoor. Ik vond het gewoon toepasselijk.

Presentatie is idd belangrijk, maar als de rest van het plaatje niet klopt val je toch door de mand hoor. Houding, taal en kennis van het betreffende vak in geval van een examen vind ik veel belangrijker.

exploder

Legacy Member
Bonk zei:
waar zitte gij int school, tis ier heelt zelfde bij ik
(sint andreas oostende)

vorig jaar nog terug nor huis mogen gaan
khad rooie tshirt aan ipv lichtblauw
chance dak nog had geleerd of ze had me gebuisd :o

Sint jozefhumaniora brugge

Toxic!

Legacy Member
bij ons (2de lic. rechten) denk ik dat geen enkele prof dat verplicht, maar 99 procent komt in kostuum, dus doe ik dat ook... omdat praktisch iedereen het zo doet, is het gewoon het simpelste en onopvallendste en tijdens zo'n stressy examenperiode wil ik niet nadenken over kleren/ opvallen :)

The_Pacifist

Legacy Member
In mijn laatste jaar van 't middelbaar hebben wij (onze klas) bijna al onze examens in kostuum afgelegd :) en daarna naart zimmerplein gaan pintelieren! :p
of in jeans, witte shirt en dan een vest derop :p
mensen kijken dan wel wa raar naar u, ma #care ze, kvoel mij zo precies superieur in kostuum haha :D

russian

Legacy Member
Ik heb enkel nog maar labo's gegeven en examens gesurveilleerd. Indien ik zou examineren, verwacht ik een verzorgd voorkomen. En liever klassiek dan modern maar dat is slechts een voorkeur. Wel geen sportschoenen en a.u.b. een geurtje op. Tonen dat je net bent is voldoende. Zo is het in het echte leven bij sollicitaties ook...

Liever propere broek met hemd en geurtje op dan een kostuum dat dan toch veel te groot is ofzo. Voor de meisjes mja... :D

QplQyer

Legacy Member
Wat is er mis met sportschoenen, daar heb je toch geen last van als examinator.

SilentSpring

Legacy Member
QplQyer zei:
Wat is er mis met sportschoenen, daar heb je toch geen last van als examinator.

kweenie zu, maar als ge sommige ziet lopen, gans in kostuum maar dan wel sportschoenen die tot op de draad versleten zijn (en die ooit es wit waren) pas't dat niet echt.
Nu, in't 5de haddek enkel ne kostuumvest (had dan maar 3 mondelinge) en dan gewoon ne zwarte jeans + zwart hemd en die vest aangedaan. (en van die bijhorende schoenen, was toevallig erges reclame en had ze voor 15€ fzo).
Waarom ik ne kostuum zo leuk vind is wss ook door't volgende:
ben ne (lange) magere typ, en met m'n kostuum aan zienek er 2x zo breed uit:p.

QplQyer

Legacy Member
Het punt was dat het compleet arbitrair is en een kwestie van smaak, en dat eisen dat je in een kostuum komt, of eisen dat je geen sportschoenen draagt, een kwestie is van je smaak te gaan opdringen aan andere mensen, wat niet kan.

TheCrow7

Legacy Member
QplQyer zei:
Het punt was dat het compleet arbitrair is en een kwestie van smaak, en dat eisen dat je in een kostuum komt, of eisen dat je geen sportschoenen draagt, een kwestie is van je smaak te gaan opdringen aan andere mensen, wat niet kan.

Maar jij mag zelf wel eisen om in jeans en sportschoenen te komen ? Want niemand mag zijn regels aan jouw opdringen, zelfs niet een overste/baas/leerkracht ?

Veel succes in je verdere leven. Je zal het nodig hebben.

En eens je uit je rebelse periode bent geraakt zal je de meesten hier wel gelijk geven.

Conqie

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Maar jij mag zelf wel eisen om in jeans en sportschoenen te komen ? Want niemand mag zijn regels aan jouw opdringen, zelfs niet een overste/baas/leerkracht ?

Veel succes in je verdere leven. Je zal het nodig hebben.

En eens je uit je rebelse periode bent geraakt zal je de meesten hier wel gelijk geven.

alsjeblieft zeg, je ziet toch duidelijk dat dat gewoon zijn mening is, stop eens met de veronderstel dat iedereen die je mening niet deelt in een rebelse periode verkeerd, anders verkeerd mijn bomma zich ook in een rebelse periode....

Als men bedrijf me vraagt om me zo te kleden zo be it, maar ik begrijp wel dat sommige dat liever niet zien.

TheCrow7

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
anders verkeerd mijn bomma zich ook in een rebelse periode....

En waarom zou dat niet kunnen ? Of denk je dat rebels gedrag enkel voor 16-jarigen is ?

QplQyer

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Maar jij mag zelf wel eisen om in jeans en sportschoenen te komen ? Want niemand mag zijn regels aan jouw opdringen, zelfs niet een overste/baas/leerkracht ?
Ik eis niets, ik heb dat recht van nature uit. Een beperking van iemands vrijheid moet gepaard gaan met een grondige reden en bijhorende argumentatie, als die niet wordt geleverd, kan de beperking niet toegekend worden.

Veel succes in je verdere leven. Je zal het nodig hebben.
Wel, dank je zeer.

En eens je uit je rebelse periode bent geraakt zal je de meesten hier wel gelijk geven.
En nog een ad hominem er even bij. Zelfs al zouden mijn uitingen een gevolg zijn van een rebelse periode (wat ze hoegenaamd niet zijn), betekent dit dan dat de argumenten die ik geef plots ongeldig zijn? Neen.
Het verschil met rebels gedrag en mijn uitingen zijn dat ik een argumentatie heb voor mijn uiting en dat ontbreekt bij rebels gedrag, daar gaat het om "tegendraads zijn om tegendraads te zijn".

Overigens, dat superieur opstellen a la "na deze of geen periode geef je de meesten wel gelijk", wordt heel erg oud. Als iemand gelijk wilt krijgen, moet hij maar met een goede argumentatie komen, verwachten dat iemand gelijk krijgt omdat iets algemeen aanvaard is, is idiotisme.
Dat superioriteitsgevoel gaat dan nog eens uit van het feit dat ik niet zou begrijpen waarom het systeem zo werkt (immers, ik zal mensen gelijk geven na zoveel jaren, dat kan niet anders zijn dan wanneer ik het systeem "snap"), wat foutief is, de redenen voor het waarom erachter zijn echter niet afdoende.

EverlastingHate

Legacy Member
Altijd gewone jeans en t-shirt... casual stuff.

Op hoge school ook, nooit iets van gezegd.

Diegene die zo per sé een plastronneke willen zien = levenloze nerds.

moet natuurlijk iet of wat deftig zijn, niets dat je al 2 weken draagt.

Ik heb trouwens nooit een costuum gehad en ik ga er echt geen halen voor enkele examens.

Starrk

Legacy Member
QplQyer zei:
Wat is er mis met sportschoenen, daar heb je toch geen last van als examinator.

Als je je outfit in een oogwenk wil verpesten dan moet je vooral sportschoenen onder uw kostuum dragen.

En hou maar op QplQyer. 5000€ Woorden en hoogdravende taal gebruiken in een normale discussie is een toonbeeld van kinderachtigheid. Loop elders met uw woordenboek ten toon als een prostituee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan