Archief - Jongeren en wapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Draag je een "wapen" tijdens je uitgaansleven


  • Totaal aantal stemmers
    501
  • Opiniepeiling gesloten.

Cartek

Legacy Member
Math'ke zei:
Maarja, wie gaat er hier dan ook nog in oudenaarde uit, djeezes, der is ne reden waarom ik elders ga hoor .. Met die albanezen die hier de laatste tijd den boel op stelten zetten en al die zwartjes vanuit ronse die naar de Qubus komen. Nono, ik blijf toch liever weg uit oudenaarde. Mijn ma en ik zijn trouwens aan't kijken voor te verhuizen ;)

kben verlede week es naar qubus geweest, die 100-dagen fuif, da valt ook wel vroeg precies bij jullie.
die affiche was zo misleidend der stond spacid en andere namen op. wij zo ja da zal wel een leuk techno-feestje zijn.
we komen daar toe, we hadden direct al door dat een of andere breezah fuif was door 5 sec naart volk te kijken. :)

Gentille

Legacy Member
Jack Malibu zei:
pakt ier in oudenaarde es de kortste weg van de fuifzaal naar het stad. Ik zou ze toch nie durven nemen ze :x


Die weg langs de achterkant van het station? Ik vind oudenaarde eigenlijk totaal niet onveilig. Vroeger in tijde van de fuifzaal in Leupegem ging ik steeds met de fiets langs het sevenbunderke (weet niet of je dat kent). Heb daar nooit iets meegemaakt of tis van mijne fiets vallen van zattigheid :p.
Wat betreft de Albanezen in de Qubus en andere culturen, de meeste van hem ken ik wel en ja ze zijn een groot lawaai :p maar voor de rest doen ze niet veel verkeerd.

^MystiQ

Legacy Member
Cartek zei:
kben verlede week es naar qubus geweest, die 100-dagen fuif, da valt ook wel vroeg precies bij jullie.
die affiche was zo misleidend der stond spacid en andere namen op. wij zo ja da zal wel een leuk techno-feestje zijn.
we komen daar toe, we hadden direct al door dat een of andere breezah fuif was door 5 sec naart volk te kijken. :)

Jah, kweetet, tis hier erg gesteld :)

gentille zei:
Wat betreft de Albanazen in de Qubus en andere culturen, de meeste van hem ken ik wel en ja ze zijn een groot lawaai :p maar voor de rest doen ze niet veel verkeerd.

Zegt de man die half turkijke kent :')

SilentSpring

Legacy Member
nope, niks van wapen bij, niet nodig ook.
M'n maten zijn ook wapenvrij voor zover da'k weet.
Als't er ooit zou op uitdraaien dat er gevochten gaat worden zijt ge nog altijd best van de benen te nemen. Dan hebde gene miserie.

Owja, en als ge uitgaat wil je toch plezier maken, hoe kunde da nu doen als ge met ne mes ofzo in uw zak zit...
En 't is gewoon zo, als je ooit toch in een slechte situatie geraakt zult ge wss beter wegkomen zonder mes dan met. Want voor je het weet staat daar nen andere met een nog groter mes of ander wapen en dan begint het spelleke.

M'n pa heeft wel 2 wapens liggen, waar weet alleen hij. (dunno of hij ze nog heeft)
1 zo'n soort kapmes, gelijk ze gebruiken in van die junglefilms om takken weg te kappen enzo.
Da lag ook gedurende een week onder z'n matras tijdes een inbrakengolf in de buurt.
1 politiematrak. Die laatste heeft hij een weekje bijgehad toen hij 's avonds en 's nachts ging vissen. Dit omdat er ne gast hem komen bedreigen was dat hij ne mes in z'n rug ging krijgen (m'n pa he). Die gast staat wel bekend als junkie en krapuul, z'n broer heeft ook al ingebroken enzo, dusja, da zegt genoeg:p.

edit: 'k heb ier eigelijk ook wel ne vlindermes liggen, maar het lemmet is amper langer dan de breedte van m'n hand, dus dat dient voor op reis. (om m'n pistoletje klaar te maken enal^^).

[TFT]Poky

Legacy Member
ik draag ook geen wapens, het is gewoon niet nodig hier in de buurt. En Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten gebruiken, tenzij boksbeugel.

Zou trouwens niet eens weten waar ge deftige boksbeugel zou moeten halen.

Kandul

Legacy Member
[TFT]Poky;8283980 zei:
ik draag ook geen wapens, het is gewoon niet nodig hier in de buurt. En Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten gebruiken, tenzij boksbeugel.

Zou trouwens niet eens weten waar ge deftige boksbeugel zou moeten halen.

Waarschijnlijk omdat een boksbeugel illegaal is :p

Ik heb ook nog nooit een wapen gedragen.

Boukreev

Legacy Member
yup, 2 van die zware ringe in mijne zak soms. da gwn rond wijs en middelvinger en u vuistslage kome 3x zo hard aan. ok makelijk en niet echt gevaarlijk

Hmgrwngd

Legacy Member
Het hangt ervanaf hoe paranoia ik ben die dag dat ik buiten moet zijn, en waar ik moet zijn. :p

Chickenlal

Legacy Member
nooit een wapen mee hier.

Ik denk als je met een mes rondloopt dat je onmogelijk kan zeggen dat je hem nooit gaat gebruiken. Als je bedreigt word en slaag krijgt van een paar man denk ik dat je uit woede gewoon je mes uithaalt en die mannen neersteekt voor je het beseft.

Ik snap ook de mensen nie die zo iedere keer vechten als ze weggaan enzo. Hoe kom je toch in die problemen? Ik ben nu 20 en heb in men leven nog nooit gevochten. Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om een patat tegen mijn kop te krijgen :p

Hmgrwngd

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om een patat tegen mijn kop te krijgen :p

1) Als je zat bent -> "was dat net een mug die stak?"

2) Als je nuchter bent -> " FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK AAAAAH ! "

[TFT]Poky

Legacy Member
ik denk er juist aan ik draag altijd een wapen :)

Nl. de Broeksriem

En ik heb er geen problemen mee die te gebruiken als het echt nodig is.
Maar ik doe kickboks dus ik denk niet dat ik snel ga moeten grijpen naar een "wapen".
En anders ga ik wel lopen, eens men met wapens begint is de "sport" van het vechten er af.

JackM

Legacy Member
gentille zei:
Die weg langs de achterkant van het station? Ik vind oudenaarde eigenlijk totaal niet onveilig. Vroeger in tijde van de fuifzaal in Leupegem ging ik steeds met de fiets langs het sevenbunderke (weet niet of je dat kent). Heb daar nooit iets meegemaakt of tis van mijne fiets vallen van zattigheid :p.
Wat betreft de Albanezen in de Qubus en andere culturen, de meeste van hem ken ik wel en ja ze zijn een groot lawaai :p maar voor de rest doen ze niet veel verkeerd.

ja peet onveilig, als ge langs tzevenbundekre rijd moede enkel maar schrik hebben daje nie in de beek rijdt of daje verschiet van een koe in de wei >_>
der is nog een verschil tussen het centrum van een stad en ne wegeld door het platteland en de heuvels é.

en die albanezen hier zijn vuile dutsen, moesten ze die met 'zinloos' geweld neersteken zou ik er toch wel enen op drinken ze :p

-RaZoR-

Legacy Member
heb een jaar of 3 geleden met een vlindermes rondgelopen omdat ik bedreigd werd door een allochtoon gastje die het niet kon verkroppen dat ik met zen vriendin sprak... kstond aan een hoekske te wachten op een paar vrienden, en kzie opeens die gast afkomen met paar maten, ze hebben mij ferm in men maag geslaan en geschopt.

ze zijn het afgetrapt toen ik de 'leider' van die gasten toen hij schopte zen bee vastnam en zen ander van onder zen lijf wegschopte

sindsdien heb ik dan een jaar een vlindermes gedragen...

nu niet meer, en kheb niet meer de intentie om het te doen, ik kan rap genoeg lopen dusja :p (100 meter in 12 sec en een scheet :D) en als het noodzakelijk is doe ik wel mijn ringen aan en mik ik op de nieren of op het putje in de borstkas...

Conqie

Legacy Member
man man, hele hoop mensen doen hier percies alsof ze in Irak leven...

Gentille

Legacy Member
Jack Malibu zei:
en die albanezen hier zijn vuile dutsen, moesten ze die met 'zinloos' geweld neersteken zou ik er toch wel enen op drinken ze :p

En hoe oordeel jij daarover? Uit je houding kan ik afleiden dat je er waarschijnlijk nog niet tegen gepraat hebt. Ma soit dat zal wel een vooroordeel zijn daar kan ik nu nog mee leven. Ik weet ook niet over welke Albanezen je praat maar voor hetzelfde geld beledig jij hier vrienden van mij. Wat zou jij zeggen moest ik er enen drinken op de dood van een vriend van u? Dat is er toch over imo.

sick minds

Legacy Member
Nog nooit een wapen bij me gehad. En de streek rond Veurne is nu weer niet onveilig te noemen. Mss de Noord-Fransen die blijkbaar meer plezier hebben om praktisch elke fuif aan de kust te verzieken en hun lucratieve ramkraken.

Het gedacht alleen al om een mes tussen iemands z'n ribben te porren maakt me al 'ziek' (figure of speech) Dan heb je toch een bepaalde grens overschreden.

JackM

Legacy Member
gentille zei:
En hoe oordeel jij daarover? Uit je houding kan ik afleiden dat je er waarschijnlijk nog niet tegen gepraat hebt. Ma soit dat zal wel een vooroordeel zijn daar kan ik nu nog mee leven. Ik weet ook niet over welke Albanezen je praat maar voor hetzelfde geld beledig jij hier vrienden van mij. Wat zou jij zeggen moest ik er enen drinken op de dood van een vriend van u? Dat is er toch over imo.

mijn vrienden zouden u niet aanvallen zonder reden ;)
en da zijn geen vooroordelen, ik heb al genoeg gezien en helaas al zelf es enkele dingen tegengekomen met die stoeme kalvers :angry:

^MystiQ

Legacy Member
gentille zei:
Dat is er toch over imo.

Wat erover is, is dat ze eerst op sint lucas in oudenaarde gezeten hebben en daar een jongen aangevallen hebben en zijn kaak volledig opengebroken hebben met hun blote vuisten door erop te blijven slaan en alsof dat niet genoeg was zijn ze nog eens op zijn hoofd beginnen slaan.
Ze doen aan kickbox en de politie heeft ze laten gaan, de enige sanctie die ze gehad hebben is een andere school zoeken. Daarvoor heeft die jongen twee weken in het ziekenhuis gelegen. In de krant werd er nix over teruggevonden, kwestie van de school niet in slechte naam te brengen.

Dat mijn beste is er pas echt over en het is een schande dat je die mensen "uw vrienden" noemt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan