Archief - Kledij mondeling examen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat verkiezen jullie?


  • Totaal aantal stemmers
    305
  • Opiniepeiling gesloten.

Killertux

Legacy Member
Beste (oe formeel :p ),

morgen mondeling examen -> kostuum.
Kdraag dus al 2j zoiets flashy oftewel klassiek.

Is het toegelaten, modegewijs, om volledig in het zwart te gaan?
En jullie, zouden jullie da zien zitten om uw mondeling af te leggen int zwart,
of ebde liever iets klassiek/flashy? (kgader vaneerste keer ne poll bijmaken)

Kvind volledig zwart ook nie mis, mo zou graag op safe spelen..
Hou het wel serieus mannen, kweetkik ook dajje nie kunt beslissen in mijn plaats, mo advies is altij handig.

Greetz

Conqie

Legacy Member
Een kostuum voor een mondeling examen is "debiel", en vooral dan nog voor het middelbaar, leer liever uw examen ;)

das mijn onversneden mening, dat je het aandoet voor uw GIP, tot daar, maar voor een gewoon kerstexamen, aub....
vind gewoon dat je de "grote jan" niet moet gaan uithangen voor een banaal ding ;)

tenzij dat het verplicht is..mja..
(maar steek je tijd aub niet in om er TRENDY uit te zien)

TheCrow7

Legacy Member
Kostuum is inderdaad overdreven. Gewoon casual, maar a.u.b. géén jeans.

Kostuums zijn geschikt voor eindwerken, omdat je dan voor een jury (waar externe mensen tussen zetelen) je project moet gaan verdedigen.

Stancke

Legacy Member
Ik draag alleen een kostuum voor mondelinge examens van Juni (dus Juni geweest en volgende Juni :unsure:) meestal met een paarse hemd en een paarse das:p

In de kerstvakantie nog eens gaan kijken voor een nieuw kostuum voor de selectieproeven van flik:sop:

Killertux

Legacy Member
Leren doe ik zowiezo hoor :)
Maar zoals de leerkrachten zelf zeggen, het kan een voorbereiding zijn naar later toe en sommigen voelen zich meer op hun gemak in kostuum op een mondeling examen...

Back ontopic :p

Conqie

Legacy Member
Killertux zei:
Leren doe ik zowiezo hoor :)
Maar zoals de leerkrachten zelf zeggen, het kan een voorbereiding zijn naar later toe en sommigen voelen zich meer op hun gemak in kostuum op een mondeling examen...

Back ontopic :p

dit is allemaal ontopic, je zegt het zelf in je laatste poll-antwoord

en over smaak valt niet te discussieren, wie weet past zwart beter bij jou; mischien kleurtjes, kunnen wij niet zeggen.

Stijn89

Legacy Member
ik heb gwn een donkere jeans aan(ni zo een gescheurde lijk sommige rondlopen) en daarop een witte t-shirt, met een donker grijs/zwart hemt. staat proper, maar toch ni te :)

TheCrow7

Legacy Member
Jeans is het te vermijden kledingstuk, omdat dat direct met 'vrije tijd' wordt geassociëerd.

Starrk

Legacy Member
Zwart kostuum met heel lichte wit-grijze streepjes in.
Zwart Hemd
Zwarte das met wit-grijze strepen in

En afsluiten met de juiste schoenen natuurlijk.

Ik vind een volledig zwart (niet pik zwart) kostuum heel stijlvol en trendy, indien juist gecombineerd is het een mooie afwisseling op de klassieke kostuums.

(droeg ik op mijn mondelinge examens)

Trendy, kostuum in opvallende kleuren

Ik associeer het eerste deel van uw zin toch maar niet met het tweede.

Als je dan in kostuum afkomt, trek het niet in het belachelijke. Geen roze hemdjes, geen rode dassen, geen witte nike airs...

@Critici(groot woord, nu niet letterlijk nemen): Sommige scholen verplichten kostuums. En trouwens: Een mondeling examen is als een sollicitatiegesprek, nl. presentatie is alles.

deyoeri

Legacy Member
Bij ons zijn er leraars die wel eens een puntje durven aftrekken als ge verschijnt zonder das op een mondeling examen en idd, het is overdreven. :p Maar zijn meestal oudere leraars die er nogal belang aan hechten, aan dat kostuum

Poepoei

Legacy Member
In ons school zijn er jaren geleden nog 'rellekes' geweest omdat een lerares het wou laten verplichten van in kostuum te komen :p (Wel al jaren voordat ik er was)

Maja, wij mogen beetje vanalles aandoen, maar het moet deftig zijn :) Jeans mag, maar natuurlijk geen uitgerafelde he :p Ook geen flashy kleurkes :)
Ik heb een zwarte broek met een blauw hemd en daarover een zwarte trui :) 't Is nie mis, maar toch een raar zicht als ge altijd in jeans en t-shirt rondloopt :p
Kostuum zie ik m'n eigen ook nie aandoen, maybe met juni op 't 6de (zit nu op 5de).

SilentSpring

Legacy Member
Stancke zei:
Ik draag alleen een kostuum voor mondelinge examens van Juni (dus Juni geweest en volgende Juni :unsure:) meestal met een paarse hemd en een paarse das:p

In de kerstvakantie nog eens gaan kijken voor een nieuw kostuum voor de selectieproeven van flik:sop:

hier ook. Enkel kostuum gedragen voor m'n 3 mondelinge met pasen in't 5de jaar en voor m'n mondelinge in juni, op't einde van't 6de. Dan is da wel sjiek vinnek^^. Ik heb dan afgewisseld, maar meestal haddek nen blauw hemd met blauwe das aan, soms ook es zwart hemd en oranje das. Lekker flashy dus;).
Btw, mondeling int 5de? Was nieuw sinds vorig jaar dan want ik heb da nie gehad.

Ik vind da wel nice azo es in kostuum rondlopen^^.
Da's echt iets voor mij, zo'n bureaujobke met (eventueel) bijhorend kostuumke enzo^^.

Hmgrwngd

Legacy Member
Kostuum voor univ:
nie voor de prof hoor; maar om de meiden te imponeren. :p

Feignasse

Legacy Member
Zwarte schoenen, zwarte broek (geen jeans), lichtblauw hemd en donkerblauwe blazer/vest. Eventueel met das.
Zo ga ik al sinds 't zesde middelbaar naar mondelinge examens.

Volledig effen zwart vind ik persoonlijk meer iets voor een smoking. Zwart laat je ook smaller uitschijnen dus misschien moet je bij je keuze ook rekening houden met je postuur.

Killertux

Legacy Member
zit in mijn 6de he...

@ DekadeZ: das ga ik laten vallen, vind me daar gewoon nog iets te jong voor.
Zoals jij zegt, Zwart hem met licht streepke, zwarte vest, zwarte broek, passende schoenen...

Conqie

Legacy Member
Den Freddie zei:
hier ook. Enkel kostuum gedragen voor m'n 3 mondelinge met pasen in't 5de jaar en voor m'n mondelinge in juni, op't einde van't 6de. Dan is da wel sjiek vinnek^^. Ik heb dan afgewisseld, maar meestal haddek nen blauw hemd met blauwe das aan, soms ook es zwart hemd en oranje das. Lekker flashy dus;).
Btw, mondeling int 5de? Was nieuw sinds vorig jaar dan want ik heb da nie gehad.

Ik vind da wel nice azo es in kostuum rondlopen^^.
Da's echt iets voor mij, zo'n bureaujobke met (eventueel) bijhorend kostuumke enzo^^.

daar is gewoon niks speciaals meer aan, ik ga er "waarschijnlijk" ook een aandoen voor men gip, maar daar blijf het bij hoor, hoe mooi ik dat ook vind, het is onpersoonlijk tot en met, en voor je het weet vind iedereen je een dikke jan :unsure:

Boris Barowski

Legacy Member
ik ben altijd in kostuum geweest, het is mss niet verplicht, maar sommige leerkrachten letten daar toch op :p
en wat hmgrwngd zegt telt ook wel :p

exploder

Legacy Member
Bij ons moe da nie, 't is toch "uniform" al op school, dus in donkerblauwe jeans en donkerblauw tshirt-pull ga ik naar mijn mondeling, dan zorg ik wel dat het "uniform" in orde is
En moestek in kostuum gaan, doe'k gewoon mijn kostuum aan: donkerblauw met wit-grijze streepjes (onopvallend) en donkerbruine schoenen eronder

En ik typ bewust "uniform" ja, het moe gewoon donkerblauw zijn (behalve tshirt of hemd mag lichtblauw)
en jeans mag ook, ma 't moe wel donkerblauw zijn en nie afgewassen ofzo
Mja, waar wordt de grens getrokken dan? En ze hebben er niet altijd commentaar op als je lichtblauwe/afgewassen jeans draagt

ze zouden het dus beter afschaffen, mja :)

Starrk

Legacy Member
Om even de bal te kaatsen:

Wie draagt een kostuum op schriftelijke examens @ unief? :p

Hmgrwngd zei:
nie voor de prof hoor; maar om de meiden te imponeren. :p

Aha, een kenner :D

Hellrabbit

Legacy Member
schriftelijke examens ga ik meestal in bandshirt :unsure:

mondelinge examens enkel in het 6e een kostuum aangedaan (was zowat traditie en ik vond dat nu niet erg ofzo om te doen)
nu aan de unief soms toch ook wel kostuum voor mondelinge examens, vooral omdat die prof u totaal nie kent en ge toch wel nen indruk moet maken (hetgeen natuurlijk niet zo is bij leerkrachten waar ge al een gans jaar mee samenwerkt :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan