Archief - Kledij mondeling examen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat verkiezen jullie?


  • Totaal aantal stemmers
    305
  • Opiniepeiling gesloten.

Raukaris

Legacy Member
metaphore zei:
Kzou zo is bij ne prof moeten aankomen in een trainingspak, die zouden mij
daar vierkant uitlachen denkek :)
Ni alleen de prof denk ik zo :p n/o maar zo constant met een trainingspak rondlopen is -marginaal-

Bij ons was dat ook op school verboden en maar goed ook :evil:

metaphore

Legacy Member
Hellrabbit zei:
ik ga nog eens in herhaling vallen : het gaat er nie om wa iemand van ons nu deftig genoeg vindt of wat, in absolute termen (voor zover dat mogelijk is), de waarheid is rond "deftig genoeg zijn".

Het gaat erom wat die prof/leerkracht daarvan vindt. En dan kunde hier nog 1000'en argumenten geven tegen een kostuum, als da iemand is die een kostuum verwacht, dan kunde da maar beter aandoen.

Op veilig spelen heet dat

amen.

QplQyer

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Ik veronderstel dat we - ons, mensen - wel intelligent genoeg zijn om te kunnen nuanceren.
Totaal naast de kwestie geantwoord. Het ging om het feit dat ethiek wel degelijk zijn toepassing kent in de praktijk en daar ook over handelt, iets wegmoffelen onder het mom van "ethische stellingen" om een gebeurtenis/handeling in de praktijk goedpraten kan dus niet.

Dus een rebellie is betekenisloos aangezien het enkel het resultaat beoogt anders te kunnen zijn ? De vrijheid om het anders te mogen doen is dat niet juist het recht waarvoor men rebelleert ?
Je bent op ambiguïteiten aan het zinspelen. Wanneer jij iemand aanduidt als zijnde in een rebelse fase, bedoel je zeer zeker het "rebelleren om te rebelleren".

Rebellen, rebelleren en rebellie worden echter nog in vele andere contexten gebruikt, dus in het algemeen stellen dat een rebellie betekenisloos is ga ik zeker niet doen.

Wie rebelleert met als doel keet te schoppen (overduidelijk wat je bedoelde met de oorspronkelijke quote), doet aan zinloze en betekenisloze rebellie. Wie rebelleert met als doel iets te veranderen, doet dat vanuit een overtuiging en bijhorende inwendige argumentatie voor die overtuiging.

Dat zijn twee verschillende soorten rebellie, en wanneer men iets een "rebelse fase" noemt die zal overgaan, doelt men zeer zeker niet op het tweede, maar op het eerste, daar dat enerzijds een poging is om argumenten te verwerpen op basis van waarom iemand zaken zegt (wat overigens een argumentatiefout is). En anderzijds, werd gesteld dat het een voorbijgaande fase was, iets wat inwendig beargumenteerd is als zijnde waardig om voor te rebelleren, zal niet zomaar overgaan als ware het een fase, waar dat bij een rebellie om te rebelleren wel zo zal zijn. Die twee argumenten samen tonen duidelijk aan dat je rebellie in de eerste betekenis gebruikte, als ad hominem, een zij-discussie over rebellie waarbij je de ambiguïteit uitbuit zal dat niet redden.

Hellrabbit zei:
ik ga nog eens in herhaling vallen : het gaat er nie om wa iemand van ons nu deftig genoeg vindt of wat, in absolute termen (voor zover dat mogelijk is), de waarheid is rond "deftig genoeg zijn".

Het gaat erom wat die prof/leerkracht daarvan vindt. En dan kunde hier nog 1000'en argumenten geven tegen een kostuum, als da iemand is die een kostuum verwacht, dan kunde da maar beter aandoen.

Op veilig spelen heet dat
Het gaat er eigenlijk om of iemand kan eisen dat een ander zich op een bepaalde manier moet kleden en of punten aftrekken/bijgeven omwille van een afwijkende klederdracht gerechtvaardigd zou zijn. En ook wel over hoe de mensheid bukt en slikt in plaats van rechten te verdedigen, als men het doortrekt naar een bredere context.

Kill0rBee

Legacy Member
cclherreman zei:
Training is om te sporten en imo zeker niet om naar een mondeling examen te gaan. Imo moet je je kleden naar de gelegenheid...en om een examen af te leggen kleed je je deftig, geen training dus :s

Ik draag da gewoon graag, dat is iets da los en gemakkelijk zit imo. Bij mij op school maken ze daar zo geen drama over. Iedereen kiest nog altijd met welke kledij hij naar school gaat, maarjah...ik ga nu wel naar de Kunst academie in Aalst...daar zijn der zo ni echt vaste regels...als ge ziet wat er daar rondloopt :p
't Is echt een vrijheid dat ge daarhebt in vergelijking met andere ASO/TSO scholen, waar alles "normaal" zou moeten zijn...

TheCrow7

Legacy Member
QplQyer zei:
Totaal naast de kwestie geantwoord.

Niet echt, aangezien jij er een ethisch vraagstuk van maakt. Er is wel duidelijk een verschil tussen ethiek vanuit theoretisch standpunt bekeken en de realistische morele benadering.


QplQyer zei:
in het algemeen stellen dat een rebellie betekenisloos is ga ik zeker niet doen.

QplQyer's vorige post zei:
rebels gedrag duidt altijd aan dat iemand poogt om anders te zijn, met als doel enkel anders zijn, zowel bij pubers als bij anderen.

Niet enkel je taalgebruik zit op het niveau van een politieker maar ook het bijsleuren van annexen om de discussie op te blazen en zodanig deze hermetisch te maken t.o.v. anderen.

Je maakt van een banaal iets als een kostuum dragen een diep filosofisch gedachtegoed om jezelf hierachter te kunnen verschuilen. Een bastion waar elke poging tot tegenargumentatie wordt versleten als ad hominem.

QplQyer

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Niet echt, aangezien jij er een ethisch vraagstuk van maakt. Er is wel duidelijk een verschil tussen ethiek vanuit theoretisch standpunt bekeken en de realistische morele benadering.
Ik maak er geen ethisch vraagstuk van, het is een ethisch vraagstuk.
En dat er op bepaalde gebieden een realistische benadering wordt gemaakt betekent niet dat het op eenvoudige gebieden zoals deze niet zonder benadering kan.

Niet enkel je taalgebruik zit op het niveau van een politieker maar ook het bijsleuren van annexen om de discussie op te blazen en zodanig deze hermetisch te maken t.o.v. anderen.
Ik hoop maar dat deze quote niet op de quotes erboven sloeg, want dan verschilt mijn idee van politiek taalgebruik en het jouwe nogal.
En annexen die enkel dienen als "opblazing" (hoe definieer je dat uiteindelijk) en geen extra argumenten zijn, waar zijn die te vinden?

Je maakt van een banaal iets als een kostuum dragen een diep filosofisch gedachtegoed om jezelf hierachter te kunnen verschuilen. Een bastion waar elke poging tot tegenargumentatie wordt versleten als ad hominem.
Als ik iets aanduid als ad hominem, is het een ad hominem, tegenvoorbeelden mogen altijd gegeven worden, maar ik betwijfel dat deze zullen gevonden worden. Hoe een persoon zich achter een filosofisch gedachtegoed zou kunnen verschuilen is me nog meer een raadsel, het lijkt me dat deze net vatbaarder is voor kritiek.

Quilombo

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Jij vat, sinds het begin, blijkbaar nog steeds de point van de discussie niet.


waarop slaat dat nu weer? sommigen zeggen dat je in kostuum moet komen, ik zeg dat dat niet hoeft maar dat je er wel wat deftig moet uitzien. en dan gaan sommigen "geen kostuum dragen" zien als "in een training afkomen"

ja hallo :/

TheCrow7

Legacy Member
Quilombo zei:
waarop slaat dat nu weer? sommigen zeggen dat je in kostuum moet komen, ik zeg dat dat niet hoeft maar dat je er wel wat deftig moet uitzien. en dan gaan sommigen "geen kostuum dragen" zien als "in een training afkomen"

ja hallo :/

Quilombo zei:
...

precies of ge kunt niet deftig voor de dag komen zonder een kostuum, jezus, zijn jullie idioot ofzo

Het ging over deze uitspraak. Je zegt hier iets waarover al een consensus was vanaf de eerste posts in de thread. De rest van de thread ging over de beweegredenen waarom men een kostuum zou dragen.

viewer

Legacy Member
zo herrinner ik mij men mondeling geschiedenis van vorig jaar. Die kerel voor mij komt daar in kostuum buiten en zegt dat ie er geen snars van kon.

Ik kom daar binnen in korte broek en T-shirt(inclusief zweetvlekken)(het was duizend graden buiten + ik moet 12 kilometer fietsen voor ik op school ben) en krijg geweldig tegen men voeten van die leerkracht :p (het was nen ouwerwetse zak).

Na men examen zee ie dak bij de beste van de klas was.

conclusie: zelf fossielen waarderen kennis en inzicht :p

Squadra

Legacy Member
Ik trek me niets aan van kledij. Dinsdag mondeling geschiedenis gehad, redelijk belangrijk, gwn in soort afgewassen jeansbroek met daarboven een zwart geel gestreepte trui. ik vind dat leraars je moeten beoordelen op je kledij, enkel op je kennis en/of inzicht.

EternalSilence

Legacy Member
alleen voor mijn mondeling examen frans, en voor mijn GIP heb ik een kostuum aangedaan...
wrom? omdat het moest.

ik loop wel graag in kostuum rond, alleen als ik nie den enige ben in kostuum.
dus op galabals loop ik graag rond
maar als ik zo in kostuum ergens naar toe moe
zo op een verjaardagsfeestje, ik in mijn kostuum, omdat ik nog naar een galabal moest met den studetenclub, ... tss al die vriendinnen van een vriendin van u, voelde u toch nie gemakkelijk in zo'n kostuum :p

Quilombo

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Het ging over deze uitspraak. Je zegt hier iets waarover al een consensus was vanaf de eerste posts in de thread. De rest van de thread ging over de beweegredenen waarom men een kostuum zou dragen.

consensus?? vandaar wrs dat sommigen hier moord en brand schreeuwen als je geen kostuum aandoet ;)

Timmie

Legacy Member
Vorig jaar (op unief) geen kostuum aangedaan. Nooit een opmerking over gehad, maar ik heb de indruk dat haast niemand meer in kostuum gaat.
(ik ben zelfs 2 examens in korte broek gaan afleggen :p)

sneax

Legacy Member
bij ons int middelbaar moest dat soms ook maja das zo voor de fun eh alle kindjes is in kostuum :)

op unief moest het niet (gelukkig) ik doe nu graduaat bouw en ik zou het héél idioot vinden moesten ze mij vragen om in kostuum te komen, ik zou geen aandoen, ik heb echt geen goesting om mij bezig te houden me een kostuum deftig aan te doen voor een fuckin examen

TippedTerox

Legacy Member
Bij sommige docenten (hoger, unief) krijg je een norse blik als je binnenkomt zonder kostuum, en terecht vind ik. Voor mijn examen verkoopsgesprek wordt er zelfs duidelijk naar verwezen, dus een kostuum tijdens mondelinge examens is een must ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan