Archief - Kledij mondeling examen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat verkiezen jullie?


  • Totaal aantal stemmers
    305
  • Opiniepeiling gesloten.

animo

Legacy Member
Het gaat erom wat je kan en niet hoe je eruit ziet, zeker niet in het secundair onderwijs! Afschaffen die handel. :)

Rogue

Legacy Member
DekadeZ zei:
En hou maar op QplQyer. 5000€ Woorden en hoogdravende taal gebruiken in een normale discussie is een toonbeeld van kinderachtigheid. Loop elders met uw woordenboek ten toon als een prostituee.

Maar een peperduur kostuum aantrekken voor een doodgewoon examen is verplicht! Anders heb je een slechte ingesteldheid, en zul je later nergens geraken. Dat slaat toch nergens op.

Als men het op voorhand zegt dat je in kostuum moet zijn doe je het natuurlijk best wel.

TheCrow7

Legacy Member
Rogue zei:
Maar een peperduur kostuum aantrekken voor een doodgewoon examen is verplicht! Anders heb je een slechte ingesteldheid, en zul je later nergens geraken. Dat slaat toch nergens op.

Zoals jij het hier omschrijft slaagt het inderdaad nergens op, maar je verdraait dan ook de dingen die hier worden gezegd.


QplQyer zei:
Een beperking van iemands vrijheid moet gepaard gaan met een grondige reden en bijhorende argumentatie, als die niet wordt geleverd, kan de beperking niet toegekend worden.

Ik heb het hier over de realiteit, niet over een extract uit de ethiek.

Trouwens had ik het over rebels gedrag en niet over de puberale rebelse periode van iemand, op zich een immens verschil.

SilentSpring

Legacy Member
Rogue zei:
Maar een peperduur kostuum aantrekken voor een doodgewoon examen is verplicht! Anders heb je een slechte ingesteldheid, en zul je later nergens geraken. Dat slaat toch nergens op.

Als men het op voorhand zegt dat je in kostuum moet zijn doe je het natuurlijk best wel.

niemand zegt dat gij een Armani kostuum enzo moet halen.
Als er nu solden ofzo zijn vind soms al ganse kostuums voor 50€.
Mijne heeft ook +/- 100€ gekost dus hoeft echt niet duur te zijn.
Voor 100€ heb ik anders zelfs geen paar schoenen dusja:p
Bij ons was een kostuum ook niet verplicht, hoewel praktish 95% wel 1 aanhad.
Zelfs de meest alternatiefste gasten van m'n klas hadden er 1 aan.

Starrk

Legacy Member
Rogue zei:
Maar een peperduur kostuum aantrekken voor een doodgewoon examen is verplicht! Anders heb je een slechte ingesteldheid, en zul je later nergens geraken. Dat slaat toch nergens op.

Je verdraait alles compleet in je eigen voordeel.

-Ik zeg nergens dat een kostuum op mondelinge examens an sich een verplichting is. Bij mij was het een verplichting omdat de school het oplegde.
Een groot verschil.

-Peperdure kostuums? Als jij wil pochen door je kostenkaartje eraan te laten wapperen wel.

-Als je een verplichting met de voeten treedt omdat je de non-conformist wil uithangen dan heb je inderdaad een slechte ingesteldheid en zal je inderdaad nergens geraken.

Alstublieft zeg, zo kan je dagen discussiëren.

Xzeco

Legacy Member
of da ge nu een kostuum aandoet ofni

Als ge u examen ni kunt zijde gebuist zo simpel is da ...

En als ge een kostuum draagt gade daarom nimeer punten krijgen ze :scream:


Ikzelf (6EM) doe voor mondelinge examens nooit een kostuum ofzo aan ze... Gewoon jeansbroek en ne pull... fashion dus :applause:

Simonn

Legacy Member
DekadeZ zei:
Je verdraait alles compleet in je eigen voordeel.

-Ik zeg nergens dat een kostuum op mondelinge examens an sich een verplichting is. Bij mij was het een verplichting omdat de school het oplegde.
Een groot verschil.

-Peperdure kostuums? Als jij wil pochen door je kostenkaartje eraan te laten wapperen wel.

-Als je een verplichting met de voeten treedt omdat je de non-conformist wil uithangen dan heb je inderdaad een slechte ingesteldheid en zal je inderdaad nergens geraken.

Alstublieft zeg, zo kan je dagen discussiëren.

2nd ....

metaphore

Legacy Member
Bij ons wordt het bij sommige proffen zeker verwacht, en ik ben er van overtuigd dat er zijn die meer door de vingers zien als ge deftig voor de dag komt met kostuum en alles erop en eraan.

Kmoet van men ouders voor de examens altijd naar de kapper om deftig voor de dag te komen
(kga dan ook 2x per jaar naar de kapper, voor kerstmis en voor eind juli :) )

Kvind een kostuum aandoen op een examen zoiets als AN praten op een examen. (in mindere mate natuurlijk wel) Maw laten zien dat je deftig voor de dag komt en je kan aanpassen aan de situatie waarin je je bevindt.
Zeker naarmate het einde van u studies nadert wordt dat nog belangrijker...

Rogue

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Zoals jij het hier omschrijft slaagt het inderdaad nergens op, maar je verdraait dan ook de dingen die hier worden gezegd.

Ik heb niets verdraait. Er staan genoeg voorbeelden in deze thread van mensen die zeggen dat geen kostuum dragen wijst op een slechte ingesteldheid. Ik geef toe dat de manier waarop ik mij uitdrukte nogal karikaturaal was, de reden daarvoor lees je hieronder...

DekadeZ zei:
Je verdraait alles compleet in je eigen voordeel.

-Ik zeg nergens dat een kostuum op mondelinge examens an sich een verplichting is. Bij mij was het een verplichting omdat de school het oplegde.
Een groot verschil.

-Peperdure kostuums? Als jij wil pochen door je kostenkaartje eraan te laten wapperen wel.

-Als je een verplichting met de voeten treedt omdat je de non-conformist wil uithangen dan heb je inderdaad een slechte ingesteldheid en zal je inderdaad nergens geraken.

Alstublieft zeg, zo kan je dagen discussiëren.

Rogue zei:
Als men het op voorhand zegt dat je in kostuum moet zijn doe je het natuurlijk best wel.

Ik denk dat je dit bent vergeten lezen?

Waarom heb ik het over peperdure kostuums? Omdat je veel geld kan (dat moet idd niet) uitgeven aan een kostuum. En een examen is eigenlijk maar een doodgewone aangelegenheid. Speciaal een kostuum kopen voor een examen vind ik jammer, maar als het moet dan moet het.
Jij verwijt iemand dat duur woordgebruik niet past in een gewone discussie. Ik trek de lijn verder en zeg dat kostuums niet passen op een gewoon examen. Maar dat is natuurlijk 'not done'. Misschien was er dus ook wat mis met dat deel van jouw post?

Kill0rBee

Legacy Member
Pfffff, waarom altijd zo speciaal willen doen?
'k Had maandag mondeling nederlands. Ben er gewoon in m'n training naartoe gegaan. Alsof hij het erg vond, 't is u kennis die telt, niet u kledij...

QplQyer

Legacy Member
DekadeZ zei:
Als je je outfit in een oogwenk wil verpesten dan moet je vooral sportschoenen onder uw kostuum dragen.
Een feit, maar dat maakt het geen probleem voor de examinator. Integendeel, kan hij eens glimlachen.

En hou maar op QplQyer. 5000€ Woorden en hoogdravende taal gebruiken in een normale discussie is een toonbeeld van kinderachtigheid. Loop elders met uw woordenboek ten toon als een prostituee.
Ik heb nog nooit een kind hoogdravende taal weten te gebruiken, noch dure woorden, dus in dat opzicht is stellen dat het gebruik ervan kinderachtig zou zijn al totaal onjuist. Bovendien schrijf ik zoals ik altijd en overal schrijf, het is erg gesteld met het openstaan voor intellectuele verruimingen als mensen iemand afrekenen op het gebruik van minder standaard-woorden (hoewel ik mij afvraag dewelke dat mogen wezen), om niet te spreken van liefde voor de taal. Of het is een goedkope manier om in een discussie mensen achter zich te krijgen natuurlijk. Kies zelf maar.

Probeer het anders eens op een beargumenteerde manier, in plaats van door ad hominems te gaan bovenhalen.

TheCrow7 zei:
Ik heb het hier over de realiteit, niet over een extract uit de ethiek.
De ethiek dient net om handelingen in de realiteit al dan niet goed te keuren of af te keuren. Handelingen in de realiteit moeten dan ook ethisch verantwoord zijn. Het is ethisch niet toegelaten om mensen te doden, maar in de realiteit gebeurt het, betekent dit dat we het dan ook maar moeten toelaten (want niet mogen doden is maar een extract uit de ethiek)?

Trouwens had ik het over rebels gedrag en niet over de puberale rebelse periode van iemand, op zich een immens verschil.
Niet echt, rebels gedrag duidt altijd aan dat iemand poogt om anders te zijn, met als doel enkel anders zijn, zowel bij pubers als bij anderen. Daar is hier geen sprake van.

Quilombo

Legacy Member
...

precies of ge kunt niet deftig voor de dag komen zonder een kostuum, jezus, zijn jullie idioot ofzo

Conqie

Legacy Member
Kill0rBee zei:
Pfffff, waarom altijd zo speciaal willen doen?
'k Had maandag mondeling nederlands. Ben er gewoon in m'n training naartoe gegaan. Alsof hij het erg vond, 't is u kennis die telt, niet u kledij...

das een feit :), oh ja, sommige mensen zullen altijd de grote jan willen uithangen zeker ;)
en als je dan een grote jan bent tot daar aan toe, maar een studentje uit het middelbaar... :cool:

metaphore

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
das een feit :), oh ja, sommige mensen zullen altijd de grote jan willen uithangen zeker ;)
en als je dan een grote jan bent tot daar aan toe, maar een studentje uit het middelbaar... :cool:

Int middelbaar mochten wij nog geeneens in een training naart school komen, dan werd ge naar huis gestuurd...
Laatste jaar droeg ik dan bij enkele examens ook een kostum (bij de leerkrachten die dat verwachtten)

Kzou zo is bij ne prof moeten aankomen in een trainingspak, die zouden mij
daar vierkant uitlachen denkek :)
Als ge op universiteit met een kostuum aankomt dan hangt ge totaal nie de grote jan uit, de meeste proffen komen elke dag lesgeven in kostuum. Bij die proffen doe ik dan zelf ook een kostuum aan. En die mannen zien u dan veeeeel liever komen dan met een trainingspakske aan :)

Simonn

Legacy Member
Kill0rBee zei:
Pfffff, waarom altijd zo speciaal willen doen?
'k Had maandag mondeling nederlands. Ben er gewoon in m'n training naartoe gegaan. Alsof hij het erg vond, 't is u kennis die telt, niet u kledij...

Training is om te sporten en imo zeker niet om naar een mondeling examen te gaan. Imo moet je je kleden naar de gelegenheid...en om een examen af te leggen kleed je je deftig, geen training dus :s

Gavin

Legacy Member
allez, tis weer van dat..

een kostuum is niet de enige manier om er netjes uit te zien en dan komen ze af met een training


een gewone jeans (geen gaten, geen bleach ziever), longsleeveke met hoge kraag of hemdje en een geklede jas is voor mij dan weer deftig genoeg voor een mondeling int middelbaar

maar toch geen training eh mannen

TheCrow7

Legacy Member
QplQyer zei:
Het is ethisch niet toegelaten om mensen te doden, maar in de realiteit gebeurt het, betekent dit dat we het dan ook maar moeten toelaten (want niet mogen doden is maar een extract uit de ethiek)?

Ik veronderstel dat we - ons, mensen - wel intelligent genoeg zijn om te kunnen nuanceren.


QplQyer zei:
Niet echt, rebels gedrag duidt altijd aan dat iemand poogt om anders te zijn, met als doel enkel anders zijn, zowel bij pubers als bij anderen. Daar is hier geen sprake van.

Dus een rebellie is betekenisloos aangezien het enkel het resultaat beoogt anders te kunnen zijn ? De vrijheid om het anders te mogen doen is dat niet juist het recht waarvoor men rebelleert ?


Quilombo zei:
...
precies of ge kunt niet deftig voor de dag komen zonder een kostuum, jezus, zijn jullie idioot ofzo

Jij vat, sinds het begin, blijkbaar nog steeds de point van de discussie niet.


Goldrusher zei:
Steve Jobs, de grote baas van Apple - toch een enorm stijlvol bedrijf - op een belangrijke presentatie die het bedrijf kan maken of kraken.
Kostuum ? Don't think so.

Steve Jobs, kleedt zich nu net juist wél op een bepaalde manier die strookt met de filosofie achter Apple. Even je geschiendenis opfrissen.

Hellrabbit

Legacy Member
ik ga nog eens in herhaling vallen : het gaat er nie om wa iemand van ons nu deftig genoeg vindt of wat, in absolute termen (voor zover dat mogelijk is), de waarheid is rond "deftig genoeg zijn".

Het gaat erom wat die prof/leerkracht daarvan vindt. En dan kunde hier nog 1000'en argumenten geven tegen een kostuum, als da iemand is die een kostuum verwacht, dan kunde da maar beter aandoen.

Op veilig spelen heet dat
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan