Archief - Jongeren en wapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Draag je een "wapen" tijdens je uitgaansleven


  • Totaal aantal stemmers
    501
  • Opiniepeiling gesloten.

L0k1-

Legacy Member
Ulixes zei:
Mja, ik denk dan eerder aan overvalsituaties waarin je fysiek bedreigd wordt: aanvankelijk geen verzet bieden, maar dan wanneer het uitschot de benen wil nemen <PAW> en rustig je spullen terugnemen :p

ha en dan zou de overvaller nog vrijuit gaan en zelf schadevergoeding krijgen en jij lekker in de cel :unsure:

Bontus

Legacy Member
Nee, ik draag geen wapen, zal in de toekomst geen wapen dragen en ik ken niemand die met een wapen rondloopt.
Enigste gevaar op fuiven is alcohol+testosteron.

GTM

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Ik dacht meer aan schreeuwend weglopen :p
Ahzo. En dan als hun waakzaamheid verslapt, 180° draaien, en met een 8 meter lange sprong een ninja-kick-to-the-head geven.
Hm, kan ook werken. Goed plan.

Gavin

Legacy Member
Ik zie er te stoer uit, ik ben mijn wapen.


Nee, ge moet toch al van laag allooi zijn om met een mes rond te lopen. 'Ik ga weg vandaag en ik neem mee..een mes. Ik ga weg vandaag en ik neem mee..een mes en een sabel...'
Iemand met een mes of eender wat wapen op zak om zulke redenen zal ik toch eens met een ferm scheef oog bekijken!

GTM

Legacy Member
Inderdaad.
En dan nog zo'n sneaky plannetje, inplaats van de rechttoe-rechtaan aanpak.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Als ge mijn twee vuisten als wapens beschouwt

dan zenne kik guilty baby !:cool:

casualties

Legacy Member
Niks op zak en heb ga dat ook nooit doen. Te gevaarlijk om uit te pakken met een mes als onervaren hanteerder ervan. Voor ik het weet verwond je hem dodelijk en ben je gezien voor de rest van uw leven en in het andere geval overmeesterd hij u en krijgt gij uw eigen mes in u geplant.. Nee dank u..

Nog nooit rel gehad maar lopen lijkt me de beste oplossing :D

ironhorn

Legacy Member
draag er geen en ken niemand die er draagt (voor zover ik weet)
heb hier wel wat zwaarden en zulks liggen, maar ze zijn allemaal niet scherp

zou er ook nooit mee over straat lopen (hoewel het toch een beetje cool zou zijn :cool: )

xDama

Legacy Member
Vroeger had ik af en toe wel eens een vlindermes of zakmesje op zak. Was eerder een gewoonte ipv een verdedigingsmiddel. Was altijd handig als het lipje van uw blikje bier afbrak :p

Nooit een mes naar iemand getrokken en ben het ook niet zinnes. Ik verdedig mij met woorden en als dat niet volstaat zijn er nog vuisten... Messen big nono.

TheFallen

Legacy Member
Ik draag geen wapen en ik ken niemand die wapens draagt. Zo is er wel een vriend die een zakmes bij zich heeft, maar dat dient als gereedschap. Met een zakmes...

Bij sommige zijn hun vuisten al even dodelijk als een mes... Hangt ervan welke mentaliteit je hebt.

Een wapen zou ik nooit dragen, of het zou hier al serieus mogen verslechten. Met een mes krijg je alleen maar meer problemen, als iemand een wapen naar je trekt, en jij trekt één terug, zal dat meestal niet in jouw voordeel werken. Of het zou moeten zijn dat je er wel degelijk goed mee kunt omgaan, en dan nog. Dan steek je nog iemand neer, of verwond je iemand. Proficiat, je mag trots zijn op jezelf. "Wettelijke zelfverdediging" zeggen ze dan, maar dit is niet altijd het geval hoor ...

NSA.Rhinox

Legacy Member
Na +- 16 jaar verdedigingssporten te beoefenen denk ik dat ze mij ondertussen als persoon wel als wapen beschouwen. Een mes trekken in gevecht is trouwens dom. Als den andere het afpakt zijde dik gekloot.

Ik heb dus niks van messen, pistolen, bazooka's, tanks, nukes of dergelijke op zak, alleen een klassiek bikske waar ge het topke van af kunt doen. Kheb het nog ni geprobeerd maar volgens dat ik gezien heb doet da ferm pijn als ge da goe kunt steken. (Volgens de bourne identity toch :unsure: )

Thuis heb ik wel een paar wannabe wapens liggen. Twee katana's, een turks kromzwaard en een bouwpakket musket. Vorig jaar had ik nog een onklaar gemaakte mauser kar98 en een bajonet van een enfield, maar die hebk weggedaan. Met die bovengenoemde wapens kunt ge de verf nog ni van de muur kloppen btw, dus daarvoor moet niemand schrik hebben.

Trouwens, ik denk er net aan dat onze hond ook als wapen kan tellen. Ge kunt er keihard over vallen.

Mr.Anderson

Legacy Member
Gavin zei:
Ik zie er te stoer uit, ik ben mijn wapen.


Nee, ge moet toch al van laag allooi zijn om met een mes rond te lopen. 'Ik ga weg vandaag en ik neem mee..een mes. Ik ga weg vandaag en ik neem mee..een mes en een sabel...'
Iemand met een mes of eender wat wapen op zak om zulke redenen zal ik toch eens met een ferm scheef oog bekijken!

Een paar jaar geleden dacht ik er ook zo over... tot ze mij bedreigd hebben.

Ik en een maat kwamen van een fuif, we liepen in een donker steegje. Plots floot er een of anderen pipo naar mij. Ik loop door en mijne maat ook.
De gast die floot hield mij direct tegen en vertelde me dat ik mooie schoenen aanhad :p (ik had ze nog geen week, en ze waren gvd kostelijk)
Zegt die gast: 'Jij heb mooie skoen, jij wisselen?'
Ik: 'Ge zijt ook zot zeker gij, zo'n lelijke dingen da gij ebt'
Gast: 'Jij mooie polo dragen, ik die willen'

Dan begon ik te denken van dude, piss the fuck off... en ik zei: Mijn schoenen zijn maateke 26, daar geraaktje nooit in :rofl: (wa dus nie waar was aangezien ik maat 32 fzo heb)

Plots komt een van zijn buddy's (ze waren met 3) tegen mij staan met een mes, dat hij tegen mijn buik hield. Toen begon ik wel te trillen op mijn benen.
Die gast zei: kom mee naar da donker steegje verderop, gwn om te praten (yeah right)
Plots komt een nog een bendeke van 3 man toe, guess what.. ze kennen elkaar en al die mannen beginnen rond mij te komen staan terwijl mijne maat weerloos langs de kant alleen maar kon toekijken.

In de verte zag ik een buitensmijter aankomen... YES gered! Maar helaas kenden ze die gast :p (twaren trouwens allemaal buitenlanders, including die buitensmijter, dit zeg ik nie om racistische opmerkingen uit te lokken maar om aan te tonen dat die buitensmijter een van die gasten hun broer was:niceone: )

Terwijl ze nen dag zeiden tegen undere maat heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt en beginnen lopen met mijne maat... en we zijn der heelhuids uitgeraakt. Na dat voorval heb ik een jaarlang als ik savonds uitging een mes op zak gehad, en den eerste die dan zoiets zou proberen ging het aan zijn frak hebben. Geloof mij, eens ge in die situatie gelijk mij gestaan hebt zout ge voor minder een mes op zak hebben.

Daar ben ik nu al over natuurlijk en draag ik geen wapen meer ;)

_DKsissor_

Legacy Member
hoe klote is dat:s zo een mensen zouden ze gewoon een paar jaarkes in een gesticht moeten zetten.Willen ze zelfs al schoenen en polo's :( zielige mense

Quilombo

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Ehm, ben tegen wapens, maar op het moment draag ik mes...

Meisje waar ik 6 maand gevoelens voor heb, maar 1 maat die het weet, en die mij hele tijd probeert te helpen... En kom dan laatste dagen te weten dat ze gevoelens voor elkaar hebben, en da het hun ni intresseert me wa ik mijne kop zit, kdacht ook is menne "enigste" beste maat te vertrouwen :)

Ben er zwaar aan het neffeslagen:)

wtf wa heeft die situatie ermee te maken? gade dieje gast bedreigen ofzo?

DA_MadAce zei:
trommelvlies doorboren met de vlakke hand

hoe doet ge da man??

ontopic: geen wapens, geraak ook nooit in conflict

DA_MadAce

Legacy Member
Quilombo zei:
hoe doet ge da man??

Niet gemakkelijk maar doet op z'n minst heel veel pijn (kan zelfs dodelijk zijn).

Je moet met een grote snelheid en met een soort van kuiltje in je hand lucht in het oor van je tegenstander slaan. Snelheid is key.

Wel niet voor de grap doen. Ben voor 1/8 doof aan mijn linkerkant (littekenweefsel op trommelvlies vermindert de trillingen die doorkomen) door dit trukje. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan