Archief - Jongeren en wapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Draag je een "wapen" tijdens je uitgaansleven


  • Totaal aantal stemmers
    501
  • Opiniepeiling gesloten.

viewer

Legacy Member
kloop al een week rond met een schuimspaan uit een cafe (die op mysterieuze wijzen in mijn jaszak is geraakt :p), maar da kunt ge moeilijk echt gevaarlijk noemen :lol:

kben er tegen, zomaar met wapens rondlopen, kan alleen maar tot meer geweld leiden (behalve mss in de zeldzame uitzondering)

Flipkikker

Legacy Member
Zelf een wapen dragen leidt daarom niet tot meer geweld hé :s


Als iemand tegenover je staat met een mes en je kan niet weglopen, gaat ie zich echt niet inhouden zu -> "oh, hij is ongewapend, kzal em dan maar een een sneetje geven ipv dodelijk te verwonden"

Als je dan zelf een mes bovenhaalt of een stok kunt vastgrijpen ben je al veiliger zu :x

Natuurlijk moet je zelf geen mes bovenhalen als iemand je met de blote vuist "aanvalt", dan escaleert het geweld wel...

EDIT: nog eens extra nuanceren mss:
Als iemand je bedreigt met een mes, maar geen intentie toont je te steken (waarbij je dus gewoon waardevolle spullen moet afgeven), dan is het mss ook wel beter geen wapen uit te halen...

vyeate

Legacy Member
Ik heb me vuisten als wapens :cool:

Neen ze,ik draag nooit een wapen en ik heb ook nog nooit boel gehad,wat een vriendelijke sorry allemaal kan doen :)

JeanPerrier

Legacy Member
nooit een wapen bij. kwil wel een mes maar kpijs eigenlijk nie dak het ooit mee zou doen. Mensen zoeken nooit boel tegen mij door mijn postuur en omdak nen vriendelijke kerel ben dusja.

maar kvind wel da als ge een wapen bij hebt, ge het moet kunnen hanteren. genen idioot zijn die nen halve meter afstand neemt met een gun bv.

DA_MadAce

Legacy Member
Flipkikker zei:
Zelf een wapen dragen leidt daarom niet tot meer geweld hé :s


Als iemand tegenover je staat met een mes en je kan niet weglopen, gaat ie zich echt niet inhouden zu -> "oh, hij is ongewapend, kzal em dan maar een een sneetje geven ipv dodelijk te verwonden"

Als je dan zelf een mes bovenhaalt of een stok kunt vastgrijpen ben je al veiliger zu :x

Natuurlijk moet je zelf geen mes bovenhalen als iemand je met de blote vuist "aanvalt", dan escaleert het geweld wel...

Soms zit je beter zonder wapens. Je moet met die dingen kunnen omgaan. Ach, als het er toch op aan komt moet je gewoon sneller je grenzen laten vallen dan je tegenstander. Een oor arfukken, trommelvlies doorboren met de vlakke hand, in de ballen shotten, in de neus bijten, dingen die shockerend en pijnlijk genoeg zijn zodat je tegenstander even vergeet dat hij zij een wapen heeft. En dan gaan lopen. Zoniet op de luchtpijp blijven kloppen of het wapen afpakken en dan gaan lopen. Enz, enz, enz,... :ironic:

boozeke

Legacy Member
draag geen wapen nee.Oe paranoia moet ge ni zijn om me wapens op zak te lopen eer ge de 14 gepasseerd zijt (tot uw 14 valtet onder stoerdoen:p)

Zupperman

Legacy Member
Telt mes da ge eerst nog ineen moet schroeve ook as wapen? :p

mja soit, ge zegt wel allemaal van weg te lopen of gewoon nooit probs te hebbe, maar op nen bus is dat al heel wa moeilijker <_<
Of ik heb gewoon pech mss, ma toch al een aantal keer prul gehad - en hou uw 'gij se racist' commentare bij - altijd door turken die het uitlokken door vlakaf beginne te muilen :/

Feignasse

Legacy Member
Ik draag geen wapens, eventueel krapuul dat je aanvalt, kan er prolly toch beter mee overweg en dan ben je echt de sigaar. Een vuurwapen zou ik dan wel weer zien zitten, kwestie van potentiële agressoren preventief in de benen te schieten, of desnoods gewoon achteraf in de rug xD

Flipkikker

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Soms zit je beter zonder wapens. Je moet met die dingen kunnen omgaan. Ach, als het er toch op aan komt moet je gewoon sneller je grenzen laten vallen dan je tegenstander. Een oor arfukken, trommelvlies doorboren met de vlakke hand, in de ballen shotten, in de neus bijten, dingen die shockerend en pijnlijk genoeg zijn zodat je tegenstander even vergeet dat hij zij een wapen heeft. En dan gaan lopen. Zoniet op de luchtpijp blijven kloppen of het wapen afpakken en dan gaan lopen. Enz, enz, enz,... :ironic:

Ik leer ermee omgaan :)

Maar dan wel ter ontspanning natuurlijk, geeft ook wa zelfvertrouwen als ge der beter in wordt

Daarnet heb ik eventjes tussendoor ongewapend gevochten tegen iemand met een mes -> ik deinsde constant achteruit (kben nog maar een beginner, dus nie zelfverzekerd genoeg om dichtbij te komen)

Feignasse

Legacy Member
Zupperman zei:
Nadat ge u slaag al gehad hebt ofwatte? :p

Mja, ik denk dan eerder aan overvalsituaties waarin je fysiek bedreigd wordt: aanvankelijk geen verzet bieden, maar dan wanneer het uitschot de benen wil nemen <PAW> en rustig je spullen terugnemen :p

Dirty_Col

Legacy Member
Een mes trekken bij een conflict is quasi zelfmoord :)

Ik zou nooit een echt wapen meenemen, als ik me in het ergste geval zou moeten verdedigen, maak ik wel handig gebruik van iets anders.

Zupperman

Legacy Member
Ulixes zei:
Mja, ik denk dan eerder aan overvalsituaties waarin je fysiek bedreigd wordt: aanvankelijk geen verzet bieden, maar dan wanneer het uitschot de benen wil nemen <PAW> en rustig je spullen terugnemen :p

lol ff headshot en opt gemakske uw spulle trugpakke, zou wel vet zijn ja ^^

'n taser zou ook een leuke optie zijn :evil:

the_fox

Legacy Member
ik heb altijd mijn zwitsers zakmes mee, nog nooit iemand mee bedreigt of op een levend weze gebruikt (buiten mezelf, al paar keer mee in mijn vingers gesneden :p)

reden da ik het meeheb : het kan altijd van pas komen (dan vooral de kurkentrekker of da ding om fleskes te openen ^^)
+ zijn zo veel situaties waarin het handig kan zijn maar die ver nooit voorkomen, als ze dan eens voorkomen ben ik voorbereid

dom voorbeeld, ik rij met iemand mee, die heeft een accident, hij/zij is bewusteloos en mijne gordel zit geblokkeerd. Als hij/zij dan zo geen hamerke heeft me een meske in kan ik ni helpen (daarom da ik zelf rijden ni aanhaal, bij mij zit da in't handschoenenkaste ;))

Shyheim

Legacy Member
mijn piemel is mijn zwaard


nooit een wapen gedragen, zal ik ook nooit doen. er bestaan trouwens handige self defense-sporten om u tegen gemeste peten te beschermen. :cool:
al heb ik het nog nooit nodig gehad. :unsure:

EverlastingHate

Legacy Member
Draag nooit een wapen.

Maar heb thuis toch wel een reeks klik

Eerder hebbedingetjes, ik zie me er niet met over straat lopen.

Eentje trekt hard op dat van bovenstaande foto.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan