Archief - Jongeren en wapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Draag je een "wapen" tijdens je uitgaansleven


  • Totaal aantal stemmers
    501
  • Opiniepeiling gesloten.

UnD3RD0G

Legacy Member
ik heb nog nooit een wapen gedragen, en plan dat zo te houden, wapens zijn wapens, wapens zijn gemaakt opm te doden, verwonden...
zulks heb ik niet nodig.

de dag dat ik problemen heb, zal het zinloos geweld zijn , want ik heb nooit problemen met iemand, of zal zeker niet op fysiek geweld overgaan,
en moest ik 'beroofd' met wapens worden, dan geef ik da af...
wtf, voor 50 euro ga je het toch niet wagen om een mes tussen je ribben te kijgen...
geld verdien je wel terug, .. je leven...daarintegen..

Extacy

Legacy Member
Ik heb een broek met standaard ingebouwde shotgun.






















































TUURLIJK DRAAG IK GEEN WAPEN.

Pestilence_007

Legacy Member
peace and love, peace and love

kverschoot wel van de cijfers in het nieuws van gister, de nieuwe jeugd is gevaarlijk :o

JackM

Legacy Member
ik heb niks mee alsek uitga.
ooit heb ek nekeer een mes meegepakt, ma da zat dan gans den avond ambetant te doen, dus maar gewoon thuis gelaten de volgende keer.

kweet wel van ne aat die ne honkbalknuppel in zen auto heeft liggen.

LOBO0901

Legacy Member
Ben op mijn 16de eens "opgekuist" in Gent door een groepje jongeren onder bedreiging van een mes. Heb vanaf dan steeds ook een goed mes op zak gehad. Ben nog eens bedreigd in Lokeren door een ander groepken maar hun zwitsers zakmesken was blijkbaar geen partij voor een 18cm groot springmes dus geen slaag gekregen toen. Heb mes nooit bovengehaald in een "gewone" vechtpartij was enkel levensverzekering.

^MystiQ

Legacy Member
De laatste tijd denken meer en meer mensen eraan een mes mee te nemen, waar gaat het eigenlijk nog naartoe :)

Straks loopt het hier vol met hans van temsche's. Dan kunde iedereen zijne kop der afknallen die u irriteert.

Dirkxke

Legacy Member
ik heb altijd een sabel bij...

ene moment al wat groter als op een ander moment :unsure:

ikzelf draag geen wapen, ken er wel die pepperspray, boksijzer, wielsleutel enz nooit ver van hun hebben liggen.

GMotha

Legacy Member
Een briquet (geweldig ding trouwens, niemand kan bewijzen of ge dat gebruikt hebt), steutels en een fietsketting kunnen perfect als wapen gebruikt worden. Dusja, ik ben gewapend.

JackM

Legacy Member
Math'ke zei:
De laatste tijd denken meer en meer mensen eraan een mes mee te nemen, waar gaat het eigenlijk nog naartoe :)

Straks loopt het hier vol met hans van temsche's. Dan kunde iedereen zijne kop der afknallen die u irriteert.

pakt ier in oudenaarde es de kortste weg van de fuifzaal naar het stad. Ik zou ze toch nie durven nemen ze :x

Burny

Legacy Member
Als ik uitga heb ik geen wapen bij.

Maar in de wagen ligt wel een uitschuifbare moersleutel (TUV goedgekeurd :rofl: ) naast mijn zetel.
En op mijn kamer een honkbalknuppel.

En als ik ga wandelen met mijn hond heb ik altijd mijn stiletto bij. Het zou de eerste keer niet zijn dat 1 of andere pummel zijn hond loslaat en dat die hond totaal niet luistert. Totnutoe wel altijd sjanse gehad daarmee.

edit: en mijn nunchacku's tellen eigenlijk ook als wapen zeker :lol:

TooChé

Legacy Member
tis eigenlijk al ver gekomen als ge moet vrezen om nog ongewapend over straat te lopen ...

Ikzelf heb hier vescheidene wapens liggen , van gewone messen tot alarmpistolen tot echte 9mm's ...

Ik neem nagenoeg nooit een mee alsk uitga

^MystiQ

Legacy Member
Jack Malibu zei:
pakt ier in oudenaarde es de kortste weg van de fuifzaal naar het stad. Ik zou ze toch nie durven nemen ze :x

Maarja, wie gaat er hier dan ook nog in oudenaarde uit, djeezes, der is ne reden waarom ik elders ga hoor .. Met die albanezen die hier de laatste tijd den boel op stelten zetten en al die zwartjes vanuit ronse die naar de Qubus komen. Nono, ik blijf toch liever weg uit oudenaarde. Mijn ma en ik zijn trouwens aan't kijken voor te verhuizen ;)

shiftyke

Legacy Member
Pff mensen worden dezer dagen gewoon paranoia daarom dragen ze wapens bij zich, ik heb nog nooit een mes bij gehad, of mss een zakmes maar da was dan toch nie als wapen bedoeld:p

TooChé

Legacy Member
vind ge da nie erg da gij moet verhuizen omdat andere gasten (kleine ref. naar de albanezen ) uw stad/dorp komen verzieken ?

^MystiQ

Legacy Member
Lightke zei:
vind ge da nie erg da gij moet verhuizen omdat andere gasten (kleine ref. naar de albanezen ) uw stad/dorp komen verzieken ?

Naah, ik ben naar hier moeten verhuizen toen ik klein was en ik woon hier nu al een goede 14 jaar bijna en het heeft mij hier eigenlijk altijd al tegengestoken. Het heeft dus niets te maken met albanezen en dergelijke ( hoewel ik ze liever vermijd want ze zijn altijd uit op problemem :x )

Ik ga uit naar clubs die stijlvol en goed zijn en waar ze qua bewaking in orde zijn.

Obi-Jan

Legacy Member
ik heb hier op mijn kot wel een vlindermes liggen, maar dat is puur om zo wat mee te spelen, ik zou het nooit tegen een ander persoon kunnen gebruiken. Ik heb het ook nooit op zak als ik uitga :p

VinceFeet

Legacy Member
Lightke zei:
vind ge da nie erg da gij moet verhuizen omdat andere gasten (kleine ref. naar de albanezen ) uw stad/dorp komen verzieken ?

Wss vindt hij dat erg hé, maar helaas kan je daar weinig aan doen.

Ontopic: Ik heb altijd een mes op zak (Vlindermes of Stiletto) maar dat is geen (rechtstreeks) gevolg van een verhoogd onveiligheidsgevoel. Ik draag dat mes al een jaar of vier en heb het nog nooit moeten trekken. De intentie om het te trekken is er eveneens nooit geweest. Ruzie heb ik al wel gehad op fuiven maar het is nog maar zelden tot een handgemeen gekomen. En voor alle duidelijkheid, ook dan zou ik geen mes trekken.

De reden waarom ik een mes ben beginnen dragen is de hond. Toen ik begon met fitnessen moest ik steeds een bepaalde route nemen met de fiets en ik ben meermaals (bijna) aangevallen door honden die in staat van razernij verkeerden. En na een jaar was ik dat een beetje beu en heb ik mij een vlindermes aangeschaft. Ik ben een grote dierenvriend (heb zelf ook twee honden) maar ik wil niet het risico lopen verminkt te worden door een hond. Of zo'n mes de oplossing is, ik weet het niet. Maar als ik de kans krijg om het te trekken zijn m'n kansen toch een stuk groter denk ik (hoop ik).

Vandaag de dag draag ik dus altijd een mes. Op straat, in de les,... Voor sommigen is dat misschien 'freaky' maar ik zou niet weten waarom. Ik haal dat mes nooit boven (ik denk niet dat al mijn vrienden weten dat ik het draag) en ik hoop dat ik dat ook nooit zal moeten doen. Maar eerlijk is eerlijk, als er ooit iemand een mes trekt om mij te verwonden zal ik geen moment aarzelen om mijn mes te trekken.

Het is echt erg dat het zo ver is gekomen. Als je iemand zijn pint per ongeluk omstoot loop je bij wijze van spreke het risico om een half uur later dood te zijn. :doh:

Bart Religion

Legacy Member
kheb hier thuis wel wat gerief liggen. vlindermes, boksbeugel, waakkatten, basebalknuppel. Dat laatste dient om te spelen en die eerste twee is meer speelgoed dan wat anders :)
Ooit in Gent al eens bijna overvallen door groepje bruinen, maar kwou niets afgeven waarop de grootsten van de hoop mij klop gaf, kheb dan maar teruggeslaan waarop ze zijn gaan lopen (4 man) tijdje later kwamen ze terug met hun broerkes maar kwas juist aant bellen toen en die dachten dak naar de politie aant bellen was dus zijn ze voort gegaan.

Met blank uitschot trouwens ook al probs gehad.

Wapens eigenlijk niet nodig, mijnen linksen is al wapen genoeg :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan